تاثیر اینفوگرافیک بر سئو چگونه است؟

تاثیر اینفوگرافیک بر سئو

اینفوگرافیک یکی از بهترین روش هایی است که می توانید به کمک آن، کاربران زیادی را به وب سایت جذب کنید. خوب است بدانید که تاثیر اینفوگرافیک بر سئو چشم گیر است و برای بهره مندی از آن، باید استفاده از این تکنیک را جدی بگیرید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با تاثیر اینفوگرافیک بر سئو آشنا شوید.

تاثیر اینفوگرافیک بر سئو

اینفوگرافیک بی‌ شک کمک می‌ کند تا محتوای شما به چشم آید، که یکی از بهترین روش ‌های سئو بلاگ است. اگر از سایر نکات نیز پیروی کرده ‌اید، پست بلاگ شما به زودی خوانندگان قدرشناس خود را پیدا می ‌کند، و احتمالا با مهارت به سراغ ساختن پست بعدی خود می ‌روید. مشکل این رویکرد این است که با نادیده گرفتن اینفوگرافیک، ترافیک زیادی را از دست می ‌دهید.
درحالیکه اغلب اوقات اینفوگرافیک صرفا به عنوان ضمیمه پست ‌های بلاگ تلقی می ‌شود، در حقیقت اگر به درستی استفاده گردد، استراتژی بلاگ نویسی شما را ارتقاء می بخشد. تنها لازم است که آن را برای موتورهای جست و جو بهینه سازید. در این مطلب، تاثیر اینفوگرافیک را به شما نشان خواهیم داد.

تاثیر اینفوگرافیک بر سئو

 

اینفوگرافیک چگونه بر سئو وب سایت شما تأثیر می‌ گذارد

پیش از اینکه به سراغ قسمت عملی برویم، اجازه دهید این مسئله را روشن کنیم که چرا اینفوگرافیک باید بخشی از استراتژی بازاریابی محتوای شما باشد.

اول از همه، اینفوگرافیک برای ساختن لینک و به دست آوردن لینک‌های ورودی بنیادی کمک کننده است. هنگامیکه اینفوگرافیک عالی‌ می ‌سازید که به لحاظ ظاهری نیز جذاب و گیرا ست و مملو از آمار و اطلاعات با ارزش است، افراد مشتاق می ‌شوند تا آن را در سایت ‌های خود به اشتراک گذارند.

شما می‌ توانید به آسانی کد جاسازی را به وب سایت خود اضافه کنید که به افراد این اجازه را می‌دهد تا به آسانی اینفوگرافیک شما را در پست های بلاگ یا صفحات ورودی خود کپی و پیست کنند، درحالیکه به منبع اصلی آن لینک می‌ دهند.

نکته جالب توجه دیگر در خصوص اینفوگرافیک این است که شانس شما را برای رتبه‌بندی مطلوب در جستجوی تصویر افزایش می‌دهد، که هم کانال جستجوی گوگل و هم یکی از مشخصه‌ های SERP است. SERP را برای واژه کلیدی هدف خود چک کنید تا ببینید که آیا حاوی بلوک تصویر است یا خیر- اگر چنین است، مطمئناً به اینفوگرافیک نیاز دارید تا کلیک و ترافیک بیشتری بدست آورید.
درنهایت، اینفوگرافیک یک رسانه بصری رایج است، که به شما در افزایش ارزش کلی و قابلیت اشتراک گذاری مقاله‌تان کمک می‌ کند.
آیا اینفوگرافیک را منسوخ می‌ دانید؟ ما تمام شکایات را شنیده ‌ایم: بازار بیش از حد اشباع شده است، هیچ کس دیگر به اینفوگرافیک اهمیتی نمی‌ دهد، وغیره. اما تا آنجایی که می ‌دانیم، اینفوگرافیک نه تنها منسوخ نشده است، بلکه می ‌تواند به سایت شما پس از انتشار عمر طولانی دهد. به همین دلیل است که اینفوگرافیک ابزاری مهم و عالی برای کمک به سئو شما است. هر بازاریاب همواره به دنبال هدفی دست نیافتنی ست، اما اینفوگرافیک به عنوان یکی از مطمئن‌ ترین روش‌ های معرفی برند شما به دنیا و دست‌یابی به بالاترین مرتبه در آن رتبه‌ بندی‌ هاست.

تاثیر اینفوگرافیک بر سئو چگونه است

 

اینفوگرافیک و استراتژی سئو

هنگامیکه از سئو صحبت می‌ شود، می‌ دانیم که اینفوگرافیک مزایای ویژه ‌ای ایجاد می ‌کند-به خصوص در دنیایی که به طور فزاینده‌ ای به چشم آمدن دشوار‌تر می ‌شود.

