ایمیل مارکتینگ چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

ایمیل مارکتینگ چیست

هر کسب و کاری که در دنیای آنلاین فعال است، می بایست به فکر تبلیغات آنلاین نیز باشد. در دیجیتال مارکتینگ، کارهای مختلفی است که می توانید انجام دهید. ایمیل مارکتینگ یکی از همین فعالیت ها است.

به دنبال راهی برای دستیابی مستقیم به مشتریان خود هستید، ایمیل مارکتینگ می تواند یکی از گزینه های روی میز باشد؛ چرا که مشتریان دست کم روزی یکبار ایمیل خود را چک می کنند.

بازاریابی از طریق ایمیل به شما کمک می کند جلوی چشم مصرف کنندگان قرار بگیرید. به همین دلیل شما می توانید آگاهی از کسب و کار برند خود را از این طریق بالا ببرید و به شکل کاملا دسترس، اطلاعات مورد نظر کاربران را برایشان ارسال کنید. البته فرستادن ایمیل های ناخواسته برای آن ها می تواند تاثیرات برعکسی داشته باشد. به همین دلیل است که باید اصول ایمیل مارکتینگ را بدانید.

ایمیل مارکتینگ چیست و مزایای آن کدامند؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با این مفهوم در دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که به شما امکان می دهد از طریق ارسال ایمیل مستقیما به آدرس ایمیل کاربران خود، اطلاعاتی در خصوص محصولات، کالا و خدمات، پروموشن ها، تخفیف ها و ... را در اختیارشان قرار دهید.
هدف از بازاریابی از طریق ایمیل ارائه اطلاعات ارزشمند به مشتریان بالقوه، ارتقا آگاهی از کسب و کار شما، جلب توجه کاربران و تبدیل کردن آن ها به مشتریان وفادار است.

بازاریابی ایمیلی

 

چرا ایمیل مارکتینگ هنوز مهم است؟

این روزها در بحث بازاریابی دیجیتال، تمرکز بر سئو و بهینه سازی موتور جست و جو و البته حضور در شبکه های اجتماعی بسیار داغ شده است. اما نباید از نقش و اهمیت ایمیل مارکتینگ نیز چشم بپوشیم. دلایل زیر شما را متقاعد می کند که در برنامه بازاریابی آنلاین خود، نگاهی ویژه به بازاریابی ایمیلی داشته باشید:

بسیاری از کاربران دست کم روزی یکبار ایمیل خود را چک می کنند

5.6 میلیارد حساب ایمیل فعال در جهان وجود دارد و شاید برایتان جالب باشد بدانید که 99٪ از کاربران هر روز ایمیل خود را چک می کنند. این آمار نشان می دهد که شما با ایمیل مارکتینگ شانس این را خواهید داشت که بیشتر و راحت تر به مشتریان خود دسترسی داشته باشید.

بازاریابی ایمیل مستقیما کاربرانتان را هدف می گیرد

هنگامی که شما یک پیام بازاریابی از طریق ایمیل ارسال می کنید، به شکل مستقیم از طریق صندوق پیام مشتریان به آن ها دسترسی پیدا خواهید کرد؛ با علم به اینکه بیشتر آن ها روزی یکبار ایمیل خود را بررسی می کنند.
این یعنی شما راهی را در اختیار دارید که مستقیما می توانید با مشتریان خود ارتباط بگیرید؛ راهی میان بر و بدون پیچیدگی!

بازاریابی ایمیلی می تواند کاربران را مجاب به اقدام نماید

تصور کنید که مشتریان شما به دلیل مشغله های روزمره، محصولات و خدمات شما را از یاد می برند. اما با ارسال یک ایمیل، می توانید خود را به آن ها یادآوری نمایید. ضمن آنکه در پیام های ایمیلی می توانید اقدام برای سفارش و یا فروش محصولات را برای آنان فراهم کنید. به این صورت احتمال اقدام از سوی کاربرانتان بیشتر می شود.

ایمیل ها می توانند شما را در ذهن مشتری مداوم یادآور شود

علاوه بر استفاده از بازاریابی از طریق ایمیل برای هدایت مخاطبان برای انجام اقدامی، می توانید به این صورت اطلاعات آموزشی به عنوان یک رهبر در صنعت خود ارسال نمایید.
این کار می تواند کسب و کار شما را به عنوان یک منبع در صنعتتان، در ذهن مخاطبان ثبت نماید. به این صورت شما می توانید به عنوان یک پیشتاز به آن ها یادآور شوید.

