هر آنچه که باید از اهمیت لینک های داخلی بر سئو بدانید

چرا لینک های داخلی مهم هستند

همان طور که پیش تر گفتیم، اهمیت لینک های داخلی بر سئو قابل چشم پوشی نیست و  باید همواره به آن توجه نمود. اما لینک های داخلی به راستی چه کار مهمی انجام می دهند که می توانند در رتبه بندی در صفحات SERP تاثیرگذار باشند؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا با لینک های داخلی سایت بیشتر آشنا شوید.

اهمیت لینک های داخلی بر سئو

پیوندهای داخلی برای محتوا بسیار مهم هستند. لینک ها داخلی یکی از مهم ترین فاکتورها برای سئو یا همان بهینه سازی موتور جست و جو در سال 2020 بودند. اما این بدان معنی نیست که در سال 2021 جایگاهی ندارند.
گاهی برخی از وب مستران، این موضوع مهم را نادیده می گیرند. گوگل به کمک این پیوندها می توانند موضوعات مرتبط به یکدیگر را تشخیص دهد. بدون لینک موتور جست و جو کاربردی برای یک وب سایت ندارد. اگر صفحه وب شما پیوندهای بیشتری از جایی در وب دریافت کند، رتبه آن بهتر از آن دسته از صفحات وبی است که نسبتا بک لینک کمتری دارند.

هم بازدید کنندگان سایت و هم موتورهای جستجو از پیوندها برای یافتن محتوا در وب سایت شما استفاده می کنند. پیوندها به سه دسته لینک های داخلی، لینک های خارجی و لینک های ورودی تقسیم می شود. پیوندهای داخلی به گوگل کمک می کند تا ساختار وب سایت شما را بهتر درک کنند. این سلسله مراتب در سایت قدرت یک پست را افزایش می دهد.

هر روز میلیون ها کاربر برای یافتن اطلاعات مفید، از موتورهای جست و جو استفاده می کنند. گوگل نیز برای یافتن و ایندکس سازی صفحات وب از نرم افزاری معروف به نام خزنده وب کمک می گیرد.
یک موتور جستجو با دنبال کردن پیوندهای موجود در صفحات وب، وب سایت ها را جستجو می کند تا صفحات جدیدی را که در وب در دسترس هستند کشف کند. ربات گوگل از صدها میلیارد صفحه وب اطلاعات را جمع آوری کرده و آن ها را در فهرست جستجو سازمان می دهد.

اهمیت لینک داخلی بر سئو

مزایای لینک های داخلی برای وب سایت

مزایای لینک های داخلی چیست؟ لینک های داخلی به معنای پیوند دادن از یک صفحه به صفحه دیگر در وب سایت شما است. این بدان معنی است که دامنه پیوند و دامنه هدف یکسان هستند. پیوندهای داخلی می توانند به کاربران و Google کمک کنند تا در سایت شما بهتر هدایت شوند.

لینک های داخلی وب سایت

پیوندهای داخلی که باعث ایجاد قابلیت اطمینان می شود و به کاربران کمک می کند تا اطلاعات بیشتری در مورد وب سایت شما کسب کنند، لینک های داخلی وب سایت نامیده می شود. این پیوندها معمولا از هر صفحه وب سایت شما پیوند داده می شود.
به عنوان مثال: لینک به صفحه اصلی، صفحه درباره ما، صفحه تماس با ما، صفحه سیاست حفظ حریم خصوصی، تبلیغات با ما، صفحات شغلی و راهنما و غیره
منوهای کشویی نوار منو و نوار ناوبری اغلب در هر سایتی وجود دارد و نوار منو یک مکان استاندارد برای بازدیدکنندگان سایت برای یافتن موضوعات اصلی در وب سایت است.

پیوندهای داخلی صفحه وب

پیوندهای داخلی که دانش عمیقی در مورد اصطلاح یا موضوع خاصی در محتوای یک صفحه خاص وب فراهم می کند، به عنوان پیوندهای داخلی صفحه وب شناخته می شوند که ممکن است از آن ها تحت عنوان پیوندهای زمینه ای نیز یاد شود.
به عنوان مثال: پیوند به مقاله ای راهنما

این پیوندها برای یافتن محتوای مرتبطی که کاربران می خواهند پیدا کنند مفید است. گوگل همچنین از این پیوندها برای شناسایی سیگنال هایی استفاده می کند که می توانند در تعیین صفحاتی که تخصص و اعتبار را در مورد یک موضوع مشخص نشان می دهند، کمک کننده باشند.

این بدان معناست که هرچه یک صفحه پیوند پیشتری دریافت کند، از اهمیت بیشتری برای موتورهای جستجو برخوردار خواهد بود. بنابراین، شما باید برای افزایش رتبه صفحه در SERPs (صفحات نتیجه موتور جستجو) از پیوندهای داخلی و همچنین خارجی استفاده کنید.

