ویژگی های رپورتاژ آگهی خوب چیست؟

ویژگی های رپورتاژ آگهی خوب

همان طور که پیش تر در مطلب "رپورتاژ آگهی چیست" گفتیم، رپورتاژ آگهی ها در واقع همان مقالاتی است که در وب سایتی دیگر به ثبت می رسند و از طریق آن ها، به وب سایت مورد نظر لینک داده می شود. درواقع هدف از این کار، تبلیغات غیر مستقیم و گاهی مستقیم است. برای آنکه بتوانید تاثیر انتشار رپورتاژ آگهی را به بالاترین سطح ممکن برسانید، بهتر است به ویژگی های آن توجه نمایید. در ادامه با ویژگی های رپورتاژ آگهی خوب آشنا خواهید شد.  

ویژگی های رپورتاژ آگهی خوب

یک رپورتاژ آگهی خوب، می تواند تاثیرات بسیار موثری را در وب سایت هدف شما بگذارد. بدون تردید یکی از اصلی ترین پایه های سئو خارجی، داشتن بک لینک ها قوی و موثر است. به همین دلیل باید برای تهیه و انتشار رپورتاژ آگهی، به شدت دقت به خرج دهید.
با این توصیفات، اکنون نوبت به بررسی ویژگی های رپورتاژ آگهی خوب می رسد.

رپورتاژ آگهی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

برای آنکه بتوانید به طور کامل از مزایای رپرتاژ آگهی بهره مند شوید، باید تمامی اصول نوشتن رپرتاژ آگهی موفق را رعایت کنید. در وهله اول شما باید دید خود را کمی تغییر دهید. به این فکر کنید که مخاطب رو به روی شما نشسته است و می خواهید محصول، خدمات و در کل کسب و کار خود را برای او توضیح دهید. پس باید واضح و شفاف باشید.
البته این تمام ماجرا نیست. شما باید متنی جذاب و در عین حال غنی از محتوا ایجاد کنید تا بتوانید توجه مخاطب را به بهترین شکل ممکن به خود جلب نمایید. روی لحنتان نیز کار کنید. بهتر است متن رپرتاژ آگهی که می نویسید چیزی شبیه به یک گفتمان ساده و دوستانه باشد. قرار است با این کار علاوه بر دریافت اعتبار از گوگل، کاربران واقعی نیز جذب کنید. پس هرگز این موارد را فراموش نکنید.

ویژگی های رپورتاژ آگهی خوب


به طور کلی، ویژگی های رپورتاژ آگهی خوب شامل موارد زیر می شود:

در معرفی محصول و یا خدمات خود صداقت داشته باشید

کلید موفقیت در کسب و کار، داشتن صداقت است. اگر می خواهید خود و محصولات را به خوبی به مخاطبانتان معرفی کنید، به گونه ای که آن ها تبدیل به مشتریان دائمی شوند، باید صداقت داشته باشید. یعنی چه؟ هرآنچه که درباره محصولات و خدماتتان است را عنوان کنید. از ارائه اطلاعات غلط و نادرست بپرهیزید چرا که با این کار، اعتماد برند را به طور کامل مخدوش می کنید و چیزی جز شکست در انتظارتان نخواهد بود.

به نقاط قوت خدمات و محصولات اشاره نمایید

همان طور که از نام این مفهوم پیدا است، رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغات محسوب می شود. پس مسلما باید از این فرصت برای اشاره به نقاط قوت خدمات و محصولات خود استفاده نمایید.
وجه تمایز محصول و خدمات خود را حتما بیان کنید. البته این بدان معنی نیست که شما باید این وجه ماجرا را در صورت کاربران فریاد کنید. خیر! کافی است با برجسته سازی و مانور روی نقاط قوت، اجازه دهید کاربران خود به طور غیر مستقیم به ویژگی ها مثبت و متفاوت بودن کالا و خدمات شما پی ببرند.

از جملاتی با بار مثبت استفاده کنید

یکی از ویژگی های رپورتاژ آگهی خوب این است که در آن از جملات با بار مثبت استفاده شود. توجه داشته باشید که شما باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرید و در هر جمله، ذهن مخاطب را با خود همراه سازید. مسلما استفاده از جملات مثبت است که می تواند تاثیر بسیار شگرفی روی کاربران بگذارد. قدرت جملات مثبت را دست کم نگیرید و سعی کنید به کمک آن ها، تمام حواس کاربران را به جذابیت کالا و خدمات خود جلب کنید.

