چت باکس چیست و چه مزایایی دارد؟

چت باکس
2 نظر سه شنبه, 01/17/1400 - 13:08

چت باکس چیست و چه مزایایی دارد؟

پاسخ سریع به مشتریان، نه تنها مشتریان بالقوه را راضی تر نگه می دارد، بلکه می تواند مشتریان جدید را نیز به همراهان همیشگی کسب و کار تبدیل کند. عقل سلیم این را می گوید! این کار نه تنها باعث خوشحالی آن ها می شود، بلکه می توانید پتانسیل کاربران را برای تبدیل به مشتریان وفادار، تقویت سازد. استفاده از چت باکس پیش تر کمی عجیب به نظر می رسید، اما امروز یکی از سریع ترین روش های خدماتی محسوب می شوند. در این مطلب با ما همراه باشید تا با چت باکس و مزایای آن بیشتر آشنا شوید.

چت باکس چیست؟

از نگاه فنی، چت باکس را می توانیم کدهایی بنامیم که به راحتی روی وب سایت شما قرار می گیرند. این کدها باکسی ایجاد می کنند که با کلیک مشتری بر روی آن، امکان گفت و گو با شما فراهم می شود.

از چت باکس ها به طور معمول در سیستم های گفتگو برای اهداف مختلف عملی از جمله خدمات مشتری یا پاسخگویی به مشتریان استفاده می شود. در برخی از چت باکس ها از سیستم های پیچیده پردازش زبان طبیعی نیز استفاده می کنند، اما بسیاری دیگر، سیستم های ساده تری هستند.
چت باکس مزیت های مختلفی را برای یک کسب و کار آنلاین به همراه دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

چت باکس چیست؟

 

مزایای چت باکس

پاسخ سریع، فروش بیشتر

راحت بگوییم. بسیاری از شرکت ها به اندازه کافی و با سرعت لازم به مشتریان خود پاسخ نمی دهند. این یعنی اگر شما بتوانید از قابلیت چت باکس به خوبی استفاده کنید، قادر خواهید بود تا بسیاری از همین مشتریان را به سمت خود جلب کنید.

جای تامل است که بگوییم بسیاری از داده ها در خصوص رابطه فروش بیشتر با پاسخ سریع تر به مشتریان دروغ نیستند.
انتظار بیش از 15 دقیقه برای پاسخ دادن به مشتری، به معنای از دست دادن تقریبا تمام مزایای بالقوه است. چرا؟ زیرا در دنیای پرتلاطم امروز، هیچ کس نمی خواهد که منتظر بماند.
شاید از خود بپرسید که کسب و کارهای دیگری نیز وجود دارند که مشتریان خود را بیش از این مقدار زمان منتظر می گذارند. حقیقت این است که مشتریان مجدد به صفحه گوگل باز می گردند و دوباره با یک جست و جوی دیگر، به سراغ رقبا می روند.

در زمان آنلاین بودن هم کمک می کنید

همان طور که گفتیم، سرعت پاسخگویی بسیار مهم است و می تواند به لید بیشتری منجر شود. اما این منطقی است که در تمام مدت آنلاین نباشید؛ شاید مشغله های مدیریت کسب و کار بسیار زیاد باشد. منطقی است. حال باید برای مدت زمان پاسخگویی در زمان کم به مشتریان چه کنیم؟
پاسخ یک کلمه است: از ربات ها استفاده کنید. امروز یکی از بهترین عملکردها، استفاده از ربات ها با امکان شخصی سازی سوال است. این بدان معنی است که اگر آنلاین نبودید، ربات ها می توانند به نیاز کاربران پاسخ دهند.
پیش تر ربات ها آنقدر پیشرفت نکرده بودند که بتوانید آن ها را شخصی سازی کنید. اما امروز شما می توانید دستوراتی کاملا مطابق ربا درخواست مشتریان برای آن ها تعریف نمایید. به این صورت کاربران همچنان از شما راضی خواهند ماند.

مزایای چت باکس

 

موانع را از سر راه بر می دارید

حتما برای شما هم پیش آمده که با موانعی برای اقدام به خرید رو به رو شده اید. اصلا شاید سوالاتی بی جواب داشته اید که شما را از خرید منع کرده است.
این مورد یکی از طبیعی ترین مشکلاتی است که ممکن است هر کاربری با آن مواجه شود. به همین دلیل است که استفاده از چت باکس و راهنمایی کاربران، می تواند اقدام به عمل را در آن ها تقویت نماید.
توجه داشته باشید که اگر نتوانید به سرعت به سوالات کاربران خود پاسخ دهید، آن ها را از دست خواهید داد. چرا که کاربران بی پاسخ مانده، صفحه وب سایت شما را بسته و به سراغ مشتریان شما می روند. قطعا نمی خواهید که با چنین چیزی رو به رو شوید.

فرم ها منسوخ شده اند

بیایید با یکدیگر صادق باشیم. امروز دیگر کاربری حوصله ای برای وارد نمودن اطلاعات مختلفش را برای دریافت پاسخ ندارد. دیگر این مدل از ارتباط برقرار کردن با کاربران منسوخ شده است. در دنیای امروزی که همه چیز به سرعت رخ می دهد، رفتارهای مصرف کننده و کاربر نیز تغییر کرده است.
اگر می خواهید به همان شیوه های گذشته مانند استفاده از فرم ها، به کاربران خود پاسخ دهید؛ باید بگوییم که قدم به قدم به نابودی نزدیک می شوید. تا زمانی که چت باکس ها هستند، نباید این فرصت را از دست دهید و به استفاده از روش های قدیمی روی آورید.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، امروز نوع پاسخگویی و گفت و گو با مشتریان تغییر کرده است و دیگر آن روش های قدیمی جوابگوی نیاز مشتریان نیست. اگر می خواهید اقدام به عمل را در کاربران خود تقویت کنید، حتما از چت باکس در وب سایت خود استفاده نمایید.

مطالب مرتبط
ریدایرکت 302 چیست؟

ارور 302 یک کد وضعیت پاسخ به درخواست HTTP است که نشان می دهد منبع درخواستی به طور موقت به URI دیگری منتقل شده است. این کد را می توانیم یکی از رایج…

0 نظر 1400-01-26
ویژگی های صفحه تماس با ما

متأسفانه، اغلب موارد، صفحات تماس با ما، آخرین چیزی است که طراحان سایت به آن فکر می کنند و آن را به انتهای لیست اولویت های خود می فرستند. اما حقیقت…

0 نظر 1400-01-23
تایتل تگ چیست؟

تایتل تگ عنوان در بالاترین بخش یک صفحه وب قرار می گیرد. از نظر فنی، تایتل تگ در بالای یا زیر برچسب های META نوشته می شود، اما آنچه که اهمیت دارد این…

0 نظر 1400-01-21
ارور 404 وب سایت

ارور 404 چیست و چگونه آن را برطرف سازیم؟ خطای 404 کد وضعیت HTTP است. این کد یعنی صفحه ای از وب سایت که قصد دسترسی به آن را داشته اید، در سرور یافت…

0 نظر 1400-01-18
چت باکس

پاسخ سریع به مشتریان، نه تنها مشتریان بالقوه را راضی تر نگه می دارد، بلکه می تواند مشتریان جدید را نیز به همراهان همیشگی کسب و کار تبدیل کند. عقل…

0 نظر 1400-01-17
ارسال دیدگاه