با دو استراتژی تخفیف فروش آنلاین آشنا شوید

استراتژی تخفیف آنلاین

فروشگاه های آنلاین برای فروش بیشتر محصولات خود، به استفاده از روش های مختلفی تبلیغات و همچنین تخفیفات روی می آورند. تا به امروز درباره شیوه های مختلف تبلیغات آنلاین صحبت کرده ایم. امروز قصد داریم شما را با روش فروش بیشتر با تخفیف آشنا نماییم. روشی که امروز بسیاری از فروشگاه های بزرگ و کوچک از آن استفاده می کنند. در این مطلب با ما همراه باشید تا با دو استراتژی تخفیف فروش آنلاین آشنا شوید.

معرفی دو استراتژی تخفیف فروش آنلاین

استراتژی تخفیف فروش آنلاین گوناگون است و مدیران کسب و کارهای آنلاین، از استراتژی های مختلفی استفاده می کنند. اما دو مورد بسیار معروف و محبوب وجود دارند که همه ما با ورود به فروشگاه های آنلاین با آن ها رو به رو می شویم؛ کدهای تخفیف و تخفیف های خودکار.

کدام یک بهتر کار می کند: کد تخفیف یا تخفیف روی محصول در وب سایت؟ این همیشه سوال بزرگی است که مدیران کسب و کار به آن فکر می کنند.

نوع مناسب تخفیف می تواند فروش را به حداکثر برساند. نود و هفت درصد از خرده فروشان تخفیف را به عنوان بهترین استراتژی قیمت گذاری خود عنوان می کنند. اما استفاده از نوع تخفیف اشتباه می تواند عواقب نامطلوبی را به همراه داشته باشد. تخفیف اشتباه نه تنها می تواند سود را کاهش دهد، بلکه می تواند نام تجاری شما را بی ارزش کند.

استراتژی تخفیف برای فروش محصولات آنلاین

 

تفاوت کد تخفیف و تخفیف اتوماتیک چیست؟

روش صحیح تخفیف بستگی به آنچه می فروشید، مشتریانی که هدف قرار داده اید و تجربه تجاری که می خواهید ایجاد کنید، دارد. به طور خاص، باید دریابید که آیا بازار هدف شما تمایل بیشتری به خرید با تخفیف هایی دارد که به طور خودکار در هنگام پرداخت ظاهر می شوند؟ یا اینکه اعطای کد تخفیف به مشتریان، آن ها را بیشتر ترغیب به خرید می کنند؟ انتخاب مدل ارائه تخفیف، به خریدار بر می گردد.

کدهای تخفیف

تخفیف ها می توانند به صورت یک مقدار ثابت یا درصدی باشند. نکته مهم این است که کدهای تخفیف به شما امکان کنترل دقیق قیمت و تبلیغات را می دهند:

  • مقدار متوسط سفارش خود (AOV) را با کدهای تخفیف که به مشتریان می دهید، افزایش خواهید داد. مثلا به ازای خرید x کالای y را دریافت می کنید.
  • با تعیین تاریخ هایی که کد برای آن ها معتبر است، عمر یک کد تخفیف خاص را محدود کنید.
  • با محدود کردن تعداد دفعات استفاده از کد، از برند و حاشیه سود خود محافظت می کنید.
  • حتی بهتر، برندهای دارای استراتژی خرده فروشی همه جانبه می توانند به مشتریان اجازه دهند تخفیف خود را در یک فروشگاه آنلاین یا در یک مکان به صورت حضوری استفاده کنند.

مزایای کد تخفیف

  • از کدهای تخفیف ممکن است برای ایجاد احساس انحصار در ذهن مشتری استفاده شود. هدف قرار دادن نیازهای خاص مشتری با کدهای تخفیف منحصر به فرد براساس تاریخچه خرید، می تواند تجربه خرید بهتر را ایجاد کند و به کاربر این حس را الغا کند که شما واقعا از نیاز بازار هدف خود آگاه هستید.
  • از آنجا که شما کنترل می کنید چه کسی تخفیف می گیرد، کدهای تخفیف از تخفیف بیش از حد محصولات شما جلوگیری می کنند.

معایب کد تخفیف

مشتریان برای دریافت تخفیف باید کد را به صورت دستی وارد کنند. این یک گام به روند پرداخت اضافه می کند که گاهی باعث می شود خریداران از خرید صرف نظر کنند. همچنین مکن است گاهی اوقات، مشتریان کد را به اشتباه تایپ کنند و این در روند خرید تخفیفی آن ها خلل ایجاد نماید. به همین دلیل ممکن است آن ها میل به خرید را از دست بدهند.
کدهای تخفیف ممکن است بدون اجازه شما به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شده و سود را کاهش دهند.

