محتوای همیشه سبز چیست و چگونه محتوا همیشه سبز تولید کنیم؟

محتوای همیشه سبز چیست

محتوای همیشه سبز چیست و چگونه می توان از آن برای استراتژی بازاریابی محتوا وب سایت خود استفاده کنید؟ به زبان ساده، محتوایی است که ارتباط خود را با کاربران حفظ می کند، به زمان حساس نیست و مدت ها پس از انتشار اولیه، همچنان می تواند ترافیک جذب کند، یک محتوای همیشه سبز است.

محتوای همیشه سبز چیست؟

محتوای همیشه سبز محتوای بهینه سازی شده برای موتورهای جست و جو است همواره با عنوان مرتبط بوده و همان طور که از نامش پیدا است، برای کاربران تا مدت زمان طولانی خواندنی و تازه است.
ممکن است فکر کنید که تمام محتوای آنلاین همیشه می توانند بازدید جذب کنند، وضعیت پایدار خود را حفظ نمایند و پس از انتشار ناپدید نمی شوند! تا حدودی درست است. اما این محتوای همیشه سبز است که پس از انشار برای مدت زمان طولانی با افزایش ترافیک همراه باشد.

محتوای همیشه سبز

 

قالب رایج یک محتوای همیشه سبز

از نظر افراد مختلف، یک محتوای همیشه سبز، می تواند فرمت های مختلفی داشته باشد. اما به طور کلی قالب رایج یک محتوای همیشه سبز به شرح زیر است:

  • محتوای طبقه بندی شده
  • محتوای حاوی نکات آموزنده
  • محتوای آموزشی
  • توضیح و نظرات درباره محصول
  • ویدئو

اگر محتوایی با این ترکیب ایجاد نمایید، به این معنی نیست که حتما محتوای شمکا همیشه سبز خواهد بود. اما آمار نشان می دهد که محتوای همیشه سبز، اغلب در این فرمت ها دیده می شود.
ویدئوهای آموزشی که اطلاعات مفیدی را ارائه می دهند، مانند نحوه تعویض لاستیک، راه های طول عمر لپ تاپ و از این دست موارد، نسبت به سایر ویدئوها که کمتر آموزنده هستند، بیشتر مخاطب جذب می کنند.
اکنون که با قالب رایج یک محتوای همیشه سبز آشنا شدید، نوبت به آن می رسد تا با نحوه پیاده سازی آن ها نیز آشنا شوید.

چگونه محتوای همیشه سبز تولید کنیم؟

  • به سوالات متداول کاربران خود پاسخ دهید.
  • نکات مهم، نحوه انجام کار، توضیحات و توصیه ها را شرح دهید.
  • مفاهیم رایج در کسب و کار را که می تواند برای کاربران گیج کننده باشد را عنوان نمایید.

البته که این سه مورد، تمامی موضوعات مرتبط با کسب و کار شما را پوشش نمی دهند. درواقع شما باید محتوایی ایجاد نمایید که برای مخاطبانتان، خلق ارزش کند.
بخش دشوار تولید محتوای همیشه سبز این است که اغلب محبوب ترین موضوعات پیش تر توسط افراد و وب سایت های دیگر پوشش داده شده اند، حتی شاید صدها بار بیشتر!
در این خصوص شما باید خلاقیت منحصر به فرد خود را در خصوص موضوعات به مرحله اجرا برسانید و یا اینکه از کلمات کلیدی دم بلند استفاده نمایید تا بتوانید ترافیک مناسبی به سمت وب سایت روانه سازید. با این کار محتوای شما ارزشمندتر شده و احتمال کسب رتبه خود در موتورهای جست و جو برای شما بالا می رود.

کدام محتواها سبز نیستند؟

اکنون می دانیم که همه محتواهای تولید شده، سبز نیستند. پس برای روشن شدن موضوع، بیایید بررسی کنیم که کدام محتواها سبز نیستند!

  •      مقالات خبری
  •      آمار یا گزارشاتی که به سرعت قدیمی می شوند
  •      مقالاتی برکه بر ترندهای موجود متمرکز هستند
  •      ترندها و موضوعات روز

به یاد داشته باشید، محتوای همیشه سبز تاریخ انقضا واقعی ندارد و ارزش خود را در دراز مدت حفظ می کند. بنابراین مقاله ای در مورد انتخابات ریاست جمهوری یا توصیه های بازاریابی سال 1400 ممکن است در حال حاضر محتوای پرطرفداری باشد، اما نمی تواند به عنوان یک محتوای همیشه سبز تلقی شود.

