چگالی کلمات کلیدی ؛ اندازه مناسب چگالی کلیدواژه چقدر است؟

چگالی کلمات کلیدی

فاکتورهای مختلفی وجود دارند که می توانند بر سئو سایت تاثیر بگذارند که یکی از آن ها چگالی کلمات کلیدی است. همان طور که می دانید تمامی این فاکتورها می توانند وضعیت سایت را تغییر دهند. به همین دلیل لازم است تا چگالی کلمات کلیدی در متن رعایت شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با این مفهوم بیشتر آشنا شوید.

چگالی کلمات کلیدی

چگالی کلمات کلیدی مهم است، زیرا به کمک این فاکتو ربات های گوگل متوجه موضوع مورد بحث صفحه شده و آن را به عنوان کلمه کلیدی تشخیص می دهند. به کمک چگالی کلیدواژه ها است که می توانید در صفحه نتایج موتور جست و جوی گوگل رتبه بگیرید.
چگالی کلمات کلیدی به شما می گوید که تا چه اندازه مجاز به استفاده از کلمات کلیدی هستید، چرا که در صورت استفاده بیش از اندازه از این واژه های اصلی، دچار keyword stuffing شده و در نهایت وب سایت شما جریمه خواهد شد. در نتیجه وب سایت شما از نتایج گوگل حذف می شود.

چگالی کلیدواژه

 

چگالی کلمات کلیدی چیست؟

برای آنکه بیشتر با این مفهوم آشنا شوید، لازم است که تعریفی از چگالی کلمات کلیدی را برای شما عنوان کنیم. این مفهوم را می‌ توانیم یک کمیت درصدی بنامیم که تعداد دفعات تکرار کلیدواژه‌ مشخصی را در متن برحسب درصد تعیین می ‌کند. به ‌عنوان مثال اگر یک متن صد کلمه ‌ای تهیه کنید و کلیدواژه‌ خاصی را در آن متن پنج‌ بار تکرار کنید، چگالی کلمه کلیدی در این متن برابر با پنج درصد خواهد بود.
پس اکنون مشخص شد که این معیار، به خزنده های موتورهای جست و جو کمک می کند تا محتوا و صفحه هدف را با آن کلیدواژه ای که چگالی درستی دارد، بیابد و آن را رتبه بندی کند.

تاثیر چگالی کلمات کلیدی در سئو

تاثیر چگالی کلمات کلیدی در سئو به طرق مختلفی خود را نشان می دهد که تنها یکی از این حالات، اثر مثبتی بر وب سایت خواهد داشت.

تاثیر چگالی کلیدواژه بر سئو

 

چگالی کم کلمات کلیدی

یکی از حالاتی که در چگالی کلمات کلیدی می تواند رخ دهد، استفاده کم از کلمه کلیدی مد نظر در صفحه است. همان طور که گفتیم، خزنده های موتورهای جست و جو به کمک چگالی کلمه کلیدی است که می تواند آن صفحه را با کلیدواژه بیابد و به آن رتبه دهد.
پس اگر چگالی کلیدواژه در صفحه کم باشد، خزنده ها نمی تواند موضوع متن را تشخیص دهند. پس بهتر است کلمه کلیدی را در تگ H1 قرار دهید و به اندازه کافی از آن در متن استفاده کنید تا برای خزنده های موتورهای جست و جو، موضوع محتوا کاملا مشخص باشد.

چگالی مناسب کلمات کلیدی در سئو

همان طور که از عنوان پیدا است، چگالی مناسب کلمات کلیدی دقیقا همان مقدار مناسبی از تکرار کلمه کلیدی در متن است. شما باید این مقدار را در محتوا رعایت کنید و کلیدواژه را به صورت اصولی در تمامی متن پراکنده نمایید. اگر بتوانید به طور مناسب از کلیدواژه ها استفاده نمایید، می توانید به خوبی از تاثیر آن بر سئو سایت بهره مند شوید.
به این ترتیب به خزنده های موتورهای جست و جو کمک می کنید تا صفحه را با کوئری های مد نظر شناسایی کرده و آن را در صفحه نتایج گوگل رتبه بندی کنند.

تاثیر چگالی زیاد کلمات کلیدی

همان طور که در بالا اشاره کردیم، چگالی زیاد کلمه کلیدی یا همان استفاده بیش از اندازه از کلیدواژه ها، به معنی keyword stuffing یا همان بمباران کلمات کلیدی است. در این حالت که اصطلاحا به آن Over Optimization یا بهینه سازی بیش از حد می گویند، وب سایت جریمه خواهد شد.

