فاکتورهای مهم سئو در سال 2022

فاکتورهای مهم سئو در 2022

ممکن است مولفه‌هایی که گوگل برای رتبه بندی سایت‌ها در نظر می‌گیرد در هر سال تغییراتی را تجربه کند. در سال گذشته تغییرات نسبتا چشمگیری در فاکتورهای رتبه بندی ایجاد شد و به همین جهت بسیاری از متخصصین سئو و صاحبان مشاغل اینترنتی تمایل دارند فاکتورهای مهم سئو در سال 2022 را بررسی نمایند و مطابق با معیارهای تعیین شده از جانب گوگل به بهینه سازی سایت خود بپردازند. در ادامه این مقاله شما را با حائز اهمیت‌ترین فاکتورهای سئو برای سال 2022 آشنا می‌کنیم.

آشنایی با فاکتورهای مهم سئو در سال 2022

در ادامه به شرح مهم‌ترین معیارهای سئو سایت سال 2022 از دید گوگل در قالب عناوین به همراه توضیحات تکمیلی می‌پردازیم:

سئو در 2022

 

تولید محتوای مناسب

به صدر فهرست فاکتورهای مهم سئو سایت از نگاه گوگل که توجه کنید، عنوان تولید محتوا را در این جایگاه خواهید یافت. ابتکار عمل برای خلق محتواهایی درخور و کاربر پسند می‌تواند مهم‌ترین نیروی محرک برای ارتقای رتبه سایت باشد و توجه همه جانبه ربات‌های گوگل را جلب نماید. محتواهایی که در صفحات مختلف سایت خود می‌گنجانید باید به لحاظ نگارشی و مفهومی در بالاترین سطح کیفی قرار داشته باشد.
جدید بودن و قابل استناد بودن محتواها نیز باید در درجه اول اهمیت قرار گیرند. افزایش سطح کیفی محتوا و ارجح دانستن کیفیت به کمیت به این معنا است که ارزش مضامین و مفاهیم محتوا را بر تعداد واژه‌ها اولویت دهید و بهترین درون مایه‌ها را برای ارائه به مخاطبان برگزینید. تولید محتوای دست اول و مستند، مستلزم مطالعه فراوان در انواع حیطه‌های علمی، خبری، آموزشی، فرهنگی و ... است و با قرار گرفتن در چهارچوب معین، شاکله‌ای ساختاربندی شده و مناسب را ایجاد می‌کند.
بنابراین باید از تقلید و کپی کردن سایر محتواهای موجود در فضای وب خودداری نمایید و این موضوع را مورد توجه قرار دهید که تاثیر تولید محتوای بدیع و باکیفیت در افزایش رتبه سایت، 26 درصد یعنی بیشتر از تاثیرات سایر معیارهای رتبه بندی می‌باشد.

تطابق محتوای موجود در صفحات با هدف جست‌وجوگران

محتوایی که در صفحات سایت شما وجود دارد باید با هدفی که کاربران دنبال می‌کنند تناسب و تطابق داشته باشد. کاربران در فضای وب به دنبال انواع محتواهای متنی، تصویری، ویدئویی و صوتی هستند و به طور معمول نیز مضمونی خاص را در فضای اینترنت جست‌وجو می‌کنند.
بنابراین کلیدواژه‌هایی که در کادر جست‌وجوی گوگل درج می‌شوند، با هدف اخذ نتیجه‌ای خاص به ثبت رسیده‌اند. به همین دلیل لازم است جهت ایجاد محتوا برای مضامین مختلف، به تطابق محتواهای ایجاد شده با هدف مخاطبان توجه داشته باشید. مثلا چنانچه مشاهده می‌کنید که گوگل برای مضمونی خاص تنها ویدئوها را در صدر صفحه نتایج جست‌وجو قرار داده است، شما نیز باید محتوایی ویدئویی برای این کلیدواژه‌ یا مفهوم تولید نمایید.

