پوش نوتیفیکیشن سایت و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

پوش نوتیفیکیشن سایت

اگر از موبایل هوشمند استفاده می کنید، احتمالا باید بدانید که پوش نوتیفیکشن چیست! اما آیا می دانید که این ابزار مهم به طور موثر چگونه کار می کند؟ پوش نوتیفیکشن یکی از ابزارهای مهم و کارآمد بازاریابی است که می تواند به کسب و کارهای آنلاین کمک کند تا به راحتی با کاربران ارتباط برقرار نمایند. البته برای استفاده از این استراتژی باید به دقت عمل کنید تا با اعلان های بی شمار، به نارضایتی کاربران دامن نزنید.


پوش نوتیفیکیشن سایت چیست؟


پوش نوتیفیکیشن سایت اعلان هایی هستند که می توانند از طریق وب دسکتاپ و وب تلفن همراه به کاربر ارسال شوند. این ها پیام های هشداردهنده ای هستند که بسته به سیستم عامل، در گوشه سمت راست بالا یا پایین صفحه دسکتاپ قرار می گیرند، یا در دستگاه تلفن همراه تقریبا شبیه به اعلان های ارسال شده اپلیکیشن ها ظاهر می شوند. پوش نوتیفیکیشن سایت در هر زمان که مرورگر باز باشد - بدون توجه به اینکه آیا کاربر در وب سایت است یا نه، بر روی دسکتاپ یا صفحه تلفن همراه کاربر ارسال می شود.

پوش نوتیفیکیشن سایت

 

تفاوت بین پوش نوتیفیکیشن سایت و پوش نوتیفیکیشن اپلیکیشن ها

تنها چیزی که برای ارسال پوش نوتیفیکیشن سایت ضروری است، وب سایتی است که کد push web در آن نصب شده است. این بدان معناست که برندهایی که فاقد اپلیکیشن هستند، می توانند از مزایای پوش نوتیفیکشن استفاده کنند. پوش نوتیفیکیشن اپلیکیشن ها، از طریق کد نصب شده در برنامه ها ارسال می شوند.

نحوه عملکرد پوش نوتیفیکیشن

هر کسب و کاری که وب سایت دارد، می تواند پس از نصب کد (کد SDK مبتنی بر وب) از یک سرویس پوش نوتیفیکیشن، این پیام ها را ارسال کند.
سپس می تواند کاربران را پس از کلیک و ضربه زدن روی اعلان، به صفحات مورد نظر خود در وب سایت هدایت کنند.

انواع پیام هایی که می توان به کمک اعلان ها به کاربران ارسال کرد، کدامند؟

برای ارسال پوش نوتیفیکیشن ها، برندها و صاحبان کسب و کار، اغلب یادداشت هایی را تدارک می بینند که در یکی از دسته های زیر قرار می گیرند:

  • پیغام های معامله ای: تایید معاملات مهم (مانند خرید، ارسال، تحویل، درخواست بررسی خدمات و غیره)
  • پیغام های آموزشی: آموزش مخاطبان در مورد رویدادها، محصولات یا پیشنهادات ارزشمند
  •  پیام های تبلیغاتی: ترویج پیشنهادات ویژه یا فرصت های محدود برای ایجاد تغییرات
  • پیام های دیگر: استقبال از بازدیدکنندگان جدید یا کاربران قدیمی، ایجاد انگیزه برای اولین خرید، تشویق به جست و جوی عمیق تر در وب سایت، تشکر
پوش نوتیفیکشن سایت

 

به کمک این اعلان ها، دسترسی به بازارهای هدف بازاریابی کسب و کار خود را افزایش دهید

به کمک پوش نوتیفیکشن های سایت، می توانید یک کانال بازاریابی را به استراتژی های مارکتینگ خود اضافه نمایید. شما می توانید به این وسیله راهی اضافی برای ارتباط سریع و مستقیم با کاربران خود فراهم کنید؛ راهی که به صندوق های ایمیل شلوغ کاربران و یا پیام های نامفهوم ختم نمی شوند.
جالب اینجا است که اگر اعلان ها را برای کاربران ارسال کنید، حتی اگر در وب سایت شما نباشند، به محض استفاده از مرورگر خود می توانند اعلان های شما را مشاهده نمایند. به این ترتیب است که کاربران اعلان های ارسال شده توسط شما را از دست نخواهند داد. حتی شما می توانید از این فرصت استفاده کرده و علاوه بر دسکتاپ، این اعلان ها را روی تبلت و تلفن های هوشمند کاربران خود نیز ارسال نمایید.

پوش نوتیفیکیشن برای کدام کسب و کارها مناسب است؟

همان طور که گفتیم، بسیاری از کسب و کارهای آنلاین می توانند از این اعلان ها استفاده نمایند. اما پوش نوتیفیکیشن اغلب برای سایت های مربوط به گردشگری، انتشارات، رستوران ها، امور مالی و بیمه می توانند بهتر عمل کرده و نرخ تبدیل را بهبود بخشند.
کسب و کارهای آنلاین می توانند از این امکان برای مطلع ساختن کاربران از محتوای جدید، تبلیغات، رویدادها و .. استفاده کنند. پر واضح است که این اعلان ها می توانند به بهود اینگیجمنت و نرخ تبدیل کاربران کمک شایانی نماید.

