هرم معکوس در تولید محتوا + مزایا و نحوه نوشتن آن در مقاله

هرم معکوس در تولید محتوا

بازاریابی محتوا موثر در سئو، نه تنها به دانش عمیقی در مورد نحوه نوشتن برای مخاطبان هدف نیاز دارد، بلکه به مهارت ساخت محتوای بهینه شده برای رتبه بندی در گوگل نیز احتیاج است. این تعادل ظریف بین خوانندگان و بهینه ‌سازی برای جستجو، می تواند چالشی برای بازاریابان حرفه ای باشد. استفاده از هرم معکوس در نوشتن می تواند به تولیدکنندگان محتوا در ایجاد محتوایی قابل خواندن، اسکن و مناسب برای سئو کمک کند. اما هرم معکوس در تولید محتوا چیست؟ در ادامه خواهید خواند.

هرم معکوس در تولید محتوا

هرم معکوس در تولید محتوا مدلی است که توسط روزنامه نگاران برای توصیف ساختار مقاله مورد استفاده قرار می‌ گیرد که در آن مهم‌ ترین اطلاعات ارائه می ‌شوند. استفاده از هرم معکوس به این معنی است که شما محتوای خود را به گونه ای تنظیم می کنید که مهمترین اصول و کلمات کلیدی در پاراگراف اول را برجسته کرده و سپس به تدریج سلسله مراتبی از محتوا در سراسر صفحه ایجاد کنید.

اساسا، پاراگراف مقدماتی شما با ظرافت بیشتری به موضوعات عمیق تر، پیچیدگی بیشتر و در نهایت نتیجه گیری خلاصه می شود.

هرم معکوس تولید محتوا

 

مزایای هرم معکوس در تولید محتوا

مزایای هرم معکوس در تولید محتوا برای اتخاذ استراتژی نوشتاری بسیار است. این مزایا عبارت‌اند از:

  • چارچوب محتوایی آسان برای دنبال کردن تمام مطالب مربوط به مقاله مورد نظر را برای کاربران ایجاد می کند.
  • تعامل کاربر با مقاله را افزایش می دهد زیرا می تواند در همان پاراگراف اول توجه کاربران را به مقاله جذب کند.
  • به بهبود قابلیت خواندن محتوایی با یک ساختار و سلسله‌ مراتب قابل اسکن سریع توسط چشم کمک می کند.
  • ترافیک ارگانیک بیشتری از طریق بهینه شده سای موتور جستجو با غنی سازی از کلمات کلیدی هدف به این صفحه هدایت خواهند شد.
  • خوانندگان را تشویق به پیمایش و خواندن کل مقاله می کند.
  • یک استراتژی بسیار موثر برای جذب خوانندگان محسوب می شود، چرا که در همان ابتدا می دانند که آیا به پاسخ پرسش خود می رسند یا خیر!

استفاده درست از این ساختار ممکن است مدتی طول بکشد، زیرا نیاز به تمرین دارد و برخلاف آنچه ما عادت کرده ایم عمل می کند.

نحوه استفاده از هرم معکوس در تولید محتوا

پیروی از هرم معکوس در تولید محتوای بهینه شده ممکن است در مقایسه با سبک معمول کمی عجیب به نظر برسد، اما اگر مراحل درست را انجام دهید، این روند می تواند جذاب باشد. در ادامه نکات مهمی را در خصوص نحوه استفاده از هرم معکوس در تولید محتوا را در اختیارتان قرار می دهیم.

سلسله‌ مراتب موضوع ایجاد کنید

هرم معکوس در تولید محتوا در مورد اولویت دادن به محتوای اصلی است. بنابراین این امر شما را ملزم می کند تا اولویت موضوعات مورد نظر خود را تعیین کنید.
اغلب اوقات شما می خواهید تا کلمه کلیدی مورد نظرتان را در بخش های ابتدایی قرار دهید و به همین دلیل ا مووعات اصلی فاصله می گیرید. شما می توانید هم ا کلمه کلیدی استفاده کنید و هم مستقیما به مووعاتی بپرداید که برای مخاطبان شما جذابیت دارد. به همین ترتیب سلسه مراتب مووع بساید.

قلاب محتوا بسازید

قلاب محتوایی آن چیزی است که توجه کاربران را به محتوای شما جذب می کند. به همین دلیل قلاب محتوایی باید در ابتدای مقاله قرار گیرد. این قلاب می تواند یک سوال فرعی و یا جذاب باشد.

اغلب، قلاب کلید واژه هدف شما را نیز شامل می‌شود؛ به طوری که می توانید آن را برای خوانندگان و البته برای گوگل کاملا مشخص نمایید.

با این حال، شما می‌ توانید خلاق باشید و درست همانند زمانی که قصد تعریف داستان را دارید، خوانندگان را به خود جلب نمایید.

