رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ میگذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی ها و تبلیغات مختلفی برخورد کردهاید و فاکتورهای ظاهری و مفهومی آن ها را مورد بررسی قرار داده اید. در واکنش نسبت به این آگهی ها ایدههایی در ذهن شما ایجاد شده، به برخی از آن ها جذب شده اید و تعدادی از آن ها در جلب نظر و توجه شما موثر نبوده اند. بهترین تکنیک تولید محتوای رپوتاژ آگهی مناسب و تاثیر گذار این است که خود را به جای مخاطب آگهی فرض کنید و مولفه هایی که می تواند برای جامعه هدف جذاب باشد را به کار ببندید.
ساخت رپوتاژ آگهی در مارکت های الکترونیک تبلیغاتی مبتنی بر ابتکار و خلاقیت است؛ تبلیغاتی که به شکل غیر مستقیم هم عواطف و هم منطق مخاطبان را تحت تاثیر قرار می دهد. این تاثیرات غیر مستقیم باعث می شود مخاطب توجه و تمایل بیشتری برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تبلیغات شما نشان دهد.
به این ترتیب تبلیغات شکل خرید و فروش را به خود نمی گیرد و مخاطب احساس نخواهد کرد که تمام تلاش شما برای فروش محصول یا ارائه خدماتی به او برای کسب سود بیشتر است.
در این حالت روابط و تعامل شما با جمعیت مخاطب فرمی صمیمی می گیرد و به کاربر ثابت خواهد کرد که شما تا چه میزان برای انتخاب و سلیقه او احترام و ارزش قائل هستید و تنها قصد کمک دارید.
به عنوان مثال زمانی که یکی از اعضای خانواده یا دوستانتان خرید محصول خاصی را به شما پیشنهاد می کنند اقبال و تمایل بیشتری برای خرید از خود نشان می دهید و اصلی ترین دلیل بروز این رفتار، میزان اعتمادی است که به گوینده دارید.
بنابراین برای باور پذیری هر چه بیشتر و تعاملی که به موفقت در ارائه ریپوتاژ منجر شود لازم است رابطه ای دوستانه و صمیمی را با مخاطبان خود برقرار کنید. این نوع ارتباط تاثیر شگفت انگیزی در نحوه اقدام و عمل مخاطب خواهد داشت و او را مجاب می کند تا به خواسته و پیشنهاد شما پاسخ دهد.
اصول سئو در تولید محتوای رپورتاژ آگهی
توجه به اصول و قاعده های کلی نگارش و تولید مفهوم کاربردی نقش بسزایی در اثرگذاری آگهی شما خواهد داشت. زمانی که محتوای رپورتاژ خود را به خوبی بهینه کرده و از فاکتورهای سئو برای بهرهوری هرچه بیشتر آن استفاده می کنید، در واقع محتوایی را تولید کرده اید که به لحاظ مولفههای استاندارد در جایگاهی استاندارد و قابل قبول قرار دارد. رعایت نکات زیر در تولید محتوای مناسب رپورتاژ کمک کننده است:
تیتر یا عنوان اصلی
نخستین پل ارتباطی که به تعامل مخاطب و محتوا منجر می شود، عنوان یا تیتر اصلی است. با استفاده از یک عنوان مناسب و جالب توجه تاثیر بالقوه ای در راهنمایی مخاطب و هدایت او به سمت متن اصلی خواهید داشت. عنوان در محتوای متنی وعده ارائه اطلاعاتی را داده و مخاطبان را به مطالعه تنه اصلی متن مشتاق می کند. در نوشتن عنوان اصلی متن به اصل مختصر نویسی توجه کنید و برای تاثیر بیشتر از کلیدواژه های مناسب بهره بگیرید.
