داستان کاربری سئو چیست و چگونه به ما کمک می کند؟

داستان کاربر سئو چیست؟

اگر مدت زمان یادی باشد که در حوزه سئو یک وب سایت فعالیت می کنید، احتمالا می دانید که موفقیت در این کار، تنها به یک استراتژی خوب منتهی نمی شود. این تنها بخشی از کل تصویر است. آنچه که برای کسب موفقیت در این زمینه اهمیت دارد، اجرای مناسب آن است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که طبق نظرسنجی های صورت گرفته شده، بیشتر متخصصان اعلام می کنند که کمتر از 40 درصد توصیه های آن ها برای اجرای استراتژی اجرا می شود. داستان کاربر سئو به کمک شما خواهد آمد.

اگر خود کارهای کنترل و اجرا را بر عهده نگیرید، این مشکل می تواند به معضل تبدیل شود. در اجرای استراتژی بسیاری از کارها به بخش های فنی یعنی توسعه دهندگان بستگی دارد که گاهی ممکن است این توصیه ها و پیشنهادات عالی جایی در ترلو یا گوگل درایو یا هر سیستم دیگری مدفون شده و به دست فراموشی سپرده شود.

سئو تنها به دستورالعمل ها مرتبط نیست، بلکه نقش افراد نی در اجرای آن بسیار حائ اهمیت است. یکی از دلایل عدم اجرای بسیاری از دستورالعمل های سئو، این است که تفاهمی میان افراد به خصوص میان استراتژیست ها و بخش فنی وجود ندارد.
اگر توصیه های خود را با کمک گرفتن از زبان توسعه دهندگان بیان نکنید، متقاعد کردن آن ها دشوار خواهد بود و همچنین الزامات دقیق و ساده را را نمی توانید به خوبی اجرا نمایید.

داستان کاربر سئو

 

داستان کاربری سئو دقیقا چیست؟

داستان کاربری سئو دقیقا همان توصیفات غیر رسمی از ویژگی های نرم افزار است. درواقع شما در این داستان پیشنهادات خود را قالب عملکرد و نتیجه ای که در پی دارد، مشخص خواهید نمود.

داستان کاربر از سه قسمت تشکیل شده است:

  • کاربر
  • اقدام
  • نتیجه

این سه قسمت هنگامی که کنار هم قرار می گیرند، الگوی داستان کاربری سئو شکل خواهد گرفت. درواقع به شما تعریف خواهید کرد که به عنوان کاربر، به دنبال اقدامی هستید تا نتیجه ای شکل بگیرد. مانند الگوی زیر:

من (کاربر)، می خواهم (اقدام)، رخداد (نتیجه).

مثال زیر به شما بیشتر کمک خواهد کرد:

من به عنوان مدیر سئو می خواهم فایل robots.txt به وب سایت اضافه شود تا گوگل و سایر موتورهای جستجو بتوانند صفحات مورد نیاز برای رتبه بندی را پیدا کنند.

اما برای آنکه این داستان کاربر سئو هم قابل پذیرش باشد، شما باید معیار پذیرش نیز ایجاد کنید. یعنی چه؟ یعنی شما باید راه های انجام کار و همچین نتیجه ای که در بر دارد را نی به خوبی تویح دهید. به این صورت است که به عنوان یک مدیر سئو، می توانید پیشنهادات خود را به مرحله اقدام برسانید.

چگونه داستان کاربر سئو بنویسیم؟

مرحله 1: قسمت کوچکی از توصیه هایی را که می خواهید برای آن ها داستان کاربر بنویسید، شناسایی کنید

مسلما شما نمی خواهید و اصلا نمی توانید که پیشنهادات خود را به صورت کلی بیان کنید. مثلا بگویید که باید تمامی مشکلات فنی وب سایت برطرف شود.
لذا اولین کاری که باید انجام دهید بخش بندی مشکلات به قسمت های کوچک است. مثلا می توانید از تغییرات URL ها شروع کنید. مشکلات آن ها را لیست کنید و مطابق با آن شروع به نوشتن داستان کاربر سئو نمایید.