 

نحوه نوشتن هرم معکوس تولید محتوا

 

برای کلمات کلیدی هدف اولویت قرار دهید

همان طور که برای موضوعاتی که می‌ خواهید در مقاله پوشش دهید، اولویت قرار می ‌دهید، می بایست برای کلیدواژه‌ های هدف نیز اولویت بندی نمایید.
در ابتدا باید تصمیم بگیرید که قصد بررسی چه  موضوعاتی را دارید و سپس کلمات کلیدی مربوطه را به ترتیب اولویت در بخش های مختلف مقاله خود پوشش دهید.

برای تندخوان ها بنویسید

تحقیقات نشان می دهد که بیشتر افراد مقالات وبلاگ همانند خوانش یک رمان، نمی خوانند. در حقیقت، بیش از 80٪ کاربران تنها آن بخش هایی از محتوا را مطالعه می کنند که به پرسش آن ها پاسخ می دهد.
درواقع خوانندگان صفحه را به دنبال کلمات یا عبارات خاصی جست و جو می کنند تا به آنچه که مد نظر دارند، دست یابند. این بدان معنی است که نویسندگان باید در عرض چند ثانیه توجه خوانندگان را جلب کنند.

باکس موضوعات را در صفحه مقالات خود قرار دهید

باکس موضوعات، باکسی از عناوین و موضوعاتی است که قرار است در مقاله به آن بپردازید. با قرار دادن این باکس ها می توانید توجه خوانندگان را جلب کرده و آن ها را به بخش هایی که به آن تمایل دارند، هدایت کنند.

از شمارنده ها و بولت ها استفاده نمایید

یکی از اهداف هرم معکوس این است که مطالب شما به راحتی توسط کاربران و موتورهای جستجو قابل خواندن باشد. شمارنده ها و بولت ها به شما کمک می کند تا محتوای خود را سازماندهی کنید. بنابراین خوانش آن آسان تر است و حتی می توانید مطالب خود را به کمک آن ها بخش بندی نمایید.

منابع مفید به متن اضافه نمایید

هنگامی که در مورد ارائه "ارزش" به خوانندگان صحبت می کنیم، منظور ما محتواهای تکراری نیست که آن ها می توانند در هر جایی بیابند. به همین دلیل برای برجسته سازی مقاله خود، به آن منابع معتبر بیفزایید.
خوانندگان به دنبال اطلاعاتی از منابع معتبر هستند. اگر در مقاله خود ادعایی کردید، حتما با ذکر منبع مطالعات، آمار و داده ها اعتبار گفتار خود را ثابت نمایید.

از سوالات در عناوین و هدینگ های مقاله خود استفاده کنید

تحقیقات درباره کلمات کلیدی شما را به سوالات کاربران می رساند. شما می توانید این پرسش ها را در هدینگ های مقاله خود مطرح کرده و به آن ها پاسخ دهید.
این پرسش ها می توانند در قالب هدینگ های 2 و 3 قرار گیرند.

از همان ابتدا اصل مطلب را بیان نمایید

به جای توضیحات اضافه، از همان ابتدا اصل مطلب را عنوان نمایید و از گزافه گویی بپرهیزید. بنابراین به جای مدفون کردن اصل مطلب در اواسط پاراگراف، همان اول موضوع اصلی مقاله را عنوان نمایید.

سخن پایانی

هدف اصلی هرم معکوس در تولید محتوا این است که محتوای شما را ساختار ببخشد تا خوانندگان بتوانند بهتر مقالات شما را مطالعه نمایند. توجه داشته باشید که هرچه این خوانایی برای کاربران بهتر باشد، می توانید اعتبار و جایگاه بهتری در موتورهای جست و جو داشته باشید.

مطالب مرتبط
لینک شکسته چیست

لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر سئو چگونه است؟ لینک‌ های شکسته لینک ‌هایی هستند که باز نمی‌ شوند یا به اصطلاح شکسته و خراب هستند. هنگام لینک…

0 نظر 1400-12-27
تکنیک های نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی‌ ها و تبلیغات مختلفی برخورد کرده‌…

0 نظر 1400-12-25
ترفندهای ساخت ایمیل فروش

نحوه نوشتن ایمیل فروش چگونه است؟ بازاریابی ایمیلی همچنان از جذابیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و سطح اثرگذاری آن را می‌توان بسیار بیشتر از…

0 نظر 1400-12-24
حذف سایت از گوگل وب مستر

حذف سایت از گوگل وب مستر چگونه انجام می شود؟ تغییراتی که در سایت خود ایجاد می ‌کنید، می‌ تواند شامل تغییر در محتوای موجود در صفحات و شیوه آدرس دهی آن…

0 نظر 1400-12-23
dwell time چیست

به طور کلی مولفه‌ های زیادی وجود دارند که بر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در فضای وب اثرگذار هستند. اما برای آگاهی از نوع کارکرد فاکتورهای یاد…

0 نظر 1400-12-22
ارسال دیدگاه
logo-samandehi