همواره گفته ایم که محتوا بسیار مهم است، اما محتوا زمانی می تواند دارای ارزش و اعتبار باشد که اصول و قوانینی برای تولید آن رعایت شده باشد. هنوز هم بسیاری از مدیران هستند که اهمیت تولید محتوای با ارزش را نادیده گرفته و به استفاده از تکنیک های کلاه سیاه برای تولید محتوا روی می آورند. اما ترفند کلاه سیاه در تولید محتوا کدامند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با این تکنیک ها آشنا شوید.
ترفند کلاه سیاه در تولید محتوا
تکنیک های مختلفی برای تولید محتوا وب سایت وجود دارد که لزوما تمامی این تکنیک ها نمی تواند برای یک وب سایت، مفید و موثر باشد. درست برعکس، برخی از این تکنیک ها، به شدت می توانند نتیجه های نامطلوبی را برای سایت به همراه داشته باشند.
الگوریتم های گوگل روز به روز دقیق تر و هوشمندتر می شوند، از این رو هرگونه استفاده از ترفند کلاه سیاه در تولید محتوا می تواند به ضرر آن وب سایت باشد. شناسایی این تکنیک ها به شما کمک می کند تا از آن ها دور شده و با دقت بیشتری برای تولید محتوا سرمایه گذاری نمایید.
محتوای تکراری و کپی شده
امروز دیگر محتوای تکراری برای گوگل قابل قبول نیست و به شدت می تواند بر رتبه بندی وب سایت در گوگل تاثیرگذار باشد. آپدیت های جدید گوگل به راحتی می تواند محتواهای تکراری را تشخیص دهد. به همین دلیل دیگر نباید روی محتوای تکراری و کپی شده سرمایه گذاری نمایید.
عناوین نامرتبط
گاهی اوقات برخی از وب مستران از عناوین جذاب اما بی ارتباط با محتوا استفاده می کنند تا با گول زدن کاربر، آن ها را ترغیب به کلیک کنند. اما به محض ورود کاربر به وب سایت و مواجهه با محتوای غیر مرتبط، آن صفحه را ترک می کند. همین امر می تواند سبب افزایش Bounce Rate شده و به ضرر سئوی وب سایت شما تمام شود.
به همین دلیل لازم است تا عناوینی جذاب اما کاملا مرتبط با آنچه که در محتوای صفحه قرار داده اید، خلق نمایید.
محتوای اتوماتیک
محتوای اتوماتیک همان محتواهایی هستند که توسط ربات ها تهیه و تولید می شوند. ربات ها با یک هدف مشخص، کلمات مختلف و عبارات گوناگون را در کنار هم قرار می دهند تا شبیه به محتوای واقعی تصور شود. این محتواها اغلب فاقد نظم بوده و معمولا هدف آن تنها تولید محتوا برای گوگل است.
اما از آنجایی که این روزها گوگل به رضایت کاربران بسیار اهمیت می دهد، دیگر این نوع از محتواها جایگاهی برای رتبه بندی در گوگل ندارند و به شدت می توانند برای وب سایت آسیب رسان باشند.
به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم به جای استفاده از ابزارهای اتوماتیک، از متخصص تولید محتوا کمک بگیرید. به این صورت می توانید مقالات باکیفیت و غیر ماشینی برای وب سایت خود تولید نمایید.
ترفندهای گول زننده
یکی دیگر از ترفند کلاه سیاه در تولید محتوا، Bait and Switch نام دارد. در این تکنیک، کاربران توسط آگهی های جذاب و اغراق آمیز به سمت محتوا کشیده شده اما در نهایت آنچه که به کاربران نشان داده می شد، چیزی نبود که آن ها انتظارش را داشتند. این حق مدت ها است که قدیمی شده و اکنون دیگر در بهینه سازی موتور جست و جو جایگاهی ندارد.
بازنویسی محتوا
بازنویسی ظاهری محتوا که در اصطلاح به آن، اسپین کردن نیز گفته می شود، یکی دیگر از تکنیک های کلاه سیاه در تولید محتوا است. بازنویسی محتوا به این معنی است که شما دقیقا محتوایی را کپی کرده و سعی در بازنویسی محتوا داشته باشید و تنها با تغییر جای عبارات، سعی بر تولید محتوا کنید.
Scraped Content
محتوای دزدیده شده یا همان Scraped Content، به نوعی از همان محتوای کپی شده گفته می شود که هر بخش آن از یک سایت برداشته شده است. به عنوان مثال پاراگراف اول از وب سایت الف، پاراگراف دوم از وب سایت ب و به همین ترتیب. این محتوا نیز برای گوگل محتوایی تکراری و کپی شده محسوب می شود و این بدان معنی است که استفاده از این تکنیک وب سایت شما را به جایی نخواهد رساند و در نهایت پنالتی خواهید شد.
تکنیک Cloaking
این تکنیک به ترفندی می گویند که محتوای متفاوت به کاربر و ربات گوگل نشان داده می شود. درواقع در این تکنیک، محتوا بشتر مطابق با میل ربات های گوگل طراحی می شوند؛ محتوای درست، تصاویر خوب و ...، اما آنچه که به کاربران نشان داده می شود، محتوایی نامنظم و بی کیفیت است.
اسپم ها
اسپم ها تحت هیچ شرایطی نمی توانند برای یک وب سایت موثر باشند. اگر شما سعی بر تولید محتواهای آزاردهنده داشته باشید، به گونه ای که کاربر را مجبور به کلیک کردن و ... کنید، مطمئنا از طرف گوگل پنالتی خواهید شد. این روزها تنها ملاک برای دریافت جایگاه مناسب در گوگل، جذب رضایت کاربر است و نه چیز دیگری!
کلام آخر
برخی ها بر این باورند که تکنیک های کلاه سیاه می توانند آن ها را به سرعت به اهدافشان برساند. اما حقیقت این است که استفاده از این تکنیک ها، آینده خوبی را برای یک وب سایت و کسب و کار آنلاین رقم نخواهد د. به همین دلیل است که شما باید از همان ابتدا، همه چیز را بر طبق اصول و مطابق با قوانین حاکم گوگل پیش ببرید.
آنچه که در تولید محتوا برای یک وب سایت باید مد نظر قرار دهید، کاربر است. درواقع شما باید بدانید که کاربر چه می خواهد و چگونه می توانید به نیاز او پاسخ دهید. از ایجاد محتواهای تکراری، بدون ارزش که عایدی برای وب سایت شما ندارند، پرهیز کنید.
هرگونه تلاش برای استفاده از ترفند کلاه سیاه در تولید محتوا تنها وقت و سرمایه شما را بر باد می دهد و نتیجه مثبتی به همراه نخواهد داشت. حتی برعکس، این کار سبب می شود تا اعتبار شما از دست رفته و کاربران زیادی را از دست بدهید.
به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم حتما از تیم های متخصص در زمینه سئو و تولید محتوا استفاده نمایید تا بتوانید در کمترین زمان و به درستی جایگاه خود را در صفحات نتایج موتورهای جست و جو کسب کنید.