برندینگ + اهمیت برندسازی در کسب و کار

اهمیت برندسازی در کسب و کار

نام تجاری از این جهت مهم است که نه تنها باعث ایجاد تأثیرات به یاد ماندنی در مصرف کنندگان می شود بلکه به مشتریان و کاربران شما این امکان را می دهد تا بدانند چه انتظاری باید از شرکت و کسب و کارتان را داشته باشند. این یک روش برای شناسایی خود و تمیز دادن کسب و کار از رقبا است. همچنین به شما این امکان را می دهد تا بتوانید نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و بهترین گزینه ها را برای تبدیل به احسن شدن برگزینید. نام تجاری شما باید نمایشی واقعی از شما به عنوان یک پیشرو در صنعت کسب و کارتان باشد.

تعریف برندینگ

برندینگ فرایند همیشگی شناسایی، ایجاد و مدیریت دارایی ها و اقداماتی تجمعی است که درک برند تجاری را در ذهن سهامداران شکل می دهد. این یکی از تعاریف جامعی است که می توانیم در خصوص برندینگ ارائه دهیم. در این تعریف باید به چند نکته دقت نماییم:

تعریف برندینگ

 

1.همیشگی

برندینگ یک فرآیند همیشگی است زیرا هرگز متوقف نمی شود. افراد، بازارها و مشاغل به طور مداوم در حال تغییر هستند و برند باید پیشرفت کند تا با این تغییرات همگام باشد.

2. شناسایی، ایجاد، مدیریت

یک فرآیند ساختاری برای نام تجاری وجود دارد؛ فرآیندی که در آن شما باید در ابتدا بازار هدف خود را شناسایی کرده، استراتژی برندینگ خود را بر اساس این شناسایی تعریف کرده و سپس به طور مداوم همه چیزهایی را که در موقعیت شما تاثیر می گذارد، مدیریت کنید.

3. دارایی ها و اقدامات تجمعی

دارایی های شما تحت عنوان هویت بصری، محتوا، محصولات، تبلیغات و اقداماتتان با خدمات، پشتیبانی مشتری، روابط انسانی، تجارب) در ذهن کاربران ترجمه می شود. شما باید هریک از این موارد را شناسایی و پیش بینی کرده و بتوانید رفته رفته درک درستی از آن ها در ذهن بازار هدف خود ایجاد نمایید.

4. درک از یک نام تجاری

درک یک نام تجاری را تحت عنوان شهرت نیز میشناسیم. این همان چیزی است که تمامی کسب و کارها برای رسیدن به آن تلاش می کنند؛ این که به درستی در ذهن کاربران خود شناخته شده و درک شده باشند. عدم درک درست به این معنی است که فرایند استراتژیک برندینگ به درستی انجام نشده است.

5. سهامداران

مشتریان تنها کسانی نیستند که برداشتی از برند شما در ذهنشان ایجاد می شود. بلکه سهامداران شامل مشتریان احتمالی، مشتریان موجود، کارمندان، سهامداران و شرکای تجاری نی می شوند. هرکدام برداشت خود را ایجاد می کنند و بر این اساس با نام تجاری ارتباط برقرار می نمایند.

اهمیت برندینگ در کسب و کار

 

اهمیت برندسازی در کسب و کار

مارک تجاری به دلیل تاثیری که روی کسب و کار شما می گذارد، اهمیت زیادی دارد. برندینگ می تواند درک افراد را از کسب و کار شما تغییر دهد و می تواند راه های جدیدی را پیش روی شما برای ایجاد تغییرات و موفقیت در کسب و کار با کند. اما اگر برندینگ اشتباه صورت گرفته و یا اصلا انجام نشود، کاملا می تواند نتیجه عکس داشته باشند.

برندینگ ارزش کسب و کار و نام تجاری را افزایش می دهد

برندینگ، تلاشی بسیار مهم است و می تواند همانند اهرمی برای نفوذ بیشتر در صنعت عمل کند. همین امر ارزش برند بالا برده و جایگاه مستحکمی برای یک کسب و کار در صنعت ایجاد کرده و برای سرمایه گذاری جذابتر فرصت سای می نماید.  


نتیجه فرآیند برندینگ، داشتن برند تجاری با ارزش و معتبر است. نام تجاری یک دارایی تجاری است که ارزش پولی نیز دارد و باید جایگاهی در ترازنامه کسب و کار داشته باشد زیرا ارزش کلی شرکت را افزایش می دهد. اگرچه این یک موضوع بحث برانگیز است و برای بسیاری از شرکت ها کاری دشوار به نظر می رسد، اما دادن وزن مالی به برندینگ به اندازه خود برند مهم است – این کار"ارزش گذاری نام تجاری" نامیده می شود.

