بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا
2 نظر شنبه, 10/20/1399 - 11:49

بازاریابی محتوا چیست؟

این روزها رقابت برای بهتر دیده شدن بسیار بالا گرفته است، چرا که کاربران از دنیای مجازی بیشتر استفاده می کنند و کسب و کارها هر فرصتی برای تعامل با کاربر را غنیمت می شمارند. بازاریابی محتوا یکی از همین روش ها است. اما آیا می دانید بازاریابی محتوا چیست؟ در این مطلب با این مفهوم و همچنین اهمیت بازاریابی محتوا در کسب و کار آشنا می شوید.

بازاریابی محتوا

انسان ها روایت های مختلفی را به اشتراک می گذارند و از هر ماجرایی سخن می گویند. این عادت را از سال های دور و دوران باستان به ارث برده ایم و امروز تنها رسانه ها تغییر پیدا کرده اند. دنیای دیجیتال ما با سرعتی سرسام آور در حال پیشرفت است. محتوا امروز می تواند افراد زیادی را به خود جلب کند و از طرف دیگر با هشتگ های پرطرفدار بیشتر دست به دست بچرخد.

در یکی از پیش بینی های اخیر، غول داده Seagate تخمین زده است که تا سال 2025، بیش از 75٪ از جمعیت جهان هر 18 ثانیه با داده ها ارتباط برقرار می کنند. این یعنی فرصتی بسیار مناسب برای سود بردن از این موقعیت!

حال چگونه می توان از این موقعیت استفاده کرد و به کمک محتوا مخاطبان را به خود جذب کرد؟ پاسخ استفاده از بازاریابی محتوا است. اما بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا چیست

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا داستان سرایی مرتبط و مفیدی است که علاقه مخاطبان خاص شما را جلب کرده و به آن ها کمک می کند تا مشکلات خود را حل کنند. درواقع باید بگوییم که امروز و در آینده نمی توانیم از کارایی بازاریابی محتوا چشم بپوشیم.
محتوای عالی - یعنی بازاریابی عالی محتوا - جذاب است؛ به همین دلیل مخاطبان شما برای خواندن مطالب‌تان مجبور نیستند متقاعد شوند. مخاطبان شما شاید حتی متوجه بازاریابی محتوا نشوند، اما به طور قطع از شما به دلیل راهنمایی هایی که برای آسان کردن تصمیمشان می کنید، قدردان هستند. یک کسب و کار موفق، حتما به بازاریابی محتوا نیاز دارد.
باور داشته باشید یا نه، بازاریابی محتوا می تواد به شناخته شدن کسب و کارتان در گوگل کمک کرده و حتی به یاری سئو بیاید. اینگونه می توانید راحت تر دیده شده و به خاطر سپرده شوید.

بازاریابی محتوا در 2021

وبلاگ نویسی ممکن است یکی از جنبه های اصلی بازاریابی محتوا باشد، اما این تنها کاری نیست که باید انجام دهید. درواقع همه چیز در خصوص پویا و در دسترس بودن مخاطب بودن است. اگر شما تنها از یک کانال برای دسترسی به مخاطب استفاده کنید، ممکن است بسیاری از مخاطبان دیگر را از دست دهید.
به همین برای بازاریابی محتوا باید به این موارد نیز فکر کنید:

  •      کتاب های الکترونیکی
  •      پادکست ها
  •      وبینارها
  •      مصاحبه ها
  •      پیام های رسانه های اجتماعی
  •      ایمیل
  •      استفاده از اینفلوئنسرها
  •      دوره های آنلاین
  •      فیلم ها

همچنان بازاریابی محتوا در سال 2021 شامل پخش های زنده در شبکه های اجتماعی، تجارب واقعیت افزوده و محتوایی که برای جستجوی گفتاری بهینه شده، می شود. همانطور که می بینید، دامنه بازاریابی محتوا عملا نامحدود است.
آنچه که در تمامی کسب و کارهای موفق می توانیم ببینیم، تعهد به محتوا و صادق بودن با مخاطب است. 90 درصد از مشاغل مدرن از بازاریابی محتوا استفاده می کنند که توانسته اند از این روش برای بهتر دیده شدن بهره ببرند.

نقش بازاریابی محتوا

نقش محتوا در بازاریابی محتوا

چه برند تجاری شما بزرگ باشد چه کوچک، خوانندگان شما انتظار داشته دارند که محتوای شما عمیق، دارای منابع مناسب و معتبر باشد. در عصری که فیلترهای سنگین اینستاگرام بسیار فراگیر شده است، مخاطبان شما به دنبال چیزی کمی واقعی تر هستند. چیزی که ارزش وقت ارزشمند آن ها را داشته باشد.

یک محتوای طولانی تر، عمیق تر که اطلاعات زیادی را در اختیار مخاطب قرار می دهد، روی تولید آن تحقیقات زیادی صرف شده، نسبت به محتوای کوتاه ارزش بیشتری خواهد داشت.

