با اصول تخفیف گذاری در سایت آشنا شوید

اصول تخفیف گذاری در سایت

شرکت های مختلف و سایت‌ های گوناگونی هستند که در باز‌های زمانی مختلف محصولات خود را شامل تخفیف‌ هایی کرده و با چند درصد تخفیف آن ‌ها را در اختیار مشتریان خود قرار می ‌دهند. اما باید به این نکته توجه نمود که تخفیف گذاری در سایت اصول و معیارهای خاص خود را دارد و باید با توجه به شرایط مختلف به قرار دادن تخفیف ‌ها در سایت اقدام نمود.
در این قسمت از مقاله ما ایده‌ هایی که می ‌توانند برای تخفیف‌ گذاری در سایت موثر و مفید باشند را عنوان می ‌کنیم.

اصول تخفیف گذاری در سایت

تخفیف گذاری در سایت یا پیج شما باید به گونه ‌ای تخصصی دنبال شود. اگر مخاطبان بدانند که شما برای مناسبت‌ های گوناگون و در بازه‌های زمانی مشخص محصولات و کالای خود را مشمول تخفیف می‌کنید، قطعا زمان خرید خود را به وقتی موکول می ‌کنند که شما روند تخفیف گذاری را آغاز کرده باشید.همین امر سبب می‌شود پیج یا سایت شما تنها در هنگام تخفیف گذاری‌ ها مشتری داشته باشد و در دیگر زمان‌ها ثبت خرید به حداقل برسد و این موضوع می ‌تواند برای برند و تجارت شما نقطه‌ ضعفی بزرگ محسوب شود.
این دسته از مشکلات را می‌توان با تکنیک‌ های موثری حل و فصل کرد. یکی از این تکنیک‌ های کارساز این است که شما محصولات خود را در هر زمان از سال شامل تخفیف کنید یا به عبارتی از استراتژی تخفیف دائم برای فروش محصولات خود بهره بگیرید. این موضوع باعث می‌شود مشتری بداند که در هر فصل و زمان از سال کالاهای شما شامل تخفیف‌ هایی خواهند بود و خرید از سایت یا پیج شمارا به مناسبت یا زمان خاصی که محصولاتتان دارای تخفیف هستند واگذار نخواهد کرد و در هر زمان اقدام به خرید خواهد نمود.
نکته‌ ای که در این قسمت باید به آن توجه کنید نکته ‌ای کلیدی و حائز اهمیت است و آن اینکه استفاده از روش ‌های تخفیف دائمی برای همه‌ کسب‌ و کارها و همه‌ سایت‌ های فروش نتایج مثبت در پی ندارد و گاها می ‌تواند برای بعضی از مارکت‌ ها مضر باشد. این نکته خصوصا برای مارکت ‌ها و فروشگاه‌های بزرگ مصداق دارد. بهتر است فروشگاه‌ ها و آنلاین شاپ‌ هایی مانند دیجی کالا یا دیگر فروشگاه ‌های بزرگ، از تخفیف‌های سالانه در زمینه تخفیف گذاری بهره ببرند و روند تخفیف گذاری را به مراسم‌ هایی مانند نوروز یا اعیاد دیگر موکول کنند.

اصول تخفیف گذاری در سایت

 

در چه زمان ‌هایی باید از تخفیف گذاری بهره گرفت؟

توجه به زمان مناسب برای تخفیف گذاری را می‌ توان از مهم ‌ترین و کلیدی ‌ترین اصول موثر در میزان جلب مشتری و افزایش نرخ فروش دانست. در این بخش بد نیست نگاهی به عناوینی که در باب زمان و نحوه تخفیف گذاری کمک کننده هستند بیندازید:

تخفیف گذاری را به مناسب ‌های زمانی خاص اختصاص دهید

استفاده از تخفیف‌ های مناسبتی روشی بسیار کارساز در جذب مشتری است. این کار خصوصا در فصل ‌ها و زمانی ‌هایی که مردم بیشتر قصد خرید کردن دارند می‌ تواند مفید واقع شود. مثلا آغاز هر فصل مصادف است با نیاز برای خرید بسیاری از کالا مانند پوشاک و این باعث می‌شود از آنجاکه مردم قصد خرید دارند، به تبلیغات شما درباره تخفیف گذاری توجه بیشتر نشان داده و نسبت به خرید از سایت یا پیج شما اشتیاق بیشتری نشان دهند. تخفیف‌ های فصلی یا تخفیف گذاری‌ هایی که برای یلدا و نوروز و مناسبت‌ هایی مثل روز مادر صورت می‌‌گیرد ترفندهایی است که صاحبان کسب ‌و کارهای مختلف از آن برای جلب بیشتر مشتری کمک می ‌گیرند.

