چگونه اعتبار دامنه را افزایش دهیم ؟ اعتبار دامنه مهم است؛ زیرا هرچه دامنه ای معتبرتر داشته باشید، گوگل به شما اهمیت بیشتری خواهد داد. روش های مختلفی برای افزایش اعتبار دامنه وب سایت وجود دارد که می توان از آن استفاده نمود که برخی از آن ها می تواند برای وب سایت مخرب بوده و حتی برعکس عمل کند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با روش های بی خطر افزایش اعتبار دامنه آشنا شوید.
روش های بی خطر افزایش اعتبار دامنه
از آنجائیکه اعتبار دامنه (DA) عمدتا بر اساس بک لینک ها (لینک های ورودی) محاسبه می شود، بهترین روش برای بهبود امتیاز آن استفاده از استراتژی های خارج از سایت مانند لینک سازی است. اما این کار، آنطور که به نظر می رسد آسان نیست؛ زیرا اینکه وب سایت دیگری بخواهد به سایت ما لینک دهد، چندان دست ما نیست.
علاوه بر این، بعضی از روش های لینک سازی «بلک هت سئو» محسوب می شوند؛ به این معنی که اگر به نظر برسد که برای دریافت بک لینک ها پولی پرداخت می کنید و یا در کار پخش لینک های اسپم فعال هستید، گوگل می تواند سایتتان را جریمه کند.
با وجود این اما روش های فراوانی برای افزایش بی خطر اعتبار دامنه، و در نتیجه امتیاز اعتبار دامنه وجود دارد. در ادامه به بعضی از روش های لینک سازی فوق العاده ای که به افزایش اعتبار دامنه کمک می کند که هم اثربخش و هم سازگارباگوگل هستند، اشاره خواهیم کرد.
۱- سایت خود را در دایرکتوری ها ثبت کنید
یکی از روش های بی خطر افزایش اعتبار دامنه، ثبت سایت در دایرکتوری ها است. برای کسب و کارهای کوچک و محلی، ثبت دامنه در دایرکتوری های آنلاین روشی است هم اثربخش و هم مقرون به صرفه (چیزی کمتر از ۱۰۰ دلار) برای افزایش اعتبار دامنه.
استفاده از استراتژی های سئوی محلی مانند ارجاع دهی از جمله مقرون به صرفه ترین روش هایی است که می توانید بکار بگیرید. به این ترتیب، نه تنها گوگل خواهد توانست بازار کار و مناطق تحت پوشش خدمات شما را بشناسد، بلکه این بک لینک ها، بتدریج، امتیاز اعتبار دامنه را نیز افزایش خواهند داد.
۲- محتوای باکیفیت تهیه کنید
پیش از هرچیزی سعی کنید محتوای سایتتان چنان باکیفیت باشد که سایتهای دیگر، خودشان آن را یافته و به آن لینک دهند (حتماً این روش را درنظر بگیرید). نوشته ای باکیفیت و دربرگیرندهی کلمات کلیدی بنویسید که بتواند رتبه ساز شود، تا زمانی که بلاگر یا کسب و کاری بدنبال نوشتن مطلبی دربارهی آن موضوع باشد، نوشته شما را در نتایج جستجوی خود پیدا کند – و امیدوارم - که در نوشته خود به سایت شما لینک دهد. به این خاطر میگوییم امیدواریم که اگر اطلاعاتی که در نوشتهی خود آوردهاید جزء اطلاعات عمومی باشند و نتوان ثابت کرد که نویسنده، این مطالب را از صفحهی شما برداشته است، بعید است که ارجاعی نیز به شما بدهد.
اما اگر تحقیقی دستاول یا نوشتهای کارشناسی دربارهی موضوعی مینویسید – چیزی که بهآسانی قابل رونوشتبرداری نباشد – به احتمال زیاد بکلینک آن را خواهید گرفت. میتوانید همین کار را با کلمات کلیدی پرتقاضا و موضوعات پرطرفدار نیز انجام دهید. حتماً یادتان باشد که نوشتهی خود را در شبکههای اجتماعی نیز بهاشتراک بگذارید تا افراد بیشتری آن را ببینند.
