برای بهینه سازی موتور جست و جو برای برند چه کنیم؟

بهینه سازی موتور جست و جو برای برند

اگر می خواهید در بهترین جایگاه موتور جست و جوگر گوگل قرار بگیرید، مهم ترین نکته و قانون برای پیروی، تولید محتوای منحصر به فرد است. اما گاهی برای بهتر دیده شدن باید کارهای دیگری نیز انجام دهید. آیا شما تمامی ویژگی های یک برند را دارید؟ آیا قابلیت جست و جو شدن توسط کاربران در موتور جست و جوی گوگل را دارا هستید؟ اگر خلاف این است باید بهینه سازی موتور جست و جو برای برند را یادبگیرید.

بهینه سازی موتور جست و جو برای برند

اگر همین حالا نام تجاری خود را در جستجوی گوگل تایپ کنید، چه چیزی می بینید؟ هنگامی که شخصی در جستجوی نام کسب و کار یا همان نام برند شما است، قطعا می خواهید تا وب سایت شما در صفحه نتایج موتور جست و جو ظاهر شود و شما در اولین نتیجه باشید.
امروز، قرارگیری در نتایج حاصل از جستجوی نام برند متفاوت از زمانی است که بازاریابان دیجیتال شروع به بهینه سازی می کردند. المان های مختلفی برای نتایج ارگانیک وجود دارد؛ جست و جوی محلی، نتایج ویدئویی، نتایج تصویری، نتایج خبری و موارد دیگر.
آیا برند شما تمامی این موارد را در بر می گیرد؟ برای آگاهی از این فرصت ها و کسب اطلاعات درباره چگونگی بهینه سازی موتور جست و جو برای برند، ادامه مطلب را بخوانید.

 

بهینه سازی موتور جست و جو برای برند

برای تمامی بخش های SERP، بهینه سازی نمایید

بهینه سازی برای همه بخش های نتایج موتور جستجو به منابع و زمان زیادی نیاز دارد و البته تلاش برای ظاهر شدن در همه بخش ها برای همه برندها معنی نخواهد داشت.
در حالی که بسیاری از بازاریابان در تلاش هستند تا با تایپ نام برند خود، در تمامی بخش های صفحه نتایج موتورهای جست و جو ظاهر شوند، برخی از برندها نمی توانند در تمامی این بخش ها جایگاهی کسب کنند. تکنیک های مختلفی برای رسیدن به این هدف وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. پیشنهاد ما بهره بردن از تخصص بهترین متخصصان سئو است تا برندینگ را در صفحه نتایج گوگل آسان کنند.

از تکنیک های جست و جوی ارگانیک کمک بگیرید

لیست های جستجوی استاندارد که به آن "Blue link" نیز گفته می شود، نتایجی است که از زمان شروع جست و جو زیر نوار جستجو ظاهر شده است.
به طور معمول، از تکنیک های مختلفی برای بهینه سازی موتور جست و جو برای برند استفاده می شود. اما برای آنکه بتوانید در بهترین جایگاه قرار بگیرید، بهتر است از همان تکنیک های جست و جوی ارگانیک استفاده کنید.
یکی از صفحات هدف خود را که معمولا همان هوم پیج است را انتخاب کرده و حتما نام برند خود را در سئو تایتل قرار دهید. به این صورت شانس آسان تر ظاهر شدن برند تجاری شما بالا می رود.
البته نام برند شما می تواند در سئو تایتل سایر صفحات نی قرار گیرد. اما قرار گیری آن در آخرین قسمت نشان دهنده کم اهمیت تر بودن نام برند در سایر صفحات وب سایت است.
یک راهنمای درست برای لینک سازی ایجاد نمایید. سپس به درستی شروع به لینک سازی کنید و به این صفحه هدف لینک دهید. رفته رفته گوگل برند شما را شناسایی کرده و به آن اعتبار می بخشد.

بهینه سازی موتور جست و جو برای برند

 

روی جست و جوی محلی کار کنید

برای بهینه سازی موتور جست و جو برای برند شما می توانید روی جست و جوی محلی کار کنید. برای این کار باید حساب Google My Business My (GMB) خود را فعال نمایید. به عنوان مدیر وب سایت، شما می بایست مکان فیزیکی کسب و کارتان را به همراه ساعت و روهای کاری اعلام نمایید. به این ترتیب می توانید در نتایج جست و جوی ارگانیک ظاهر شوید.

