علت تفاوت رتبه سایت در دسکتاپ و موبایل چیست؟

علت تفاوت رتبه سایت در دسکتاپ و موبایل

چرا رتبه بندی های وب سایت در دسکتاپ و تلفن همراه فرق می کند؟ علت تفاوت رتبه سایت در دسکتاپ و موبایل چیست؟ این سوالی است که برای بسیاری از وب مستران مطرح می شود. چندین عامل مربوط به شخصی سازی وجود دارد که سبب تغییر در رتبه بندی وب سایت در دسکتاپ و تلفن همراه می شود. در ادامه با یکدیگر به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

علت تفاوت رتبه سایت در دسکتاپ و موبایل

شخصی که این سوال را مطرح می کند علاقمند به یادگیری نحوه تشخیص دلیل عدم عملکرد یک سایت در جستجوی تلفن همراه به اندازه عملکرد دسک تاپ است.
این سوال مطرح می شود که چرا وقتی رتبه بندی دسک تاپ و موبایل از قبل برای  mobile first index استفاده شده، تفاوت هنگام جست و جو وجود دارد؟
تنها به این دلیل که در دارای mobile first index هستیم، به این معنی نیست که نسخه های موبایل و دسک تاپ به طور یکسان رتبه بندی می شوند!
موضوع mobile first index، به ایندکس شدن محتوا بر می گردد و ما از Googlebot موبایل برای فهرست بندی مطالب استفاده می کنیم.   اما هنگامی که محتوا ایندکس شد، موضوع رتبه بندی هنوز به قوت خود باقی است.

 

علت تفاوت رتبه سایت در دسکتاپ و موبایل

رتبه بندی موبایل و دسک تاپ شخصی سازی می شود

جان مولر در این رابطه توضیح می دهد که برای برخی شرایط، زمینه جستجوگر و دستگاهی که استفاده می شود می تواند رتبه بندی را تغییر دهد.
وی توضیح داد که برای برخی جستجوها، نیازهای کاربران بسته به دستگاه متفاوت است و می تواند بر رتبه بندی تأثیر بگذارد.
بسیار طبیعی است که رتبه بندی دسک تاپ و موبایل متفاوت باشد. گاهی اوقات علت تفاوت رتبه سایت در دسکتاپ و موبایل مواردی مانند سرعت سایت است. بعضی اوقات این علت می تواند در خصوص ریسپانسیو بودن وب سایت باشد.
گاهی اوقات این نیز با توجه به عناصر مختلفی که در صفحه نتایج جستجو نشان داده شده، رتبه ها تفاوت دارد. به عنوان مثال ممکن است هنگام جست و جو در موبایل، اطلاعات محلی شما نیز فعال باشد در حالی که ممکن است این حالت در دسکتاپ وجود نداشته باشد. به همین ترتیب تغییر رتبه وب سایت را در این مورد شاهد خواهیم بود.
اساسا این موضوع طبیعی است و بخشی از چگونگی رتبه بندی وب سایت ها محسوب می شود.

سرعت صفحه

شخصی که این سوال را مطرح می کند، در مرحله بعدی در مورد تشخیص این اختلافات رتبه بندی پرسش می نماید.

سوال بعدی می تواند این باشد که آیا رتبه بندی پایین وب سایت در موبایل نشانه این است که عوامل سرعت صفحه دخیل هستند؟
بدون تردید، ریسپانسیو بودن وب سایت و دوستی آن با موبایل یک عامل مهم در رتبه بندی سایت است. اما عوامل دیگری می توانند از علت تفاوت رتبه سایت در دسکتاپ و موبایل باشند.

همیشه نوعی تفاوت در مورد نتایج جستجوی موبایل و دسک تاپهمیشه کمی وجود دارد. گاهی شاید تنها به این دلیل باشد که از دستگاه های مختلفی استفاده می کنیم و یا به اینترنت دیگری متصل شده ایم.

 

علت تفاوت رتبه سایت در دسکتاپ و موبایل به دلیل شخصی سازی است

جان مولر از گوگل تایید می کند که mobile indexing تنها به ایندکس شدن مربوط است و از بخش الگوریتم رتبه بندی جدا است.
وی همچنین توضیح می دهد که شخصی سازی در تفاوت رتبه بندی بین جستجوهای تلفن همراه و دسک تاپ نقش دارد. نیازهای شخصی در دستگاه تلفن همراه ممکن است با نیاز شخصی در دستگاه دسک تاپ متفاوت باشد.

