استراتژی های مهم برای ترغیب کاربران به خرید از سایت

چگونه کاربران را ترغیب به خرید کنیم؟

لینک بیلدینگ برای سایت های تجارت الکترونیکی می تواند یک چالش بزرگ باشد، اما ارزش تلاش را دارد. چرا که این کار می تواند کاربران به اقدام به عملی در سایت ترغیب کند. در ادامه مطلب ما استراتژی های مهم برای ترغیب کاربران به خرید از سایت را معرفی خواهیم کرد.  

استراتژی های مهم برای ترغیب کاربران به خرید از سایت چیست؟

بدون توجه به محصول، هدف نهایی هر کسب و کار آنلاین و درواقع وب سایتی، جذب مشتری است. صاحبان کسب و کارهای آنلاین می خواهند که کاربران را به صفحات هدف هدایت کرده، آن ها را ترغیب به بررسی محصولات نمایند و سپس طی اقدام به عمل، روی گزینه "افزودن به سبد خرید" کلیک کنند تا خرید نهایی صورت گیرد.

چالش این است که دریابیم چگونه می توان به این نقطه رسید تا خرید نهایی توسط کاربران صورت گیرد. به همین دلیل است که استراتژی مهم برای لینک بیلدینگ اهمیت میابد.

یکی از مهم ترین ابزارهای کارآفرینانی که روی وب سایت کار می کنند، لینک بیلدینگ است. با ایجاد محتوای ارزشمند و استفاده از استراتژی های لینک سازی، می توانید کاربران را از جهات مختلف به صفحات هدف مورد نظرتان هدایت کنید.

ترغیب کاربران به خرید از سایت

 

چگونه لینک سازی بر رسیدن به اهداف وب سایت تاثیر می گذارد؟

اگر وب سایت شما میزبان مقالات جالب، گرافیک های جذاب، منابع منحصر به فرد یا سایر مطالب خواندنی است، می توانید از آن ها برای رسیدن به اهداف وب سایت استفاده نمایید. بسیاری از کاربرانی که جذب این مقالات و مطالب می شوند، قصد خرید ندارند، اما با مطالعه آن ها می توانند به مشتریان شما تبدیل شوند.

به علاوه، شما می توانید از این هدایت کاربران، بازدید وب سایت خود را افزایش دهید. همچنین به این طریق می توانید شانس دریافت بک لینک سایت را نیز افزایش دهید.
به کمک مقالات و مطالب خوب می توانید با سایر وب سایت ها ارتباط برقرار کرده و از آن ها بخواهید تا به محتوای ارزشمند شما لینک دهند.
مشتریان امروزی، دیگر تمایلی به قرارگیری در هجمه استراتژی های بازاریابی تهاجمی ندارند. به همین دلیل است که استفاده از استراتژی های اصولی لینک بیلدینگ آن هم به کمک محتواهای جذاب، می توانید کاربران بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید.

این اعتماد سازی کمک می کند تا وب سایت شما به عنوان یک مرجع و منبع آموزشی شناخته شده و کاربران تمایل بیشتری به مطالعه مطالب سایت شما داشته باشند.
این به اعتماد سازی کمک می کند و شما را نه تنها خرده فروش ، بلکه یک منبع آموزشی تثبیت می کند. لینک سازی می تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند. در اینجا نحوه انجام آن آورده شده است.

محتواهای آموزشی در اختیار کاربران خود قرار دهید

محتواهای آموزشی و راهنماهای پیشرفته مربوط به محصولات خود را در یک بخش آموزشی در سایت به کاربران خود ارائه دهید. این دانش به کاربران احساس قدرت می دهند و اطمینان خواهند داشت که اطلاعات کافی در خصوص محصول مورد نظرشان را در اختیار دارند.
درج بخش آموزشی در وب سایت باعث می شود کسانی که تصمیم به خرید دارند، برای اطلاعات بیشتر در خصوص محصول به وب سایت دیگری مراجعه نکنند. اگر بتوانید آن ها را در وب سایت خود نگه دارید، احتمال خرید از شما بیشتر خواهد شد.

از طرف دیگر، بخش آموزش وب سایت به شما کمک می کند تا به عنوان یک متخصص و مرجع در حوزه کار خود شناخته شوید و محتوایی را ارائه می دهید که دیگران را ترغیب به لینک دادن به آن می کند!

