چت باکس چیست و چه مزایایی دارد؟

چت باکس

پاسخ سریع به مشتریان، نه تنها مشتریان بالقوه را راضی تر نگه می دارد، بلکه می تواند مشتریان جدید را نیز به همراهان همیشگی کسب و کار تبدیل کند. عقل سلیم این را می گوید! این کار نه تنها باعث خوشحالی آن ها می شود، بلکه می توانید پتانسیل کاربران را برای تبدیل به مشتریان وفادار، تقویت سازد. استفاده از چت باکس پیش تر کمی عجیب به نظر می رسید، اما امروز یکی از سریع ترین روش های خدماتی محسوب می شوند. در این مطلب با ما همراه باشید تا با چت باکس و مزایای آن بیشتر آشنا شوید.

چت باکس چیست؟

از نگاه فنی، چت باکس را می توانیم کدهایی بنامیم که به راحتی روی وب سایت شما قرار می گیرند. این کدها باکسی ایجاد می کنند که با کلیک مشتری بر روی آن، امکان گفت و گو با شما فراهم می شود.

از چت باکس ها به طور معمول در سیستم های گفتگو برای اهداف مختلف عملی از جمله خدمات مشتری یا پاسخگویی به مشتریان استفاده می شود. در برخی از چت باکس ها از سیستم های پیچیده پردازش زبان طبیعی نیز استفاده می کنند، اما بسیاری دیگر، سیستم های ساده تری هستند.

حقیقت این است که کاربران می خواهند به سرعت به پاسخ سوالات خود دست یابند. این روزها کاربران دیگر نمی خواهند زمان یادی را صرف منتظر ماندن برای دریافت جواب های خود کنند. به همین دلیل است که استفاده از چت باکس می تواند به راحتی این مشکل را برطرف سازد.

اگر می خواهید همگام با سرعت تغییرات نیازهای کاربران خود پیش روید، باید این سیستم را در سریع ترین زمان ممکن راه اندازی نمایید. توجه داشته باشید هر روز به تعویق انداختن راه اندازی این سیستم، به این معنی است که شما کاربران خود را به سمت رقبای خود سوق می دهید. بله! کاربران می خواهند در لحظه پاسخ سوالات خود را دریافت نمایند.
البته توجه داشته باشید که علاوه بر راه اندازی چت باکس، شما باید کارشناسان خبره ای را نیز استخدام نمایید تا بتوانند در سریع ترین زمان به کاربران پاسخ دهند. البته برخی ها نیز از ربات ها استفاده می کنند. اما اگر می خواهید تجربه ای بی نظیر از تعامل با کاربران ایجاد کرده و تجربه کاربری فوق العاده بسازید، به شما پیشنهاد می کنیم حتما کارشناسان خبره ای را برای این هدف در نظر بگیرید.

چت باکس مزیت های مختلفی را برای یک کسب و کار آنلاین به همراه دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

چت باکس چیست؟

 

مزایای چت باکس

پاسخ سریع، فروش بیشتر

راحت بگوییم. بسیاری از شرکت ها به اندازه کافی و با سرعت لازم به مشتریان خود پاسخ نمی دهند. این یعنی اگر شما بتوانید از قابلیت چت باکس به خوبی استفاده کنید، قادر خواهید بود تا بسیاری از همین مشتریان را به سمت خود جلب کنید.

جای تامل است که بگوییم بسیاری از داده ها در خصوص رابطه فروش بیشتر با پاسخ سریع تر به مشتریان دروغ نیستند.
انتظار بیش از 15 دقیقه برای پاسخ دادن به مشتری، به معنای از دست دادن تقریبا تمام مزایای بالقوه است. چرا؟ زیرا در دنیای پرتلاطم امروز، هیچ کس نمی خواهد که منتظر بماند.
شاید از خود بپرسید که کسب و کارهای دیگری نیز وجود دارند که مشتریان خود را بیش از این مقدار زمان منتظر می گذارند. حقیقت این است که مشتریان مجدد به صفحه گوگل باز می گردند و دوباره با یک جست و جوی دیگر، به سراغ رقبا می روند.