برند سازی مشتریان جدیدی ایجاد می کند

هنگامی که فرایند برای برندسازی آغاز می شود، درواقع کار برای شناساندن کسب و کار به مشتریان جدید و ایجاد وفاداری بیشتر در مشتریان کنونی شروع شده است. بدون تردید برندسازی و تبلیغات می تواند اعتماد را در کاربران افزایش دهد. پس این کار برای تثبیت نام تجاری و تبلیغات دهان به دهان تاثیر بسیاری خواهد داشت.
هنگامی که درک خاصی از نام تجاری در بازار ایجاد شد، زنجیره تبلیغ غیرقابل کنترل آغاز می شود. تبلیغات دهان به دهان سبب تقویت یا لکه دار شدن اعتبار برند می شود. اگر شهرت مثبت باشد، مشتریان جدید بالقوه با برند شما ارتباط برقرار می ساند، در حالی که اگر شهرت شما لکه دار شده باشد، این تبلیغات می توانند اثر سو داشته باشند.

غرور و رضایت کارکنان را بهبود می بخشد

وقتی کارمندی در شرکتی با برندی معتبر کار می کند، از کار خود رضایت بیشتری خواهد داشت و از کارهایی که انجام می دهد، خشنود بوده و به آن ها افتخار می کند. بدون تردید کار کرردن در شرکتی مشهور و معتبر، بسیار لذت بخش خواهد بود.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، ذینفعان یک نام تجاری تنها مشتریان نیستند، بلکه کارمندان به گونه ای از مشتریان برند محسوب می شوند. باید از این واقعیت آگاه باشیم که تعامل انسانی اساس تجارت است و کارمندان اولین خط ارتباطی برای هر برند و اولین سفیران آن کسب و کار هستند. کارکنانی که ارتباط خوبی با نام تجاری دارند، این درک را به درستی به مشتریان انتقال داده و با آن ها تعامل خواهند داشت. از این رو است که می توانند به راحتی در رسیدن به موفقیت نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

در بازار اعتماد ایجاد می کند

اعتبار یک برند به میزان اعتمادی که مشتریان می توانند به آن داشته باشند، بستگی دارد. هرچه اعتماد به یک برند بیشتر باشد، اعتبار آن نیز بیشتر خواهد بود. هنگامی که استراتژی درست در برندسازی اتخاذ شود، سطح خاصی از اعتماد نه تنها در بین مشتریان و کارکنان ایجاد می شود، بلکه در اعتماد بازار نیز اثرگذار خواهد بود. بدون تردید یک کسب و کار ایزوله نمی تواند کسب و کار موفق باشد.

 سخن پایانی

همان طور که خواندید، اهمیت برندسازی و تبلیغات چیزی نیست که بتوانید از آن به راحتی چشم بپوشید. به همین دلیل لازم است تا با یک استراتژی درست، مسیر رسیدن به تبلیغات و بازاریابی را آغاز کرده تا بتوانید به نتایج دلخواه خود دست یابید.

مطالب مرتبط
لینک شکسته چیست

لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر سئو چگونه است؟ لینک‌ های شکسته لینک ‌هایی هستند که باز نمی‌ شوند یا به اصطلاح شکسته و خراب هستند. هنگام لینک…

0 نظر 1400-12-27
تکنیک های نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی‌ ها و تبلیغات مختلفی برخورد کرده‌…

0 نظر 1400-12-25
ترفندهای ساخت ایمیل فروش

نحوه نوشتن ایمیل فروش چگونه است؟ بازاریابی ایمیلی همچنان از جذابیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و سطح اثرگذاری آن را می‌توان بسیار بیشتر از…

0 نظر 1400-12-24
حذف سایت از گوگل وب مستر

حذف سایت از گوگل وب مستر چگونه انجام می شود؟ تغییراتی که در سایت خود ایجاد می ‌کنید، می‌ تواند شامل تغییر در محتوای موجود در صفحات و شیوه آدرس دهی آن…

0 نظر 1400-12-23
dwell time چیست

به طور کلی مولفه‌ های زیادی وجود دارند که بر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در فضای وب اثرگذار هستند. اما برای آگاهی از نوع کارکرد فاکتورهای یاد…

0 نظر 1400-12-22
ارسال دیدگاه
logo-samandehi