با مهم ترین ویژگی های صفحات موبایل فرندلی آشنا شوید

ویژگی های صفحات فرود موبایل فرندلی

صفحات فرود یا همان لندینگ پیج های سایت شما باید برای موبایل مناسب باشند. صفحات فرود موبایل دیگر یک ویژگی "خوب" محسوب نمی شوند؛ بلکه ساخت آن ها یک الزام است که باید به خوبی رعایت گردند. نداشتن صفحات فرود مناسب موبایل به راحتی می تواند منجر به از دست دادن کاربران شوند. به همین دلیل است که شما به عنوان وب مستران و صاحبان کسب و کار، باید تمام تلاش خود را برای ساخت بهترین صفخات فرود برای موبایل، به کار گیرید. اما ویژگی های صفحات موبایل فرندلی چیست؟

ویژگی های صفحات موبایل فرندلی

درست است که برای بسیاری از افراد، مرورگرهای دسکتاپ از اهمیت بالاتری برخوردار هستند، اما هرگز نباید نقش کاربرانی که موبایل به دست دارند و مرتب در صفحات گوگل مشغول جست و جو هستند را دست کم بگیرید.
افزایش استفاده از تلفن های همراه در سال های اخیر بسیار چشمگیر بوده و همین امر تمامی کسب و کارها را به ساخت صفخات فرود موبایل فرندلی وادار کرده است.

صفحات فرود موبایل

 

بهتر است صفحات ساده باشند

یکی از مهم ترین ویژگی های صفحات موبایل فرندلی، سادگی آن ها است. توجه داشته باشید که صفحه سایت در موبایل محدود بوده و یک صفحه شلوغ نمی تواند جذابیتی برای کاربران داشته باشد. آن ها در یک صفحه ساده راحت تر می توانند به همه چیز دسترسی پیدا کنند تا یک صفحه شلوغ و درهم!

نسخه موبایل بهتر است محتوای کوتاه داشته باشد

البته در این خصوص اظهار نظرات مختلفی وجود دارد. برخی ها بر این باورند که طول محتوا، حتما باید طولانی باشد تا ترافیک بیشتری به وب سایت جذب شود. اما برای نسخه موبایل، پیشنهاد می کنند که این مقدار کوتاه و یا متوسط باشد.
برخی ها بر این باورند که برای صفحات اقدام به عمل در نسخه های موبایل باید محتوا کوتاه باشد. به عنوان مثال فردی که به دنبال یک لوله کش می گردد، می خواهد به سرعت به شماره تماس آن دسترسی پیدا کند. پس نیازی به محتواهای طولانی و خسته کننده ندارد.

تیترها کوتاه و جذاب باشند

یکی دیگر از ویژگی های صفحات موبایل فرندلی، دارا بودن تیترهای کوتاه و جذاب است. نسخه های موبایل یک صفحه فرود باید تاثیرگذاری زیادی داشته باشند.
عناوین کیک خور طولانی را برای نسخه های موبایل فراموش کنید و به جای آن عناوینی جذاب و کوتاه بنویسید.
خاص بنویسید. یعنی عناوین شما باید به دور از ابهام باشند و بالافاصله به کاربر بگویند که در آن بخش قرار است به چه چیزی دست یابند.  
روی یک موضوع تمرکز کنید. یعنی در هر بخش روی همان پیشنهاد اصلی مانور دهید تا کاربر از سردرگمی رها شود.

سرعت لود بالا باشد

و اما مهم ترین ویژگی تمامی صفحاتی که قرار است در موبایل به نمایش درآیند، سرعت لود بالای آن ها است. همیشه این را به یاد داشته باشید که کاربر نمی خواهد مدت زمان زیادی را به انتظار لود شدن صفحه بنشیند. پس اگر زمان بارگیری وب سایت زیاد باشد، بدون تردید صبری در کار نخواهد بود و وب سایت شما بسته شده و به سراغ رقیبتان می رود.
پس اگر می خواهید Bounce Rate  سایت را پایین نگه دارید و از طرف دیگر کاربرانی راضی داشته باشید، حتما به این موضوع اهمیت دهید.

ویژگی های صفحات فرود موبایلی

 

در صفحه تنها روی یک CTA تمرکز کنید

گزینه های اقدام به عمل یا همان CTA ها می توانند در صفحات فرود موبایل نیز وجود داشته باشند. اما توجه داشته باشید که برای جلوگیری از سردرگمی کاربر، حتما روی ایجاد یک CTA تمرکز نمایید.
درواقع شما باید طراحی بصری را به گونه ای انجام دهید که تمرکز تنها روی یک CTA باشد. البته می توانید در صفحه گزینه های اقدام به عمل مختلفی داشته باشید، اما برای جلوگیری از سردرگمی کاربر، حتما تمرکز را روی مهم ترین آن ها قرار دهید.