تولید محتوای همیشه سبز

 

نکات مهم تولید محتوای همیشه سبز

اکنون که می دانید محتوای همیشه سبز چیست و با انواع فرمت آن شدید، بهتر است به این نکات مهم برای تولید این نوع محتواها نیز توجه فرمایید:

کلمات کلیدی مناسب انتخاب کنید

در بالا به این موضوع اشاره کردیم که کلمات کلیدی دم بلند، می توانند برای محتواهای همیشه سبز گزینه های مناسبی باشند. اگر کاربران نتوانند با کلمات کلیدی شما را پیدا کنند و یا اینکه اصلا به دنبال آن موضوع نباشند، به طور قطع بهترین محتوای تولید شده هم نمی تواند برای شما ترافیک خلق کند.

محتوا باید بهینه شده باشد

بهینه سازی محتوا همیشه مهم بوده و هست. هنگامی که به ایجاد لیست کلمات کلیدی می پردازید، نباید روش ها و اصول سئو محتوا را از یاد ببرید. انتخاب متن جایگزین برای تصاویر، قرار دادن کلمه کلیدی در عنوان، ایجاد url درست و ...، همگی به شما کمک می کنند تا محتوای خود را بهینه کنید.

ساده بنویسید

برای آنکه محتوای شما برای همه خواندنی باشد، بهتر است ساده نویسی را در دستور کار قرار دهید. اگر می خواهید مخاطبان خود را تبدیل به مخاطبانی وفادار و دائمی کنید، حتما این موضوع را در گوشه ای از ذهن خود قرار دهید.

محتوا را بازنویسی کنید

یکی از راه های تولید محتوای همیشه سبز، بازنویسی منظم آن است. البته این بدان معنی نیست که شما باید محتوا را به طور کلی از بین برده و مجدد بنویسید. بلکه باید موضوعات مرتبطی به آن بیفزایید و اطلاعات مفیدتری در اختیار کاربران خود قرار دهید.

محتوای همیشه سبز تنها راه موفقیت نیست

تولید محتوای همیشه سبز خوب است، اما این بدان معنی نیست که به جز این نوع محتوا، کار دیگری نباید انجام دهید! خیر؛ موضوعات مهم دیگری نیز وجود دارند که شما می توانید از آن ها برای رسیدن به اهداف کسب و کار خود استفاده نمایید.
بهترین استراتژی بازاریابی محتوا برای یک وب سایت، شامل استراتژی های ترکیبی از محتواهای مختلف است.

محتوا را به طور منظم به روز کنید

برای اطمینان از سبز بودن محتوا، باید مرتب آن را به روز نمایید. ممکن است یافته ها و آمارهای جدیدی به دست آمده باشد که می توانید به محتوا اضافه نمایید. همچنین می توانید از مقالات تولید شده جدید نیز برای افزودن به محوای خود استفاده نمایید.
علاوه بر ای ، به روز رسانی محتوا و تاریخ انتشار آن می تواند به رتبه بندی در سئو کمک کند. این روشی ثابت شده است و می توانید از آن به خوبی بهره مند شوید.

سخن پایانی

همان طور که گفته شد، تولید محتوای همیشه سبز، می تواند ترافیک وب سایت شما را افزایش دهد. البته لازم نیست که سایت خود را با از این دست محتوا پر کنید؛ بلکه خوب است این نوع محتوا را در استراتژی بازاریابی محتوای وب سایت خود قرار دهید.

مطالب مرتبط
لینک شکسته چیست

لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر سئو چگونه است؟ لینک‌ های شکسته لینک ‌هایی هستند که باز نمی‌ شوند یا به اصطلاح شکسته و خراب هستند. هنگام لینک…

0 نظر 1400-12-27
تکنیک های نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی‌ ها و تبلیغات مختلفی برخورد کرده‌…

0 نظر 1400-12-25
ترفندهای ساخت ایمیل فروش

نحوه نوشتن ایمیل فروش چگونه است؟ بازاریابی ایمیلی همچنان از جذابیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و سطح اثرگذاری آن را می‌توان بسیار بیشتر از…

0 نظر 1400-12-24
حذف سایت از گوگل وب مستر

حذف سایت از گوگل وب مستر چگونه انجام می شود؟ تغییراتی که در سایت خود ایجاد می ‌کنید، می‌ تواند شامل تغییر در محتوای موجود در صفحات و شیوه آدرس دهی آن…

0 نظر 1400-12-23
dwell time چیست

به طور کلی مولفه‌ های زیادی وجود دارند که بر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در فضای وب اثرگذار هستند. اما برای آگاهی از نوع کارکرد فاکتورهای یاد…

0 نظر 1400-12-22
ارسال دیدگاه
logo-samandehi