مهم ترین تکنیک های ایمیل مارکتینگ 2022

تکنیک های ایمیل مارکتینگ 2022

ایمیل مارکتینگ همواره یکی از روش های بازاریابی ایمیلی بوده است. برای آنکه بتوانید در سال جدید میلادی، از این روش بهترین بهره را ببرید، از این تکنیک های ایمیل مارکتینگ 2022 استفاده نمایید.

تکنیک های ایمیل مارکتینگ 2022

عملکرد خود را اندازه‌گیری کنید

اندازه‌گیری نحوه‌ عملکرد کمپین‌های ایمیلی نباید فقط به سال 2022 محدود شود. یکی از اهداف شما باید این باشد که این کار را همه‌ساله انجام دهید. اگر برای حساب‌وکتاب کار خود وقت صرف نکنید، نمی‌توانید اهداف واقع‌بینانه‌ای برای ادامه‌ سال مشخص کنید. این اطلاعات نه‌تنها به شما کمک می‌کند ببینید در مقایسه با رقبایتان در چه وضعیتی قرار دارید، بلکه می‌توانید حوزه‌های خاصی که به توجه بیشتری نیاز دارند را شناسایی کنید.
در زیر چند معیار ایمیلی مشاهده می‌کنید که باید به آنها توجه داشته باشید:

  •     نرخ باز شدن ایمیل‌ها
  •     نرخ کلیک ایمیل
  •     نرخ کلیک برای باز کردن ایمیل‌ها
  •     نرخ لغو عضویت
تکنیک های ایمیل مارکتینگ 2022

2. سعی کنید مخاطب خود را بهتر بشناسید

یکی دیگر از نکات مهم تکنیک های ایمیل مارکتینگ 2022، شناسایی مخاطب هدف است. درباره‌ اهمیت شناسایی مخاطب هدف برایتان زیاد نوشته‌ایم. چه هدفتان این باشد که یک کسب‌وکار آنلاین را از صفر شروع کنید، چه به دنبال توسعه‌ی دامنه‌ی محصولات خود باشید، بیشتر اوقات این فرایند با تعیین مخاطب هدف آغاز می‌شود.
اما در سال ،2022 دیگر واقعاً تلاش برای شناخت مخاطب خود را اولویت قرار دهید. فقط به دنبال این نباشید که پی ببرید آنها چه کسانی هستند، بلکه مطمئن شوید رگ خوابشان را پیدا خواهید کرد.

 3. شفافیت بیشتری داشته باشید

در سال 2021، تلاش‌های موجود در جهت رسیدن به پایداری تاثیر عظیمی بر بخش خرده‌فروشی داشت. مصرف‌کنندگان دوست دارند روایت محصولات و برندهای خود را بدانند.
گرچه، منظور از پایداری تنها تأثیرگذاری بر محیط زیست نیست. به مسئولیت اجتماعی شما در قبال مصرف‌کنندگان هم مربوط می‌شود. فقط کافی است به گذشته نگاهی بیاندازید و به واکنش دریافتی فیس‌بوک برای روش‌های انتخابی‌اش برای به حداکثر رساندن رشد ایمنی کاربرانش برای محقق کردن بازاریابی اخلاقی ارزش مصرف‌کننده دقت کنید.
درسی که از این تجربه‌ی فیس‌بوک در ارتباط با بازاریابی ایمیلی می‌توانید بگیرید این است که باید همیشه شفافیت داشته باشید. برای دست یافتن به آدرس ایمیل به دنبال روش‌های فریب‌کارانه نروید. واقعاً ارزشش را ندارد. فقط باعث می‌شوید مخاطب با شما احساس غریبگی کند، به شهرت نام تجاری خود ضربه می‌زنید و ریسک برچسب اسپم خوردن در کنار ایمیل‌هایتان به‌وجود می‌آید.

4. از هوش مصنوعی استفاده کنید

هر روز به تعداد خرده‌فروشانی که هوش مصنوعی را در عملیات خود به کار می‌گیرند اضافه می‌شود. آنها از این فناوری برای انجام کارهایی مثل گزینش بصری، ترغیب مشارکت مشتریان و خلق تجربیات خرید شخصی‌سازی‌شده استفاده می‌کنند. هوش مصنوعی می‌تواند برای بازاریابان ایمیلی هم کمک باشد. به بررسی داده‌ها می‌پردازد تا رفتار و گرایش‌های مشترک را پیش‌بینی کند. برخی برنامه‌های نرم‌افزاری هوش مصنوعی حتی قابلیت ارائه‌ی پیشنهاداتی برای بهبود مشارکت مشتریان به شما را دارند.

5. شخصی‌سازی را به کار بگیرید

شخصی‌سازی ایمیل یکی از گرایش‌های اصلی در بازاریابی ایمیلی طی سال گذشته بوده است و انتظار می‌رود که در سال 2022 نیز به ایفای نقشی مهم در این زمینه ادامه دهد. اگر هنوز از این گرایش بهرمند نشده‌اید، این خطر وجود دارد که مشتریان شما احساس کنند کمتر برایشان ارزش قائل شده‌اید. علاوه بر آن، مشتریان عملاً به حدی رشد کرده‌اند که انتظار دارند به‌عنوان مشتری تجربه‌ای شخصی‌سازی‌شده داشته باشند. پس حقیقتاً نمی‌توانید در سال جدید این مهم را نادیده بگیرید.