تخفیف خودکار

برای استفاده از این نوع تخفیف در ابتدا باید بررسی کنید که آیا محصولات و پلتفرمی که روی آن فعال هستید، امکان اجرا کردن چنین تخفیفی را دارد یا خیر! باید بتوانید تخفیف هایی را که به طور خودکار هنگام پرداخت و در سبد خرید اعمال می شود، به مشتریان خود ارائه دهید. درصد تخفیف و یا مقدار ثابت و یا هدیه خرید تعریف نمایید.
توجه داشته باشید که حین اعمال این تخفیف، با هایلایتی میزان عایدی آن ها را نشان دهید. همچنین لازم است تا قیمت اصلی و قیمت پس از تخفیف را به صورت هایلایت شده در محصولات قرار دهید تا مشتری ارزشی را که می پردازد را ببیند.

مزایای تخفیف خودکار

  • در تخفیف خودکار، مراحل خرید و ورود کدهای تخفیفی کاهش میابد.
  • از مدت زمان میزان تصمیم گیری برای خرید کاسته می شود.
  • از آنجا که تخفیف به صورت خودکار انجام می شود، تعداد مراحل انجام تسویه کاهش یافته که می تواند نرخ تبدیل شما را افزایش دهد.

معایب تخفیف خودکار

ممکن است این حس در مشتریان ایجاد شود که برای آن ها به طور به خصوص تخفیف ویژه ای در نظر گرفته نشده است.
اگر زمان محدودی برای تخفیف ها در نظر نگیرید، ممکن است مشتری فوریتی در خرید حس نکند.

استراتژی تخفیف های آنلاین

 

بهترین استراتژی تخفیف برای فروشگاه های آنلاین

قبل از از ارائه تخفیف، آنچه که می خواهید با تخفیف به دست آورید را به وضوح مشخص کنید. اهداف شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  •      مشتریان جدیدی پیدا کنید
  •      افروش را بیشتر نمایید
  •      مشتریان خود را وفادار سازید
  •      موجودی در انبار را تخلیه کنید

موجودی همیشه هنگام تخفیف نقش دارد. به همین ترتیب همیشه باید نسبت به آمار موجودی کالا هشیار بوده تا کالاهایی را به فروش نرسانیم که موجود نیستند.

با در نظر داشتن هدف، تقسیم بندی مشتریان بسیار مهم خواهد بود تا بتوانید تخفیف (از طریق ایمیل و غیره) را بر اساس اولویت یا سابقه خرید ارائه دهید. تقسیم بندی مشتریان از ارسال کد تخفیف بی ربط جلوگیری می کند. همچنین باعث صرفه جویی در وقت و هزینه صرف شده در تبلیغات ایمیلی یا PPC می شود.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، دو استراتژی تخفیف فروش آنلاین که در بالا معرفی کردیم، دارای مزایا و معایب مختلفی هستند. در هر صورت شما باید مخاطب و بازار هدف خود را در نظر بگیرید و نسبت به آن ها، یکی از این دو استراتژی و یا سایر انواع تبلیغات استفاده نمایید.

 

مطالب مرتبط
لینک شکسته چیست

لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر سئو چگونه است؟ لینک‌ های شکسته لینک ‌هایی هستند که باز نمی‌ شوند یا به اصطلاح شکسته و خراب هستند. هنگام لینک…

0 نظر 1400-12-27
تکنیک های نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی‌ ها و تبلیغات مختلفی برخورد کرده‌…

0 نظر 1400-12-25
ترفندهای ساخت ایمیل فروش

نحوه نوشتن ایمیل فروش چگونه است؟ بازاریابی ایمیلی همچنان از جذابیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و سطح اثرگذاری آن را می‌توان بسیار بیشتر از…

0 نظر 1400-12-24
حذف سایت از گوگل وب مستر

حذف سایت از گوگل وب مستر چگونه انجام می شود؟ تغییراتی که در سایت خود ایجاد می ‌کنید، می‌ تواند شامل تغییر در محتوای موجود در صفحات و شیوه آدرس دهی آن…

0 نظر 1400-12-23
dwell time چیست

به طور کلی مولفه‌ های زیادی وجود دارند که بر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در فضای وب اثرگذار هستند. اما برای آگاهی از نوع کارکرد فاکتورهای یاد…

0 نظر 1400-12-22
ارسال دیدگاه
logo-samandehi