اهمیت انجام تعهدات به مشتریان را دست کم نگیرید

تعهدات به مشتریان

با اطمینان می توان گفت که وفای به قول هایی که به مشتریان داده می شود، باید زیربنای تمام کارهایی باشد که یک شرکت انجام می دهد چراکه هسته اصلی خدمات عالی به مشتریان است. مشتریان می ‌دانند که نقص و مشکلاتی می تواند در ارائه خدمات وجود داشته باشد. اما اگر مشتریان بدانند که شرکت تمام تلاش خود را کرده است و هر کاری برای جبران آن انجام می دهد، می توانند تمامی آن کم و کاست ها را از یاد ببرند. مشتریان باید تلاش و تعهد شرکت را در عمل به تعهدات خود به وضوح ببینند. عهدشکنی با مشتریان چیزی جز پیوستن به مسیر شکست برای کسب و کارها را ندارد و خود می تواند همانند تبلیغات منفی عمل کند. درست برعکس، کسب و کارهایی که تمام تلاش خود را برای جذب رضایت مشتریان انجام می دهند، از کاربران خود، مشتریانی وفادار می سازند.

اهمیت انجام تعهدات به مشتریان

همیشه حق با مشتری است! شاید این جمله ای باشد که بارها و بارها شنیده باشید و شاید هم کمی کلیشه ای به نظر برسد. اما حقیقت این است که پذیرفتن این جمله می تواند تحولات عظیمی در کسب و کار شما ایجاد کند.
راضی نگه داشتن مشتریان و توجه به خواسته های آن ها، شما را به موفقیت می رساند. چرا که شما قرار است کالا و خدمات خود را به همین مشتریان بفروشید و لاغیر! پس لازم است که آن ها را خوشحال و راضی نگه دارید.
یکی از مهم ترین مواردی که در این میان می تواند بر رضایت مشتریان بیفزاید، انجام تعهداتی است که به آن ها دارید. اگر به قول هایی که به مشتریان می دهید، وفادار باشید و با آن ها از روی صداقت ارتباط برقرار کرده و اقدام به فروش کالا و خدمات خود کنید، بدون تردید بارها و بارها پیش شما بازخواهند گشت.

پس با قاطعیت می توانیم بگوییم که وفا کردن به قول هایی که به مشتریان داده می شود، امروزه برای ایجاد وفاداری در مشتریان در هر کسب و کاری ضروری است.
در سناریوی تجاری رقابتی امروزی، مشتریان با تعداد زیادی کسب و کار رو به رو هستند که می توانند به آن ها خدمات ارائه دهند. پس اگر نتوانید به درستی با مشتریان ارتباط بگیرید و رضایت آن ها را جلب کنید، ناگزیر خواهید بود که از میدان رقابت کنار بروید و جای خود را به رقبایتان بدهید.
مشتریان از تاخیرها بیزارند و دوست ندارند که برای دریافت پاسخ های خود، صبر کنند. پس باید سطح متناسبی از استانداردها را برای پاسخگویی به مشتریان درنظر بگیرید.

اهمیت تعهد به مشتریان

 

چگونه به تعهدات به مشتریان پایبند باشیم؟

همان طور که گفتیم، وفای به عهد با مشتریان، بسیار مهم است. اما برای آنکه از این مسیر خارج نشوید، می توانید از این نکات استفاده نمایید:

در ارائه اطلاعات به مشتریان صادق باشید

یکی از بهترین راه های وفای قول به مشتریان این است که در همان ابتدای امر، در ارائه اطلاعات به آن ها صادق باشید. دقیقا همان محصول و همان خدماتی را به آن ها معرفی کنید که قرار است در اختیارشان قرار دهید. همین امر ساده خود به نوعی وفای به قول محسوب می شود. چرا که شما در معرفی محصول و خدمات خود درواقع به مشتریان قول می دهید که محصول و خدمات ارائه شده توسط شما، چگونه است. پس اگر نسبت به این توضیحات صادق نباشید، در همان آغاز کار، صداقت شما زیر سوال خواهد رفت.

