راه های بهبود نرخ پرش وب سایت + 10 روش قطعی

راه های بهبود نرخ پرش

نرخ پرش برای کسب و کارهای اینترنتی می تواند بسیار مشکل ساز شود. اگر بازدیدکنندگان به سایت شما هدایت می شوند اما پس از چند ثانیه بدون انجام هیچ عملی و بدون رفتن به صفحه دیگری، سایت شما را ترک می کنند، باید برای بهبود نرخ پرش سایت کاری انجام دهید. در این مطلب ما قصد داریم راه های بهبود نرخ پرش را به شما آموزش دهیم.

نرخ پرش یا Bounce Rate چیست؟

پیش از آنکه به بررسی انواع روش های برای افزایش ماندن کاربران در وب سایت بپردازیم، خوب است در ابتدا به این پرسش پاسخ دهیم که نرخ پرش یا Bounce Rate چیست؟ به ساده ترین زبان ممکن، نرخ پرش یا bounce rate به مقدار درصدی از کاربران گفته می شود که وارد سایت شده و بدون هیچ تعاملی و انجام عملی، به سرعت وب سایت را ترک کرده اند.

بدیهی است که هرچه نرخ پرش یا bounce rate بالاتر باشد، به این معنا است که کاربران زیادی با وب سایت شما تعامل ندارند. این یعنی استراتژی درستی در وب سایت خود پیاده سازی نکرده اید. روش های مختلفی برای بهبود نرخ پرش وب سایت وجود دارند که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

روش های بهبود بانس ریت

 

راه های بهبود نرخ پرش

1. به اندازه نوار جستجو توجه کنید

یکی از دلایل بالا بودن نرخ پرش در کسب و کارهای آنلاین این است که کاربران قادر به یافتن پاسخ مناسب برای رفع خواسته های خود نیستند. برای مقابله با این مشکل، باید نوار جستجوی وب سایت را تا حد ممکن برجسته کنید. با استفاده از نوار جست و جو بزرگ، به کاربر خود این امکان را دهید تا بتواند دقیق خواسته اش را در وب سایت شما تایپ کرده و آن را بیابد.

2. پیشنهادات قوی در نوار جست و جو ایجاد کنید

اگر می خواهید کاربر خود را زودتر به آنچه که می خواهد برسانید، باید روی نوار جست و جوی وب سایت کار کنید. اگر نتایج به درستی به کاربر نمایش داده نشود، مسلما برای دریافت پاسخ پرسش خود و یا خرید محصول مورد نظر، به وب سایت رقیب مراجعه می کند.
علاوه بر این، بهتر است در نوار جست و جو، حتما مطابق با آنچه که کاربر جست و جو می کند، پیشنهادات مرتبط نیز نمایش داده شود تا ضمن سرعت بخشیدن به این روند، پیشنهادات مختلف نیز برای وی نمایان گردد.

3. سرعت پادشاه است

وب سایتی که با سرعت پایین بارگیری شود، کاربر را وادار به ترک صفحه می کند. در هر ثانیه بیشتر که صفحات وب شما وقت برای لود شدن می طلبند، نرخ پرش نیز افزایش میابد. به همین دلیل یکی از راه های بهبود نرخ پرش این است که سرعت وب سایت خود را افزایش دهید.
علاوه بر بهبود نرخ پرش، یک سایت با سرعت بارگیری بالا، می تواند رتبه بهترین در صفحات نتایج موتور جست و جو کسب کند. این نکته بسیار مهمی است که همواره باید در ذهن داشته باشید.

4. بهترین پیشنهادات و تخفیف ها را همان ابتدا به نمایش بگذارید

با ارائه بهترین پیشنهادات در همان وهله ورود کاربر به وب سایت، می توانید آن را مجذوب کنید. همچنین می توانید او را ترغیب به جست و جوی بیشتر در خصوص سایر پیشنهادات هیجان انگیز وب سایت نیز نماید.
به همین دلیل پیشنهاد می کنیم بهترین پیشنهادات و تخفیف ها را در بنر و یا بخش های ابتدایی سایت به نمایش درآورید.


5. عوامل حواس پرتی را از بین ببرید

انتخاب های زیاد اغلب کاربران را گیج کرده و عملکرد آن ها را مختل می کند. اجازه ندهید هیچ اطلاعاتی صفحه اصلی شما را بمباران کند. اگر صفحات فرود مهمی دارید، بهتر است از طراحی های ساده برای این صفحات استفاده نمایید تا از پرت شدن حواس کاربران بکاهید.