داستان کاربر سئو

 


مرحله 2: برای هر بخش سوالاتی را طراحی نمایید

سوالاتی که در این بخش مطرح می کنید، می تواند به بهتر انجام شدن کار کمک کند. مثلا چرا یو آر ال ها باید تغییر کنند؟ چرا این تغییرات برای وب سایت مهم هستند؟
به عنوان مثال شما می خواهید تا یو آر ال های وب سایت به صورت متعارفی تعریف گردند. سپس سوال مطرحی شما باید به این صورت باشد:

چرا تعریف یو آر ال های متعارف مهم است؟
پاسخ: زیرا این یو آر ال ها می توانند سیگنال های مناسبی به موتورهای جست و جو بفرستند.

مرحله 3: نوشتن داستان کاربر سئو بر اساس مرحله 1 و مرحله 2

اکنون پس از پشت سر گذاشتن مرحله 1 و 2، باید داستان کاربر سئو خود را بر اساس این مراحل بنویسید.
آنچه که در نهایت نتیجه می شود این جمله است:


من به عنوان مدیر SEO، می خواهم همه پیوندهای داخلی URL های متعارف داشته باشند، زیرا نتیجه آن ارسال سیگنال های صحیح به گوگل خواهد بود.

مرحله چهارم: ملاک های پذیرش را بیان کنید

در این مرحله شما باید شیوه و راهنمایی برای انجام آن ها را ارائه دهید. به عنوان مثال آدرس یو آر ال شامل https باشد، از حروف کوچک انگلیسی در یو آر ال استفاده شود و ... .

از داستان کاربر سئو کجا می توان استفاده کرد؟

داستان کاربر سئو به شما در شرایط مختلفی کمک می کند تا بتوانید مستندات و یا پیشنهادات سئو خود را برای توسعه دهندگان شرح دهید. به این صورت شما می توانید به راحتی آن ها را متقاعد کرده و نتیجه رضایت بخشی را شاهد باشید.

سخن پایانی

هنگامی که داستان کاربر سئو به درستی طراحی شود، اجرا شدن استراتژی های سئو بسیار آسان گشته و شما می توانید از این ابزار قدرتمند، برای پیشبرد اهداف استفاده نمایید.

 

مطالب مرتبط
راه های دریافت بک لینک ارگانیک

دریافت لینک این روزها چیزی از یک جنگ تمام عیار کم ندارد. در حالی که ساخت لینک به عنوان یک فعالیت مهم در سئو شناخته می شود، اما شیوه ایجاد و ساخت آن…

0 نظر 1400-03-19
داستان کاربر سئو چیست؟

اگر مدت زمان یادی باشد که در حوزه سئو یک وب سایت فعالیت می کنید، احتمالا می دانید که موفقیت در این کار، تنها به یک استراتژی خوب منتهی نمی شود. این…

0 نظر 1400-03-17
بهینه سازی موتور جست و جو برای برند

اگر می خواهید در بهترین جایگاه موتور جست و جوگر گوگل قرار بگیرید، مهم ترین نکته و قانون برای پیروی، تولید محتوای منحصر به فرد است. اما گاهی برای بهتر…

0 نظر 1400-03-15
راه های بالا بردن رتبه الکسا

بالا بردن رتبه الکسا بسیار مهم است. الکسا رنک این امکان را به شما می دهد که عملکرد محتوای خود را نسبت به سایت های دیگر ببینید. اگر رتبه وب سایت شما…

0 نظر 1400-03-11
معرفی بهترین افزونه های سئو برای کروم

همانطور که متخصصان بازاریابی دیجیتال خیلی خوب می دانند، روند این صنعت به سرعت در حال پیشروی است. به همین تلاش برای همگام شدن با مسیری که مرتب در حال…

0 نظر 1400-03-07
ارسال دیدگاه