تبلیغات همسان چیست و چه مزایایی دارد؟

تبلیغات همسان

تبلیغات همسان چیست؟ مطابق مستندترین تجربیات حاضر، تبلیغات موثر از مهم ‌ترین شاخصه‌ ها برای ارتقای سطح کسب ‌و کار و اخذ درآمد بیشتر تلقی می‌ شود. به همین دلیل است که صاحبان مشاغل اینترنتی و طراحان سایت بیشترین اهتمام خود را برای پرداخت و تنظیم بهترین نوع تبلیغات به کار می ‌بندند. مسلما تبلیغات بیشتر سبب بیشتر دیده شدن خدمات و محصولات می‌ شود و نرخ کلیک و میزان تقاضا را نیز افزایش می ‌دهد. در ادامه با ما همراه باشید چرا که قصد داریم شما را با شیوه تبلیغات همسان کاربردها و مزایای آن آشنا ‌کنیم.

تبلیغات همسان چیست؟

تبلیغات عضو جدایی نشدنی از کسب و کار است. هرقدر هم که در مسیر موفقیت پیش بروید، برای آنکه همواره در ذهن مخاطبان خود جا داشته باشید، نیاز است که از تبلیغات برای یادآوری مداوم خود استفاده نمایید. اما همان طور که می دانید، در حوزه دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات انواع مختلفی دارند که یکی از مهم ترین آن ها، تبلیغات همسان است. تبلیغات همسان چیست و به چه معنی است؟

ترکیب "تبلیغات همسان" این روزها در فضای کسب‌ و کار آنلاین بیش از همیشه به چشم می‌ خورد. تعریف از بخش تبلیغات واضح و مشخص است اما معنی واژه همسان در این ترکیب چیست و تبلیغات همسان به چه معنا است؟

همسان بودن تبلیغات به معنی سازگاری و همخوانی آن با برنامه‌ ای است که از طریق آن انتشار می‌ یابد؛ هم از نظر ظاهری و هم به لحاظ فرم و محتوا. زمانی که تبلیغات با فضای انتشار خود مانند اینستاگرام، فیسبوک یا توییتر از نظر ظاهر، فرمت و نوع محتوا سازگار باشد، جنبه تبلیغاتی بودن آن از دید مخاطب پنهان می ‌شود. به همین دلیل است که در نگاه سطحی تبلیغات همسان شباهت چندانی به تبلیغات مرسوم ندارد و به بخشی از محتوای مربوط به پلتفرم شبیه است. مزیت تبلیغات همسان در این مرتبه این است که کمترین مزاحمت را برای کاربر ایجاد کرده و جایگاهش را به عنوان قسمتی از خود رسانه حفظ می‌ کند.

تبلیغات همسان چیست؟

 

تبلیغات همسان به چه شکل عمل می ‌کند؟

عملکرد تبلیغات همسان متناسب با شرایطی است که پیشرفت زمینه تبلیغات برای کاربران به وجود آورده است. این تبلیغات ضمن ظاهر شدن در جنبه غیر تبلیغاتی می ‌تواند مورد توجه مخاطبان قرار گیرد؛ به دور از آسیب‌ های ناشی از‌ بی ‌توجهی و نادیده گرفتن شدن توسط آن‌ ها. ایجاد حس اعتماد در مخاطبان به دلیل شباهت ظاهری و محتوایی تبلیغات همسان با بستر انتشار آن و افزایش احتمال اشتراک گذاری از دیگر مزایای این تبلیغات است.

مزایای تبلیغات همسان

  • افزایش نرخ کلیک در نتیجه افزایش میزان بازدید
  • توجه کاربران به این نوع تبلیغات با برتری حدود 25 درصدی نسبت به تبلیغات معمولی
  • ظاهر و محتوای مشابه و سازگار این تبلیغات با پلتفرم انتشار
  • رضایت بیشتر مشترکان به دلیل عدم آزار و مزاحمت نوتیف‌ های مختلف
  • ترافیک بیشتر سایت و افزایش میزان تقاضا
  • افزایش میزان درآمدزایی

معایب تبلیغات همسان

یکی از برجسته‌ ترین معایب تبلیغات همسان را می ‌توان به عدم تطابق محتوای این نوع تبلیغات با استانداردهای پلتفرم انتشار دهنده آن نسبت داد. لازم به ذکر است که نقطه ضعف ‌های این ‌چنینی به طور پیوسته توسط رسانه‌ های منتشر کننده این تبلیغات درحال پیگیری است و طراحان تلاش دارند با شیوه‌ های کارآمد اثرات منفی این باگ ‌ها بر روی تبلیغات و فضای کسب‌ و کار را کنترل کنند.

