چگونه از اشتباهات گوگل ادز جلوگیری کنیم؟

اشتباهات گوگل ادز

اشتباهات در SEM یا همان گوگل ادز، می تواند گران و فاجعه بار باشد. این 10 مورد می تواند برای شما در موفقیت کمپین ها یا شغل شما هزینه ایجاد کند. با ما همراه باشید تا با مهم ترین اشتباهات گوگل ادز آشنا شوید.

مهم ترین اشتباهات گوگل ادز

اشتباهات در استراتژی های بازاریابی دیجیتال  بسیار رایج هستند و به طور معمول اصلاح آسان است؛ البته اگر بدانید به دنبال چه چیزی بگردید! در غیر این صورت، حتی اشتباهات ساده نیز می توانند به یک مشکل بزرگ تبدیل شوند. اما چگونه می توانید از مهم ترین اشتباهات گوگل ادز جلوگیری کنید؟

 

اشتباهات گوگل ادز

 

بازاریابی موتور جستجو را همراه با سئو انجام نمی دهید

یکی از مهم ترین اشتباهات گوگل ادز این است که هنگام شروع به بازاریابی موتورهای جست و جو، فرایند سئو را از یاد می برید. همواره باید به یاد داشته باشید که این دو در کنار هم می توانند هم افزایی کرده و نتایج بهتری را به بار آورند.
درواقع خوب است که به این ترکیب برسیم که SEM + SEO باعث افزایش ترافیک می شود. تفاوت عمده این است که شما نیازی به پرداخت سهم SEO از منظر هزینه ندارید.
صفحات هدف مهم خود را مرتب به روز رسانی کنید. از SEM برای ورودی  سریع استفاده کنید و برای افزایش ترافیک در طولانی مدت از SEO استفاده نمایید. اگر می خواهید نتایج طولانی مدتی از بازاریابی موتورهای جست و جو به دست آورید، حتما باید روی سئو نیز در کنار SEM سرمایه گذاری نمایید.

تنها از انطباق broad match استفاده می کنید

لازم است بدانید برخی اوقات کلیدواژه هایی که گوگل کیور پلنر به شما پیشنهاد می شوند، broad match هستند. اما برای استفاده کردن از این کلیدواژه ها در ادگروپ ها، نباید آن ها را به شکل انطباق گسترده وارد ادگروپ نمایید.
بلکه لازم است تا انواع کلمه کلیدی را با توجه به نوع انطباق شناسایی کرده و بدانید که چگونه می توانند سبب جذب ترافیک هدفمند به صفحات فرود شما شوند.

قادر به کنترل هزینه خود نیستید

آیا آنقدر ثروتمند هستید که پول خود را دور بریزید؟ قطعا که هیچکس نمی خواهد چنین کاری کند! برای آنکه بتوانید به اهداف مالی خود برسید، اولین گام کنترل کردن هزینه ها است.
یکی از بدترین کارهایی که می توانید در SEM انجام دهید این است که بدون نظارت بر هزینه ها، همه چیز را به صورت اتوماتیک انجام دهید. پس هرگز نباید بودجه تعیین شده را روی گزینه نامحدود در کارت های اعتباری و یا شارژی قرار دهید.
همیشه برای بازاریابی موتورهای جست و جو بودجه ای درنظر بگیرید تا بدانید در چه مدت زمانی چقدر قرار است هزینه کنید.
این کار شما را در مسیر درست قرار می دهد و مانع از هزینه های اضافه می شود.

از کلمات کلیدی منفی استفاده نمی کنید

کلمات کلیدی منفی در ارتباط با کلیدواژه های منتخب شما وجود دارند که می توانید از آن ها در بازاریابی موتورهای جست و جو استفاده کنید. البته که نباید این کار به اندازه ای باشد که تبدیل به خطری بزرگ برای برند شما شود.
اما با یک استراتژی مناسب، می توانید از کلمات کلیدی منفی پویا نیز برای بازاریابی موتورهای جست و جو نیز استفاده نمایید.

 

اشتباهات SEM

هدف گذاری جغرافیایی اشتباه است

یکی دیگر از مهم ترین اشتباهات گوگل ادز این است که هدف گذاری جغرافیایی نادرست صورت گرفته است. هنگام تعیین محل تبلیغات جغرافیایی در Google Ads شما باید به دقت پرسش ها و پاسخ ها را بررسی کرده و متناسب با نیازهای خود به آن ها پاسخ دهید. اما متاسفانه گاهی اوقات، هدف گذاری جغرافیایی به اشتباه انجام می شود و در نتیجه زحمات و هزینه های شما برباد خواهد رفت.

