بازاریابی تبدیلی چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

بازاریابی تبدیلی

بازاریابی تبدیلی یا بازاریابی نرخ تبدیل به طور کلی شامل روش هایی است که باعث تبدیل بازدید کننده به مشتری می‌شود و به همین جهت از عنوان "تبدیل" در این نوع بازاریابی استفاده می‌شود. در این نوع بازاریابی بازاریابان به ارائه پیشنهاداتی می‌پردازند که سبب انجام اقدام و عمل از جانب مشتری می‌شود و به این ترتیب عملیات هدف یعنی خرید یا اخذ خدمات توسط بازدید کننده صورت می‌گیرد. از آنجایی که این سبک از بازاریابی در تبدیل شیب نمودار درآمد به شکل صعودی نقش بسزایی دارد قصد داریم در ادامه مقاله به بیان توضیحات بیشتر و جامع‌تر درباره آن بپردازیم و سیاست‌های این سبک از بازاریابی را معرفی نماییم.

آشنایی دقیق‌تر با مفهوم بازاریابی تبدیلی

اگر بخواهیم مفهوم بازاریابی تبدیلی را روشن‌تر بیان کنیم باید معنای تبدیل را در این عبارت توضیح دهیم. منظور از تبدیل در بازاریابی تبدیلی این است که وقتی بازدیدکننده سایت از صفحه‌ای در این وب سایت بازدید می‌کند، هدف معین شده در صفحه که می‌تواند شامل دانلود فایل، ثبت نام ایمیل، ثبت نام در خبرنامه، فروش آنلاین، شرکت در وبینار، کلیک بر روی تبلیغاتی خاص، ورود به صفحه‌ای جدید و تکمیل فرم باشد را انجام دهد. در اینجا درصد آن دسته از کابران و بازدید کنندگانی که به انجام هدف معین شده پرداخته‌اند و به مشتری تبدیل شده‌اند نرخ تبدیل را نشان می‌دهد. بهینه‌ سازی نرخ تبدیل یا CRO به واسطه بازاریابی تبدیلی به بهترین شکل صورت می‌گیرد.

اگر بخواهیم بازاریابی تبدیلی را در قالب مثالی برای شما تعریف کنیم می‌توانیم به انجام آخرین مرحله از فرایند ساخت یک سازه اشاره کنیم که آن را تکمیل خواهد کرد. تصور کنید زمانی که در یک سایت فروش کتاب به بررسی و جست‌وجو می‌پردازید، تعدادی از کتاب‌های مورد علاقه خود را با قیمت مناسب می‌یابید و آن‌ها را در سبد خریدهای خود در سایت ذخیره می‌کنید اما موضوع یا اتفاقی به طور ناگهانی شما را مجبور به رها کردن فرایند خرید می‌کند و زمانی که به آن موضوع رسیدگی کردید فراموش می‌کنید که دقایقی پیش در حال خرید بودید و دقایقی بعد با ایمیلی محتوی پیام "خریدتو تکمیل کن جایزه‌ت رو بگیر" مواجه می‌شوید و زمانی که ایمیل را به طور کامل مطالعه کردید متوجه می‌شوید که مراحل ثبت سفارش و پرداخت را نیمه کاره رها کرده‌اید و اگر حالا برای تکمیل خرید اقدام کنید مشمول دریافت جایزه، تخفیف در خرید یا ارسال رایگان خواهید شد. این آپشن‌ها شما را به اقدام و عمل وا داشته و باعث می‌شود از یک مشتری بالقوه به یک خریدار که روند پرداخت (یعنی هدف اصلی سایت) را انجام داده است تبدیل شوید. به طور کلی تبدیل را می‌توان به منزله انجام هدفی مشخص توسط مشترک سایت دانست؛ حتی اگر این هدف به خرید و اخذ خدمات مربوط نباشد.

بازاریابی تبدیلی چیست؟

 

راهکارهای استفاده از بازاریابی تبدیلی

در کنار ترافیک سایت و افزایش تعداد بازدید کنندگان، استفاده از استراتژی‌هایی که به خرید و بازگشت مجدد کاربران به سایت منتهی شود اهمیت زیادی دارد. در ادامه به این سیاست‌های اثرگذار اشاره خواهیم کرد.

ارسال ایمیل‌های حاوی محتوای تعاملی

برای اینکه ایمل‌ های خود را از سایر ایمیل‌ های موجود در باکس ورودی دستگاه مخاطب متمایز کرده و توجه کاربر را به آن جلب کنید باید از محتوای تعاملی مناسب در ایمیل مارکتینگ بهره بگیرید. به این ترتیب لازم است در ایمیل از جوایز و تخفیفات خود خبر دهید یا مخاطبان را به شرکت در آزمون‌ها فرا بخوانید. استفاده از نظرسنجی در خلال محتوای ایمیل نیز می‌تواند سبب کسب رضایت و اعتماد مشتریان شود و به آن‌ها ثابت کند که چقدر برای نظرات آن‌ها ارزش قائل هستید.

