کپی رایتینگ چیست و چگونه به سئو کمک می کند؟

کپی رایتینگ چیست

همان طور که پیش تر گفتیم، برای آنکه بتوانید وب سایتی کاربرپسند بسازید، لازم است که علاوه بر طراحی درست سایت و بهینه سازی، تولید محتوا نیز به شکلی صحیح صورت گیرد. تولید محتوا و کپی رایتینگ یکی از چالش های بزرگ وبلاگ نویسان و فعالان بازاریابی محتوا است. نوشتن محتوایی که برای موتورهای جست و جو بهینه شده باشد و بتواند توجه کاربران را نیز به خود جذب کند.

اگر می خواهید برای وب سایت خود مخاطب بسازید، باید محتوای هوشمندانه ای تولید نمایید. روش اصلی برای تحقق این امر، تولید محتوای بهینه شده است.
اگرچه ممکن است SEO کمی پیچیده به نظر برسد، اما با آگاهی اندک از اصول آن، می توانید به این مهم دست پیدا نمایید. به خصوص که اگر بدانید نوشتن برای موتورهای جست و جو  و البته کاربر، می تواند بهترین روش باشد.
برای پیشرفت در دنیای تجارت آنلاین، شما باید فراتر از نوشتن محتوا قدم بردارید. درواقع محتوای شما باید دو هدف را دنبال کند:

  •      حل یک مشکل خاص از کاربر
  •      پاسخ به درخواست کاربر نهایی

با این اوصاف، چگونه باید محتوایی خلق کنیم که با این اهداف مطابقت داشته باشد؟ چگونه باید محتوایی ایجاد نمایید که در گوگل رتبه خوبی بگیرد و افراد را به کلیک ترغیب نماید؟ این همان چیزی است که از تولید و نوشتن مطالب سئو شده انتظار می رود.

کپی رایتینگ

 

منظور از کپی رایتینگ چیست؟


نوشتن مطالب تبلیغاتی هنر و دانش ایجاد محتوایی است که خواننده یا کاربر نهایی را وادار می کند تا کالایی را بخرد، در مجله آنلاین شما اشتراک دریافت نماید، از نسخه های آزمایشی محصولات و خدمات شما استفاده کند و یا هر اقدام دیگری در وب سایت انجام دهد.
کپی رایتینگ نوعی فروشندگی است. چه کسی یک کاربر را به انجام یک اقدام سوق می دهد؟ نویسنده متن و کپی رایتر این کار را انجا می دهد. کپی رایتر یک متخصص ماهر است که برای تبلیغات و جلب مشتری و کاربر دست به قلم می شود. در دنیای بازاریابی، اغلب از آن ها به عنوان نویسنده های خلاق یاد می شود. نویسنده متخصص سئو این مطالب را با اصول سئو متناسب سازی می کند.

کپی رایتر کیست؟

کپی رایتر کیست؟ کپی رایتر کسی است که کاربران را می فهمد، می داند مخاطبانش چه چیزی را دوست دارند و کلماتی را که برای آن ها جذاب باشد را انتخاب می کند. عنوان، کلمات، عبارات، جملات و پاراگراف های استفاده شده در محتوا باید خوانندگان را ترغیب کند و آن ها را ترغیب به اقدام نمایند. کپی رایتر سایت همچنین احساس گوگل را نسبت به برخی کلمات و عبارات، به ویژه کلیدواژه های بلند درک می کند.

اگر یک وبلاگ نویس ، نویسنده مستقل یا یک کارآفرین تجاری آنلاین هستید، می توانید کمی خلاقیت خود را بالا ببرید و مهارت های نوشتاری خود را افزایش دهید. به این صورت است که می توانید به یک کپی رایتر تبدیل شوید.

اگر می خواهید یک تجارت آنلاین پر رونق داشته باشید و در دنیای پر رقابت باقی بمانید، باید بتوانید محتوای مفید و جذاب برای موتورهای جست و جو و کاربر تولید نمایید؛ محتوایی که آن ها را ترغیب کند!
از زمانی که گوگل شروع به ارائه به روزرسانی های خود کرد ، نوشتن مطالب بهینه شده اهمیت ویژه ای یافت. درواقع برای آنکه بتوانید رتبه خوبی در گوگل کسب نمایید، باید از تکنیک های کپی رایتینگ بهینه شده استفاده نمایید؛ باید به اجزای الگوریتم رتبه بندی Google فکری اساسی کنید.