استراتژی را پیاده سازی کرده اما برای نتیجه آن صبر نمی کنید

اجرای استراتژی ها بسیار جذاب و بسیار خوب است، اما برای حصول نتایج باید صبوری کرد. یکی از اشتباهات رایج در میان افراد تازه کار و یا حتی بعضا متخصصان این است که انتظار حصول نتیجه در مدت زمان اندک (حتی یک روز) را دارند.
به همین دلیل آن ها دست به واکنش های تند و سریع می زنند و این کار سبب خلل در کار و حتی ایجاد هزینه های اضافه می شود. بهتر است برای هر استراتژی که پیاده سازی می کنید، کمی هم صبر نمایید.


کاربران را به صفحات فرود نادرستی هدایت می کنید

یکی دیگر از مهم ترین اشتباهات گوگل ادز این است که صفحات فرود نادرستی را برای هدایت کاربران انتخاب می کنید. هنگامی که تبلیغات شما در گوگل نمایان می شود، کاربران دوست دارند درست به همان صفحه هدفی که به دنبال آن هستند، هدایت شوند. اما هنگامی که این کار به درستی صورت نمی گیرد، آن ها به سرعت از وب سایت شما خارج خواهند شد.
همچنین لازم است بدانید که در بسیاری از مواقع، نباید کاربران به صفحه اصلی وب سایت هدایت کنید. بلکه بهترین کار این است که آن ها را درست به همان صفحه مرتبط با کلیدواژه بفرستید.


کمپین‌ های گوگل ادز را بهینه نمی کنید

درست است که بسیاری از افراد بر یان باورند که گوگل ادز ابزاری خودکار بوده و همه می توانند به راحتی از آن استفاده کنند. اما حقیقت چیز دیگری است!

گوگل ادز ابزاری بسیار کارآمد است و برای تبلیغات در آن مستلزم صرف هزینه هستید. به همین دلیل است که به شما پیشنهاد می کنیم به جای سپردن تمامی کارها به گوگل ادز، کمپین خود را بهینه کنید.
درواقع خوب است تا تست‌ های A/B، آزمایش کردن فرمت‌ های جدید کمپین، بررسی کلیدواژه های منفی، بهینه سازی آگهی ‌ها و سایر موارد را انجام دهید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن ز تبلیغات گوگل بهره بگیرید.

سخن پایانی

همان طور که گفته شد، بسیاری از افراد اغلب این مهم ترین اشتباهات گوگل ادز را انجام می دهند و متاسفانه شاهد نتایج دلخواه خود نمی شوند. لازم به تذکر است که برای گرفتن بهترین بهره، بهتر است کار را به متخصصان اجرای کمپین های تبلیغاتی و گوگل ادز بسپارید. مدیریت ppc کاری تخصصی است و افراد با تجربه می توانند به بهترین شکل ممکن هزینه های شما را مطابق با هدف، مدیریت و کنترل نمایند.

مطالب مرتبط
سئو ویدئو چیست

ویدئوها می توانند به یک ابزار خوب برای بازاریابی و تعامل با کاربران تبدیل شوند. فرمت های مختلفی از ویدئوها وجود دارد و شما می توانید آن ها را در…

0 نظر 1400-05-11
اشتباهات لینک سازی

یکی از رایج ترین نکات سئو که همه متخصصان بر آن تاکید دارند، دریافت بک لینک و جلوگیری از اشتباهات معمول در ایجاد لینک سازی است. همان طور که می دانید،…

0 نظر 1400-05-10
جست و جوی معنایی چیست؟

فناوری موتورهای جستجو تکامل یافته است ، بنابراین جست و جوی معنایی برای SEO ضروری است. بیاموزید چیست ، چرا مهم است و چگونه برای آن بهینه سازی کنید.…

0 نظر 1400-05-08
مراحل نوشتن محتوای کاربرپسند

احتمالا شما تنها برای سرگرمی در حال نوشتن محتوای جدید برای وب سایت خود نیستید. درواقع هر فردی از تولید محتوا هدفی را دنبال می کند و برای تامین آن…

0 نظر 1400-05-06
ux چیست؟

از اصطلاحات رایجی که در طراحی سایت و دانش سئو بسیار کاربردی و نام‌ آشنا است، می‌ توان به ux اشاره نمود. پس از توضیحاتی که در مقاله قبل درخصوص آشنایی…

0 نظر 1400-05-04
ارسال دیدگاه