1)    ترافیک: اینفوگرافیکی که با مهارت برای گروه بخصوصی ساخته شده است، بهترین روش برای ایجاد ترافیک است. اگر اینفوگرافیک جالب، مرتبط، و با ارزش باشد، به احتمال بیشتری جلب توجه می‌ کند. اما در نظر داشته باشید که گفتیم «با مهارت ساخته شده باشد». اینکه صرفا اینفوگرافیک را سرهم بندی کرده‌ باشید بدین معنا نیست که ترافیک زیادی بدست خواهید آورد. اما اگر به خوبی استراتژی تدوین کرده باشید، می توانید شاهد پرش اساسی باشید.
2)    لینک سازی: به گفته مجله موتور جستجو، محتوا و لینک‌ سازی دو مورد از چهار فاکتور رتبه‌ بندی در سال 2017 هستند. خوشبختانه، لینک سازی یکی از بزرگترین چالش ‌هایی است که اینفوگرافیک راه حلی برای آن دارد. مجددا، افراد هموار به دنبال محتوایی برای گردآوری، اشتراک گذاری، یا پست مجدد آن هستند. هنگامیکه اینفوگرافیکی عالی را با مهارت می‌ سازید که برای گروه بخصوصی از افراد جالب توجه است، آن‌ها تمایل می‌یابند تا آن اطلاعات را به اشتراک گذارند-و به شما اعتبار دهند.

3)    ارتباط: اینفوگرافیک جالب توجه برای چندین سال در گردش می‌ ماند. موضوعاتی وجود دارند که همواره برای مخاطبان شما، صنعت، یا عموم مردم جالب هستند. شما می‌ توانید بسته به تخصص خود از زوایای خاصی به این موضوعات بپردازید، و پس از اینکه پست شدند، تا مدت طولانی محبوبیت خود را حفظ می‌ کنند. (در حقیقت، هر چه که زاویه دید شما نسبت آن موضوع خاص‌ تر باشد، می‌ توانید به میزان بیشتری تسلط خود را بر آن موضوع نشان دهید.
4)    چند منظوره بودن: درحالیکه شکل‌ های محتوا قضیه ‌ای یک‌ باره هستند (صرفا یک‌بار انجام می‌ شوند)، ماهیت بصری اینفوگرافیک آن‌ را کاربردی‌ تر می‌ سازد. شما می‌ توانید با استفاده از استراتژی محتوای قابل تقسیم، یک اینفوگرافیک را به چندین محتوا تبدیل کنید، که یا در کتاب الکترونیکی یا به عنوان ریز محتوا برای ارتقاء اجتماعی استفاده می ‌شود. با این محتوا، نتیجه بهتری از تلاش خود یا فرصت‌های بیشتری برای موفقیت به دست می ‌آورید.

سخن پایانی

اگر از نمودارها، جداول، تصاویر و سایر عناصر بصری به درستی استفاده کنید، می توانید بهترین تاثیر اینفوگرافیک بر سئو را شاهد باشید.  
به یاد داشته باشید، هر محتوایی که در اینفوگرافیک خود ارائه می کنید، باید برای مخاطبان هدف شما بوده و مرتبط و مفید باشد!
یکی از موارد مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که همیشه محتوای خوب تحقیق شده را از منابع قابل اعتماد تولید کنید، زیرا به طور قطع اعتبار آنلاین شما را افزایش می دهد. علاوه بر این، استفاده از عناصر بصری جالب توجه در اینفوگرافیک های شما می تواند به وب سایت کمک کند تا لایک ها، فالوورها و کاربران بیشتری را کسب کرده و به وب سایت خود هدایت کنید.

 

مطالب مرتبط
لینک شکسته چیست

لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر سئو چگونه است؟ لینک‌ های شکسته لینک ‌هایی هستند که باز نمی‌ شوند یا به اصطلاح شکسته و خراب هستند. هنگام لینک…

0 نظر 1400-12-27
تکنیک های نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی‌ ها و تبلیغات مختلفی برخورد کرده‌…

0 نظر 1400-12-25
ترفندهای ساخت ایمیل فروش

نحوه نوشتن ایمیل فروش چگونه است؟ بازاریابی ایمیلی همچنان از جذابیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و سطح اثرگذاری آن را می‌توان بسیار بیشتر از…

0 نظر 1400-12-24
حذف سایت از گوگل وب مستر

حذف سایت از گوگل وب مستر چگونه انجام می شود؟ تغییراتی که در سایت خود ایجاد می ‌کنید، می‌ تواند شامل تغییر در محتوای موجود در صفحات و شیوه آدرس دهی آن…

0 نظر 1400-12-23
dwell time چیست

به طور کلی مولفه‌ های زیادی وجود دارند که بر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در فضای وب اثرگذار هستند. اما برای آگاهی از نوع کارکرد فاکتورهای یاد…

0 نظر 1400-12-22
ارسال دیدگاه
logo-samandehi