 

ترغیب کاربران به خرید از سایت

 

از کدهای کوپن و تخفیف استفاده نمایید

مطالعات نشان می دهد احتمال خرید در افرادی که به آن ها کدهای کوپن و تخفیف ارائه می شود، بیشتر است. آن ها با پرداخت هزینه های کمتر برای خرید احساس بهتری خواهند داشت و با این کار می توانید ارتباط مثبتی را بین برند تجاری و مشتریان خود ایجاد کنید.
شما می توانید این تخفیف ها و کدهای کوپنی را برای مناسب های خاص در نظر بگیرید. همچنین می توانید روزهای تولد مشتریان خود را غنیمت شمرده و به منظور قدردانی و یا تبریک تولد آن ها، تخفیف های مختلفی را در اختیارشان قرار دهید. به این طریق می توانید وفاداری در مشتریان خود را به مراتب افزایش دهید.
انواع و سطوح مختلفی از تخفیف ها را ارائه دهید و نتیجه این رویکردها را رصد کنید تا در نهایت بتوانید بهترین نوع تخفیفات را برای وب سایت خود انتخاب نمایید.

هدیه بدهید

تنها چیزی که کاربران بیشتر از تخفیف حین خرید دوست دارند، هدایا هستند. شما می توانید برای برخی از محصولات خود هدایایی در نظر بگیرید و آن ها را به همراه محصول به مشتریان خود هدیه دهید. مطمئن باشید که به این صورت می توانید بیشتر و بیشتر نظر مشتریان را به خود جلب کنید.

یکی از استراتژی های مهم برای ترغیب کاربران به خرید از سایت، کمک گرفتن از اینفلوئنسرها و بلاگرها است. هنگامی که تصمیم به انجام این کار گرفتید، باید فرد و بلاگ مناسبی را برای این کار انتخاب کنید. یک انتخاب اشتباه، مسیر شما را به بیراهه می کشاند.  

 

پرسش های کاربران را پاسخ دهید

 

این موضوع شاید به عنوان یکی از استراتژی های مهم برای ترغیب کاربران به خرید از سایت عجیب به نظر برسد، اما حقیقت این است که برای رسیدن به این هدف، جوابگو است.

لازم است بدانید که بسیاری از مواقع، کاربران به دلیل آن که نمی توانند پاسخی برای پرسش های خود دریافت کنند، از خرید صرف نظر خواهند کرد. آمارهای مختلفی نشان داده است که در بسیاری از مواقع، کاربران تا مرحله افزوده کالاها به سبد خرید پیش می روند، اما پرداختی صورت نمی دهند.

یکی از مهم ترین دلایل این است که آن ها نمی توانند به سرعت و به راحتی پاسخ پرسش های خود را از کارشناسان دریافت کنند. به این منظور بهتر است که کارشناسان آنلاینی وجود داشته باشند که بتوانند در لحظه از ابهامات مشتریان بکاهند.

 

سخن پایانی

 

همان طور که خواندید، استفاده از این استراتژی های مهم برای ترغیب کاربران به خرید از سایت می تواند بسیار کارساز باشد. کافی است آن ها را به درستی پیاده سازی نمایید تا شاهد افزایش فروش وب سایت خود باشید.

مطالب مرتبط
سئو ویدئو چیست

ویدئوها می توانند به یک ابزار خوب برای بازاریابی و تعامل با کاربران تبدیل شوند. فرمت های مختلفی از ویدئوها وجود دارد و شما می توانید آن ها را در…

0 نظر 1400-05-11
اشتباهات لینک سازی

یکی از رایج ترین نکات سئو که همه متخصصان بر آن تاکید دارند، دریافت بک لینک و جلوگیری از اشتباهات معمول در ایجاد لینک سازی است. همان طور که می دانید،…

0 نظر 1400-05-10
جست و جوی معنایی چیست؟

فناوری موتورهای جستجو تکامل یافته است ، بنابراین جست و جوی معنایی برای SEO ضروری است. بیاموزید چیست ، چرا مهم است و چگونه برای آن بهینه سازی کنید.…

0 نظر 1400-05-08
مراحل نوشتن محتوای کاربرپسند

احتمالا شما تنها برای سرگرمی در حال نوشتن محتوای جدید برای وب سایت خود نیستید. درواقع هر فردی از تولید محتوا هدفی را دنبال می کند و برای تامین آن…

0 نظر 1400-05-06
ux چیست؟

از اصطلاحات رایجی که در طراحی سایت و دانش سئو بسیار کاربردی و نام‌ آشنا است، می‌ توان به ux اشاره نمود. پس از توضیحاتی که در مقاله قبل درخصوص آشنایی…

0 نظر 1400-05-04
ارسال دیدگاه