کلمات کلیدی دم بلند ؛ مزایای استفاده از long tail keyword

مزایای استفاده از long tail keyword

آیا از تلاش برای دریافت رتبه برای همان کلمات کلیدی با رقابتی بالا خسته شده اید؟ کلمات کلیدی وجود دارند که به کمک آن ها می توانید این مشکل را برطرف سازید و آن هم کلمات کلیدی دم بلند یا همان کلمات کلیدی بلند هستند. چرا این کلمات می توانند به بهبود رتبه بندی کمک کنند؟  آن ها می توانند تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را به وب سایت شما هدایت کنند و درآمد کسب و کار شما را به طرز چشمگیری افزایش دهند. در ادامه با مزایای استفاده از long tail keyword آشنا خواهید شد.

کلمات کلیدی دم بلند کدامند؟


کلمات کلیدی دم بلند اصطلاحاتی است که برای کلمات کلیدی با حجم جستجوی کم مورد استفاده قرار می گیرند. علی رغم آنچه بسیاری از افراد فکر می کنند، اصطلاح دم بلند لزوما ارتباطی به طولانی بودن کلمات کلیدی ندارد؛ البته که در بیشتر مواقع این کلمات طولانی هستند.

پیدا کردن کلمات کلیدی دم بلند

 

چگونه کلمات کلیدی دم بلند را پیدا کنیم؟

اکنون احتمالا از خود می پرسید که چگونه کلمات کلیدی دم بلند را پیدا کنید. خوب، یکی از ساده ترین راه ها این است که یک موضوع را انتخاب کرده و تایپ آن را در گوگل شروع کنید. سپس پیشنهادات گوگل را مشاهده خواهید کرد.
این عبارات اغلب از محبوبیت کمتری برخوردار هستند و البته منظور خاصی را از جست و جو در بر می گیرند.
یکی دیگر از راه های پیدا کردن کلمات کلیدی دم، استفاده از جعبه سوالات کاربران است که در گوگل به نمایش داده می شود و یا اینکه به بخش Related searches در پایین صفحه نتایج گوگل مراجعه کرده و پیشنهادات گوگل را برای مرتبط ترین عبارات مشاهده نمایید.

 

 

پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی

 

این ها برخی از عبارات و کلماتی، با محبوبیت کمتر (اما خاص تر) است که اغلب توسط کاربرانی که به دنبال موضوع خاصی می گردند، جست و جو می شوند.
با این حال، جمع آوری این کلمات کلیدی به صورت دستی از Google بسیار وقت گیر است. بنابراین ممکن است بخواهید از یک ابزار تحقیقاتی کلمات کلیدی حرفه ای برای کمک به در یافتن هزاران کلمه کلیدی دم بلند در عرض چند ثانیه استفاده کنید. یکی از بهترین ابزارها، استفاده از Ahrefs است.
همان طور که می دانید این وب سایت ابزارهای مختلفی برای بهبود وضعیت سایت ارائه می دهد که می توانید ار آن ها استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید که استفاده از بسیاری از این ابزارها پولی است.

 

مزایای استفاده از long tail keyword

کسب رتبه کلمات کلیدی دم بلند از کلمات کلیدی اصلی آسان تر است.

هدفمند هستند

اغلب کلمات کلیدی دم بلند بیشتر از کلمات کلیدی عمومی یک یا دو کلمه ای خاص هستند، بنابراین بیشتر توسط کاربرانی که به دنبال اهداف خاص هستند، جست و جو می شوند. این دسته از کاربران به دنبال وب سایت هایی هستند که دقیقا پاسخشان را بدهند، به همین دلیل استفاده از عبارات و پاسخ به نیاز دقیق کاربران، می تواند شانس وب سلایت شما را برای کسب جایگاه بهتر در صفحه نتایج گوگل بالاتر ببرد.
در غیر این صورت، کاربران وب سایت شما را به سرعت ترک خواهند کرد و این سبب افزایش نرخ پرش یا همان Bounce Rate می شود.
افرادی که از طریق کلمات کلیدی long tail به سایت شما رسیده اند، در صورتی که دقیق به بررسی همان پرسش کاربران پرداخته باشید، در وب سایتتان باقی می مانند. به احتمال زیاد این کاربران شانس اقدام به عمل بیشتری نظیر پر کردن فرم تماس، ایمیل و یا خرید کالا و خدمات خواهند داشت. به همین ترتیب می توانیم میزان نرخ پرش در کلمات کلیدی دم بلند را کمتر عنوان کنیم.

