با بهترین راه های افزایش فروش در وب سایت آشنا شوید

افزایش فروش در وب سایت

همیشه فروش در وب سایت به خوبی پیش نمی رود. استراتژی های فروش آنلاین هم همیشه به درستی عمل نمی کنند اگر که اصول ابتدایی در نظر گرفته نشود. در این مطلب با ما همراه باشید تا با راه های افزایش فروش در وب سایت آشنا شوید.

افزایش فروش در وب سایت

اگر وب سایتی راه اندازی کرده اید و میزان فروش شما راکد و اندک است، بهتر است پیش از تلاش برای تراقیک بیشتر، روی قیف فروش خود تمرکز کنید. با افزایش حضور روزافزون مشاغل کوچک در دنیای آنلاین، تقاضا برای خدمات جدید و استفاده از راه های مختلف برای جذب مشتریان بیشتر شده است.
با توجه به اینکه خرید آنلاین امروز به عضوی جدا نشدنی از زندگی افراد تبدیل شده است، انتظارات مشتریان و همچنین تعداد رقبا به سرعت در حال افزایش است. برای آنکه به وضعیت فروش در وب سایت تغییری مثبت ایجاد کنید، از این ایده ها کمک بگیرید:

راه های افزایش فروش در وب سایت

 

1.    توضیحات محصولات را تغییر دهید

یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید برای فروش انجام دهید، ارائه اطلاعات درست و دقیق است. اگر کاربران علاقه چندانی به خرید از وب سایت شما ندارند، احتمالا به این دلیل است که توضیحات محصول دقیق و درستی ارائه نمی دهید.
کاربران دوست دارند بدانند که چه چیزی را قرار است خریداری کنند. هیچ مشتری از ابهام در خصوص محصول مورد نظرش خوشش نمی آید و لذا وب سایتی که اطلاعات درست در خصوص محصولات ارائه نمی دهند، محکوم به شکست خواهد بود.
جای تعجبی باقی نخواهد ماند که اگر اطلاعات دقیق ارائه ندهید، فروش خود را از دست دهید.

2.    خدمات پس از فروش را از یاد نبرید

مسیر درست و ایده آل خرید یک کاربر به این شکل است: ورود به صفحه محصول، کسب اطلاعات دقیق، افزودن محصول به سبد خرید، مشاهده جزئیات پرداخت، پرداخت و در نهایت انتظار برای رسیدن محصول!
بدیهی است که همیشه این مسیر به درستی طی نمی شود و برخی از مشتریان در میان راه متوقف می شوند. حتی برخی در این راه دچار حواس پرتی شده و یا حتی در خرید تعلل می کنند.
حقیقت این است که گاهی مهم نیست که تا چه اندازه به شکل و شمایل وب سایت خود اهمیت می دهید. این را در نظر داشته باشید که هنوز هم بسیاری از افراد می خواهند پیش از خرید، با پشتیبان محصول تماس بگیرند و سوالات خود را از آن ها بپرسند. اگر نتوانید چنین خدماتی را به سرعت به کاربران خود ارائه دهید، همه چیز در این مسیر متوقف می شود و مشتری به مرحله خرید نخواهد رسید.
به این منظور حتما چت باکس فعال راه اندازی نمایید، ایمیل ها را منظم پیگیری کنید، صفحه تماس با ما را بهینه سازی نمایید و افرادی را برای کمک به مشتریان و پاسخ به پرسش آن ها استخدام نمایید.

3.    روی کلمات کلیدی کاربرپسند تمرکز نمایید

گاهی شما با کلیدواژه های خاصی در صفحات برتر گوگل به نمایش در می آیید، اما این واژه ها کلیدواژه های مد نظر کاربران نیستند. اگر می خواهید فروش محصولات شما بیشتر شود و در نهایت بتوانید به اهداف خود برسید، حتما با تحقیقات کلمات کلیدی را به درستی انجام دهید.
روی کلیدواژه هایی کار کنید که مشتریان به دنبال جست و جوی آن ها هستند. یعنی باید به کمک آن کلیدواژه ها کاربران را به خود جذب کنید؛ کلیدواژه هایی که نیاز آن ها را مرتفع می سازد. این موضوع مهمی برای افزایش فروش در وب سایت است که حتما باید به آن توجه نمایید.

