بهترین روش های استفاده از شبکه های اجتماعی برای تحقیق کلمات کلیدی

استفاده از شبکه های اجتماعی برای تحقیقات کلمات کلیدی

شبکه های اجتماعی، داده های زیادی را در اختیار متخصصان سئو قرار می دهند. به همین دلیل می توان از این ابزارهای رایگان و پرقدرت، برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده نمود. در ادامه با روش های استفاده از شبکه های اجتماعی برای تحقیق کلمات کلیدی آشنا خواهید شد.

روش های استفاده از شبکه های اجتماعی برای تحقیق کلمات کلیدی

برای هدف گذاری و ساخت چند صفحه فرود، به کلمات کلیدی جدید و داغ نیاز دارید؟ بله، مسلما همین طور هست! اگر از استفاده از کلمات کلیدی تکراری و مشابه با دیگران خسته شده اید، وقت آن رسیده است که سری به شبکه های اجتماعی بزنید.
شاید در همان وهله اول، آنچه که میابید، شبیه به کلمات کلیدی قابل قبول نباشد، اما مطمئن باشید از آن ها می توانید به عنوان یک کلمه کلیدی طولانی استفاده نمایید و شاهد ترافیک ارگانیک به سایت باشید.

چرا باید برای تحقیق کلمات کلیدی از شبکه های اجتماعی استفاده کنیم؟

چند دلیل وجود دارد که به شما ثابت می کند، برای تحقیق کلمات کلیدی خوب است که از شبکه های اجتماعی استفاده نمایید:

یک فرد معمولی تقریبا سه ساعت از روز خود را در شبکه های اجتماعی می گذراند. پلتفرم های شبکه های اجتماعی به طور پیوسته اطلاعاتی را در مورد آنچه ما دوست داریم، ممکن است طرفدار چه کسانی باشیم، کجا می رویم و چه نوع محتوائی باعث می شود کلیک بیشتری دریافت کنیم، در اختیارمان قرار می دهد. این باعث می شود شما به راحتی بتوانید از این طریق تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید. چگونه؟

روش هایی وجود دارد که می توانند الهام بخش تولید محتوای وب سایت شما باشند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

کلمات کلیدی و شبکه های اجتماعی

 

موضوعات توئیتر را بررسی کنید

بدون تردید شبکه اجتماعی توئیتر، یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی است که اتفاقا افراد زیادی در آن فعالیت می کنند. درست است که طول محتوای تولید شده در این شبکه طولانی نیست، اما موضوعات مشخص هستند. اصلا شما می توانید از هشتگ هایی که در هر پست زده می شود، استفاده کنید. همین هشتگ ها خود به نوعی کلمات کلیدی هستند.
شما می توانید در این شبکه اجتماعی کند و کاو کنید و موضوعاتی که افراد در خصوص صنعت کسب و کار شما صحبت می کنند را مشاهده نمایید.

در هشتگ های اینستاگرام جست و جو کنید

حتما می دانید که استفاده از هشتگ ها شانس پست ها را برای دیده شدن را بالاتر می رود. درواقع می توانیم هشتگ ها را نوعی موتور جست و جو برای اینستاگرام بنامیم.
به اینستاگرام سر بزنید و عبارت های کلیدی مورد نظر خود را جستجو کنید. سپس به سایر هشتگ هایی که کاربران به پست ها اضافه می کنند، نگاهی بیندازید.
فرض کنید می خواهید محتوایی در خصوص سئو تولید کنید. #seo را در اینستاگرام جست و جو نمایید و سپس پست های اخیری که به نمایش در می آید را مشاهده کنید.

از ده ها کلمه کلیدی مرتبط و هشتگ می توانید برای تولید محتوا و سئو استفاده نمایید. حتی می توانید به کمک آن ها تبلیغات پولی نیز انجام دهید. جالب اینجاست که شما می توانید به کمک اینستاگرام، موضوعاتی که کاربران به آن علاقه مند هستند را بیابید و از آن فرصتی برای تولید محتوا خلق نمایید.

از قابلیت جستجوی خودکار یوتیوب استفاده کنید

یوتیوب فقط برای یافتن فیلم های جدید نیست. درواقع دومین موتور جست و جو محبوب است که پس از گوگل در رتبه دوم قرار می گیرد.
برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط، عبارت اصلی را تایپ کنید و ببینید یوتیوب چه عباراتی را به شما ارائه می دهد. مسلما تمامی عبارات به نمایش درآمده برای شما مفید و کارآمد نیستند. اما می توانید از این منبع پرقدرت به عنوان ایده های موضوعی و کلمات کلیدی مفید برای سئو استفاده نمایید.