شما و کاربران و مشتریان شما می توانند تصاویری از کسب و کار و محل شرکت شما به این بخش اضافه کنند. همچنین برای مشتریان شما امکان اضافه کردن نظر و ایجاد بررسی وجود دارد. به این ترتیب سایر افراد می توانند اطلاعات مختلفی در خصوص کسب و کار شما به دست آورند.

آپدیت های سایت را از یاد نبرید

ممکن است که در ابتدای کار برای بهینه سازی موتور جست و جو برای برند به آپدیت های مختلف نیاز نداشته باشید. اما شما همواره باید رقبای خود را رصد کنید تا بتوانید بهترین تغییرات را در وب سایت خود پیاده سازی نمایید. به روزرسانی های مختلف و اصولی در وب سایت به شما کمک می کند تا همواره با جدیدترین تکنولوژی ها پیش روید.

تحقیقات کلمات کلیدی را فراموش نکنید

بدون تردید از مهم ترین کارهایی که برای بهینه سازی موتور جست و جو در هر سطح که باید انجام دهید، تحقیقات کلمات کلیدی است. شما بدون تحقیقات کلمات کلیدی نمی توانید جایگاه خوبی برای وب سایت کسب کنید. اولین گام این است که مخاطبان خود را بشناسید و بدانید آن ها با چه کلمات کلیدی مرتبطی می توانند به اطلاعات و خدماتی که وب سایت شما ارائه می دهد، به سمت آن هدایت شوند. به این طریق است که می توانید به خوبی برند خود را بهینه سازی نمایید.

نقش تبلیغات را از یاد نبرید

اگر می خواهید برند شما به سرعت در دهان ها بچرخد و همه از شما حرف بزنند، بهتر است به تبلیغات هم فکر کنید. البته بهتر است وب سایت شما چیزی برای ارائه داشته باشد و سپس تبلیغات را شروع کنید. تبلیغات می تواند به صورت های مختلفی باشد، اما اگر بیشتر مخاطبان شما حضور گسترده ای در فضای مجازی دارند، می توانید به بازاریابی دیجیتال و تبلیغات آنلاین با جدیت بیشتری فکر کنید.

سخن پایانی

همان طور که گفته شد، بهینه سازی موتور جست و جو برای برند می تواند به بهتر شناخته شدن شما کمک کند. بدون تردید بدون استفاده از تکنیک های سئو، شما جایی در این دنیای پر رقابت نخواهید داشت. پس بهتر است به دور از فوت وقت، به سرعت کاری انجام دهید تا از عرصه رقابت بیرون نمانید.

البته همواره لازم است تا از مشاوره های افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید، کسانی که تجربه های فوق العاده ای در برندسازی دارند و می توانند شما را در این مسیر یاری کنند. تیم متخصص دیجیتال مارکتینگ رایان بهمن پرداز می تواند راهنمایی فوق العاده برای رسیدن به موفقیت باشد.

مطالب مرتبط
لینک شکسته چیست

لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر سئو چگونه است؟ لینک‌ های شکسته لینک ‌هایی هستند که باز نمی‌ شوند یا به اصطلاح شکسته و خراب هستند. هنگام لینک…

0 نظر 1400-12-27
تکنیک های نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی‌ ها و تبلیغات مختلفی برخورد کرده‌…

0 نظر 1400-12-25
ترفندهای ساخت ایمیل فروش

نحوه نوشتن ایمیل فروش چگونه است؟ بازاریابی ایمیلی همچنان از جذابیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و سطح اثرگذاری آن را می‌توان بسیار بیشتر از…

0 نظر 1400-12-24
حذف سایت از گوگل وب مستر

حذف سایت از گوگل وب مستر چگونه انجام می شود؟ تغییراتی که در سایت خود ایجاد می ‌کنید، می‌ تواند شامل تغییر در محتوای موجود در صفحات و شیوه آدرس دهی آن…

0 نظر 1400-12-23
dwell time چیست

به طور کلی مولفه‌ های زیادی وجود دارند که بر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در فضای وب اثرگذار هستند. اما برای آگاهی از نوع کارکرد فاکتورهای یاد…

0 نظر 1400-12-22
ارسال دیدگاه
logo-samandehi