رپورتاژ آگهی چیست و مزایای آن کدامند؟

رپورتاژ آگهی چیست

تا به امروز بارها درباره اهمیت تبلیغات سخن گفتیم و اکنون می دانیم که برای بهتر دیده شدن علاوه بر سئو نیاز به تبلیغات است. اما تبلیغاتی که برای یک وب سایت انجام می شود کمی متفاوت است. یکی از شیوه های نوین تبلیغات، استفاده از رپورتاژ آگهی است. اما رپورتاژ آگهی چیست و مزایای آن کدامند؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا با این مفهوم آشنا شوید.

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی چیست؟ از نام این مفهوم می توانیم حدس بزنیم که رپورتاژ آگهی، نوعی تبلیغات متنی است که در قالب یک گزارش و یا خبر تهیه می شود. اما در تعریف تخصصی از این مفهوم، باید گفت که رپورتاژ آگهی، اطلاعیه است که از طرف واحد روابط عمومی کسب و کاری با هدف اطلاع رسانی درباره آن کسب و کار به مخاطبان، تهیه شده و در رسانه های مختلفی منتشر می شود.
لازم به ذکر است که رپورتاژ آگهی از جمله تبلیغات همسان محسوب می شود و می بایست توسط فردی خبره و متخصص تهیه گردد.

رپورتاژ خبری

 

رپورتاژ آگهی به چه صورت تهیه می شود؟

همان طور که می دانید، افراد زیادی در دنیای مجازی وجود دارند، درست به همین دلیل است که تبلیغات رنگ و شکل متفاوتی نسبت به سال های گذشته گرفته است. رپورتاژ آگهی نیز یکی از همین اقدامات نوین است که تاثیر بسیاری روی کسب و کارها دارد.
بعد از تهیه رپورتاژ آگهی، گزارش تهیه شده وب سای های پربازدیدی که مخاطبان هدف قرار دارند، منتشر می شود. خوب است بدانید که رپورتاژ آگهی بر سئو تاثیر زیادی دارد.

مزایای رپورتاژ آگهی چیست؟

قطعا تبلیغاتی که برای وب سایت ها صورت می گیرد، اگر به درستی انجام شوند، مزایای بسیاری را به همراه خواهند داشت. اما آیا با مزایای رپورتاژ آگهی آشنایی دارید؟

بهتر و بیشتر دیده شدن

یکی از اصلی تری مزایای رپورتاژ آگهی، بهتر و بیشتر دیده شدن است. از آنجایی که رپورتاژ آگهی ها، فراگیر و جامع هستند، شما می توانید آن ها را در کانال های مختلفی به اشتراک بگذارید. هرچه میزان کانال های توزیع گسترده تر باشد، به این معنی است که شما شانس بیشتری برای جذب مخاطب و البته بهتر دیده شدن خواهید داشت. این یکی از اصلی ترین اهداف استفاده از رپورتاژ آگهی‌ها است.

مناسب برای تمامی کسب و کارها

از دیگر مزایای رپورتاژ آگهی این است که برای تمامی کسب و کارها، چه بزرگ و چه کوچک کارایی دارد. از طرف دیگر تفاوتی ایجاد نمی کند که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند. آیا می خواهید از این روش برای روش B2B کار کنید یا اینکه هدف شما جذب کاربران و خریداران بیشتر است؟ در هر صورت شما می توانید از این راه استفاده نمایید.

افزایش آگاهی و اعتبار برند

یکی دیگر از کارهایی که انوع رپورتاژ آگهی انجام می دهد، برندسازی است. زمانی که می خواهید نام برند شما مطرح شود و اعتبار آن افزایش یابد، می توانید یک رپورتاژ خبری تهیه کرده و آن را در کانال های پر مخاطب توزیع نمایید. به این صورت است که نام برند شما شنیده و دیده می شود و می توانید بر اعتبار خود بیفزایید.

هزینه مناسب

از دیگر مزایای رپورتاژ آگهی می توانیم به هزینه مناسب آن اشاره نماییم. همان طور که می دانید، تبلیغات اغلب بسیار هزینه بر بوده و به ازای هر بار تبلیغ می بایست هزینه های زیادی بپردازید. اما رپورتاژ آگهی ها قیمت مناسب تری دارند و شما می توانید با هزینه معقول، کسب و کار خود را در معرض دید کاربران مختلفی قرار دهید.

کمک به بهبود سئو

همان طور که در بالا اشاره کردیم، رپورتاژ آگهی می تواند به بهبود سئو کمک نماید. اگر می خواهید جایگاه بهتری در صفحه نتایج موتور جست و جو داشته باشید، می توانید با تهیه یک رپورتاژ خبری و انتشار آن در سایت های پربازدید و با اعتبار خوب، و البته کسب لینک فالو، به بهبود رتبه کلمه کلیدی خود کمک کنید.

چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم؟

 

نکات مهم تهیه رپورتاژ آگهی

برای تهیه رپورتاژ خبری، شما باید اصولی را رعایت نمایید تا بتوانید شاهد تاثیرات آن باشید. توجه داشته باشید که هدف از تهیه این گزارش های خبری، رساندن پیام به مخاطب است. درست به همین علت باید تکات تدوین آن را بدانید.


رعایت ساختار درست

یکی از اصلی ترین کارهایی که در نوشتن رپورتاژ آگهی باید انجام دهید، رعایت ساختار درست است. از همان ابتدا که کار برای نوشتن آغاز می شود، باید به کال تو اکشن یا همان CTA توجه نمایید.

نوع نوشته

توجه داشته باشید که شما در رپورتاژ آگهی نباید به صورت کاملا مستقیم متنی تبلیغاتی بنویسید. بلکه هدف شما باید اطلاع رسانی باشد. از این رو نوشتن مقاله و یا خبر می تواند گزینه های بهتری باشد. به این صورت می توانید ارتباط بهتری با مخاطب خود برقرار سازید.

کپی ممنوع

اگر می خواهید یک رپورتاژ خبری فوق العاده تهیه کنید که هم روی مخاطب تاثیر داشته باشند و هم شاهد اثر آن روی سئو باشید، باید فکر کپی کردن را از سر خود بیرون کنید. یک محتوای خوب و ارزشمند تهیه نمایید تا بتوانید به سرعت به هدف خود برسید.

استفاده مناسب از کلمات کلیدی

در رپورتاژ خبری، حتما از کلمه کلیدی اصلی و واژه های هم خانواده آن نیز استفاده نمایید.به این صورت هم برای سئو کار کرده اید و هم می توانید تمرکز مخاطب را روی واژه هایی که مد نظر دارید، سوق دهید.

استفاده از تیتر و متن جذاب

نوشته و گزارشی تهیه نمایید که هم تیتر جذابی داشته باشد و هم تصاویر خوب! با این کار می توانید مخاطبان خود را ترغیب به دنبال کردن نوشته خود نمایید و یک لید خوب بسازید.
ساده بنویسید، لحن درستی انتخاب نمایید، موضوع خوبی برگزینید، اصول نگارشی را رعایت کنید و حتما کال تو اکشن قرار دهید.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، تهیه رپورتاژ آگهی یکی از بهترین راه ها برای جذب مخاطبان بیشتر و البته بهبود جایگاه کلیدواژه ها در صفحه نتایج گوگل است. همچنین لازم است تا برای انتشار این مطالب، کانال های توزیع مناسب، پر مخاطب و معتبر را برگزینید تا بهترین تاثیر را بر وب سایت شاهد باشید. پس به شما پیشنهاد می کنیم در برنامه تبلیغات سایت، استفاده از این روش را نیز قرار دهید.

 

مطالب مرتبط
چرا لینک های داخلی مهم هستند

همان طور که پیش تر گفتیم، اهمیت لینک های داخلی بر سئو قابل چشم پوشی نیست و  باید همواره به آن توجه نمود. اما لینک های داخلی به راستی چه کار مهمی…

0 نظر 1399-12-06
تاثیر تعداد واژه ها بر سئو

تا به امروز درباره تاثیر تعداد کلمات محتوا بر سئو زیاد شنیده ایم و بسیاری از افراد بر این باورند که هرچه محتوا طولانی تر باشد، شانس بیشتری برای…

0 نظر 1399-12-04
هدف جستجو چیست

هدف جستجو چیست و چرا در سئو مهم است؟ این روزها تجربه کاربری موضوع مهمی در سئو است که توجه ویژه ای به آن می شود. چرا که گوگل در آپدیت های جدید خود…

0 نظر 1399-12-03
رپورتاژ آگهی چیست

تا به امروز بارها درباره اهمیت تبلیغات سخن گفتیم و اکنون می دانیم که برای بهتر دیده شدن علاوه بر سئو نیاز به تبلیغات است. اما تبلیغاتی که برای یک وب…

0 نظر 1399-12-02
داستان برند چیست؟

آیا تا به حال روایت های عجیب و غریبی از برند خود شنیده اید؟ مواردی گاه بسیار بی ربط به آنچه که هستید؟ اینجا است که اهمیت داستان برند برجسته می شود.…

0 نظر 1399-11-30
ارسال دیدگاه