راه های افزایش فروش در وب سایت

 

4.    تولید محتوای هدف کاربر را از یاد نبرید

این که آیا صفحه فرود شما (به عنوان مثال محصول) ترافیک ارگانیک دارد یا خیر، به محتوای هدف کاربر بر می گردد. اگر می خواهید ترافیک خوبی به وب سایت خود هدایت کنید، باید قصد و هدف کاربر را مد نظر قرار دهید.
تجزیه و تحلیل هدفمند مبتنی بر تحلیل معنایی تنها روشی است که می توانید به کمک آن رفتار کاربران را دریابید و انتظارات مشتریان را پیش بینی کنید. این تجزیه و تحلیل به شما کمک می کند هدف های کاربران را به خوبی تشخیص دهید:

-    کاربران دقیقا به دنبال چه چیزی هستند؟
-    علاقه مندی آن ها به کدام محصولات بیشتر است؟
-    چگونه می توانید توجه آن ها را جلب کنید؟
پاسخ به تمامی این سوالات با تحقیقات معنایی امکان پذیر خواهد بود. شما می توانید از پیشنهادات گوگل و ابزارهایی که گوگل در اختیارتان قرار می دهد استفاده نمایید و صفحات هدف را درست مطابق با هدف کاربر تجزیه و تحلیل نمایید.

5.    قیف فروش خود را تجزیه و تحلیل کنید

اگر تمامی این مراحل به درستی کار می کنند، بهتر است نگاهی به قیف فروش خود داشته باشید. ابزاری مانند گوگل آنالیتیکس این امکان را در اختیارتان قرار می دهد که بتوانید رفتار کاربران خد را ردیابی نمایید.  برای شروع، به ردیابی تبدیل در Google Analytics و سپس Conversions -> Goals -> Funnel Visualizations بروید. در این بخش گوگل آنالیتیکس به شما می گوید که مشتریان شما پیش از اتمام مرحله خرید، به کجا می روند. به این ترتیب است که می توانید عواملی که بر سر راه فروش قرار می گیرند را شناسایی نمایید.

سخن پایانی


اصول اولیه را فراموش نکنید! به طور کلی همه چیز در یک وب سایت، به ارائه تجربه کاربری فوق العاده بر می گردد. هرچه مشتریان از وب سایت شما راضی تر باشند، احتمال بازگشت آن ها و همچنین خرید و حتی معرفی شما به دوستانشان نیز بیشتر خواهد بود.
از طرف دیگر شما باید روی بخش قیمت گذاری نیز تمرکز ویژه ای داشته باشید. قیمت گذاری نیز بخشی دیگر از رضایت کاربران است. مسلما هرچه وب سایت شما از نظر ظاهر، هدایت کاربران و ارائه اطلاعات دقیق خوب باشد، هنگامی که قیمت ها رقابتی نبوده، مسلما کاربران به وب سایت رقیب شما که قیمت و خدمات بهتری ارائه می دهد، سوق پیدا می کنند.

نوآوری بخشی جدایی ناپذیر از بازاریابی دیجیتال است. امروز می بینیم که رخدادهای بزرگی که در جهان به وقع می پیوندد، تا چه اندازه می تواند بر کسب و کارها تاثیر بگذارد. به همین دلیل است که باید مطابق با رفتارهای کاربران عمل کرد و با اتکا به نوآوری و خلاقیت، در مسیرهای جدید قدم برداشت.

 

مطالب مرتبط
لینک شکسته چیست

لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر سئو چگونه است؟ لینک‌ های شکسته لینک ‌هایی هستند که باز نمی‌ شوند یا به اصطلاح شکسته و خراب هستند. هنگام لینک…

0 نظر 1400-12-27
تکنیک های نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی‌ ها و تبلیغات مختلفی برخورد کرده‌…

0 نظر 1400-12-25
ترفندهای ساخت ایمیل فروش

نحوه نوشتن ایمیل فروش چگونه است؟ بازاریابی ایمیلی همچنان از جذابیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و سطح اثرگذاری آن را می‌توان بسیار بیشتر از…

0 نظر 1400-12-24
حذف سایت از گوگل وب مستر

حذف سایت از گوگل وب مستر چگونه انجام می شود؟ تغییراتی که در سایت خود ایجاد می ‌کنید، می‌ تواند شامل تغییر در محتوای موجود در صفحات و شیوه آدرس دهی آن…

0 نظر 1400-12-23
dwell time چیست

به طور کلی مولفه‌ های زیادی وجود دارند که بر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در فضای وب اثرگذار هستند. اما برای آگاهی از نوع کارکرد فاکتورهای یاد…

0 نظر 1400-12-22
ارسال دیدگاه
logo-samandehi