همواره توجه داشته باشید که افراد مختلفی از اینترنت استفاده می کنند، لذا باید شیوه جست و جوی آن ها را بشناسید تا بتوانید تمامی مخاطبان را به کمک بازاریابی محتوا به خود جذب کنید. به همین دلیل روش استفاده از بازاریابی محتوا برای هر کسب و کاری ممکن است متفاوت باشد.

مخاطبان مدرن فقط با برند تجاری ارتباط برقرار نمی کنند، بلکه امروز آن ها بخشی از داستان یک مارک تجاری هستند. آن ها می توانند بهترین و بدترین زمان ها را برای برند تجاری بسازند.
53٪ کاربران انتظار دارند شرکت ها مسئولیت خود را در شبکه های اجتماعی نشان دهند و همچنین در مورد تغییرات محصولات یا خدمات شفاف باشند. شاید به نظر این تلاش ها کمی اضافی به نظر برسند، اما پر واضح است که شفاف بودن ارزش آن را دارد.

چرا بازاریابی محتوا در دیده شدن کسب و کار اهمیت دارد؟

بازاریابی محتوا به شما کمک می کند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید

فناوری به سرعت شیوه تعامل و تصمیم گیری در خصوص چشم انداز کسب و کار شما را تغییر می دهد. پیش بینی شده است که تا سال 2023 بیش از 7 میلیارد نفر در سراسر جهان صاحب یک تلفن هوشمند می شوند و این بدان معنی است که کسب و کارها می توانند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. اکنون بیش از هر زمان دیگری، محتوای شما توانایی دستیابی به یک مخاطب واقعا جهانی را دارد. این یک فرصت بسیار مناسب است!

بازاریابی محتوا، تعامل را بیشتر می کند

آیا می دانید به طور متوسط، بازاریابی محتوا 6 برابر بیشتر از بازاریاب هایی که به سایر استراتژی ها پایبند هستند، می توانند تعامل بیشتری با مخاطب برقرار کنند. درواقع بازاریابی محتوا اطلاعات مفید را در بستر داستان و روایت در اختیار کاربر قرار می دهد و این یعنی کاربر می تواند بهتر با کسب و کار و اطلاعات ارتباط برقرار نماید.

بازاریابی محتوا سبب صرفه جویی در هزینه ها می شود

همه کسب و کارها به دنبال کاهش هزینه های خود هستند. بازاریابی محتوا یکی از بهترین راه ها برای صرفه جویی در هزینه است چرا که62٪ هزینه کمتری دارد و 3 برابر بیشتر از بازاریابی سنتی کار می کند. دهه گذشته در حوزه بازاریابی محتوا رشد حیرت انگیزی داشته است. بازاریابی محتوا نه تنها بودجه بازاریابی شما را کاهش می دهد بلکه باعث افزایش فروش بیشتر در طول زمان از لیدهای با کیفیت بالاتر می شود.

سخن پایانی

پیشتر از تاثیر طراحی سایت در کسب و کار گفتیم. همان طور که خواندید، بازاریابی محتوا امروز در کنار سئو به بهتر دیده شدن کمک زیادی می کند. برای آنکه در میدان رقابت با رقبا باقی بمانید، بهتر است به این مورد نیز دقت کرده و آن را در برنامه بازاریابی خود قرار دهید.

 

مطالب مرتبط
بک لینک نوفالو چیست

تاثیر دریافت بک لینک از وب سایت های معتبر در افزایش رتبه بندی وب سایت در گوگل و همچنین قدرت دامنه بسیار زیاد است. به همین دلیل بسیاری از وب مستران،…

0 نظر 1399-11-04
بازاریابی سئو چیست؟

با توجه به آنچه که در مقاله های پیشین به آن ها پرداختیم، اکنون با تعریف سئو به زبان ساده آشنا هستیم و از اهمیت آن برای موتورهای جست و جو آگاهیم. همان…

0 نظر 1399-11-01
سئو کلاه سیاه چیست؟

حضور در صفحات برتر نتایج موتور جست و جو، برای رشد هر تجارت آنلاینی بسیار حیاتی است. اما روش های درست و غلطی برای بهینه سازی موتور جست و جو وجود دارد…

0 نظر 1399-10-30
تعداد کلمات مناسب برای مقالات سایت

تعداد کلمات مناسب برای مقالات سایت چقدر است؟ هنگامی که صحبت از سئو سایت به میان می آید، سوالات مختلفی در ذهن همه کسانی که در حوزه کسب و کار آنلاین…

0 نظر 1399-10-29
اهمیت به روز رسانی محتوا

به روز رسانی محتوا چقدر در سئو چقدر اهمیت دارد؟ بیشتر مطالب برای به دست آوردن حداکثر ورودی ها شکست می خورند. سرانجام از ارزش تمام مطالب کاسته می شود…

0 نظر 1399-10-28
ارسال دیدگاه