نحوه قرار دادن باکس اطلاعات کنار سایت + راهنمای جامع

نحوه قرار دادن باکس اطلاعات کنار سایت

باکس اطلاعات کنار سایت به کاربران این امکان را می دهد تا اطلاعات مختلفی در خصوص آن کسب و کار به دست آورند. به همین دلیل کسانی که اقدام به راه اندازی وب سایت و یا کسب و کار آنلاین می کنند، در پی آن هستند تا این باکس را نیز راه اندازی کنند. در ادامه مطلب با نحوه قرار دادن باکس اطلاعات کنار سایت آشنا خواهید شد.

نحوه قرار دادن باکس اطلاعات کنار سایت

قبل از آنکه به بررسی و آموزش نحوه قرار دادن باکس اطلاعات کنار سایت بپردازیم. خوب است تا کمی با این باکس مهم آشنا شویم.

نحوه قرار دادن باکس اطلاعات کنار سایت

 

باکس اطلاعات کنار سایت چیست؟

با جست و جوی نام شرکت های معتبر در موتورهای جست و جو، احتمالا خواهید دید که صفحه ای در SERP نمایان می شود که به آن باکس اطلاعات و یا Knowledge Graphs گفته می شود.
همان طور که می توان از نام آن حدس زد، قرار است این باکس اطلاعات مختلفی را در اختیار کاربران قرار دهد. گوگل اطلاعات مختلفی را از سایت های مورد تائیدش می گیرد و آن ها را ایندکس می کند. سپس این اطلاعات را در باکس اطلاعات نشان می دهد.  

این اطلاعات نمایش داده شده از نوع Rich Answers است. Rich Answers همان پاسخ های غنی هستند که گوگل به کاربران بدون آنکه نیاز باشد وارد وب سایت های مختلف شوند، در غالب توضیح یک خطی در اختیار آن ها قرار می دهد.

به نوعی گوگل برای ارائه با باکس اطلاعات کنار سایت از سایت ویکی پدیا استفاده می نماید. کافی است نام برندی معروف را در گوگل جست و جو نمایید تا در سمت راست صفحه خود، باکس همراه با نتایج جست و جو به شما نمایش داده شود.

بدیهی است که اگر جست و جوی شما به زبان فارسی باشد، این باکس به زبان فارسی خواهد بود. اگر هم زبان گوگل شما انگلیسی باشد، باکس اطلاعات به انگلیسی به شما نمایش داده می شود. البته اگر این اطلاعات در ویکی پدیا به این زبان ها ترجمه شده باشند.
به طور کلی می توانیم بگوییم در این باکس، اطلاعات زیر به کاربر نشان داده خواهد شد:

  • آدرس شرکت یا دفتر کاری
  • شماره تلفن شرکت
  • ساعات کاری و فعالیت
  • امتیاز
  • لوگو و عکس‌های مربوط به شرکت
  • آدرس شرکت در نقشه
  • توضیحی کوتاه از شرکت مانند تاریخ تاسیس و شروع فعالیت، نوع و حوزه فعالیت و ...

آموزش قرار دادن باکس اطلاعات کنار سایت

نحوه قرار دادن باکس اطلاعات کنار سایت به طور مستقیم در اختیار شما نیست. درواقع شما نمی توانید باکسی را طراحی کرده و در نتایج موتور جست و جو نمایش دهید. درواقع این گوگل است که با توجه به محبوبیت برند شما و همچنین تعداد دفعاتی که کاربران نام برندتان را جست و جو می کنند، میزان لایک، فالوورها و دنبال کنندگان، میزان اشتراک گذاری مطالب و محصولات شما این باکس اطلاعات را می سازد.
یعنی گوگل با توجه به معیارها و فاکتورهای خود از میزان اعتبار، اعتماد و محبوبیت شما، این باکس را ایجاد کرده و در صفحه SERP به نمایش می گذارد.
با این وجود خوب است بدانید که نحوه قرار دادن باکس اطلاعات کنار سایت با اینکه به طور مستقیم در اختیار شما نیست، اما می توانید استراتژی کسب و کار خود را به گونه ای بچینید، که به گوگل، میزان اعتبار و اعتماد خود را نشان دهید. مثلا تبلیغات گسترده انجام دهید، صفحه معتبر ویکی پدیا بسازید، مصاحبه های مختلف داشته و در شبکه های اجتماعی فعال باشید.