در زمان آنلاین بودن هم کمک می کنید

همان طور که گفتیم، سرعت پاسخگویی بسیار مهم است و می تواند به لید بیشتری منجر شود. اما این منطقی است که در تمام مدت آنلاین نباشید؛ شاید مشغله های مدیریت کسب و کار بسیار زیاد باشد. منطقی است. حال باید برای مدت زمان پاسخگویی در زمان کم به مشتریان چه کنیم؟
پاسخ یک کلمه است: از ربات ها استفاده کنید. امروز یکی از بهترین عملکردها، استفاده از ربات ها با امکان شخصی سازی سوال است. این بدان معنی است که اگر آنلاین نبودید، ربات ها می توانند به نیاز کاربران پاسخ دهند.
پیش تر ربات ها آنقدر پیشرفت نکرده بودند که بتوانید آن ها را شخصی سازی کنید. اما امروز شما می توانید دستوراتی کاملا مطابق ربا درخواست مشتریان برای آن ها تعریف نمایید. به این صورت کاربران همچنان از شما راضی خواهند ماند.

مزایای چت باکس

 

موانع را از سر راه بر می دارید

حتما برای شما هم پیش آمده که با موانعی برای اقدام به خرید رو به رو شده اید. اصلا شاید سوالاتی بی جواب داشته اید که شما را از خرید منع کرده است.
این مورد یکی از طبیعی ترین مشکلاتی است که ممکن است هر کاربری با آن مواجه شود. به همین دلیل است که استفاده از چت باکس و راهنمایی کاربران، می تواند اقدام به عمل را در آن ها تقویت نماید.
توجه داشته باشید که اگر نتوانید به سرعت به سوالات کاربران خود پاسخ دهید، آن ها را از دست خواهید داد. چرا که کاربران بی پاسخ مانده، صفحه وب سایت شما را بسته و به سراغ مشتریان شما می روند. قطعا نمی خواهید که با چنین چیزی رو به رو شوید.

فرم ها منسوخ شده اند

بیایید با یکدیگر صادق باشیم. امروز دیگر کاربری حوصله ای برای وارد نمودن اطلاعات مختلفش را برای دریافت پاسخ ندارد. دیگر این مدل از ارتباط برقرار کردن با کاربران منسوخ شده است. در دنیای امروزی که همه چیز به سرعت رخ می دهد، رفتارهای مصرف کننده و کاربر نیز تغییر کرده است.
اگر می خواهید به همان شیوه های گذشته مانند استفاده از فرم ها، به کاربران خود پاسخ دهید؛ باید بگوییم که قدم به قدم به نابودی نزدیک می شوید. تا زمانی که چت باکس ها هستند، نباید این فرصت را از دست دهید و به استفاده از روش های قدیمی روی آورید.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، امروز نوع پاسخگویی و گفت و گو با مشتریان تغییر کرده است و دیگر آن روش های قدیمی جوابگوی نیاز مشتریان نیست. اگر می خواهید اقدام به عمل را در کاربران خود تقویت کنید، حتما از چت باکس در وب سایت خود استفاده نمایید.

مطالب مرتبط
لینک شکسته چیست

لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر سئو چگونه است؟ لینک‌ های شکسته لینک ‌هایی هستند که باز نمی‌ شوند یا به اصطلاح شکسته و خراب هستند. هنگام لینک…

0 نظر 1400-12-27
تکنیک های نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی‌ ها و تبلیغات مختلفی برخورد کرده‌…

0 نظر 1400-12-25
ترفندهای ساخت ایمیل فروش

نحوه نوشتن ایمیل فروش چگونه است؟ بازاریابی ایمیلی همچنان از جذابیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و سطح اثرگذاری آن را می‌توان بسیار بیشتر از…

0 نظر 1400-12-24
حذف سایت از گوگل وب مستر

حذف سایت از گوگل وب مستر چگونه انجام می شود؟ تغییراتی که در سایت خود ایجاد می ‌کنید، می‌ تواند شامل تغییر در محتوای موجود در صفحات و شیوه آدرس دهی آن…

0 نظر 1400-12-23
dwell time چیست

به طور کلی مولفه‌ های زیادی وجود دارند که بر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در فضای وب اثرگذار هستند. اما برای آگاهی از نوع کارکرد فاکتورهای یاد…

0 نظر 1400-12-22
ارسال دیدگاه
logo-samandehi