تخفیف گذاری در سایت

 

در تخفیف گذاری بهتر است محدودیت زمانی تعیین کنید

چنانچه زمان تخفیف گذاری را محدود کنید مشتریان نسبت به خرید کالا عجله و اشتیاق بیشتری نشان می ‌دهند تا با ثبت خرید قبل از اتمام مدت زمان تعیین شده شامل تخفیف شوند و همین کار باعث بالا رفتن میزان فروش می‌ شود.

آیا در اصل تخفیف گذاری توجه به تفاوت میان خریداران مهم است؟

مشتریانی که قصد خرید دارند به لحاظ شرایط مالی، شرایط سنی و علایق و سلیقه‌ ها باهم متفاوتند؛ همچنین بعضی مشتری ‌ها در گروه مشتریان وفادار و قدیمی هستند. در حالی که بعضی از آن‌ها به تازگی با سایت یا پیج شما آشنا شده ‌اند و روند اولین خرید را طی می ‌کنند.

اگر محصولی را تولید کرده ‌اید که تنها مختص رنج سنی خاص یا سلیقه ‌ای منحصر به فرد است باید در تخفیف گذاری کمی سخاوتمندتر عمل کنید تا این مشتریان که ممکن است جامعه آماری زیادی نداشته باشند به خرید ترغیب شوند و این دسته از محصولات شما فروش برود.

همچنین توجه کنید که با تخفیف گذاری مناسب بر روی اجناسی که از قیمت بالاتر برخوردارند، می‌ توانید باعث شوید آن دسته از علاقه مندانی که سطح مالی پایین ‌تری دارند نیز به خرید کردن تمایل بیشتر نشان دهند و نرخ عرضه و تقاضای این محصولات افزایش یابد. همچنین به این نکته نیز توجه کنید که میان مشتریان ثابت و همیشگی شما با مشتریان جدیدتان تفاوت ‌هایی وجود دارد و چنانچه بتوانید خدماتی مانند تخفیف گذاری‌های مناسب، راه‌اندازی قرعه ‌کشی ‌های ایده‌آل، پاداش ‌های شگفت انگیز و گزینه‌ های جذاب ‌تر مانند عرضه بعضی محصولات به شکل اشانتیون را به مشتریان ثابت خود عرضه کنید. علاوه بر افزایش میزان استقبال و وفاداری آن‌ها نسبت به برند شما، مشتریان جدید نیز ترغیب می ‌شوند تا با خرید‌های بیشتر به جمع مشتریان ثابت و همیشگی درآیند و از این مزایا بهره ببرند و به این ترتیب پله ‌پله میزان خرید افزایش خواهد یافت و به این ترتیب شما می ‌توانید با فروش مناسب محصولات خود، میزان راندمان کار و سوددهی بیزنس را نیز افزایش دهید.

 

سخن پایانی

اگر فروشگاهی اینترنتی دارید و می خواهید مشتریان بیشتری را به خود جذب کنید، استفاده از استراتژی های تخفیف گذاری در سایت به شما کمک خواهد کرد. توجه داشته باشید که علاوه بر ارائه محصولات باکیفیت، حتما نیاز است که قیمت های مناسب ارائه دهید. رقبای شما به طور مرتب به دنبال افزایش انگیزه برای خرید بیشتر در مشتریان هستند. بدون تردید عدم استفاده شما از این استراتژی ها، می تواند بسیار چالش برانگیز باشد و حتی شما را از میدان رقابت دور کند.

مطالب مرتبط
سئو ویدئو چیست

ویدئوها می توانند به یک ابزار خوب برای بازاریابی و تعامل با کاربران تبدیل شوند. فرمت های مختلفی از ویدئوها وجود دارد و شما می توانید آن ها را در…

0 نظر 1400-05-11
اشتباهات لینک سازی

یکی از رایج ترین نکات سئو که همه متخصصان بر آن تاکید دارند، دریافت بک لینک و جلوگیری از اشتباهات معمول در ایجاد لینک سازی است. همان طور که می دانید،…

0 نظر 1400-05-10
جست و جوی معنایی چیست؟

فناوری موتورهای جستجو تکامل یافته است ، بنابراین جست و جوی معنایی برای SEO ضروری است. بیاموزید چیست ، چرا مهم است و چگونه برای آن بهینه سازی کنید.…

0 نظر 1400-05-08
مراحل نوشتن محتوای کاربرپسند

احتمالا شما تنها برای سرگرمی در حال نوشتن محتوای جدید برای وب سایت خود نیستید. درواقع هر فردی از تولید محتوا هدفی را دنبال می کند و برای تامین آن…

0 نظر 1400-05-06
ux چیست؟

از اصطلاحات رایجی که در طراحی سایت و دانش سئو بسیار کاربردی و نام‌ آشنا است، می‌ توان به ux اشاره نمود. پس از توضیحاتی که در مقاله قبل درخصوص آشنایی…

0 نظر 1400-05-04
ارسال دیدگاه