برای بهبود رتبه سایت چه کنیم؟

ملاک شما برای دریافت بهترین رتبه ها در صفحه نتایج گوگل باید در هر دو سیستم یعنی موبایل و دسکتاپ باشد. همان طور که می دانید کاربران و مخاطبان شما در هر دو این پلتفرم ها حضور دارند و جست و جوهای گسترده ای صورت می دهند. به همین دلیل است که شما باید برای جذب ترافیک ارگانیک، روی هر دو پلتفرم ها تمرکز نمایید.
به طور کلی برای آنکه بتوانید جایگاه خوبی را در صفحه نتایج موتورهای جست و جو کسب کنید، باید اقدامات لازم و استراتژیک از نظر سئو را انجام دهید. مهم ترین این اقدامات به شرح زیر هستند:

طراحی سایت مناسب و حرفه ای

شما باید بستری مناسب برای محتواهای خود فراهم سازید. درواقع باید در ابتدا اسکلتی که می سازید کاملا اصولی و کاربر پسند باشد. به همین دلیل باید روی این بخش حسابی تمرکز کرده و اتفاقا وسواس داشته باشید. یعنی کدنویسی اصولی و مطابق بر استراتژی های سئو برای موفقیت کسب و کار آنلاین شما لازم است.

تحقیق برای کلمات کلیدی

برای تولید محتوا و ساخت صفحات هدف، شما به کلمات کلیدی نیاز دارید. اصلا همین کلمات کلیدی هستند که صفحات شما به کمک آن ها رتبه می گیرند. برای یافتن بهترین کلمات کلیدی وقت زیادی صرف کنید و تحقیقات مختلفی صورت دهید. به این ترتیب است که شما می توانید هر صفحه به خصوصی را به خوبی با آن کلمه کلیدی بهینه کنید. توجه داشته باشید که هر چقدر وقت بیشتر برای این کلمات کلیدی صرف کنید، نتیجه مطلوب تری برای شما به همراه خواهد داشت.

تولید محتوای ارزشمند

همچنان محتوا پادشاه است. این محتواست که با کاربران سخن می گوید، آن ها را راهنمایی کرده و اطلاعات مفید در اختیارشان قرار می دهد. به کمک محتوا است که شما می توانید اعتبار یک صفحه از وب سایت را افزایش دهید. پس لازم است که برای آن انرژی و سرمایه گذاری نمایید.
محتوای سئو شده و معتبر شانس دریافت پیوندهای باکیفیت و قدرتمند دارد و این یعنی شما می توانید به راحتی شاهد افزایش رتبه در صفحه نتایج موتور جست و جو باشید.

دریافت لینک های بیشتر و باکیفیت

علاوه بر تولید محتوای قوی، شما باید به لینک سازی، چه داخلی و چه خارجی نیز فکر کنید. یک لینک سازی درست و اصولی است که می تواند ارتباط معنا دار میان صفحات داخلی سایت ایجاد کند. از طرف دیگر شما باید برای دریافت لینک های معتبر خارجی نیز تلاش کنید. این کار با تولید محتوای خوب میسر می شود تا سایر وب سایت ها با دادن لینک، از شما به عنوان یک مرجع یاد کنند.

 

مطالب مرتبط
لینک شکسته چیست

لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر سئو چگونه است؟ لینک‌ های شکسته لینک ‌هایی هستند که باز نمی‌ شوند یا به اصطلاح شکسته و خراب هستند. هنگام لینک…

0 نظر 1400-12-27
تکنیک های نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی‌ ها و تبلیغات مختلفی برخورد کرده‌…

0 نظر 1400-12-25
ترفندهای ساخت ایمیل فروش

نحوه نوشتن ایمیل فروش چگونه است؟ بازاریابی ایمیلی همچنان از جذابیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و سطح اثرگذاری آن را می‌توان بسیار بیشتر از…

0 نظر 1400-12-24
حذف سایت از گوگل وب مستر

حذف سایت از گوگل وب مستر چگونه انجام می شود؟ تغییراتی که در سایت خود ایجاد می ‌کنید، می‌ تواند شامل تغییر در محتوای موجود در صفحات و شیوه آدرس دهی آن…

0 نظر 1400-12-23
dwell time چیست

به طور کلی مولفه‌ های زیادی وجود دارند که بر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در فضای وب اثرگذار هستند. اما برای آگاهی از نوع کارکرد فاکتورهای یاد…

0 نظر 1400-12-22
ارسال دیدگاه
logo-samandehi