تایتل تگ چیست + نکات مهم نوشتن عنوان سئو

تایتل تگ چیست؟

تایتل تگ عنوان در بالاترین بخش یک صفحه وب قرار می گیرد. از نظر فنی، تایتل تگ در بالای یا زیر برچسب های META نوشته می شود، اما آنچه که اهمیت دارد این است که در بالای بخش صفحه قرار می گیرد. اطلاعات موجود در برچسب عنوان هنگام مشاهده یک صفحه وب در مرورگر و در صفحه نتایج موتور جست و جو دیده می شود.
نوشتن تایتل تگ بخش مهمی در بهینه سازی سایت برای کسب رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو است (و توسط بازدید کنندگان کلیک می شود). یک عنوان خوب ساخته شده می تواند به تنهایی و بدون بهره مندی از محتوای صفحه، کاربران را به آن صفحه هدایت کند؛ چرا که آن ها بدون کلیک کردن هیچ اطلاعاتی در خصوص محتوا ندارند. پس این عنوان و تایتل تگ است که می تواند به عنوان هدایتگر برای کاربران عمل کنند.

حداقل از یک کلمه کلیدی یا عبارت هدفمند، شاید بیشتر در این بخش اضافه نمایید. در صورت امکان، کلمات کلیدی باید در ابتدای عنوان برای کمک به موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان برای شناسایی موضوع اصلی صفحه قرار گیرد. همچنین خوب است بدانید که موتورهای جستجو محدودیت های زیادی در استفاده از تعداد کاراکترهای موجود در برچسب عنوان قرار داده که معمولا این تعداد بین 50 الی 70 کاراکتر است.

عنوان سئو

 

تایتل تگ چیست؟ّ

تایتل تگ چیست؟ تایتل تگ عنوان عنصری از HTML است که برای تعیین عنوان یک صفحه وب استفاده می شود. وظیفه اصلی آن این است که به بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو آنچه را که از صفحه وب انتظار دارند (به کوتاه ترین و مختصرترین شکل ممکن) بگوید.
تایتل تگ معمولا در SERP ها نشان داده می شوند و هنگام اشتراک گذاری لینک در شبکه های اجتماعی نمایان خواهند شد.

چرا استفاده از تایتل تگ مهم است؟  

تایتل تگ ایمپرشن را بالا می برد

از آنجایی که تایتل تگ آن چیزی است که در صفحات نتایج موتور جست و جو نمایش داده می شود، اولین چیزی است که بازدیدکنندگان بالقوه می بینند. این فرصتی را ایجاد می کند که آن ها بتوانند به راحت ترین شکل ممکن از محتوای صفحه آگاه شده و در صورت تمایل روی آن کلیک کند.


     اهرم برند است

کاربران به برندها اعتماد دارند. اگر در صنعت خود برند هستید، با این کار می توانید نام تجاری خود را به طور برجسته ای نمایان کنید. به این صورت است که می توانید از کلیک بیشتر لینک خود اطمینان حاصل نمایید.

و فراموش نکنید که Google (و سایر موتورهای جستجو) برای کمک به معنی سازی صفحه شما، به برچسب عنوان نگاه کرده و آن ها را بررسی می کند. به همین دلیل می توانیم به وجود نوعی همبستگی بین استفاده از کلمات کلیدی در برچسب عنوان و رتبه بندی اشاره نماییم.

تفاوت تاتل تگ و تگ h1

 

تفاوت بین تایتل تگ و تگ H1 چیست؟

به طور خلاصه، این دو در HTML تگ های متفاوتی هستند. این سردگمی طبیعی است، زیرا اغلب در بسیاری از وب سایت ها، هر دو به صورت یکسان نوشته می شوند. این روش به ثبات کمک  کرده و انتظار کاربران را برای هدایت شدن به آن صفحه با تایتل تگ خاص برآورده می کند. اما در کل تگ H1 آن عنوانی است که در صفحه ظاهر می شود و تایتل تگ عنوانی است که کاربران می توانند در صفحه نتایج موتورهای جست و جو ببینند.

چگونه عنوان سئو بنویسیم

 

چگونه تایتل تگ مناسب بنویسیم؟

در نوشتن کلمه کلیدی افراط نکنید

درست است که نوشتن کلمه کلیدی در عنوان و برچسب عنوان بسیار مهم است، اما همواره باید توجه داشته باشید که نباید در قرار دادن کلمات کلیدی در عنوان سئو افراط کنید. کلمه کلیدی را به گونه ای انتخاب کنید که راهنمای کاربر باشد. استفاده زیادی از کلمه کلیدی در برچسب عنوان، سبب اسپم شمردن شدن توسط گوگل خواهد شد.

کلمه کلیدی را در ابتدای عنوان سئو قرار دهید

اگر می خواهید تایتل تگ بهینه شده ای بنویسید، بهتر است عنوان سئو را در اول عبارت قرار دهید. به این صورت هم از دیده شدن آن توسط کاربران اطمینان حاصل می کنید و از سوی دیگر با این کار امتیاز بیشتر از گوگل دریافت خواهید کرد.

ترغیب کننده باشد

برچسب عنوان باید به گونه ای باشد که کاربران را ترغیب به کلیک کند. از آنجایی که برچسب های عنوان در صفحات نتایج موتورهای جست و جو نشان داده می شوند، باید به گونه ای جذاب نوشته شوند تا کاربر را ناخواسته وادار به کلیک کند.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، تایتل تگ ها در بهینه سازی یک صفحه و همچنین ترغیب کاربران به کلیک بر صفحه نقش بسیار مهمی را بازی می کنند. اگر می خواهید صفحه ای بهینه شده بسازید، حتما به این مورد توجه داشته باشید.
 

 

مطالب مرتبط
اهمیت برندسازی در کسب و کار

نام تجاری از این جهت مهم است که نه تنها باعث ایجاد تأثیرات به یاد ماندنی در مصرف کنندگان می شود بلکه به مشتریان و کاربران شما این امکان را می دهد تا…

0 نظر 1400-02-15
زامبی پیج

تمامی صفحاتی که در یک وب سایت ساخته می شوند، صفحات ارزشمندی نبوده و می توانند در امتیازگیری کلی سایت اثر منفی داشته باشند. این صفحات زامبی پیج نامیده…

0 نظر 1400-02-11
راه های بهبود نرخ پرش

نرخ پرش برای کسب و کارهای اینترنتی می تواند بسیار مشکل ساز شود. اگر بازدیدکنندگان به سایت شما هدایت می شوند اما پس از چند ثانیه بدون انجام هیچ عملی و…

0 نظر 1400-02-08
نحوه قرار دادن باکس اطلاعات کنار سایت

باکس اطلاعات کنار سایت به کاربران این امکان را می دهد تا اطلاعات مختلفی در خصوص آن کسب و کار به دست آورند. به همین دلیل کسانی که اقدام به راه اندازی…

0 نظر 1400-02-07
چگونه url بنویسیم

همان طور که می دانید، هر صفحه ای در یک وب سایت، آدرس ویژه ای دارد که این آدرس ها تحت عنوان یو آر ال شناخته می شوند. بدون تردید انتخاب یک یو آر ال…

0 نظر 1400-02-04
ارسال دیدگاه