میزان موفقیت ایمیل مارکتینگ به راحتی پیگیری می شود

یکی از مشکلات بازاریابان دیجیتالی این است که گاهی به سختی می توانند میزان موفقیت استراتژی های پیاده شده خود را اندازه گیری نمایند. اما این مشکل در خصوص بازاریابی ایمیل وجود ندارد.
شما می توانید به راحتی با اندازه گیری تعداد کسانی که ایمیل شما را باز کرده اند، به راحتی از میزان تاثیر بازاریابی خود اطلاع کسب نمایید.
درصد افرادی که روی فراخوان اقدام ایمیل شما کلیک کرده اند، افرادی که برای کسب اطلاعات بیشتر با شما تماس می گیرند، تعداد افرادی که از دریافت ایمیل انصراف می دهند، همگی از طریق بازاریابی ایمیل قابل اندازه گیری است.

چگونه از بازاریابی موبایلی استفاده کنیم

 

چگونه از بازاریابی ایمیل استفاده کنیم؟

بازاریابی از طریق ایمیل پیچیده نیست؛ چرا که کافی است شما ایمیل مخاطبان خود را در اختیار داشته باشید تا پیام های خود را مستقیما به صندوق ورودی آن ها ارسال نمایید.

از CRM استفاده نمایید

برخی از ابزارهای CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) به شما امکان می دهند، پیام هایتان را از طریق سیستم عامل خود برای مخاطبین خود ارسال کنید. نرم افزارهای CRM اطلاعات مختلفی از کاربرانتان را در اختیار شما قرار می دهند. شما می توانید با توجه به این اطلاعات، ایمیل های مد نظر خود را برای کاربران ارسال نمایید.

به بانک ایمیل نیز فکر کنید

البته از آنجایی که این روزها باید توجه ویژه ای به رضایت کاربران از خود داشته باشید، استفاده از بانک های ایمیل در صورتی که کاربر تمایلی به دریافت پیام از سوی شما را نداشته باشد، چندان کار عاقلانه ای نیست. اما این گزینه نیز همواره یکی از راهکارهای پیشنهادی برای دیجیتال مارکترها است.

کار را به آژانس های بازاریابی ایمیل بسپارید

هم اکنون بسیاری از آژانس های بازاریابی ایمیلی وجود دارند که می توانند خدمات ارسال پیام ایمیلی را در اختیارتان قرار دهند. اگر به هیچ طریقی به ایمیل کسانی که می توانند مشتریان شما باشند، دسترسی ندارید، برون سپاری این بخش از تبلیغات آنلاین می تواند کاری صحیح باشد.

سخن پایانی

همان طور که گفته شد، روش های مختلفی در دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که می بایست از آن ها استفاده کنید. به شما پیشنهاد می کنیم برای بازاریابی آنلاین استراتژی مناسب بچینید و مطابق با آن پیش بروید.
البته بهتر است حتما در این حوزه نظرات مشاوران متخصص را جویا شوید تا به اهداف خود در زمان مناسب برسید. در هر صورت نقش تبلیغات و بازاریابی آنلاین را در زمانی که بسیاری از مشتریان هدف شما در دنیای مجازی حضور دارند را از یاد نبرید.

 

مطالب مرتبط
لینک شکسته چیست

لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر سئو چگونه است؟ لینک‌ های شکسته لینک ‌هایی هستند که باز نمی‌ شوند یا به اصطلاح شکسته و خراب هستند. هنگام لینک…

0 نظر 1400-12-27
تکنیک های نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی‌ ها و تبلیغات مختلفی برخورد کرده‌…

0 نظر 1400-12-25
ترفندهای ساخت ایمیل فروش

نحوه نوشتن ایمیل فروش چگونه است؟ بازاریابی ایمیلی همچنان از جذابیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و سطح اثرگذاری آن را می‌توان بسیار بیشتر از…

0 نظر 1400-12-24
حذف سایت از گوگل وب مستر

حذف سایت از گوگل وب مستر چگونه انجام می شود؟ تغییراتی که در سایت خود ایجاد می ‌کنید، می‌ تواند شامل تغییر در محتوای موجود در صفحات و شیوه آدرس دهی آن…

0 نظر 1400-12-23
dwell time چیست

به طور کلی مولفه‌ های زیادی وجود دارند که بر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در فضای وب اثرگذار هستند. اما برای آگاهی از نوع کارکرد فاکتورهای یاد…

0 نظر 1400-12-22
ارسال دیدگاه
logo-samandehi