آیا می دانید لوکال سئو یا سئو محلی می تواند به افزایش و بهبود رتبه وب سایت شما کمک شایانی کند؟ چگونه می توان از کلمات کلیدی برای رسیدن به این هدف استفاده کرد؟
آیا می دانید 76 درصد از افرادی که در تلفن های هوشمند خود جست و جو می کنند، در مدت یک شبانه روز، دست کم یکبار به کسب و کارهای محلی سر می زنند؟ آیا می دانید 28 درصد جست و جوها به خرید ختم می شود؟ این قدرت لوکال سئو و تحقیقات کلمات کلیدی محلی است که نباید آن را دست کم بگیرید.
انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای کسب و کار آنلاین شما می تواند به کسب رتبه مطلوب در کلمات کلیدی رقابتی مرتبط با صنعتی که درون آن فعالیت می کنید، کمک شایانی نماید.
در حالی که جستجوهای محلی ممکن است حجم جستجوهای کمتری را به همراه داشته باشند، اما می توانند ترافیک آماده به اقدام عملی را به سمت وب سایت شما هدایت کنند. چرا که اغلب این جست و جوگرها، هدفمند بوده و به دنبال وب سایت هایی می گردند که نیاز آن ها را مرتفع سازد.
چگونه می توان کلمات کلیدی محلی را یافت و از آن برای لوکال سئو استفاده کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با روش تحقیق کلمات کلیدی محلی آشنا شوید.
تحقیق کلمات کلیدی محلی
در ابتدا باید بدانید که کاربران شما به دنبال چه چیزی هستند. هنگامی که کلمات کلیدی را مطابق با قصد و هدف کاربر بهینه می کنید، دریافت ترافیک ارگانیک برای شما آسان تر خواهد بود. سپس می توانید تلاش خود را بر روی کلمات کلیدی مرتبط دیگر متمرکز کنید.
به عنوان مثال، اگر نانوایی آنلاین شما با کلیدواژه نانوایی تهران رتبه خوبی دارد، می توانید آن صفحه را با عبارات دیگری نیز بهینه سازید. مثلا می توانید با عباراتی مانند بهترین نانوایی در تهران نیز جایگاه خوبی در صفحه نتایج موتورهای جست و جو به دست آورید. به این طریق می توانید مشتریان بالقوه بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید.
چگونه کلمات کلیدی محلی را بیابیم؟
برای آنکه بتوانید کلمات کلیدی محلی را بیابید، می توانید از ابزارهایی مانند Google’s Keyword Planner ، Semrush و غیره استفاده کنید.
البته به شما پیشنهاد می کنیم بهینه سازی کلمات کلیدی محلی را تنها به مکان خود محدود نکنید. بلکه مکان های مجاور را نیز پوشش دهید.
البته این بدان معنی نیست که انتخاب کلیدواژه ها را به گونه ای انتخاب کنید که از مکان واقعی خود زیادی دور شوید، اما کمی گستردگی می تواند میزان ترافیک را برای وب سایتتان افزایش دهد.
داده هایی که برای کلمات کلیدی محلی به دست می آید، حجم زیادی ندارند، اما در مجموع داده های این چنینی می توانند حجم معقولی از ترافیک به قصد خرید را به وب سایت شما هدایت کنند.
چگونه کلمات کلیدی محلی را به درستی انتخاب کنیم؟
لیستی از کلیدواژه های مرتبط با صنعت و کسب و کار ایجاد نمایید
هدف خود را روی یافتن کلیدواژه های ابتدایی که می توانند ترافیک را به وب سایت شما روانه کنند، قرار دهید. پس اولین قدم شناسایی کلمات یا عباراتی است که کاربران هنگام توصیف محصولات یا خدمات شما استفاده می کنند.
خود را به جای کاربران قرار دهید و سعی کنید دریابید هنگام جست و جوی محلی، چه چیزی را در باکس موتورهای جست و جو می نویسند. این لیست پایه و اساس تحقیقات کلیدواژه های اصلی شما را تشکیل می دهد.
به عنوان مثال، به عنوان یک نانوایی، لیست کلیدواژه های ابتدایی شما می تواند شامل موارد زیر شود:
- باگت
- کیک عروسی
- شیرینی
- دسر
از عبارات توصیفی استفاده نمایید
گام بعدی برای یافتن کلمات کلیدی محلی مناسب، استفاده از عبارات توصیفی است. عبارات توصیفی برای توضیح یک رویداد، کیفیت، نوع محصول یا سایر کلمات مورد استفاده قرار می گیرند.
مثال:
- مراسم ازدواج
- بهترین
- تحویل یک روزه
- عجیب و غریب
- دسته
- و ...
کلمات کلیدی محلی ایجاد نمایید
اکنون باید لیستی از کلمات کلیدی محلی که مرتبط با موقعیت جغرافیایی است، ایجاد نمایید. مکان ها و مناطق مختلفی را که سرویس می دهید و مشتریان شما آنجا هستند را در نظر بگیرید.
اگر کسب و کار شما خدمات دلیوری و تحویل ارائه می دهد، نام مناطق، شهرستان ها، شهرها و غیره را در پست های وبلاگ و محتوای سایت خود قرار دهید.
توجه داشته باشید که کاربران در گام اول دوست دارند کسب و کارهای نزدیک به خود را بیابند و از آن ها خدمات دریافت نمایند. به همین دلیل است که استفاده از این عبارات می توانند به جست و جوی محلی کاربران کمک شایانی نماید.
به عنوان مثال برای گل فروشی می توانید از این عبارات استفاده نمایید:
- بهترین گل فروشی شمال تهران
- گل فروشی های عجیب و غریب تهران
- گل فروشی نزدیک تجریش
دنیای سئوی محلی همواره در حال تغییر است. اما چند راه اثبات شده وجود دارد که همیشه می توانید از آن ها استفاده نمایید:
- استفاده از Google My Business
- محتوای متمرکز بر جست و جوی محلی
- بررسی ها و نظرات
سخن پایانی
هنگام کار بر روی سئو محلی سایت، باید همیشه به استفاده از کلمات کلیدی محلی دقت نظر داشته باشید. این کلمات کلیدی محلی به شما کمک می کند تا در جست و جوهای محلی در صفحه نتایج موتورهای جست و جو ظاهر شوید. لذا کاربرانی که در نزدیکی شما هستند می توانند راحت تر شما را پیدا کرده و از خدماتی که ارائه می دهید، استفاده نمایند.
گوگل همواره در تلاش است تا نتایج بهتری از جست و جوی محلی به کاربران ارائه دهد. چند سالی است که این موضوع بسیار حائز اهمیت گشته، چرا که تمام تلاش گوگل روی رضایت کاربران متمرکز است.
این بدان معنی است که مشاغل و کسب و کارها با اهداف محلی، رقابت تنگاتنگی با یکدیگر خواهند داشت. پس اگر می خواهید بهترین نتایج را کسب کنید و کاربران بیشتری به خود جلب نمایید، باید روی سئو محلی تمرکز کرده و لیستی غنی از کلمات کلیدی محلی خلق کنید.
توجه داشته باشید که بهینه سازی این عبارت است که می تواند ترافیک ارگانیک و افراد آماده به اقدام را به وب سایت شما جذب کنند تا در نهایت فروش بیشتری از آن شما شود.