مهم ترین نکات تولید محتوا سئو محور

تولید محتوا سئو محور
2 نظر پنجشنبه, 06/18/1400 - 10:45

مهم ترین نکات تولید محتوا سئو محور

نوشتن محتوای سئو محور روز به روز از اهمیت بیشتری برخوردار می شود و اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با روش های بهبود کیفیت محتوا سئو محور آشنا شوید.

روش های بهبود کیفیت محتوا سئو محور

با تغییر رفتار کاربران، الگوریتم های گوگل تغییر کرده است و امروز محتوا سئو محور چیزی است که گوگل به آن توجه زیادی می کند.
اگر می خواهید کسب و کار شما موفق باشد، باید روی همین موج سوار شوید. تصمیمات تجاری خود را دیگر نباید براساس آمارهای قدیمی و با آن استراتژی هایی که عمر مفید آن ها به سر رسیده، بگیرید. امروز تنها چیزی که باید به آن اهمیت دهید، مخاطبانتان هستند. آن ها را به رسمیت شناخته و هرگز از کیفیت خدماتی که ارائه می دهید، نکاهید؛ مخصوصا زمانی که موضوع به تولید محتوا بر می گردد.

تولید محتوا سئو محور

 

محتوا سئو محور چیست و چرا اینقدر برای موفقیت یک کسب و کار حیاتی است؟

شما باید از محتوای سئو محور استفاده نمایید
اگر از محتوای سئو محور به بهترین شکل ممکن استفاده نمی کنید، از زمان عقب می افتید. مطالعه ای در سال 2021 صورت گرفته که نشان داد 89 درصد از کسب و کارهای آنلاین به جستجوی ارگانیک به عنوان قوی ترین کانال بازاریابی خود نگاه می کنند.
تکنیک های فروش که یک دهه پیش به شما آموزش داده شد، امروز دیگر کار نمی کند. حقیقت این است که دیگر هیچ راه دیگری برای حل این مشکل وجود ندارد؛ اگر می خواهید کسب و کار آنلاین شما فروش داشته باشد، باید از محتوای سئو محور در وب سایت خود به طور موثر استفاده نمایید.  

برای تولید محتوا سئو محور چه کنیم؟

تحقیقات کلمات کلیدی انجام دهید

همان طور که پیش تر گفتیم، تحقیقات کلمات کلیدی یکی از مهم ترین گام ها در سئو موفق یک وب سایت است. با این کار شما می توانید کلمات و یا عباراتی را بیابید که افراد از آن ها برای یافتن محتوای مورد نظر خود در موتورهای جست و جو استفاده می کنند. این کلمات کلیدی هستند که به شما کمک می کنند که محتوای خود را در معرض عموم قرار دهید.
قبل از شروع به نوشتن، مطمئن شوید که دست کم یک یا دو کلمه کلیدی تحقیق شده در اختیار دارید. شما می توانید از ابزارهای پولی برای یافتن کلیدواژه ها استفاده نمایید. همچنین می توانید به سراغ پیشنهادات گوگل رفته و یا

از ابزارهایی مانند KWfinder و Semrush استفاده کنید.

از محتوا پیش نویس تهیه کرده و آن را سازماندهی نمایید

سازماندهی محتوا بسیار مهم است. این کار سبب می شود تا شما محتوا را در مسیر اصلی نگه دارید؛ روی آن خطی که می خواهید کاربر را درون آن هدایت نمایید.
آنچه را که می خواهید در محتوا بیان نمایید را مشخص کنید، آن ها را به ترتیب منظقی بنویسید، و اگر لازم است هر گونه یادداشت و استناد لازم را در محتوا ارائه دهید.

برای نوشتن کلمات کلیدی را فراموش کنید

شاید کمی گیج کننده باشد. چرا که گفتیم باید برای محتوای خود لیستی از کلمات کلیدی تهیه کنید. اما اکنون می گوییم کلمات کلیدی را فراموش کنید!
حقیقت این است که هنگام نوشتن و تولید محتوا، اگر بخواهید تمرکز خود را روی استفاده از کلمات کلیدی قرار دهید، بدون تردید محتوای شما از موضوع خارج شده و آن کیفیت کاربرپسند بودن را نخواهد داشت. شما باید ذهن خود را روی موضوع متمرکز کنید و نه روی کلیدواژه ها! به این ترتیب است که می توانید محتوای مفید و با ارزش تولید کنید. پس از تولید محتوا اکنون می توانید در خلال متن، کلیدواژه ها را به صورت اصولی و کاربرپسند در محتوا قرار دهید.