رقابت کمتری دارند

دستیابی به موقعیت بالاتر برای کلمات کلیدی دم بلند بسیار آسان تر از کلمات کلیدی رایج تر در هر دو نتایج جستجوی ارگانیک و همچنین نتایج تبلیغات پولی است. عبارتی طولانی مانند "طراحی سایت با قیمت مناسب" نتایج بسیار کمتری نسبت به "طراحی سایت" در پی خواهد داشت.
 به این معنی که سایت های کمتری وجود دارد که به طور فعال روی آن کلمه کلیدی فعالیت می کنند، بنابراین شانس بیشتری برای کسب رتبه در نتایج گوگل خواهید داشت.

مقرون به صرفه هستند

یکی دیگر از مزایای استفاده از long tail keyword، این است که این کلیدواژه ها مقرون به صرفه هستند. چگونه؟

  •      CPC پایین تر (هزینه هر کلیک)
  •      CTR بالاتر (نرخ کلیک)
  •      رتبه ها با کیفیت بالاتر
  •      نرخ تبدیل بالاتر

مخاطب خاص را هدف قرار می دهند

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از کلمات کلیدی دم بلند این است که دقیقا آن مخاطبان را هدف قرار می دهد که به دنبال موضوعی خاص هستند. به عنوان مثال فردی که در گوگل به جست و جوی عبارتی مانند "خرید کفش مردانه مشکی" می گردد، احتمالا قصد خرید کفشی با چنین مشخصاتی دارد و بر این تصمیم خود مصمم است.
اما هنگامی که فردی عبارت "کفش مردانه" را جست و جو می کند، شاید دقیقا قصد خرید نداشته باشد؛ گرچه یک وب سایت خوب می تواند اقدام به عمل در کاربر را تحریک کند.

آسان تر هستند

البته این بدان معنی نیست که با هر کلمه کلیدی دم بلند یا LONGTAIL KEYWORD شانس دریافت رتبه در گوگل را خواهید داشت. اما به طور قطع برای کسانی که به تازگی وب سایت خود را راه اندازی کرده اند، استفاده از کلمات کلیدی دم بلند می تواند بهتر باشد.
چرا که با تولید یک محتوای خوب، می توان رتبه قابل قبولی در گوگل به دست آورد و کاربران بیشتری را به خود جذب کرد. سپس با کمک این کلمات کلیدی، می توان کلیدواژه هایی با سختی و رقابت بالاتری را نیز در لیست اهداف قرار داد.

 

 

سخن پایانی

دریافت رتبه کلمات کلیدی دم بلند آنگونه که بسیاری از افراد فکر می کنند ساده نیست. منظور این است که لزوما دریافت رتبه با این کلمات آسان تر از کلمات کلیدی اصلی نیستند. هدف از ارائه این مطلب آشنایی بیشتر شما با longtail keyword و مزایای استفاده از long tail keyword بود.

توجه به این جزئیات به شما کمک می کند تا به طور موثر انواع مختلف کلمات کلیدی دم بلند را هدف قرار دهید و تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را از موتورهای جستجو دریافت کنید.

مطالب مرتبط
لینک شکسته چیست

لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر سئو چگونه است؟ لینک‌ های شکسته لینک ‌هایی هستند که باز نمی‌ شوند یا به اصطلاح شکسته و خراب هستند. هنگام لینک…

0 نظر 1400-12-27
تکنیک های نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی‌ ها و تبلیغات مختلفی برخورد کرده‌…

0 نظر 1400-12-25
ترفندهای ساخت ایمیل فروش

نحوه نوشتن ایمیل فروش چگونه است؟ بازاریابی ایمیلی همچنان از جذابیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و سطح اثرگذاری آن را می‌توان بسیار بیشتر از…

0 نظر 1400-12-24
حذف سایت از گوگل وب مستر

حذف سایت از گوگل وب مستر چگونه انجام می شود؟ تغییراتی که در سایت خود ایجاد می ‌کنید، می‌ تواند شامل تغییر در محتوای موجود در صفحات و شیوه آدرس دهی آن…

0 نظر 1400-12-23
dwell time چیست

به طور کلی مولفه‌ های زیادی وجود دارند که بر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در فضای وب اثرگذار هستند. اما برای آگاهی از نوع کارکرد فاکتورهای یاد…

0 نظر 1400-12-22
ارسال دیدگاه
logo-samandehi