سری به پینترست بزنید

پینترست بیش از یک گالری آنلاین تصاویر جذاب و هیجان انگیز است. شما می توانید از آن برای جست و جوی کلمات کلیدی دم بلندی استفاده که ممکن است تا به حال به آن ها فکر نکرده اید!

مانند دیگر موتورهای جستجو،  پینترست نتایج را بر اساس محتواهایی که کاربران بیشتر با آن ها تعامل دارند، نشان می دهد. با یک جست و جوی ساده شما می توانید به عباراتی دست یابید که کاربران از آن ها برای رسید به محتوای مورد نظرشان استفاده می کنند.
به این ترتیب شما در نهایت لیستی از کلمات کلیدی را در اختیار خواهید داشت که می توانید از آن ها برای تولید محتوای سئو شده سایت خود استفاده نمایید.

استفاده از لینکدین برای تحقیقات کلمات کلیدی

 

به آنچه اینفلوئنسرها در لینکدین می گویند، توجه کنید

یکی دیگر از روش های استفاده از شبکه های اجتماعی برای تحقیق کلمات کلیدی، بهره گیری از لینکدین است. لینکدین میزبان بیش از 722 میلیون کاربر است و سطح رکورد تعامل کاربران در آن قابل توجه است.
اگر در سطح بالای B2B در فروش و بازاریابی قرار دارید، حتما باید صفحه ای در شبکه اجتماعی لینکدین داشته باشید.
چند روش برای استفاده از لینکدین برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی وجود دارد که یکی از آن ها دنبال کردن مواردی که اینفلوئنسرها در مورد آن صحبت می کنند.
کلمه کلیدی را جستجو کنید، سپس اینفلوئنسرها را انتخاب نمایید. پست های آن ها را مشاهده کرده و از موضوعات مورد بحث برای تولید محتوای سئو شده ایده بگیرید.  به دنبال هشتگ ها، ایده های محتوا و گروه هایی باشید که با آن ها تعامل دارند.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، شبکه های اجتماعی می توانند برای دستیابی به لیستی از کلمات کلیدی مفید برای وب سایت و جذب ترافیک ارگانیک، مفید باشد. شبکه های اجتماعی و وب سایت آن طور که فکر می کنید از هم جدا نیستند، بلکه این دو می توانند به یکدیگر کمک بسیاری کنند.
شبکه های اجتماعی می تواند به شما در درک بهتر موضوعات مورد علاقه مخاطبان کمک کند. همچنین شما می توانید از این پلتفرم برای اشتراک گذاری موضوعات خود با مخاطبان استفاده نمایید.
با کمک گرفتن از روش های استفاده از شبکه های اجتماعی برای تحقیق کلمات کلیدی، می توانید موضوعات جذاب تری خلق کنید و کاربران بیشتری را به صورت کاملا ارگانیک، جذب وب سایت خود نمایید.

 

مطالب مرتبط
لینک شکسته چیست

لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر سئو چگونه است؟ لینک‌ های شکسته لینک ‌هایی هستند که باز نمی‌ شوند یا به اصطلاح شکسته و خراب هستند. هنگام لینک…

0 نظر 1400-12-27
تکنیک های نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی‌ ها و تبلیغات مختلفی برخورد کرده‌…

0 نظر 1400-12-25
ترفندهای ساخت ایمیل فروش

نحوه نوشتن ایمیل فروش چگونه است؟ بازاریابی ایمیلی همچنان از جذابیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و سطح اثرگذاری آن را می‌توان بسیار بیشتر از…

0 نظر 1400-12-24
حذف سایت از گوگل وب مستر

حذف سایت از گوگل وب مستر چگونه انجام می شود؟ تغییراتی که در سایت خود ایجاد می ‌کنید، می‌ تواند شامل تغییر در محتوای موجود در صفحات و شیوه آدرس دهی آن…

0 نظر 1400-12-23
dwell time چیست

به طور کلی مولفه‌ های زیادی وجود دارند که بر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در فضای وب اثرگذار هستند. اما برای آگاهی از نوع کارکرد فاکتورهای یاد…

0 نظر 1400-12-22
ارسال دیدگاه
logo-samandehi