فرم های ثبت نام مختصر و مفید باشند

از دیگر ویژگی های صفحات موبایل فرندلی این است که فرم های ثبت نام مختصر و مفید باشند. اگر قرار است صفحات فرود مشتریان را به سمت ثبت نام و یا پر کردن فرم سوق دهد، بهتر است اندازه آن را به حداقل برسانید.
مجدد لازم به ذکر است که کاربران در گوشی های موبایل با انگشت شست تایپ می کنند و نه روی صفحه کلید! پس هیچ کس دوست ندارد فرم های طولانی که داستان زندگیشان را می پرسد، پر کند!

طراحی چشم نواز داشته باشد

وقتی قرار است کاربرانی از نسخه موبایل وب سایت شما استفاده کنند، تلاشتان باید بر این باشد که بهترین را ارائه دهید. چرا؟ زیرا صفحات موبایل کوچک تر از دسکتاپ هستند و از سویی رنگ ها ممکن است کمی با نسخه دسکتاپ متفاوت باشند. پس بهتر است از رنگ هایی که چشم را اذیت نمی کنند استفاده کرده تا کاربران تمایل بیشتری به ماندن در صفحه وب شما را داشته باشند.

 

چرا وب سایت باید موبایل فرندلی باشد؟

همان طور که از مفهوم این عبارت پیدا است، صفحات و وب سایت موبایل فرندلی آن دسته از صفحات دوستدار موبایل هستند. یعنی چه؟ یعنی طراحی آن ها برای کاربرانی که از موبایل خود استفاده می کنند نیز مناسب است. از آنجایی که امروز بیشتر کاربران از موبایل های خود برای جست و جو در فضای اینترنت استفاده می کنند، لازم است تا وب سایت ها به صورت موبایل فرندلی طراحی شوند.
عدم پیروی از این قانون، به معنی آن است که شما به کاربران خود اهمیت نمی دهید. درواقع گویا برایتان مهم نیست که کاربران شما، وب سایتتان را به چه صورت می بینند! اگر این چنین باشد، نه تنها کاربران، بلکه موتورهای جست و جو همانند گوگل، وب سایت شما را نادیده می گیرد.
همان طور که بارها در مقالات پیشین گفتیم، این روزها گوگل بیشتر به کاربران توجه می کند. یعنی هر وب سایتی که به نیازهای کاربران و پرسش های آن ها بیشتر و بهتر پاسخ دهد، در رتبه های بهتری در صفحات نتایج گوگل قرار خواهد گرفت.

سخن پایانی

همان طور که گفتیم، نمی توانیم نقش تلفن های همراه را برای جست و جوی کاربران در اینترنت نادیده بگیریم. به همین دلیل است که برای نگه داشتن کاربران در وب سایت، حتما این ویژگی های صفحات موبایل فرندلی را به خاطر داشته باشید.

مطالب مرتبط
سئو ویدئو چیست

ویدئوها می توانند به یک ابزار خوب برای بازاریابی و تعامل با کاربران تبدیل شوند. فرمت های مختلفی از ویدئوها وجود دارد و شما می توانید آن ها را در…

0 نظر 1400-05-11
اشتباهات لینک سازی

یکی از رایج ترین نکات سئو که همه متخصصان بر آن تاکید دارند، دریافت بک لینک و جلوگیری از اشتباهات معمول در ایجاد لینک سازی است. همان طور که می دانید،…

0 نظر 1400-05-10
جست و جوی معنایی چیست؟

فناوری موتورهای جستجو تکامل یافته است ، بنابراین جست و جوی معنایی برای SEO ضروری است. بیاموزید چیست ، چرا مهم است و چگونه برای آن بهینه سازی کنید.…

0 نظر 1400-05-08
مراحل نوشتن محتوای کاربرپسند

احتمالا شما تنها برای سرگرمی در حال نوشتن محتوای جدید برای وب سایت خود نیستید. درواقع هر فردی از تولید محتوا هدفی را دنبال می کند و برای تامین آن…

0 نظر 1400-05-06
ux چیست؟

از اصطلاحات رایجی که در طراحی سایت و دانش سئو بسیار کاربردی و نام‌ آشنا است، می‌ توان به ux اشاره نمود. پس از توضیحاتی که در مقاله قبل درخصوص آشنایی…

0 نظر 1400-05-04
ارسال دیدگاه