اهمیت لینک های داخلی برای موتورهای جست و جو
 

لینک های داخلی فاکتوری مهم SEO در موتورهای جستجو از جمله گوگل محسوب می شوند. اما سوال این است که چرا پیوند داخلی بسیار مهم هستند و از کجا باید شروع کنیم؟

همانطور که می دانید موتور جستجو برای کشف مطالب در وب و ایندکس آن ها پیوندها را دنبال می کند. یک صفحه وب با پیوندهای بیشتر سیگنال هایی را ایجاد می کند که محتوایی مهم و با کیفیت دارد. گوگل هر دو پیوند داخلی و خارجی را برای اهداف رتبه بندی در نظر می گیرد.
شما به عنوان یک مدیر سایت، باید بر لینک های داخلی تسلط کامل داشته باشید. با پیوندهای داخلی مناسب، کاربران و گوگل را به مرتبط ترین و با کیفیت ترین صفحات محتوای خود راهنمایی خواهید کرد. بنابراین، شما باید بهترین روش ها را برای پیوند داخلی دنبال کنید و موقعیت رتبه بندی خود را در SERP افزایش دهید.

ارتباط محتوایی با لینک های داخلی

 

ارتباط محتوا و سئو محتوا

پیوندهای داخلی ارتباط خوبی بین محتوای وب سایت ایجاد می کنند. سئو محتوا یعنی ایجاد رابطه خوب بین صفحات وب برای ترافیک بیشتر است.
به سادگی، می توانید به Googlebot فرمان دهید به صفحه وب سایت شما آید و با اولین پیوندی که در آن صفحه وب ارائه می دهید، سایر صفحات وب را پیدا کند. با پیوندهای داخلی موتور جستجو می تواند رابطه بین صفحات و پست های مختلف با موضوع مشابه را درک کند.

لینک های ارزشمند

هرچه یک صفحه از وب سایت، لینک های ارزشمندتری کسب کند، ارزش آن صفحه بیشتر می شود. صفحه اصلی هر وب سایت بیشترین مقدار پیوند را در مقایسه با سایر صفحات وب دارد زیرا دارای بیشترین بک لینک است. بنابراین، اگر پست های جدید وبلاگ شما از صفحه اصلی سایت شما پیوند داده شود، گوگل آ را سریع تر پیدا می کند.
بنابراین، اگر جدیدترین مقالات، مطالب آموزشی یا وبلاگ اگر از صفحه اصلی پیوند دریافت کنند، ارزش بیشتر خواهند داشت.

توجه داشته باشید که پیوندهای داخلی شما باید مربوط به صفحه وب پیوند دهنده به صفحه وب دیگری باشد. فقط پیوندهای مربوطه مقادیری را برای صفحات وب پیوند یافته فراهم می کنند. زیرا گوگل معتقد است صفحه ای که پیوندهای ارزشمند زیادی را به عنوان مهم تر دریافت می کند و به این ترتیب احتمال ظهور در بالای PageRank را افزایش می دهید.

سخن پایانی

البته باید توجه داشته باشید که لینک های داخلی زیاد برای کاربران و موتورهای جست و جو جذاب نیستند و سبب اسپم شدن می شوند. شما باید از لینک های داخلی به گونه ای استفاده نمایید که تجربه کاربری خوبی ایجاد کنید.

 

مطالب مرتبط
ریدایرکت 302 چیست؟

ارور 302 یک کد وضعیت پاسخ به درخواست HTTP است که نشان می دهد منبع درخواستی به طور موقت به URI دیگری منتقل شده است. این کد را می توانیم یکی از رایج…

0 نظر 1400-01-26
ویژگی های صفحه تماس با ما

متأسفانه، اغلب موارد، صفحات تماس با ما، آخرین چیزی است که طراحان سایت به آن فکر می کنند و آن را به انتهای لیست اولویت های خود می فرستند. اما حقیقت…

0 نظر 1400-01-23
تایتل تگ چیست؟

تایتل تگ عنوان در بالاترین بخش یک صفحه وب قرار می گیرد. از نظر فنی، تایتل تگ در بالای یا زیر برچسب های META نوشته می شود، اما آنچه که اهمیت دارد این…

0 نظر 1400-01-21
ارور 404 وب سایت

ارور 404 چیست و چگونه آن را برطرف سازیم؟ خطای 404 کد وضعیت HTTP است. این کد یعنی صفحه ای از وب سایت که قصد دسترسی به آن را داشته اید، در سرور یافت…

0 نظر 1400-01-18
چت باکس

پاسخ سریع به مشتریان، نه تنها مشتریان بالقوه را راضی تر نگه می دارد، بلکه می تواند مشتریان جدید را نیز به همراهان همیشگی کسب و کار تبدیل کند. عقل…

0 نظر 1400-01-17
ارسال دیدگاه