سروقت باشید

یکی از مهم ترین موارد انجام تعهدات به مشتریان این است که شما سروقت باشید. یعنی چه؟ یعنی در ارسال محصولات و ارائه خدمات در زمان مقرر دقیق باشید. این را شاید بتوانیم اولین گام و مهم ترین آن ها عنوان کنیم.
توجه داشته باشید که زمان برای مشتریان بسیار مهم است و شما تنها در این حالت است که می توانید اعتماد آن ها را جلب کنید، در غیر این صورت اگر نتوانید به تعهدات خود در زمان مقرر جامه عمل بپوشانید، به راحتی مشتریان خود را از دست خواهید داد.

به نقد و شکایات آن ها رسیدگی کنید

اگر شما توجه زیادی به نظرات و شکایات مشتریان از خود نشان دهید، درواقع پایبندی خود را به جلب رضایت مشتریان به آن ها اثبات می کنید. پس بهتر است همیشه گوشی شنوا برای آن ها باشید.
در حالی که یک کسب و کار می تواند خط و مشی های مختلفی در زمینه تعهدات به مشتریان خود داشته باشد، اما می تواند هر از گاهی برای بهبود وضعیت این تعهدات، گام های خود را فراتر بردارد.
بهترین راه بهره مندی از ابزارهای تکنولوژیکی است که می تواند به شما یادآوری هایی را در خصوص تعهدات خود داشته باشد. به این صورت از مسیر تعهدات خود منحرف نشده و می توانید بیش از پیش رضایت مشتریان خود را جلب کنید.

اهمیت تعهدات به مشتریان

 

خلق یک نام تجاری و ساختن تصویری ارزشمند از آن به مشتریان، نیازمند به پایبندی به وفای به تعهدات به مشتریان است. توجه داشته باشید که یکی از بهترین راه های تبلیغات مثبت، بدون نیاز به صرف هزینه های گزاف برای استفاده از خدمات بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ، همین انجام تعهدات است. یک مشتری راضی می تواند خود به عنوان یک بازاریاب و تبلیغ کننده عمل کند.
پس عمل به تعهدات به مشتریان نه تنها باید نوعی وظیفه باشد، بلکه باید آن را بخشی از فرهنگ و ارزش های سازمانی خود قرار دهید. به این صورت است که می توانید اطمینان حاصل کنید که تمامی اعضای سازمان، به طور مستمر در تلاش برای پایدار نگه داشتن این موضوع مهم هستند.

سخن پایانی

همان طور که گفتیم، وفای به تعهدات به مشتری، می تواند نقش بسیار موثری در اعتمادسازی به مشتریان شما داشته باشد. به جای استفاده از روش های پولی برای تبلیغات و بازاریابی، به راحتی از مشتریان فعلی خود مشتریان راضی و وفادار بسازید تا آن ها خود به نوعی مبلغی برای کسب و کار شما باشند.

این روزها کسب و کارهای زیادی وجود دارند که مشتریان می توانند آن ها را انتخاب کنند. پس رقابت اصلی بر ارائه خدمات است. به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم برای باقی ماندن در این عرصه رقابت، حتما وفای به تعهدات به مشتریان را جدی بگیرید.

مطالب مرتبط
لینک شکسته چیست

لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر سئو چگونه است؟ لینک‌ های شکسته لینک ‌هایی هستند که باز نمی‌ شوند یا به اصطلاح شکسته و خراب هستند. هنگام لینک…

0 نظر 1400-12-27
تکنیک های نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی‌ ها و تبلیغات مختلفی برخورد کرده‌…

0 نظر 1400-12-25
ترفندهای ساخت ایمیل فروش

نحوه نوشتن ایمیل فروش چگونه است؟ بازاریابی ایمیلی همچنان از جذابیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و سطح اثرگذاری آن را می‌توان بسیار بیشتر از…

0 نظر 1400-12-24
حذف سایت از گوگل وب مستر

حذف سایت از گوگل وب مستر چگونه انجام می شود؟ تغییراتی که در سایت خود ایجاد می ‌کنید، می‌ تواند شامل تغییر در محتوای موجود در صفحات و شیوه آدرس دهی آن…

0 نظر 1400-12-23
dwell time چیست

به طور کلی مولفه‌ های زیادی وجود دارند که بر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در فضای وب اثرگذار هستند. اما برای آگاهی از نوع کارکرد فاکتورهای یاد…

0 نظر 1400-12-22
ارسال دیدگاه
logo-samandehi