استفاده از کلیدواژه‌ها

توجه داشته باشید که قرار دادن کلیدواژه‌ها در متاتگ عنوان از ضروری‌ترین معیارهای سئو سایت به حساب می‌آید. تغییراتی که در عناوین قابل نمایش در نتایج گوگل ایجاد شده است، از جنجالی‌ترین آپدیت‌های گوگل بوده و سبب افت رتبه بسیاری از سایت‌ها شده است؛ اتفاقی که بسیاری از وب مسترها و متخصصین سو همچنان به آن معترض هستند.
بنابراین یکی از مهم‌ترین فاکتورهای سئو در سال 2022 استفاده از عناوین مناسب برای متاتگ‌ها و تطابق آن‌ها با استانداردهای تعیین شده از جانب گوگل است. لازم به ذکر است که استفاده از کلیدواژه‌ها در هر صفحه از سایت بر روی متاتگ عنوان همان صفحه اثرگذار خواهد بود و باید از تکرار پیوسته این کلمات کلیدی اجتناب شود.

استفاده از الگوی Freshness برای آپدیت کردن سایت

این الگو در سال 2010 معرفی شد اما شاهد اعمال تاثیرات آن در سال‌های اخیر بوده‌ایم لذا می‌توانید از این الگوریتم برای بروزرسانی صفحات قدیمی وب سایت خود که از رتبه مناسبی برخوردار نیستند بهره بگیرید چراکه گوگل به مطالب جدید و آپدیت شده توجه و اهمیت بیشتری نشان می‌دهد و الگوی Freshness در مقایسه با دیگر الگوریتم‌ها اثرگذاری سریعتری در نتایج جست‌وجو دارد.

استفاده از پروتکل https

از مهم‌ترین فاکتورهایی که گوگل برای رتبه بندی سایت‌ها مورد توجه قرار می‌دهد، امنیت فضای سایت است. بر این اساس سایت‌هایی مثل فروشگاه‌های آنلاین، انجمن‌ها و سایت‌هایی که برای ورود کاربر به دریافت رمز و نام کاربری می‌پردازند، باید دارای گواهی‌نامه ssl باشند. به همین جهت سایت‌های معتبر و وب سایت‌هایی که عنوان برتر را دارند از https استفاده می‌نمایند.

استفاده از کدهای Schema

استفاده از کدهای اسکیما می‌تواند مطابق با سیاست‌های گوگل مبنی بر انحصاری شدن، محلی شدن و شخصی سازی شدن نتایج برای کاربران باشد. از این کدها برای تفهیم بهتر داده‌هایی چون شماره تلفن، نشانی، محصولات و خدمات برای ربات‌های مرورگر استفاده می‌شود تا رتبه سایت به میزان قابل قبولی افزایش یابد.

تکنیک های سئو در 2022

 

مدت زمان حضور کاربران در سایت

از دیگر فاکتورهای مهم سئو سایت که اهمیت آن در اواخر سال 2021 عیان شد، میانگین زمانی است که کاربر برای مطالعه و مشاهده صفحات سایت شما سپری می‌کند. بر این اساس افزایش مدت زمان حضور کاربر در سایت به افزایش ارزش سایت و ارتقای رتبه آن خواهد انجامید. نتیجا لازم است جنبه‌های مفهومی و بصری سایت را بهینه‌سازی کرده و در مسیر تولید محتواهای جذاب، لینک‌سازی‌های مناسب و بارگذاری ویدئوها و تصاویر کاربرپسند گام بردارید.

توجه به نسخه موبایل سایت

آخرین تغییرات رتبه بندی سایت از جانب گوگل حاکی از آن است که بر خلاف گذشته، هماهنگی سایت با نسخه موبایل از سازگاری آن با نسخه دسکتاپ پیشی گرفته و به دلیل ایندکس و بررسی صفحات موبایل، برای کسب رتبه بهتر لازم است به تطابق صفحات سایت با نسخه موبایل توجه کنید.

میزان سرعت آپلود صفحات

از آنجایی که گوگل سازگاری سایت با نسخه‌های موبایل را اولویت قرار داده است، سرعت بارگذاری صفحات سایت اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده‌ است. بر این اساس گوگل قصد دارد با هدف افزایش سهولت کاربری، سایت‌هایی را به کاربران خود معرفی کند که با بیشترین سرعت پاسخگوی نیازهای مشترکان باشند.