چکیده آگهی
چکیده رپورتاژ حداکثر ۴۰ تا ۵۰ کلمه است و به عنوان عصاره ای کلیدی از محتوای متن، اصلی ترین و برجسته ترین اطلاعات را منتقل می کند. بهتر است با دقت و توجه کافی چکیده رپورتاژ خود را به گونه ای تنظیم و تحریر نمایید که بیشترین اثرپذیری را داشته باشد.
تنه اصلی متن
یکی دیگر از تکنیک های تولید محتوای رپورتاژ ، توجه به تنه اصلی متن است. برای نگارش متن اصلی ضمن استفاده از نگارش و نوشتار مناسب باید به لینک سازیهای موثر نیز توجه داشته باشید. در این بخش از محتوای متنی آگهی، تمامی نکات جزئی و دقیق برای مخاطب به نمایش درمیآید و خدمات و کالاها به کاربران معرفی میشود. همانطور که اشاره شد لینک گذاری مناسب میزان اثرگذاری این متن را چند برابر خواهد کرد.
میان تیترهای مناسب
برای اینکه مطالعه متن خبری خود را برای مخاطبان راحتتر کنید و انگیزه بیشتری جهت خواندن محتوا ایجاد کنید، استفاده از میان تیترها بهترین گزینه ای است که شما را به هدف خواهد رساند. به کارگیری میان تیترها ایجاد لینک و لینک سازی را نیز تسهیل می کند و تاثیر بهتری در القای آگهی خواهد داشت.
استفاده از محتوای تصویری
جنبه های بصری و ظاهری آگهی تاثیر شگرفی بر ذهن مخاطبان دارد. عکس های متناسب و مرتبط با متن کمک می کنند به شیوه کاربردیتر مخاطبان خود را به انجام اقدام و عمل هدایت کنید. بهینه سازی تصاویر در تبلیغات و رپورتاژ آگهی یکی از اصلیترین اصول سئو در این زمینه محسوب می شود.
لینک گذاری
در میان اصول سئو، لینک گذاری جایگاه ویژه ای دارد و به بهبود شرایط رپورتاژ کمک خواهد کرد. در فرایند لینک گذاری بهترین جایگاه برای قرار دادن لینک نخست، پس از اولین هدینگ۲ است و سپس سایر لینک ها را که از اهمیت کمتری نسبت به لینک اول برخوردار هستند را پس از نخستین لینک و زیر هدینگ۲ قرار دهید.
تعداد کلمه مناسب یک رپورتاژ آگهی خوب چقدر است؟
نوع رسانه، جامعه مخاطب و محتوایی که قصد انتشار آن را دارید، اصلی ترین عواملی هستند که در تعیین تعداد کلمات آگهی اعمال اثر می کنند. رپورتاژهای آگهی ممکن است به چند جمله عبارت کوتاه محدود شوند یا در قالب محتوایی چند صفحه ای به مخاطبان ارائه شوند.
با این حال بهتر است اصل مختصر نویسی را در نظر گرفته و از نگارش متن های حجیم و طولانی خودداری کنید.
بازه ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه استانداردترین و ایده آل ترین تعداد واژه برای تولید یک آگهی اثر گذار است. زیرا مخاطبان در مطالعه متون تبلیغاتی تنها نکات مهم را اسکن می کنند و اگر متن بیش از حد طولانی باشد، تمایل آن ها برای مطالعه کاهش خواهد یافت و در عمل رپورتاژ موفقی تولید نمی شود.
لذا بهتر است در ساخت رپورتاژ تبلیغاتی به جای توجه به ایجاد متنی طولانی و حجیم، توجه خود را به استفاده از محتواهای تصویری مناسب و ایجاد مفاهیمی متناسب با نیاز کاربران معطوف کنید.
سخن پایانی
همان طور که خواندید، برای تولید محتوای رپورتاژ آگهی نیاز به رعایت کردن اصولی هستید تا بتوانید تاثیرات شگرف روی مخاطبان خود بگذارید. به شما پیشنهاد می کنیم از این نکات استفاده کرده و در تولید محتوای رپورتاژ آگهی از آن ها بهره بگیرید.