نحوه استفاده از پوش نوتیفیکشن در وب سایت

نحوه استفاده از این اعلان ها بسیار آسان است و شما می توانید در 5 گام این اعلان ها را فعال نمایید:

  • سرویس ارائه دهنده اعلان ها را انتخاب نمایید
  • مجوزهای opt-in را در وب سایت خود اجرا کنید
  • لیست کردن کاربران
  • بخش بندی کاربران
  • ارسال نوتیفیکشن ها

تصور نمایید که کاربری اعلان های ارسال شده وب سایت شما را ببیند. اگر به محصولات و خدمات شما علاقه مند باشد، از دریافت این اعلان ها خوشحال خواهد شد و در نهایت با کلیک، به صفحه مورد نظرتان هدایت می شود.
برخلاف خبرنامه های ایمیلی، کاربران مجبور نیستند نام خود را وارد کرده یا آدرس ایمیلشان را به شما بدهند و پس از ثبت نام، پیام های شما را دریافت نمایند.

استفاده از اعلان های سایت چه تاثیراتی به همراه دارد؟

اعلان های وب یک جایگزین مقرون به صرفه به جای توسعه نرم افزار است. همچنین این ابزار راه خوبی برای متحد کردن تلاش های کانال های بازاریابی شما و ترغیب کاربران به اقدام به عمل خواهد بود.

ساختار اعلان های وب سایت

1. عنوان: حداکثر 50 کاراکتر، عنوان باید توجه کاربر را به خود جلب کند.
2. توضیحات: توضیحات پیام واقعی است که برای کاربران ارسال می شود. این توضیحات باید مختصر باشند و اقدامات فوری مورد را توضیح دهد. حد مجاز توصیه شده 120 کاراکتر است است.
3. آیکون: آیکون ها اصالت برند را به اعلان ها اضافه می کنند. اگر در نوتیفیکیشن ها از آیکون استفاده نشود، کاربر نماد زنگ را به صورت پیش فرض مشاهده می کند. این در حالیست که ممکن است کاربران چندین اعلان را مشاهده نمایند. پس برای آنکه از سایر رقبای خود تمیز داده شوید، حتما لازم است تا از آیکون و نماد شرکت خود در این اعلان ها استفاده نمایید. ابعاد توصیه شده برای نمادها 192 × 192 پیکسل است.
4. آدرس وب سایت: آدرس وب سایتی است که پوش نوتیفیکیشن را ارسال کرده است.
5. تصویر: تصویر جنبه گرافیکی و بصری یک پوش نوتیفیکشن است. ثابت شده است که استفاده از تصویر در اعلان های نرخ تبدیل کاربران را افزایش می دهد.
6. Call to action: CTA یا همان اقدام به عمل نقش حیاتی در اعلان های وب سایت دارد. به کمک آن می توان از قصد کاربر آگاه شد؛ اینکه آیا آن ها مایل به تعامل با وب سایت شما هستند یا خیر!

سخن پایانی

همان طور که خواندید، استفاده از پوش نوتیفیکیشن سایت می تواند اثرات مثبتی برای هدایت کاربران و افزایش نرخ تبدیل داشته باشد. البته در استفاده از این اعلان ها باید دقت لازم صورت گیرد تا نارضایتی کاربران را در پی نداشته باشد.

 

مطالب مرتبط
ویژگی های قالب فروشگاهی خوب

انتخاب یک قالب خوب برای فروشگاه تنها بخش کوچکی از کل ماجرایی است که قرار است از فروش محصولات و خدمات خود پشت سر بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید…

0 نظر 1400-06-26
ویژگی های رپورتاژ آگهی خوب

همان طور که پیش تر در مطلب "رپورتاژ آگهی چیست" گفتیم، رپورتاژ آگهی ها در واقع همان مقالاتی است که در وب سایتی دیگر به ثبت می رسند و از طریق آن ها، به…

0 نظر 1400-06-24
استفاده از شبکه های اجتماعی برای تحقیقات کلمات کلیدی

شبکه های اجتماعی، داده های زیادی را در اختیار متخصصان سئو قرار می دهند. به همین دلیل می توان از این ابزارهای رایگان و پرقدرت، برای تحقیق کلمات کلیدی…

0 نظر 1400-06-23
تولید محتوا سئو محور

نوشتن محتوای سئو محور روز به روز از اهمیت بیشتری برخوردار می شود و اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با روش های…

0 نظر 1400-06-18
پوش نوتیفیکیشن سایت

اگر از موبایل هوشمند استفاده می کنید، احتمالا باید بدانید که پوش نوتیفیکشن چیست! اما آیا می دانید که این ابزار مهم به طور موثر چگونه کار می کند؟ پوش…

0 نظر 1400-06-17
ارسال دیدگاه