مشکلات اصلی بازاریابی ایمیلی کدامند؟

مشکلات بازاریابی ایمیلی

همان طور که پیش تر گفتیم، بازاریابی ایمیلی یکی از بهترین روش های بازاریابی آنلاین است که می توان از آن استفاده نمود. اما این روش می تواند با مشکلاتی همراه باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با مشکلات اصلی بازاریابی ایمیلی آشنا نماییم.

مشکلات اصلی بازاریابی ایمیلی

مانند هر اصول تبلیغات و بازاریابی، چه سنتی و چه آنلاین، بازاریابی ایمیلی نیز می تواند با مشکلاتی همراه باشد، که عدم آگاهی از آن ها و ناتوانی در حل این مشکلات، می تواند تاثیر معکوس بر نتیجه بگذارد. به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم مهم ترین مشکلات بازاریابی ایمیلی را بدانید.

مشکلات اصلی بازاریابی ایمیلی به شرح زیر هستند:

افت آمار تحویل‌ پذیری ایمیل

یکی از مهم ترین مشکلات اصلی بازاریابی ایمیلی تحویل‌پذیری، کسب اطلاعات دقیق درباره هر مخاطب و حفظ سوابق است. گاهی ممکن است ایمیل ‌هایی که در پویش ‌های بازاریابی ایمیلی (به صورت ماشینی و یا دستی) می ‌فرستید، به دست مشترک یا خواننده مورد نظر نرسد.
آمار تحویل ‌پذیری ایمیل یعنی نسبت تعداد ایمیل ‌هایی ارسال شده به مخاطبان هدف در مقایسه با ایمیل‌ هایی که به صندوق ورودی کاربران راه پیدا می‌ کنند و آمار باز شدن ایمیل و کلیک در آن را بالا می ‌برند. همچنین، آمار برگشتی یعنی آمار ایمیل ‌هایی که نمی‌ توانند به صندوق ورودی مخاطب برسند.

مشکلات اصلی بازاریابی ایمیلی

 

توصیه‌ های زیر به بهبود آمار تحویل ‌پذیری کمک می ‌کنند:

فهرست ایمیل‌ های خود را مرتب به‌روز کنید: می ‌توانید در نرم‌افزارهای بازاریابی، از جمله نرم ‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) مثل سیلزفورس (Salesforce)، آمارهای حاصل از اطلاعات مخاطبات را بررسی کنید تا به طور مستمر فهرست مخاطبان غیر فعال را به‌روز کرده و این فهرست را حفظ کنید. همچنین می ‌توانید مشاور اینترنتی بازاریابی سیلزفورس استخدام کنید تا برای مدیریت فهرست مخاطبان به شما کمک کند.
به مخاطبان امکان به‌روز کردن اطلاعاتشان را بدهید: اگر به مشتریان حق تغییر اطلاعاتشان، مثل نشانی ایمیل، شماره تلفن و دیگر اطلاعات تکمیلی را بدهید، به‌روز نگه داشتن اطلاعاتتان آسان می ‌شود.

اگر ایمیل ‌هایتان به اندازه کافی کلیک دریافت نمی ‌کنند به این معناست که محتوایتان جذاب نیست یا نتوانسته ‌اید مخاطبان کافی برای پایگاه اینترنتی خود جذب کنید. یا شاید آمار گشایش ایمیل قابل قبول است اما کمکی هم به موفقیت پویش بازاریابی ایمیلی نمی‌ کنند. این مشکل را در جذاب کردن محصولات، خدمات یا پایگاه اینترنتی‌تان، شناسایی کنید. به روش زیر می ‌توانید مشکل کاهش آمار کلیک در ایمیل (CTR) را حل کنید.

بهترین راه‌ حل، طراحی یک فراخوان  خلاقانه است. در قالب‌بندی ایمیل ‌هایتان، فراخوان‌های زیاد به صفحه پایگاه اینترنتی خودتان و یا متن‌های فراخوان خسته‌کننده ‌ای گنجانده ‌اید؟ برای کسانی که اصلا وارد درگاه پرداخت نشده ‌اند، ایمیل پیگیری تکمیل خرید می‌ فرستید؟ برای ترغیب مخاطبان به تکمیل خرید، فراخوان‌ های غیر کلیشه ‌ای و روش‌های خلاقانه ایجاد کنید. می‌ توانید از فراخوان ‌ها برای جلب مخاطبان به پایگاه اینترنتی استفاده کنید و آمار مشارکت بازدیدکنندگان خود را بالا ببرید. یادتان باشد که هدف از فراخوان ‌ها هدایت مخاطب به پایگاه اینترنتی یا صفحه مقصد موردنظر شماست.

