جست‌ و جوی صوتی گوگل چیست؟

جست و جوی صوتی گوگل
2 نظر

جست‌ و جوی صوتی گوگل چیست؟

جست ‌و جوی صوتی گوگل در قیاس یا جست ‌و جوی نوشتاری از مزایای زیادی برخوردار است. اغلب کاربران این مرورگر نوع صوتی جست‌ و جو را به شیوه متنی آن ترجیح می ‌دهند و مصداق این موضوع در بررسی‌ های سال 2017 اثبات شده است. طی این آمارگیری مشخص شد که 40 درصد از کاربرانی که دستگاه مجهز به قابلیت جست ‌و جوی صوتی را داشتند از همین نوع جست‌وجو برای سرچ کردن مضمون یا عبارت مورد نظر خود بهره گرفتند. یک سال پس از آن یعنی در سال 2018 میزان استقبال از این روش با افزایش 35 درصدی همراه بود. در آینده‌ای نزدیک جست‌وجوی صوتی جایگزین جست‌ و جوی متنی می‌ شود و علاوه بر ایجاد سهولت بیشتر در جست ‌و جو و تقلیل در زمان این فرایند، دنیای سئو به طور کلی متحول می ‌شود.

آشنایی با جست‌ و جوی صوتی گوگل

گوگل برای تسهیل فرایند جست ‌و جو و فراهم کردن شیوه‌ای آسان برای کاربری مشترکان خود از تکنولوژی جدید و پیچیده ‌ای استفاده کرده است که بر اساس قدرت تشخیص صوت و گفتار، نیاز کاربران به سرچ کردن در فضای وب را پاسخ داده و نتایج مورد نظر را برای آن‌ها به نمایش می ‌گذارد.

برای رسیدن به این مقصود گوگل از قابلیت‌ های ابزارهایی هوشمند و منحصر به فرد استفاده می ‌کند. یکی از شاخص ‌ترین ابزارها برای تشخیص جزئیات صوت و گفتار Google assistant است که با درک و تسلط بر مفهومی که در گفتار شما وجود دارد این مضمون را در فضای وب جست ‌و جو می ‌کند تا نتایج مطابق با درخواست شما را ارائه دهد. روش جست ‌و جوی صوتی راهکاری است که فرایند جست‌وجو را برای شما آسان‌ تر می ‌کند و به این ترتیب به جای تایپ کردن کلیدواژه ‌ها در کادر جست ‌و جو، از صدا و گفتار خود برای بیان مقصودی که در نظر دارید کمک می‌ گیرید. مزایای این نوع جست‌ و جو باعث افزایش طرفداران آن شده است و به همین جهت گوگل پی در پی در حال بررسی بهترین تکنیک‌ها برای تطبیق هر چه بیشتر ابزارهای خود با نیازهای کاربران است تا بهترین عملکرد را ارائه دهد. مطابق ارزیابی‌های انجام شده امکان جست‌وجوی صوتی در وب سایت‌ های مختلف به یکی از شاخصه‌های مهم برای اعتبار سنجی و تعیین رده‌بندی توسط گوگل تبدیل شده است.

جست و جوی صوتی گوگل چیست؟

 

با تکنولوژی جست‌ و جوی صوتی همگام شوید

اگر می‌ خواهید اعتبار سایت خود را افزایش داده و در رتبه‌ بندی ‌ها جایگاهی مناسب کسب کنید بهتر است با تغییرات لحاظ شده از جانب گوگل همگام باشد. راه‌اندازی جست‌وجوی صوتی برای سایت باعث می‌ شود گوگل بتواند محتواهای موجود در سایت شما را نیز در نتایج جست‌ و جوهای صوتی قرار دهد. جدیدترین داده‌های آماری خبر از اجتماع 60 درصدی کاربرانی می ‌دهد که با دستگاه‌های هوشمند خود از جست وجوی صوتی استفاده می‌کنند. به همین جهت نباید فرصت را از دست بدهید و از رقیبان عقب بیفتید. اگر تمایل دارید سایت شما در جست‌وجوی‌های صوتی گوگل در صدر فهرست نتایج قرار بگیرد لازم است این قابلیت را در اسرع وقت برای سایت خود راه‌اندازی نمایید.

جست ‌و جوی صوتی و بهبود در کیفیت سئو

همانطور که در آغاز مقاله نیز اشاره کردیم، جست‌ و جوی صوتی می‌تواند دنیای سئو را متحول کند. جست ‌و جوی صوتی زمینه‌ ای را فراهم خواهد کرد که معناگرایی و توجه به ارزش‌های محتوایی در درجه اول اهمیت قرار گیرند. بر این اساس توجه موتورهای جست‌وجو بیشتر معطوف بر مفهوم کلمات کلیدی خواهد بود نه تکرار پیوسته آن ‌ها. همین شاخصه‌ ها سبب می ‌شود شاهد تولید محتواهایی با کیفیت بالاتر باشیم. جست ‌و جوی صوتی با اتکا بر مفاهیم انجام می ‌شود و گسترش این نوع جست ‌و جو متقارن با توسعه سئو معنایی پیش خواهد رفت. در نتیجه لازم است به کیفیت مفهومی محتواهای سایت خود دقت بیشتری داشته باشید تا در روند جست ‌و جوی صوتی ارزش و اعتبار بالاتری کسب نمایید.