قرار دادن باکس اطلاعات کنار سایت

 

باکس بیزینس چیست؟

در کنار باکس اطلاعات، جعبه اطلاعاتی دیگری تحت عنوان باکس بیزینس وجود دارد که مقداری با information box متفاوت است.
در باکس بیزینس درست برخلاف باکس اطلاعات، شما می توانید اطلاعات نمایش داده شده در این بخش را خود تعیین نمایید. اما به طور کلی در این جعبه اطلاعاتی، موارد زیر درج می شود:

  • آدرس شرکت یا دفتر محل کار
  • شماره تلفن شرکت یا محل کار
  • امتیاز
  • لوگو
  • عکس‌های مربوط به شرکت
  • آدرس شرکت
  • نقشه آدرس
  • اطلاعاتی در خصوص شرکت

برای آنکه بتوانید این اطلاعات را درج کرده تا گوگل آن ها را به کاربر نشان دهد، می بایست به Google Business مراجعه نمایید. پس از مراجعه به این بخش، باید اطلاعاتی که می خواهید نمایش داده شود را پر نمایید و سایت خود را وریفای نمایید تا گوگل بتواند آن ها را به کاربر نمایش دهد.

اما از سال 2018 دیگر لازم نیست تا برای نمایش این اطلاعات به Google Business مراجعه کنید. به همین منظور برای نمایش بیزینس باکس، تنها می بایست وارد گوگل مپ شده و آدرس مکان شرکت و یا دفتر کار خود را در آن درج کنید.
به همین منظور مکان واقعی دفتر کار خود را در گوگل مپ یافته و سپس راست کلیک نمایید. بعد گزینه Add a missing place را انتخاب کرده و مشخصاتی که مد نظرتان هست را به درستی در این بخش وارد نمایید.
پس از آنکه اطلاعات خود را در این بخش وارد کردید، باید صبر کنید تا گوگل آن را تایید کند. سپس این اطلاعات به کاربر نمایش داده خواهد شد.
برای آنکه گوگل اطلاعات درج شده را تایید نماید، باید مطمئن باشید که سایت شما چه با نام انگلیسی و چه فارسی، رتبه اول باشد. در غیر این صورت ممکن است گوگل آدرس درج شده را تایید نکند و گمان کند اطلاعات وارد شده صحیح نیست.

 سخن پایانی

همان طور که گفته شد، برای آنکه بتوانید از مزیت های باکس های اطلاعات و یا باکس بیزینس بهره مند شوید، می بایست اعتماد گوگل را جلب کرده و اعتبار کسب نمایید. به همین دلیل لازم است تا استراتژی های لازم در خصوص ارائه اطلاعات دقیق و جلب محبوبیت داشته باشید.
به طور کلی نمایش باکس اطلاعات می تواند بر اعتبار کسب و کار شما نزد کاربر بیفزاید چرا که تنها کسب و کارهای قوی و معتبر امکان دریافت چنین مزیت ویژه ای را دارند.

به این ترتیب به شما پیشنهاد می کنیم که حتما برای آنکه بتوانید نسبت به رقبای خود پیشی بگیرید، در ابتدا اعتماد گوگل را نسبت به کسب و کار خود جلب نمایید. سپس امکان نمایش باکس اطلاعات برای وب سایت شما فراهم خواهد شد و کاربران بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد.

مطالب مرتبط
لینک شکسته چیست

لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر سئو چگونه است؟ لینک‌ های شکسته لینک ‌هایی هستند که باز نمی‌ شوند یا به اصطلاح شکسته و خراب هستند. هنگام لینک…

0 نظر 1400-12-27
تکنیک های نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی‌ ها و تبلیغات مختلفی برخورد کرده‌…

0 نظر 1400-12-25
ترفندهای ساخت ایمیل فروش

نحوه نوشتن ایمیل فروش چگونه است؟ بازاریابی ایمیلی همچنان از جذابیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و سطح اثرگذاری آن را می‌توان بسیار بیشتر از…

0 نظر 1400-12-24
حذف سایت از گوگل وب مستر

حذف سایت از گوگل وب مستر چگونه انجام می شود؟ تغییراتی که در سایت خود ایجاد می ‌کنید، می‌ تواند شامل تغییر در محتوای موجود در صفحات و شیوه آدرس دهی آن…

0 نظر 1400-12-23
dwell time چیست

به طور کلی مولفه‌ های زیادی وجود دارند که بر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در فضای وب اثرگذار هستند. اما برای آگاهی از نوع کارکرد فاکتورهای یاد…

0 نظر 1400-12-22
ارسال دیدگاه
logo-samandehi