به مخاطب فکر کنید

یکی از اصول نوشتن محتوا سئو محور این است که حتما به مخاطب فکر کنید. یعنی چه؟ یعنی خود را به جای مخاطب قرار دهید و او را بشناسید. هرچه محتوای شما بیشتر برای کاربر مفید به نظر برسد، گوگل به آن ارزش و اعتبار بهتری می بخشد.

پس لازم است بدانید که:

  •      مخاطب شما کیست؟
  •      از چه کلمات کلیدی استفاده می کند تا به محتوای شما برسد؟
  •      به چه اطلاعاتی نیاز دارد؟
  •      چرا او به این اطلاعات نیاز دارد؟

لینک ها را بهینه سازی نمایید

این مرحله برای تولید محتوا سئو محور ضروری است. دو نوع پیوند وجود دارد که باید در محتوای خود استفاده کنید:

 پیوند داخلی: این پیوندها، به صفحات داخلی وب سایت شما لینک داده می شوند. یعنی از یک صفحه درون سایت به صفحه دیگر درون سایت خود پیوند می دهید.
پیوند خارجی: به منابع خارجی مورد استفاده برای پشتیبانی از ادعاهای خود در مقاله، پیوند می دهید.
این موارد برای ایجاد محتوای سئو محور بسیار ضروری هستند. اما باید مراقب باشید که به سایت های غیر معتبر و یا منابع قدیمی لینک ندهید؛ چرا که می تواند آسیب جدی به اعتبار محتوای شما وارد سازد.

تولید محتوا سئو محور

 

از شبکه های اجتماعی بهره بگیرید

ابزاری که می تواند به افزایش بازدید از محتوای شما کمک شایانی نماید، استفاده از شبکه های اجتماعی است. اینستاگرام، توییتر و فیس بوک، همه غول های شبکه های اجتماعی هستد که بسیاری از برندها و صاحبان کسب و کار، از آن ها برای تبلیغ و بازاریابی محتوای خود استفاده می کنند.
این یک راه آسان و رایگان برای برقراری ارتباط با مخاطبان است، ناگفته نماند که این روزها راهی ضروری برای ماندن در میدان رقابت است.
حساب هایی در این صفحات اجتماعی ایجاد کنید و حتما حداقل هفته ای یکبار مطالب خود را در این شبکه ها ارسال نمایید. البته این حالت ایده آل نیست و کمترین کاری است که می توانید انجام دهید.

محتوای خاص و یکتا بنویسید

همان طور که می دانید، این روزها بسیاری از کسب و کارها اهمیت تولید محتوا را درک کرده اند. اما برای آنکه مقالات شما چیزی اضافه برای ارائه به مخاطبان داشته باشد، باید محتوایی خاص و یکتا به آن ها ارائه دهید. پس به شما پیشنهاد می کنیم هرگز به سراغ کپی محتوا نروید و به کمک تحقیق و کمک گرفتن از منابع، محتوای خاص تولید کنید.

سخن پایانی

تولید و بهبود کیفیت محتوا سئو محور را هرگز نباید فراموش کنید. علاوه بر ساختار اصولی یک سایت، این محتوا است که می تواند کاربران را به وب سایت جذب کند. پس بهتر است روی آن به خوبی سرمایه گذاری نمایید تا بهترین جواب ممکن را دریافت کنید.

مطالب مرتبط
ویژگی های قالب فروشگاهی خوب

انتخاب یک قالب خوب برای فروشگاه تنها بخش کوچکی از کل ماجرایی است که قرار است از فروش محصولات و خدمات خود پشت سر بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید…

0 نظر 1400-06-26
ویژگی های رپورتاژ آگهی خوب

همان طور که پیش تر در مطلب "رپورتاژ آگهی چیست" گفتیم، رپورتاژ آگهی ها در واقع همان مقالاتی است که در وب سایتی دیگر به ثبت می رسند و از طریق آن ها، به…

0 نظر 1400-06-24
استفاده از شبکه های اجتماعی برای تحقیقات کلمات کلیدی

شبکه های اجتماعی، داده های زیادی را در اختیار متخصصان سئو قرار می دهند. به همین دلیل می توان از این ابزارهای رایگان و پرقدرت، برای تحقیق کلمات کلیدی…

0 نظر 1400-06-23
تولید محتوا سئو محور

نوشتن محتوای سئو محور روز به روز از اهمیت بیشتری برخوردار می شود و اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با روش های…

0 نظر 1400-06-18
پوش نوتیفیکیشن سایت

اگر از موبایل هوشمند استفاده می کنید، احتمالا باید بدانید که پوش نوتیفیکشن چیست! اما آیا می دانید که این ابزار مهم به طور موثر چگونه کار می کند؟ پوش…

0 نظر 1400-06-17
ارسال دیدگاه