پیام را پر انرژی منتقل نمایید

اگر می خواهید کاربران با شما همراه شوند، باید در رپورتاژ آگهی شما انرژی و قدرت موج بزند. تصور کنید که فردی رو به روی شما نشسته است و شما می خواهید با اشتیاق هرچه تمام، از محصول و خدمات خود بگویید. بدون تردید این انرژی شما که در متن موج می زند، به کاربر خواهد رسید و در انتها خود را مجذوب کالا و خدمات شما میابد.
زیاده گویی را فراموش کنید و سعی کنید آتش انگیزه و نیاز را در کاربران روشن نمایید.

محتوای شما باید منحصر به فرد باشد

از دیگر ویژگی های رپورتاژ آگهی خوب، منحصر بودن آن است. شما در هر صورت مشغول تولید محتوا هستید که در رپرتاژ آگهی قرار است آن محتوا در وب سایتی دیگر منتشر شود. به همین دلیل کپی محتوا ممنوع است.

محتوایی با ارزش و کاربردی خلق نمایید

همواره خود را به جای کاربران بگذارید و محتوایی تولید که به کار کاربر آید. یعنی چه؟ یعنی در پایان محتوا، چیزی به اطلاعات کاربران اضافه کرده و یا به نیاز او پاسخی داده باشید. توجه کنید که تنها با خلق ارزش برای کاربران است که می توانید آن ها را تبدیل به مشتریانی وفادار کنید.

چگونه رپرتاژ آگهی موفق بنویسیم؟

 

نوشتن تیتر جذاب را از یاد نبرید

برای آنکه شانس کلیک و خوانده شدن را بالا ببرید، حتما تیتر جذاب برای رپورتاژ آگهی انتخاب کنید. تیترها اولین چیزی هستند که به چشم می آیند؛ پس برای آنکه فرصت خوانده شدن توسط کاربران را داشته باشید، باید میخ اول را محکم بکوبید.

روی تصاویر و المان های گرافیکی کار کنید

یک محتوا بدون المان های گرافیکی خسته کننده است. هرچقدر هم که محتوای تولید شده شما جذاب باشد، باید از تصاویر و المان های گرافیکی استفاده نمایید. به این ترتیب ضمن افزایش جذابیت متن، به چشم های کاربران استراحت می دهید تا شوق بیشتری برای دنبال کردن ادامه محتوا را داشته باشند. از طرفی دیگر شما می توانید به کمک جداول، آمارها و ...، اطلاعات را به طور خلاصه و دستی بندی شده در اختیار کاربران قرار دهید. پس این موضوع را هرگز فراموش نکنید.

سخن پایانی

رمز رپرتاژ آگهی موفق در نهایت به یک مورد خلاصه می شود؛ خود را به جای کاربر قرار دهید. تصور کنید که خود مشغول خواندن یک رپورتاژ آگهی هستید. دوست دارید در مورد چه چیزهایی بخوانید و اصلا آن محتوا باید به چه فرمتی تهیه شود؟ به این ترتیب شما می توانید بهترین رپورتاژ آگهی را تهیه کرده و در اختیار کاربران خود قرار دهید.
همچنین به یاد داشته باشید که گزافه گویی در صورتی که ارزشی برای کاربران تولید نشود، هیچ مزیت ویژه ای برایتان به همراه نخواهد داشت. پس مخصر و مفید بنویسید و آنچه که کاربران نیاز دارند را در اختیارشان قرار دهید.

 

مطالب مرتبط
لینک شکسته چیست

لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر سئو چگونه است؟ لینک‌ های شکسته لینک ‌هایی هستند که باز نمی‌ شوند یا به اصطلاح شکسته و خراب هستند. هنگام لینک…

0 نظر 1400-12-27
تکنیک های نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی‌ ها و تبلیغات مختلفی برخورد کرده‌…

0 نظر 1400-12-25
ترفندهای ساخت ایمیل فروش

نحوه نوشتن ایمیل فروش چگونه است؟ بازاریابی ایمیلی همچنان از جذابیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و سطح اثرگذاری آن را می‌توان بسیار بیشتر از…

0 نظر 1400-12-24
حذف سایت از گوگل وب مستر

حذف سایت از گوگل وب مستر چگونه انجام می شود؟ تغییراتی که در سایت خود ایجاد می ‌کنید، می‌ تواند شامل تغییر در محتوای موجود در صفحات و شیوه آدرس دهی آن…

0 نظر 1400-12-23
dwell time چیست

به طور کلی مولفه‌ های زیادی وجود دارند که بر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در فضای وب اثرگذار هستند. اما برای آگاهی از نوع کارکرد فاکتورهای یاد…

0 نظر 1400-12-22
ارسال دیدگاه
logo-samandehi