۳- استفاده از نوشتار مهمان
همکاری در تهیهی محتوای وبلاگ، تحقیق دستاول یا مطالب کارشناسی با سایر وبسایتهای مرتبط و با اعتبار دامنهی بالا نیز روش فوقالعادهای برای دستیابی به بکلینکهای بیشتر به وبسایتتان و درنتیجه، افزایش اعتبار دامنهی آن محسوب میشود.
منتشرکنندگان محتوا همواره بدنبال محتوای باکیفیت هستند و اگر شما این محتوا را برایشان تهیه کنید، نه تنها تجربهی خود را از بازار کار افزایش داده اید، بلکه ممکن است در حاشیه و یا حتی داخل متن اصلی نوشته، بک لینکی به وب سایت شما نیز بدهند.
برای اینکه بتوانید به سرعت اعتبار دامنهی خود را افزایش دهید به دنبال فرصت های ممکن برای وبلاگ نویسی مهمان در نشریات تخصصیای باشید که با زمینهی کاری شما ارتباط موضوعی دارند. بهعنوان مثال، نمودار زیر نشاندهندهی ارتباط موضوعی وبسایت برند شخصی نویسنده در مقایسه با یکی از نزدیک ترین رقباست.
۴- روی روابط عمومی خود کار کنید
داشتن یک تیم روابط عمومی می تواند برای کسب و کاری با هر اندازه ای سودمند باشد اما برای برندهای سطحِ بالا، بدست آوردن لینک در نشریات شناختهشده، در رقابت با سایر وب سایت های دارای اعتبار دامنهی بسیار بالا، نقش کلیدی دارد.
برای شناخته شدن کلی برند، پوشش رسانهای، حتی بدون درج لینک هم میتواند اثرات سئوی مثبتی درپی داشته باشد؛ زیرا گوگل برای پی بردن به اعتبار یک وب سایت، به اطلاعات خارج از سایت، از جمله مواردِ ذکر نام برند نیز توجه دارد. اما بطور خاص، برای بالابردن اعتبار دامنه، لینک های «فالو کنید» در نشریات دستبالا آن چیزی است که درنهایت اثر خواهد داشت.
۵- لینکهای ازکارافتاده را بازسازی کنید
بازسازی لینک های ازکارافتاده، هرچند روش پیشرفته تری بوده، و مستلزم استفاده از ابزارهای بک لینک است، اما امکان ایجاد لینک برای افزایش اعتبار دامنه را فراهم می کند. استفاده از این روش به این ترتیب است که:
از یک ابزار آنالیز بک لینک برای پیداکردن لینکهای ازکارافتاده در وب سایت های دیگر استفاده کنید.
محتوایی برای جایگزینی با مطلب حذفشده تهیه کنید (یا اینکه همان محتوای پیشین را در وب سایت خود پیدا کنید). با ادیتور سایت تماس بگیرید و محتوای جایگزین را در اختیار او قرار دهید.
علاوه بر رقابت در زمینه اعتبار، می توانید از اعتبار دامنه برای ایجاد کمپین های سئوی کاملاً هدفمند نیز استفاده کنید. ماهیت رقابتی مفهوم اعتبار دامنه کمک می کند بتوانید اهداف واقعبینانهتر تعیین کرده و عملکرد سئوی خود را ارزیابی کنید.
سخن پایانی
همان طور که خواندید، راه های مختلفی وجود دارد که شما می توانید از آن ها برای بهبود اعتبار دامنه سایت خود استفاده نمایید. اما تمامی این روش ها نمی توانند به درستی عمل کرده و نتیجه خوبی به بار آورند. به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم از این روش های بی خطر افزایش اعتبار دامنه استفاده نمایید تا بدون آسیب رساندن به سایت و بدون قرار گیری در مسیر سئو کلاه سیاه، اعتبار دامنه خود را بهبود بخشید.