6. فراگیرتر باشید

اقدامات اعتراضی مهم سال 2020 نشان داد که بسیاری از شرکت‌ها تنوع، برابری و فراگیرسازی (DEI) را در سال 2021 در اولویت خود قرار داده بودند. گرچه، نقش DEI در کمپین‌های بازاریابی شما و محل کارتان باید بطور مستمر مورد ارزیابی قرار گیرد. نباید صرفاً جمله‌ای را بیان کنید و سوگند بخورید که با سوگیری فرهنگی و تبعیض مبارزه خواهید کرد و کار به همینجا ختم شود.
به جای آن باید تمرکزتان را بر چگونگی ارائه‌ی تنوع در مواد بازاریابی خود معطوف کنید. آیا تصاویری که به کار می‌برید نمایانگر همه‌ی مردم است؟ آیا زبانتان را به گونه‌ای به کار می‌برید که کلیشه‌ای باشد؟ بیش از نیمی از مصرف‌کنندگان مخاطب پرسش‌های یک مطالعه، که به سفارش فیس‌بوک انجام شده بود، اظهار داشتند که احساس نمی‌کردند از نظر فرهنگی کاملاً در تبلیغات آنلاین به آنها اشاره شده باشد. علاوه بر آن، در همان مطالعه به این نتیجه رسیدند که بیش از 70% افراد نشان دادند که از برندها انتظار دارند تنوع و فراگیری را در تبلیغات آنلاین خود افزایش دهند.

افزایش تنوع و انتقال آن به مخاطبین وقتی دشوار می‌شود که بخواهید تعادل مناسبی ایجاد کنید. به‌راحتی ممکن است این احساس ایجاد شود که دارید بیش از حد برای این کار تلاش می‌کنید و همین مسئله می‌تواند برایشان توهین‌آمیز باشد. پس مطمئن شوید که در حدی منطقی تنوع را افزایش می‌دهید.

تکنیک های ایمیل مارکتینگ 2022

 

7. پاداش بیشتری بدهید

قرار دادن محتوای رایگان در ایمیل‌ها سودمند خواهد بود. در واقع، در یک مطالعه، که توسط بلووایر مدیا انجام شده بود، نشان دادند که وقتی منابع رایگانی مثل قالب در ایمیل‌ها گنجانده می‌شد، نرخ کلیک ایمیل سه‌برابر بالا می‌رفت.
پس تنها هدفتان از استفاده از اشانتیون این نباشد که به‌عنوان ابزار جلب توجه برای طولانی‌کردن فهرست مشترکین آن را به کار ببرید. این نوع منابع برای بهبود مشارکت، اثری فوق‌العاده دارند.

 8. در بهترین زمان ممکن ایمیل را بفرستید

وقتی صحبت از بازاریابی ایمیلی می‌شود، بحث زمان‌بندی اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. اگر زمان ارسال خود را بهینه‌سازی کنید، می‌توانید تأثیر بسزایی بر نرخ باز شدن ایمیل‌ها، نرخ کلیک ایمیل و درآمد به‌ازای هر مشترک داشته باشید. طبق داده‌های آنلاین به‌دست‌آمده، سه‌شنبه و پنجشنبه بهترین روزهای ارسال ایمیل‌های بازاریابی هستند. بطور کلی، بهتر است آن را در روزهای کاری هفته‌ ارسال کنید، اما آن دو روز خاص می‌توانند به‌ترتیب بالاترین نرخ کلیک ایمیل و نرخ باز شدن ایمیل‌ها را برای شما داشته باشند.

9. فهرست خود را پاکسازی کنید

اگر مشترکین غیرفعال خود را طی سال‌های قبل حذف نکرده‌اید، سال 2022 بهترین زمان برای پاکسازی است. در واقع، ایده‌آل‌ترین حالتش این است که سالی دو بار فهرست ایمیل خود را به‌روزرسانی کنید.
اگر این کار را انجام ندهید، ممکن است تأثیراتی منفی بر قابل‌تحویل بودن ایمیل‌هایتان داشته باشد. علاوه بر آن، معیارهای سنجش شما تصویر دقیق‌تری را نشان خواهد داد چون تحت تأثیر مشترکینی قرار نمی‌گیرد که احتمالا آدرس ایمیلشان تغییر کرده باشد.

وقتی با حذف مشترکین غیرفعال فهرست مشترکین خود را به روز می‌کنید، بهترین کار این است که ابتدا یک ایمیل بازیابی برایشان ارسال کنید. ارزش امتحان کردنش را دارد - شاید بتوانید چند مشترک پیدا کنید که دلشان بخواهد در فهرست شما بمانند. آن افرادی که پس ارسال این ایمیل دعوت به مشارکت مجدد همچنان غیرفعال می‌مانند را باید با وجدانی آسوده از فهرست خود حذف کنید.

مطالب مرتبط
لینک شکسته چیست

لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر سئو چگونه است؟ لینک‌ های شکسته لینک ‌هایی هستند که باز نمی‌ شوند یا به اصطلاح شکسته و خراب هستند. هنگام لینک…

0 نظر 1400-12-27
تکنیک های نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی‌ ها و تبلیغات مختلفی برخورد کرده‌…

0 نظر 1400-12-25
ترفندهای ساخت ایمیل فروش

نحوه نوشتن ایمیل فروش چگونه است؟ بازاریابی ایمیلی همچنان از جذابیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و سطح اثرگذاری آن را می‌توان بسیار بیشتر از…

0 نظر 1400-12-24
حذف سایت از گوگل وب مستر

حذف سایت از گوگل وب مستر چگونه انجام می شود؟ تغییراتی که در سایت خود ایجاد می ‌کنید، می‌ تواند شامل تغییر در محتوای موجود در صفحات و شیوه آدرس دهی آن…

0 نظر 1400-12-23
dwell time چیست

به طور کلی مولفه‌ های زیادی وجود دارند که بر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در فضای وب اثرگذار هستند. اما برای آگاهی از نوع کارکرد فاکتورهای یاد…

0 نظر 1400-12-22
ارسال دیدگاه
logo-samandehi