6. چت باکس و گفت و گوهای آنلاین داشته باشید

یکی از راه های بهبود نرخ پرش این است که شما چت باکس و یا جعبه های گفت و گوهای آنلاین در وب سایت ایجاد نمایید. با این کار می توانید به سرعت به سوالات کاربران و مشتریان خود پاسخ دهید. این روش می تواند کاربر را بیشتر در سایت نگه دارد. ممکن است آن ها سوالاتی داشته باشند که شاید هرگز به آن ها فکر نکرده اید. پس با ایجاد یک چت باکس 24 ساعته، می توانید به بهبود نرخ پرش وب سایت خود کمک شایانی نمایید.

7. دکمه های CTA را برجسته سازید

هدف از ارائه کسب و کار آنلاین این است که کاربر را راحت تر ترغیب به انجام عملی کنید. پس برای جلوگیری از سردرگمی او و بهبود نرخ پرش وب سایت، لازم است تا دکمه های CTA را در جای درست و به شکلی کاملا برجسته و آشکار قرار دهید.

8. گزینه های دیگری برای تعامل در اختیارشان قرار دهید

گاهی هنوز کاربر آماده خرید نیست و نیاز به اقناع بیشتری دارد. در این صورت، تنها برجسته سازی دکمه های CTA نمی تواند سبب افزایش شانس فروش شود. شما باید اطلاعات مختلف و راهنمایی های بیشتری در اختیار کاربران قرار دهید. همچنین با فعال سازی نظرات مشتریان، می توانید به کاربران برای بهتر تصمیم گرفتن، کمک شایانی نمایید.

راه های بهبود bounce rate

 

9. اطمینان حاصل کنید که تبلیغات مزاحم کاربران نیستند

اگر باکس های تبلیغاتی در وب سایت خود دارید، سعی کنید آن ها را در موقعیتی قرار دهید که کمترین مزاحمتی برای کاربران ایجاد نکنند. هنگامی که کاربر مشغول خرید، مطالعه راهنما و یا بررسی کالا و خدمات است، هیچ چیز نباید برای مزاحم او شود. به همین دلیل باید باکس های تبلیغاتی را حین فعالیت کاربر مقابل چشم هایش ظاهر نمایید.

10. سایت را به خوبی طراحی کنید

درست است که می گویند: "یک کتاب را بر اساس جلد آن قضاوت نکنید"، اما این در خصوص با وب سایت ها صدق نمی کند. بدون تردید طراحی سایت زیبا تاثیر بسیار زیادی در جذب بازدیدکنندگان دارند.

یک طراحی خوب به طور خودکار در کاربران اعتماد ایجاد کرده و در حالی که طراحی بد، سبب شکل گیری بی اعتمادی در آن ها می شود. به همین دلیل است که باید به صورت جدی روی طراحی سایت خود سرمایه گذاری کرده و از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرد. رایان بهمن پرداز با سال ها تجربه، آماده ارائه برترین خدمات در این حوزه است.

سخن پایانی

همان طور که گفته شد، اگر می خواهید میزان حضور کاربر در وب سایت خود را افزایش دهید و آن ها را وادار به انجام عملی کنید، باید به مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد توجه کرده و پیاده سازی نمایید. به این صورت است که می توانید به موفقیت در کسب و کار آنلاین خود مطمئن شوید.

مطالب مرتبط
اهمیت برندسازی در کسب و کار

نام تجاری از این جهت مهم است که نه تنها باعث ایجاد تأثیرات به یاد ماندنی در مصرف کنندگان می شود بلکه به مشتریان و کاربران شما این امکان را می دهد تا…

0 نظر 1400-02-15
زامبی پیج

تمامی صفحاتی که در یک وب سایت ساخته می شوند، صفحات ارزشمندی نبوده و می توانند در امتیازگیری کلی سایت اثر منفی داشته باشند. این صفحات زامبی پیج نامیده…

0 نظر 1400-02-11
راه های بهبود نرخ پرش

نرخ پرش برای کسب و کارهای اینترنتی می تواند بسیار مشکل ساز شود. اگر بازدیدکنندگان به سایت شما هدایت می شوند اما پس از چند ثانیه بدون انجام هیچ عملی و…

0 نظر 1400-02-08
نحوه قرار دادن باکس اطلاعات کنار سایت

باکس اطلاعات کنار سایت به کاربران این امکان را می دهد تا اطلاعات مختلفی در خصوص آن کسب و کار به دست آورند. به همین دلیل کسانی که اقدام به راه اندازی…

0 نظر 1400-02-07
چگونه url بنویسیم

همان طور که می دانید، هر صفحه ای در یک وب سایت، آدرس ویژه ای دارد که این آدرس ها تحت عنوان یو آر ال شناخته می شوند. بدون تردید انتخاب یک یو آر ال…

0 نظر 1400-02-04
ارسال دیدگاه