استفاده از پاپ آپ‌های هوشمند

پاپ‌ آپ‌های هوشمند تاثیر زیادی در بهینه سازی نرخ تبدیل دارند و سبب افزایش ایمیل‌های ثبت شده توسط کاربران می‌شوند. دو نمونه از پرکاربردترین پاپ هایی که می‌توانند برای این هدف مورد استفاده قرار گیرند به شرح زیر هستند:

  • پاپ آپ ورودی: متعاقب ورود کاربران به سایت این پاپ آپ‌ها ظاهر خواهند شد. پاپ آپ ورودی باید نوشتاری خوانا، طراحی ساده و کاربردی و پوششی شفاف داشته باشد و به شکلی قابل فهم برای انجام عملی خاص فراخوان دهد. در صورتی که این پاپ‌ آپ‌ها به شکل اشتباه ثبت شوند می‌توانند نتیجه معکوس داشته و سبب افت نرخ تبدیل شوند.
  • پاپ آپ خروجی: همانطور که از نامشان پیدا است این پاپ آپ‌ها در هنگام خارج شدن کابران از سایت به نمایش در می‌آیند و می‌توانند تخفیفات جالب توجه، تبلیغات موثر و پیشنهادات طلایی را شامل شوند تا در لحظه آخر نظر مشتری را تغییر داده و آن‌ها را وادار به اقدام و عمل برای انجام هدفی خاص کنند.
بازاریابی تبدیلی چیست

 

استفاده از اپلیکیشن‌های تجاری برای فروشگاه‌ها

از آنجایی که اپلیکیشن‌های هوشمند کاربری آسانی دارند بسیاری از افراد نسبت به استفاده از آن‌ها اقبال بیشتری نشان می‌‌دهند و به همین جهت است که نرخ رها کردن سبد خرید از طریق این برنامه‌ها تنها 20 درصد است که در قیاس با نرخ مربوط به دسکتاپ که عدد 68 درصد را نشان می‌دهد عددی قابل توجه است. بنابراین استفاده از قابلیت‌های این برنامه برای انتشار تبلیغات و پیشنهادات مختلف به آسان‌ترین شکل امکان پذیر خواهد بود و از آنجایی که اطلاعات زیادی از کاربران اپ در دسترس قرار می‌گیرد می‌توان پیشنهادات را شخصی سازی شده به آن‌ها ارائه نمود.

ساخت ویدئوهای مناسب

با ساخت ویدئوهای کوتاه تبلیغاتی می‌توانید پیام خود را بهتر به بازدید کنندگان برسانید و فضای بصری جذاب‌تری را ایجاد کنید تا به این شیوه نرخ تبدیل به میزان قابل توجهی افزایش یابد. این ویدئوهای تبلیغاتی طی مدت زمان کوتاهی ویژگی‌های برند شما را به مشتریان معرفی می‌کند و مزایا و نقاط تمایز ساختار کاری شما با دیگر رقبایتان را برای آن‌ها بازگومی‌کند و به این ترتیب می‌تواند بازدهی بالایی برای تبدیل بازدید کننده به مشتری داشته باشد.

استفاده از شیوه چت آنلاین

ایجاد چت می‌تواند ارتباط تنگاتنگی میان تجارت شما و بازدید کنندگان سایتتان ایجاد کند و تعاملات را به میزان زیادی افزایش دهد. به این شیوه می‌توانید در مدت زمانی کوتاه ابهامات و سوالات کاربران خود را پاسخ دهید و آن‌ها را بهتر و دقیق‌تر بشناسید و همین ارتباطات مستقیم و بی‌واسطه با مشترکان سایت می‌تواند آن‌ها را از بازدید کننده به مشتری تبدیل کند و نرخ تبدیل را افزایش دهد.

 

مطالب مرتبط
لینک شکسته چیست

لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر سئو چگونه است؟ لینک‌ های شکسته لینک ‌هایی هستند که باز نمی‌ شوند یا به اصطلاح شکسته و خراب هستند. هنگام لینک…

0 نظر 1400-12-27
تکنیک های نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی‌ ها و تبلیغات مختلفی برخورد کرده‌…

0 نظر 1400-12-25
ترفندهای ساخت ایمیل فروش

نحوه نوشتن ایمیل فروش چگونه است؟ بازاریابی ایمیلی همچنان از جذابیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و سطح اثرگذاری آن را می‌توان بسیار بیشتر از…

0 نظر 1400-12-24
حذف سایت از گوگل وب مستر

حذف سایت از گوگل وب مستر چگونه انجام می شود؟ تغییراتی که در سایت خود ایجاد می ‌کنید، می‌ تواند شامل تغییر در محتوای موجود در صفحات و شیوه آدرس دهی آن…

0 نظر 1400-12-23
dwell time چیست

به طور کلی مولفه‌ های زیادی وجود دارند که بر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در فضای وب اثرگذار هستند. اما برای آگاهی از نوع کارکرد فاکتورهای یاد…

0 نظر 1400-12-22
ارسال دیدگاه
logo-samandehi