تولید محتوای بهینه شده، به معنای ایجاد محتوای مفید، جذاب و ارزشمند است که کلمات کلیدی خاصی را هدف قرار دهد تا کاربران با اشتیاث مایل به خواندن آن محتوا باشند.
این کار می تواند اعتبار وب سایت و مطالب شما را افزایش دهد و شانس رتبه گرفتن در گوگل را بالا ببرید. گوگل به مطالبی که بهم مرتبط می دانند، ارزش بیشتری می دهد. کپی رایتینگ براساس اصول سئو به شما کمک می کند تا مشتریان خود را هدف قرار دهید و به پرسش های آن ها با محتوای فوق العاده خود، پاسخ دهید.

اصول کپی رایتینگ

 

اصول کپی رایتینگ

انتخاب عنوان درست

یکی از مهم ترین اصول کپی رایتینگ  این است که عناوین درست و مناسب برای مطالب خود انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که این عناوین یک مطلب است که می تواند کاربران را متقاعد به کلیک روی لینک شما کند. پس تمامی تلاش خود را به کارگیرید که عناوین جذاب تولید نمایید.
حتما در عناوین از عبارات قدرتمند و وسوسه برانگیز استفاده نمایید؛ عباراتی مانند بهترین، بیشترین و از این قبیل موارد که کاربران را به کلیک ترغیب می کنند.

ساده نویسی

از نوشتن عبارات طولانی و خسته کننده بپرهیزید. کاربران در دنیای شلوغ امروزی، دوست دارند که با جملاتی ساده و به دور از پیچیدگی مواجه شده و پاسخ پرسش های خود را به راحتی به دست آورند. به همین دلیل است که شما با ساده نویسی می توانید به این مهم جامه عمل بپوشانید.

حل مشکلات کاربران

یکی دیگر از اصول کپی رایتینگ حل مشکل کاربران است. یعنی چه؟ یعنی شما با مطلب خود، چه ارزش افزوده ای به برای کاربران خود خواهید داشت؟ آیا می توانید مشکلی از آن ها را برطرف سازید؟ اگر اینگونه است که شما در کار خود موفق شده اید و رفته رفته کاربران به شما جذب خواهند شد. پس این موضوع را جدی بگیرید.

 

مطالب مرتبط
اهمیت برندسازی در کسب و کار

نام تجاری از این جهت مهم است که نه تنها باعث ایجاد تأثیرات به یاد ماندنی در مصرف کنندگان می شود بلکه به مشتریان و کاربران شما این امکان را می دهد تا…

0 نظر 1400-02-15
زامبی پیج

تمامی صفحاتی که در یک وب سایت ساخته می شوند، صفحات ارزشمندی نبوده و می توانند در امتیازگیری کلی سایت اثر منفی داشته باشند. این صفحات زامبی پیج نامیده…

0 نظر 1400-02-11
راه های بهبود نرخ پرش

نرخ پرش برای کسب و کارهای اینترنتی می تواند بسیار مشکل ساز شود. اگر بازدیدکنندگان به سایت شما هدایت می شوند اما پس از چند ثانیه بدون انجام هیچ عملی و…

0 نظر 1400-02-08
نحوه قرار دادن باکس اطلاعات کنار سایت

باکس اطلاعات کنار سایت به کاربران این امکان را می دهد تا اطلاعات مختلفی در خصوص آن کسب و کار به دست آورند. به همین دلیل کسانی که اقدام به راه اندازی…

0 نظر 1400-02-07
چگونه url بنویسیم

همان طور که می دانید، هر صفحه ای در یک وب سایت، آدرس ویژه ای دارد که این آدرس ها تحت عنوان یو آر ال شناخته می شوند. بدون تردید انتخاب یک یو آر ال…

0 نظر 1400-02-04
ارسال دیدگاه