اشکال در مناسب ‌سازی برای موبایل

تابحال فکرش را کرده ‌اید که چرا آمار مشارکت مخاطبان موبایلی شما کم می‌ شود؟ امروز بیشتر مخاطبان هدف، از موبایل استفاده می‌ کنند که دلیلی روشن درباره [لزوم] مناسب‌ سازی ایمیل‌ هایتان برای موبایل است. برای موفقیت پویش‌ های ایمیلی و بهینه کردن تجربه مشتریانتان باید مناسب‌ سازی برای موبایل را تقویت کنید.
برای حل این  مسئله از مشکلات اصلی بازاریابی ایمیلی، باید با استفاده از قالب ‌های ایمیل انطباق ‌پذیر، تصاویر و فیلم‌های متناسب و پیوندهای کارآمد، یک تجربه موبایلی بی‌ نقص ارائه کنید. دیگر توصیه‌ ها از این قرارند:

  • مطالبتان را مختصر و جذاب نگه دارید
  • فراخوان ‌های قانع ‌کننده بنویسید
  • از پیش-خلاصه  و سرفصل جذاب استفاده کنید
  • متن پیش-خلاصه یا متن پیش ‌نمایش را کمتر از 40 کاراکتر نگه دارید
  • ایمیل را خود را با دستگاه‌ های گوناگون، از موبایل تا کامپیوترهای رومیزی، امتحان کنید

حفظ مشتری

حفظ مشتری برای بیشتر بازاریابان ایمیلی، کاری دشوار است. اگرچه پیدا کردن سرنخ ‌ها و فرصت‌ های جدید برای افزایش فروش مهم است، جدا کردن مشترکان غیر فعال و افزایش آمار مشارکت مشتریان نیز برای ایجاد کسب‌ و کار موفق ضروری است.
همچنین، حفظ مشتری دشوارترین وظیفه شماست. برای رسیدن به این هدف روش ‌های غیر طبیعی، مثل خرید فهرست ایمیل ‌ها، وجود دارند، اما شاید نتایج خوبی به بار نیاورند. همچنین این کار ممکن است باعث شود مشترکان فعال خود را از دست بدهید. بنابراین باید بر حفظ مشتریان کنونی خود تمرکز کنید و راهی برای افزایش آمار گشایش ایمیل و کلیک در آن پیدا کنید، نه این که خطر ورود به فهرست هرزنامه‌ها را به جان بخرید.

برای موفقیت در حفظ مشتری و یافتن راه‌ حلی برای بهبود تجربه مشتری، باید مطالب ایمیلتان را طوری طرح‌ ریزی کنید که با ویژگی ‌های خریدار هماهنگ باشد.

مشکلات بازاریابی ایمیلی

 

برای کاهش هرزنامه شدن ایمیل هایتان تلاش کنید

مخاطبان هدف شما شکایات هرزنامه زیادی مطرح می ‌کنند؟ این مسئله به خاطر مطالب بی ‌ربطی است که منجر به افزایش آمار لغو عضویت می‌ شود. گاهی حتی اگر مطالب جذاب و مرتبط هم ارائه بدهید، این مطالب نمی ‌توانند توجه مخاطبان را جلب کنند. بنابراین ضروری است راه‌حلی دائمی برای این مشکل پیدا کنید.

  • حق انتخاب انواع اشتراک‌ ها و شخصی‌ سازی گزینه ‌ها را به مشترکان خود بدهید
  • تغییر دفعات دریافت ایمیل‌ ها، خبرنامه ‌ها و ایمیل‌های تبلیغاتی را برای خوانندگان و بازدیدکنندگان آسان کنید.
  • به مخاطبان هدف و مشترکان خود مشاوره به موقع بدهید و به نظراتشان توجه کنید تا به طور مستمر نتایج پویش بازاریابی ایمیلی خود را ارتقا بدهید.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، مشکلات اصلی بازاریابی ایمیلی مختلف هستند و شما با برطرف کردن آن ها، می توانید مسیر مناسبی را در بازاریابی ایمیلی طی کنید. شما باید آنقدر جذابیت در محصولات، محتوا و خدمات خود خلق کنید که کاربران دوست داشته باشند، به طور مداوم از شما بشنوند و بخوانند. درواقع سعی کنید ایمیل های ارسالی به مشتریان، مملو از حذابیت بوده و نیازی از آن ها مرتفع سازد. به شما پیشنهاد می کنیم به این منظور، حتما از کارشناسان حرفه ای کمک بگیرید تا همه چیز اصولی و درست طی شود.

 

مطالب مرتبط
لینک شکسته چیست

لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر سئو چگونه است؟ لینک‌ های شکسته لینک ‌هایی هستند که باز نمی‌ شوند یا به اصطلاح شکسته و خراب هستند. هنگام لینک…

0 نظر 1400-12-27
تکنیک های نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی‌ ها و تبلیغات مختلفی برخورد کرده‌…

0 نظر 1400-12-25
ترفندهای ساخت ایمیل فروش

نحوه نوشتن ایمیل فروش چگونه است؟ بازاریابی ایمیلی همچنان از جذابیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و سطح اثرگذاری آن را می‌توان بسیار بیشتر از…

0 نظر 1400-12-24
حذف سایت از گوگل وب مستر

حذف سایت از گوگل وب مستر چگونه انجام می شود؟ تغییراتی که در سایت خود ایجاد می ‌کنید، می‌ تواند شامل تغییر در محتوای موجود در صفحات و شیوه آدرس دهی آن…

0 نظر 1400-12-23
dwell time چیست

به طور کلی مولفه‌ های زیادی وجود دارند که بر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در فضای وب اثرگذار هستند. اما برای آگاهی از نوع کارکرد فاکتورهای یاد…

0 نظر 1400-12-22
ارسال دیدگاه
logo-samandehi