بمباران کلمات کلیدی چیست؟

بمباران کلمات کلیدی یا همان keyword stuffing به معنای استفاده بیش از اندازه، نامتناسب و نامتعارف از کلمات کلیدی در یک مطلب منتشر شده در سایت است. یعنی اگر شما بیش از اندازه از یک کلیدواژه مشخص در متن استفاده کنید، گوگل آن محتوا را نوعی اسپم شناسایی می کند. استفاده زیاد از کلیدواژه در متن، محتوا را غیر طبیعی کرده و نه تنها جذابیت را از محتوا می گیرد، بلکه سیگنالی مبنی بر استفاده از سئو کلاه سیاه برای گوگل می فرستد.
توجه داشته باشید که این روش از راه های قدیمی سئو محسوب می شود و اکنون از جمله روش های سئو کلاه سیاه است. پس اگر نمی خواهید که گوگل وب سایت شما را وب سایت اسپم شناسایی کند، پس لازم است که به اندازه و درست از کلیدواژه ها استفاده نمایید. در غیر این صورت نتیجه ای معکوس را شاهد خواهید بود و با افت رتبه سایت مواجه می شوید.

محاسبه چگالی کلمات کلیدی

برای آنکه بتوانید میزان نرخ کلمات کلیدی را مشخص کنید، نیازی نیست که کار پیچیده ای انجام دهید. تنها لازم است تا تعداد کلیدواژه تکرار شده در متن را محاسبه نمایید و سپس آن را تقسیم بر تعداد کل کلمات در متن نمایید. بعد باید عدد به دست آمده را ضرب در 100 کنید.
البته توجه داشته باشید که برای به دست آوردن چگالی کلیدواژه، باید تعداد آن را در سورس کدها به دست آورید و نه صفحه معمولی.
به این منظور و برای دسترسی به سورس کدها، می بایست صفحه را در مرورگر خود باز کرده، سپس دکمه های ترکیبی Ctrl و U را همزمان فشار دهید. با باز شدن صفحه به فشرده همزمان دکمه های Ctrl و F، می توانید کلیدواژه را تایپ کرده تا تعداد آن را پیدا کنید.

میزان مناسب چگالی کلمات در سئو چقدر است؟

باید بگوییم که هیچ قانون مشخصی برای چگالی کلیدواژه ها وجود ندارد و شما همواره باید جانب احتیاط را رعایت کنید. به این ترتیب به شما پیشنهاد می کنیم که به ازای هر 200 کلمه، نهایتا یک بار از کلیدواژه استفاده کنید تا جریمه نشوید.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، چگالی کلمات کلیدی بسیار مهم است و شما باید همواره آن را رعایت کنید. در غیر این صورت، اگر از کلیدواژه ها کم استفاده کنید، خزنده ها صفحه را با آن کلیدواژه نخواهند شناخت. از سوی دیگر اگر در تعداد استفاده از کلیدواژه ها افراط کنید، دچار keyword stuffing می شوید و در نهایت وب سایت شما جریمه خواهد شد.

 

مطالب مرتبط
لینک شکسته چیست

لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر سئو چگونه است؟ لینک‌ های شکسته لینک ‌هایی هستند که باز نمی‌ شوند یا به اصطلاح شکسته و خراب هستند. هنگام لینک…

0 نظر 1400-12-27
تکنیک های نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی‌ ها و تبلیغات مختلفی برخورد کرده‌…

0 نظر 1400-12-25
ترفندهای ساخت ایمیل فروش

نحوه نوشتن ایمیل فروش چگونه است؟ بازاریابی ایمیلی همچنان از جذابیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و سطح اثرگذاری آن را می‌توان بسیار بیشتر از…

0 نظر 1400-12-24
حذف سایت از گوگل وب مستر

حذف سایت از گوگل وب مستر چگونه انجام می شود؟ تغییراتی که در سایت خود ایجاد می ‌کنید، می‌ تواند شامل تغییر در محتوای موجود در صفحات و شیوه آدرس دهی آن…

0 نظر 1400-12-23
dwell time چیست

به طور کلی مولفه‌ های زیادی وجود دارند که بر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در فضای وب اثرگذار هستند. اما برای آگاهی از نوع کارکرد فاکتورهای یاد…

0 نظر 1400-12-22
ارسال دیدگاه
logo-samandehi