استراتژی های مهم ایمیل مارکتینگ برای استارتاپ ها

ایمیل مارکتینگ برای استارت آپ ها

همان طور که پیش تر گفتیم، ایمیل مارکتینگ یکی از راه ها و روش های مهم در بازاریابی آنلاین است که می توان از ان بهره برد. اما استفاده از این روش می تواند برای استارت آپ ها با خطرهایی مواجه باشد. در ادامه ما شما را با استراتژی های مهم ایمیل مارکتینگ برای استارتاپ ها آشنا خواهیم کرد.

6 تا از استراتژی های مهم ایمیل مارکتینگ برای استارتاپ ها

استارتاپ ها برای موفق شدن، نیاز دارند تا قدم های خود را با دقت و اصول بیشتری بردارند. بی گدار به آب زدن و شروع به بازاریابی آن هم بدون استراتژی و برنامه، می تواند تنها مسیر رو به سقوط را برای آن ها بسازد. در ادامه به بررسی استراتژی های مهم ایمیل مارکتینگ برای استارتاپ ها خواهیم پرداخت.

1. فهرست ایمیل خود را رشد دهید

لیست ایمیل، کتابخانه ‌ای از آدرس ‌های ایمیل است که از طریق وبلاگ، وب‌سایت و سایر کانال ‌های بازاریابی شما گردآوری می ‌شود. این آدرس ‌ها نشان ‌دهنده افرادی هستند که اشتراک لیست کسب و کار شما را به دست آورده ‌اند تا ایمیل‌ های تبلیغاتی، خبرنامه‌ ها و سایر پیام ‌های بازاریابی مرتبط با شما را دریافت کنند.
بنابراین برای به‌ دست ‌آوردن موفقیت در بازاریابی ایمیلی، لازم است که فهرست یا مشترکین ایمیلی خود را افزایش دهید.
از نرم ‌افزار ایمیل دلخواهی برای ایجاد صفحه فرود (صفحه اول سایت یا هوم پیج) استفاده کنید که به شما کمک می‌ کند تا لیست خود را به‌صورت ارگانیک افزایش دهید.

استراتژی های مهم برای ایمیل مارکتیگ استارتاپ ها

 

2. محتوایی باارزش کلیک خوردن اضافه کنید

بازاریابی ایمیلی بدون محتوای منطقی و قانع‌کننده شما را به جایی نمی ‌رساند. افرادی که در لیست شما مشترک شده‌ اند انتظار دریافت محتوای مفید و باارزش بالا را دارند. این کار به افزایش تعداد ایمیل‌هایی که باز می ‌شوند، کمک می‌کند.
هر مشترک به دنبال یافتن راه‌حلی برای حل یک مشکل است، پس با ارائه محتوای مفید از طریق ایمیل راه‌حل مشکلات باشید. هنگامی که به مشترکان خود محتوایی برای بهتر زندگی‌کردن می‌ دهید، شما مخاطب آن‌ ها برای کسب اطلاعات می‌ شوید.
در نتیجه آن ‌ها علاوه بر بازکردن ایمیل‌ هایی شما، برای خواندن وبلاگ شما روی پیوند درون ایمیل نیز کلیک می‌کنند. به همین دلیل است که باید همیشه محتوای قابل کلیک خوردن بسازید. ازاین‌رو می‌توانید اطلاعاتی بسازید که به‌عنوان سرنخ از آن ‌ها استفاده می ‌شود.
برای این کار، عنوان ایمیل، قسمت موضوع و مقدمه باید با محتوای مقاله بحث‌برانگیز در وبلاگ یا وب‌سایت مطابقت داشته باشد. این رویکرد به شما کمک می‌ کند کنجکاوی مصرف‌کنندگان را تحریک کنید و آن‌ ها را ترغیب کنید تا روی لینک کلیک کنند.

3. از ایموجی و ویدئوها در ایمیل خود استفاده کنید

ایموجی و ویدئوها از بهترین عناصر بازاریابی دیجیتال برای افزایش تعامل و ترافیک هستند. بنابراین اگر می ‌توانید حتما ویدئوهای خوب و ایموجی ‌های مرتبط را در متن ایمیل خود اضافه کنید تا بازاریابی ایمیلی شما را جذاب‌ تر و تعاملی ‌تر کند.

4. ایمیل ‌های خود را برای تلفن ‌های همراه بهینه ‌سازی کنید

چرا باید ایمیل‌ های تبلیغاتی را برای تلفن همراه بهینه‌ سازی کنید؟ زیرا مصرف‌ کنندگان همیشه از تلفن همراه خود استفاده می‌ کنند. آن‌ ها با تلفن خود مانند دوست صمیمی خود رفتار می‌کنند (BFF). بااین‌حال، بازاریابی تلفن همراه بسیار مؤثر است، زیرا به شما امکان جمع‌ آوری داده‌ های ارزشمند کاربر را برای اهداف بازاریابی می‌ دهد.
اطلاعاتی که جمع‌ آوری می‌ کنید به شما این امکان را می‌ دهد که بر اساس موقعیت جغرافیایی، سن، علایق و سایر معیارهای مفید بازاریابی، مصرف‌ کنندگان را هدف قرار دهید. این نشانگرها به شما کمک می‌ کند تا با پیام‌ های هدفمند بازاریابی، شخصیت بازاریابی مخصوص خود را بسازید.
به همین دلیل ایمیل‌ های موبایل 46 درصد از ایمیل ‌هایی که باز می‌ شوند را شامل می ‌شوند. اگرچه که ممکن است به‌خاطر تحلیل پژوهش‌ ها اعداد متناقضی وجود داشته باشند اما ایده‌ها ثابت می‌مانند.

