ویژگی های دکمه کال تو اکشن ؛ دکمه CTA چه مشخصاتی باید داشته باشد

ویژگی های دکمه کال تو اکشن

یک سیستم تعاملی موثر، از عناصر کوچک اما بسیار مهم تشکیل می شود که هریک از آن ها وظایف و عملکرد مختلفی بر عهده دارند. یکی از این سیستم های تعاملی، دکمه کال تو اکشن هستند.  دکمه ها اجزای تعاملی اصلی رابط های کاربری هستند که نقش مهمی در UX و همچنین نرخ تبدیل وب سایت ها و برنامه ها دارند. طراحی این دکمه ها با توجه به ویژگی هایی که دارند، متفاوت هستند و می تواند به انواع مختلفی تقسیم شوند. طراحی دکمه کال تو اکشن می تواند اهداف تجاری شما را پوشش دهد و ناوبری بصری فوق العاده ای ایجاد نماید. در این مطلب با ما همراه باشید تا با ویژگی های دکمه کال تو اکشن آشنا شوید.

دکمه CTA چیست؟

دکمه فراخوانی برای اقدام (CTA) یک عنصر تعاملی در هر رابط کاربری، وب سایت و تلفن همراه است: هدف اصلی آن این است که کاربران را وادار به انجام اقدامات خاصی کند؛ مانند خرید، تماس، عضویت، دانلود و ... .
دکمه های فراخوان برای اقدام به راحتی قابل مشاهده هستند. حتی خوب است بدانید که ویژگی های دکمه کال تو اکشن به گونه ای است که مقاوت افراد را برای کلیک کردن بشکند.
افزایش نرخ اقدام به عمل و افزایش فروش یکی از اهداف مهم کسب و کارها است. به همین دلیل است که توجه به طراحی و ویژگی های دکمه کال تو اکشن بسیار مهم خواهد بود. این دکمه ها باید به گونه ای جذاب طراحی شوند که بلافاصله توجه کاربران را به خود جلب کرده و آن ها را ترغیب به اقدام عمل کنند.  

دکمه CTA

 

ویژگی های دکمه کال تو اکشن

اندازه

اندازه دکمه کال تو اکشن بسیار مهم است و یکی از اصول و اجزای UI محسوب می شود. هرچه این عنصر بزرگ تر باشد، توجه کاربران بیشتری را جلب می کند.
از آنجا که هدف اولیه CTA جلب توجه کاربران است، طراحان سعی می کنند تا این دکمه را از سایر اجزا و دکمه ها برجسته تر سازند تا بتوانند به اندازه قابل توجهی نظر کاربران را جلب نمایند.
دکمه های بزرگ شانس بیشتری برای جلب توجه کاربران و کلیک شدن توسط آن ها را دارند. اما این بدان معنی نیست که شما می توانید هر اندازه ای را برای این دکمه ها در نظر بگیرید. بلکه خوب است بدانید که محدودیت هایی برای طراحی این دکمه وجود دارد که از آن یک دکمه کال تو اکشن معقول بسازند. از نظر بسیاری از طراحان، یک دکمه کال تو اکشن خوب در رابط کاربری تلفن همراه باید حداقل 44Х44 پیکسل باشد، در حالی که مایکروسافت پیکسل های 34Х26 را توصیه می کند.

رنگ و شکل

اندازه تنها یکی از جنبه های ویژگی های دکمه کال تو اکشن است. اما برای بهتر جلوه دادن این دکمه ها، انتخاب رنگ و شکل نیز اهمیت زیادی دارد.

نکته این است که خلق و خوی و رفتار انسان به شدت به محیط بصری وابسته است. ذهن ما نسبت به رنگ ها و اشکال واکنش نشان می دهد، در حالی که این اتفاق به صورت کاملا ناخودآگاه رخ می دهد. لحظه ای که چشمان مان، رنگی را می بیند، پایم هایی از طریق سیستم عصبی به مغز می رسد و از سوی مغز، سیگنال هایی برای هورمان هایی که مسئول تغییرات خلقی و احساسات هستند، ارسال می شود. این علم در روانشناسی بسیار قابل بحث است؛ لذا نمی توانیم از تاثیر رنگ ها و اشکال مختلف بر ادراک و رفتارمان چشم بپوشیم.
در ادامه مختصر نگاهی به معانی رنگ ها خواهیم پرداخت:

معانی رنگ ها

  •     قرمز: اعتماد به نفس ، جوانی و قدرت
  •     نارنجی: دوستی، گرم و پر انرژی
  •     رنگ زرد: شادی، خوش بینی و گرما
  •     سبز: صلح، رشد و سلامتی
  •     آبی: اعتماد، امنیت و ثبات
  •     رنگ بنفش: لوکس، خلاق و عاقلانه
  •     سیاه: قابل اعتماد، پیچیده و با تجربه
  •     سفید: ساده، آرام و تمیز

معانی اشکال
 

  •     معنی مربع و مستطیل: نظم، قدرت، شجاعت، امنیت، قابل اطمینان
  •     معنی مثلث: هیجان، خطر، تعادل، ثبات
  •     معنی دایره و بیضی: ابدیت، زنانگی، جهان، جادو، رمز و راز
  •     معانی شکل های انتطاعی: دوگانگی معنا، منحصر به فرد بودن، مفصل بودن

عموما دکمه های کال تو اکشن به صورت مستطیلی شکل آن هم در راستای افقی طراحی می شود و اغلب افراد به این شحکل از دکمه ها عادت کرده اند. اما این بدان معنی نیست که شما نمی توانید پا از این طراحی فراتر بگذارید. کلیدهای کال تو اکشن با گوشه های گرد نیز می توانند توجه کاربران را به خود جلب کنند.

اما انتخاب رنگ به جنبه های مختلفی بستگی دارد که روند را پیچیده تر می کند. طراحان باید عواملی مانند رنگ اصلی سایت، ویژگی های بصری و روانی مخاطب را در نظر بگیرند. اما آنچه که در انتخاب رنگ دکمه های کال تو اکشن از اهمیت زیادی برخوردار است، تضاد رنگ دکمه ها با رنگ های پس زمینه است تا آن ها را به اندازه کافی از سایر اجزای UI تمیز داده شوند.

ویژگی های دکمه CTA

 

تعیین جایگاه

قرار دادن دکمه های CTA در جای درست نیز بسیار مهم است. اگر آن ها را در بخش هایی از صفحه قرار دهید که از چشم کاربران به دور باشند، عملا طراحی این دکمه کارایی نخواهد داشت.

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که قبل از خواندن یک صفحه از وب سایت به طور کامل، کاربران آن صفحه را اسکن می کنند تا میزان علاقه خود را برای مطالعه دقیق آن صفحه بسنجند. با در نظر گرفتن این موضوع، یکی از موقعیت های خوب برای قرار دادن دکمه های کال تو اکشن، در مسیر چشم کاربران است. البته این دکمه ها را نباید در قسمت هایی قرار دهید که با سایر عناصر UI درگیر نشوند.

سخن پایانی

علاوه بر موارد فوق، متنی که برای این دکمه ها در نظر می گیرید نیز بسیار مهم است. درواقع شما با این متن های کوتاه می توانید به شکستن مقاومت کاربران برای کلیک کردن، کمک شایانی نمایید. تمامی این عوامل در کنار هم می توانند کاربران را ترغیب به انجام عملی کنند که در نهایت منطبق با اهداف وب سایت است. توجه به این ویژگی ها می تواند شما را در رسیدن به این هدف یاری کند و در نهایت شاهد کلیک های بیشتری باشید.

 

مطالب مرتبط
لینک شکسته چیست

لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر سئو چگونه است؟ لینک‌ های شکسته لینک ‌هایی هستند که باز نمی‌ شوند یا به اصطلاح شکسته و خراب هستند. هنگام لینک…

0 نظر 1400-12-27
تکنیک های نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی‌ ها و تبلیغات مختلفی برخورد کرده‌…

0 نظر 1400-12-25
ترفندهای ساخت ایمیل فروش

نحوه نوشتن ایمیل فروش چگونه است؟ بازاریابی ایمیلی همچنان از جذابیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و سطح اثرگذاری آن را می‌توان بسیار بیشتر از…

0 نظر 1400-12-24
حذف سایت از گوگل وب مستر

حذف سایت از گوگل وب مستر چگونه انجام می شود؟ تغییراتی که در سایت خود ایجاد می ‌کنید، می‌ تواند شامل تغییر در محتوای موجود در صفحات و شیوه آدرس دهی آن…

0 نظر 1400-12-23
dwell time چیست

به طور کلی مولفه‌ های زیادی وجود دارند که بر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در فضای وب اثرگذار هستند. اما برای آگاهی از نوع کارکرد فاکتورهای یاد…

0 نظر 1400-12-22
ارسال دیدگاه
logo-samandehi