جست و جوی صوتی گوگل

 

نقش کلید واژه‌ ها در جست‌ و جوی صوتی گوگل

کلیدواژه‌ ها مهم‌ ترین مولفه‌ ها در تولید محتواهای سئو شده در زمینه جست ‌و جوهای نوشتاری هستند. اما میزان اهمیت آن‌ ها در جست‌و جوهای صوتی به چه اندازه است؟ بررسی های انجام شده در حیطه نقش کلیدواژه‌ها در جست‌ و جوی صوتی گوگل ثابت می‌کند که در این نوع جست‌وجو عبارت‌های کلیدی جایگزین واژه‌های کلیدی خواهند شد. به عبارت دیگر در جست ‌و جوی صوتی، عبارات طولانی‌تر از جست‌وجوی نوشتاری هستند. البته معنای این موضوع این نیست که ارزش کلمات کلیدی و قدرتی که دارند کمرنگ می‌ شود، بلکه به این معنا است که باید در کنار توجه به کلمات کلیدی، استفاده از عبارات کلیدی را نیز در جست‌وجوی صوتی مورد توجه قرار داد. به این ترتیب بهترین توصیه این است که با توجه به افزایش کاربرد جست‌ و جوی صوتی گوگل، سئو کردن عناوین، محتوا و هدینگ‌ها را به عنوان اقدامی هوشمندانه در دستور کار قرار دهید.

سئو محلی در جست‌ و جوی صوتی گوگل چه اهمیتی دارد؟

از مهم ‌ترین اجزای سئو می ‌توان به سئو محلی اشاره کرد که سایت‌های محلی را در اولویت جست ‌و جوهای گوگل قرار می ‌دهد و لازم است برای افزایش سطح کیفی آن، برنامه ریزی‌ها و اقدامات لازم صورت بگیرد. مطمئنا گسترش جست ‌و جوی صوتی گوگل سئو محلی را نیز دستخوش تغییراتی نموده و باعث افزایش میزان اهمیت آن می ‌شود. اصلی‌ ترین شاخصه سئو محلی این است که به پیدا کردن کسب‌ و کارهایی که از نظر جغرافیایی به کاربران نزدیک است کمک می‌ کند. به این ترتیب ممکن است کاربران نزدیک ‌ترین کافه، بانک، مرکز خرید یا ایستگاه مترو را در جست‌وجوی صوتی خود درخواست کنند و بدیهی است با پیشرفت گستره استفاده از این سبک جست ‌و جو، اهمیت سئو محلی نیز افزایش خواهد یافت.

سخن پایانی

درست است که هنوز نمی توانیم جست و جوی صوتی گوگل را بخشی مهم از جست و جوها بنامیم، اما به نظر می رسد که در آینده های نزدیک، گوگل این قابلیت را به بخش موتور جست و جوی خود اضافه نماید و وب سایت ها، ناچار به استفاده از راهکارهای مناسب برای جست و جوی صوتی گوگل شوند. با در نظر داشتن این اطلاعات، خوب است تا نیم نگاهی به آینده جست و جوی گوگل داشته باشیم.

 

مطالب مرتبط
لینک شکسته چیست

لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر سئو چگونه است؟ لینک‌ های شکسته لینک ‌هایی هستند که باز نمی‌ شوند یا به اصطلاح شکسته و خراب هستند. هنگام لینک…

0 نظر 1400-12-27
تکنیک های نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی‌ ها و تبلیغات مختلفی برخورد کرده‌…

0 نظر 1400-12-25
ترفندهای ساخت ایمیل فروش

نحوه نوشتن ایمیل فروش چگونه است؟ بازاریابی ایمیلی همچنان از جذابیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و سطح اثرگذاری آن را می‌توان بسیار بیشتر از…

0 نظر 1400-12-24
حذف سایت از گوگل وب مستر

حذف سایت از گوگل وب مستر چگونه انجام می شود؟ تغییراتی که در سایت خود ایجاد می ‌کنید، می‌ تواند شامل تغییر در محتوای موجود در صفحات و شیوه آدرس دهی آن…

0 نظر 1400-12-23
dwell time چیست

به طور کلی مولفه‌ های زیادی وجود دارند که بر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در فضای وب اثرگذار هستند. اما برای آگاهی از نوع کارکرد فاکتورهای یاد…

0 نظر 1400-12-22
ارسال دیدگاه
logo-samandehi