5. یک قیف فروش پایدار را به راهبرد بازاریابی ایمیلی خود اضافه کنید

استفاده از قیف فروش بازاریابی ایمیلی برای استارت‌آپ‌ های شما بهترین راه برای انتقال مشترکین از یک مرحله‌ به‌ مرحله دیگر است. این کار به شما این توانایی را می‌دهد تا خریداران بالقوه را از طریق خرید بشناسید و آن ‌ها به‌ عنوان مشتریان هدایت‌ کننده و پرداخت‌ کننده گروه‌ بندی کنید.
به‌عبارت‌ دیگر، قیف فروش که قیف درآمد یا قیف خرید نیز نامیده می‌ شود، فرایند خریدی است که به شما کمک می‌ کند تا مشتریان را در مسیری به سمت اهداف خود راهنمایی کنید.
بنابراین یک قیف تعریف شده به‌ صورت کامل، مسیر مفهومی مصرف‌ کننده را نشان می‌ دهد و به شما بینش‌ هایی درباره چالش‌ ها و رفتار خریدار هدف می‌دهد. بااین‌وجود، می‌توانید از راه‌های مختلفی مانند کمپین‌ های ایمیل تبلیغاتی، فروش را با راهبرد بازاریابی ایمیلی بالا ببرید.
می ‌توانید از خبرنامه ‌های ایمیل برای پیا م‌های بازاریابی مختلف استفاده کنید، از جمله:

  • بخش ‌های محتوای اطلاعاتی
  • پیشنهادهای ویژه
  • کدهای کوپن و تخفیفات
  • گواهینامه
استراتژی های مهم برای بازاریابی ایمیلی استارتاپ ها

 

6. پیام ‌های ایمیل خود را شخصی‌سازی کنید

شخصی‌ سازی بازاریابی فرایند توسعه محصول یا خدماتی است که نیازهای مخاطب هدف شما را برآورده می‌ کند. این رویکرد بازاریابی ایمیلی شامل در نظر گرفتن خریدار ایده‌آل هنگام ساخت پیام برای ایمیل است. پیام شما باید الزامات خاصی از مشترکین شما را برآورده کند. برخی از مزایای شخصی ‌سازی کمپین ‌های بازاریابی ایمیلی عبارت‌اند از:

  • افزایش وفاداری به برند
  • بهبود تجربه مشتری
  • بهبود بخشیدن برای حفظ مشتری
  • افزایش فروش و درآمد

شخصی‌ سازی در بازاریابی به‌اندازه‌ ای مؤثر است که 90 درصد از مصرف‌ کنندگان آمریکایی اعلام کردند که شخصی‌ سازی محتوا برای آن‌ ها بسیار جذاب بوده است. این آمار بر اساس تحلیل Statista است. همچنین، کمپین‌ های ایمیل به‌عنوان تجربه شخصی‌ سازی بازاریابی جهانی در صدر قرار گرفتند.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، به کارگیری استراتژی های مهم ایمیل مارکتینگ برای استارتاپ ها به شما کمک می کند تا در این مسیر موفقیت خود را در بازاریابی ایمیلی تضمین نمایید. از موارد ذکر شده در بالا استفاده کرده تا بتوانید تبلیغات ایمیلی را تبدیل به فرصت های فروش کالا و خدمات خود کنید.

 

مطالب مرتبط
لینک شکسته چیست

لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر سئو چگونه است؟ لینک‌ های شکسته لینک ‌هایی هستند که باز نمی‌ شوند یا به اصطلاح شکسته و خراب هستند. هنگام لینک…

0 نظر 1400-12-27
تکنیک های نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی‌ ها و تبلیغات مختلفی برخورد کرده‌…

0 نظر 1400-12-25
ترفندهای ساخت ایمیل فروش

نحوه نوشتن ایمیل فروش چگونه است؟ بازاریابی ایمیلی همچنان از جذابیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و سطح اثرگذاری آن را می‌توان بسیار بیشتر از…

0 نظر 1400-12-24
حذف سایت از گوگل وب مستر

حذف سایت از گوگل وب مستر چگونه انجام می شود؟ تغییراتی که در سایت خود ایجاد می ‌کنید، می‌ تواند شامل تغییر در محتوای موجود در صفحات و شیوه آدرس دهی آن…

0 نظر 1400-12-23
dwell time چیست

به طور کلی مولفه‌ های زیادی وجود دارند که بر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در فضای وب اثرگذار هستند. اما برای آگاهی از نوع کارکرد فاکتورهای یاد…

0 نظر 1400-12-22
ارسال دیدگاه
logo-samandehi