استفاده از بک لینک‌های مناسب

لینک سازی و استفاده از بک لینک‌ها در کنار مزایای فراوانی که دارد، می‌تواند به اعمال تاثیرات منفی نیز منجر شود. آپدیت الگوهایی نظیر پنگوئن این قاعده را بیش از پیش برجسته و قابل اهمیت کرده است. مثلا به همان اندازه که لینک سازی به کمک ریپورتاژ رتبه سایت را ارتقا می‌‌دهد، ایجاد بک لینک در سایت‌های اسپم به ایجاد اثرات منفی خواهد انجامید.

توجه به لینک‌های داخلی

لینک سازی داخلی از دیگر معیارهای مهم سئو سایت است و برای بهبود رتبه وب سایت باید به آن توجه نمود. لینک‌ سازی داخلی در صفحات سایت وجود دارد و شامل لینک از یک صفحه به همان صفحه، لینک از یک صفحه به صفحه‌ای دیگر در دامنه‌ای مشترک و ایجاد لینک خروجی از سایت می‌شود.

دایره نفوذ برندینگ

از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه بندی توجه به قدرت برند است و به همین جهت است که جست‌وجوی برندی خاص توسط مشترکان می‌تواند در رتبه سایت اثرگذار باشد. به این ترتیب چنانچه برند و نشان کسب‌وکار شما توسط مخاطبان و مشتریانتان بیشتر مورد توجه قرار گیرد و جست‌وجو برای یافتن آن بیشتر شود، به کامنت‌ها و نظرات بیشتری از جانب مخاطبان دست یافته و مخاطبان بیشتری را به سمت سایت خود جذب می‌کنید.

بهبود تجربه کاربری

با ارتقای سطح کیفی و عملکردی الگوهای هوش مصنوعی گوگل، تجربه کاربری جزء اساسی‌ترین و پراهمیت‌ترین فاکتورهای سئو دسته بندی می‌شود. بنابراین لازم است به نحوی به ارائه خدمات سایت بپردازید که کاربران در مدت زمان حضور در سایت شما از محتوا و فضای سایت بیشترین بهره را گرفته و تجربه‌ای خوشایند را کسب کنند.

توجه به سئو محلی

بیشتر کاربران گوگل از موبایل برای جست‌وجو در این مرورگر استفاده می‌کنند و به همین جهت موقعیت جغرافیایی کاربر در نمایش نتایج اثرگذار است. بنابراین لازم است محل فعالیت و آدرس خود را در سایت ثبت نمایید چراکه سئو محلی در رتبه بندی گوگل بسیار اثرگذار خواهد بود.

میزان قدرت دامنه

عوامل مختلفی در میزان قدرت دامنه موثر هستند و از میان آن ها می‌توان به کیفیت لینک‌هایی که در صفحه اصلی سایت وجود دارند، استفاده از برند دامنه، کلیدواژه‌های دامنه و سن دامنه اشاره نمود. چنانچه قدرت دامنه بر مبنای عوامل یاد شده بیشتر باشد، رتبه سایت نیز افزایش خواهد یافت.

 

مطالب مرتبط
لینک شکسته چیست

لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر سئو چگونه است؟ لینک‌ های شکسته لینک ‌هایی هستند که باز نمی‌ شوند یا به اصطلاح شکسته و خراب هستند. هنگام لینک…

0 نظر 1400-12-27
تکنیک های نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی‌ ها و تبلیغات مختلفی برخورد کرده‌…

0 نظر 1400-12-25
ترفندهای ساخت ایمیل فروش

نحوه نوشتن ایمیل فروش چگونه است؟ بازاریابی ایمیلی همچنان از جذابیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و سطح اثرگذاری آن را می‌توان بسیار بیشتر از…

0 نظر 1400-12-24
حذف سایت از گوگل وب مستر

حذف سایت از گوگل وب مستر چگونه انجام می شود؟ تغییراتی که در سایت خود ایجاد می ‌کنید، می‌ تواند شامل تغییر در محتوای موجود در صفحات و شیوه آدرس دهی آن…

0 نظر 1400-12-23
dwell time چیست

به طور کلی مولفه‌ های زیادی وجود دارند که بر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در فضای وب اثرگذار هستند. اما برای آگاهی از نوع کارکرد فاکتورهای یاد…

0 نظر 1400-12-22
ارسال دیدگاه
logo-samandehi