از چه راه هایی می ‌توان به انتشار تبلیغات همسان اقدام نمود؟

برای انتشار تبلیغات همسان به شیوه‌ ای کارآمد و موثر برای درگاه‌ ها و کانال ‌های انتشار آن را به خوبی بشناسید.

مراحل تبلیغات همسان

 

محتواهایی که مورد حمایت و توجه هستند

محتواهای مذکور را می ‌توان بیلبوردها، فیلم ‌ها، مطالب و متن ‌هایی دانست که بهترین مولفان آن‌ ها را در سایت خود قرار می‌ دهند. به طور کلی محتواهایی که از طریق یک حامی حمایت شده و با هدف اشاعه برند و خدمات آن منتشر می ‌شوند، سبب ایجاد مخاطب بیشتر و افزایش نرخ کلیک خواهند شد.

محتواهایی که قابل پیشنهاد هستند

این محتواها در واقع در فضای تبلیغاتی از طریق پلتفرم‌ های مناسب پیشنهاد شده و لینک ‌های آن در وبسایت صاحبان مشاغل وجود دارد. محتواهای این‌ چنینی به شکل پرداخت در ازای کلیک به نمایش در می‌ آیند.

انواع تبلیغات همسان

تبلیغات همسان معمولی

اگر تبلیغات شما محوریت محتوایی دارد، استفاده از تبلیغات همسان عادی می ‌تواند برای انتشار و عرضه آن مناسب تلقی شود. کاربران این تبلیغات عامی ‌تر هستند و مولفان محتوا، قالب‌بندی و ساختار این تبلیغات را بر پایه عناوینی مانند "مطالب پیشنهادی" طراحی می ‌کنند.

تبلیغات همسان موضوعی

تبلیغات همسان موضوعی با موضوعات صفحات مطالب و مقاله‌های مختلف تطابق دارند و در خصوص شرح موضوعاتی مشخص به نمایش در می ‌آیند. مثلا اگر قرار است در حیطه تبلیغات برندی خاص مربوط به تولید و عرضه پوشاک فعالیت کنید، باید موضوع خود را در صفحاتی با همین نوع محتوا قرار دهید.

تبلیغات همسان رفتار محور

این نوع تبلیغات با الگوریتم رفتاری شخصی ‌سازی شده ‌تری پیش می‌ روند و به کاربرانی مربوط می‌ شوند که در فضای سایت  دارای رفتاری مشخص هستند. به عنوان مثال اگر در حیطه تولید و فروش لوازم تزئینی فعالیت دارید، باید مشترکانی را که به این حیطه ‌ها علاقه داشته و چنین موضوعاتی را دنبال می‌ کنند به عنوان جامعه هدف در نظر بگیرید.

تبلیغات همسان کلیدواژه

این نوع تبلیغات تنها در صفخاتی به نمایش در می ‌آیند که عناوین آن‌ ها با کلیدواژه‌ های خاصی که مد نظر دارید، مطابق باشند. مثلا زمانی که تبلیغات همسان در زمینه معرفی محصولات آرایشی برندی خاص انجام می ‌شود، کلیدواژه‌ های مرتبط با این نوع تبلیغ مانند "لوازم آرایشی"، "محصولات آرایشی" و ... که در صفحات مخصوص قرار گرفته‌ اند، نمایش داده می ‌شوند. بنابراین تبلیغات این ‌چنینی در صفحاتی قرار می ‌گیرند که دارای این کلیدواژه‌ ها هستند.

سخن پایانی

همان طور که گفته شد، روش های مختلفی برای تبلیغات آنلاین وجود دارد که می توانید برای ارتقا کسب و کار خود از آن ها استفاده نمایید. تبلیغات همسان یکی از بهترین انواع تبلیغات آنلاین است. البته توجه نمایید برای آنکه اثربخشی این تبلیغات را بالا ببرید، باید اصول آن را در نظر بگیرید.

 

مطالب مرتبط
لینک شکسته چیست

لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر سئو چگونه است؟ لینک‌ های شکسته لینک ‌هایی هستند که باز نمی‌ شوند یا به اصطلاح شکسته و خراب هستند. هنگام لینک…

0 نظر 1400-12-27
تکنیک های نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی‌ ها و تبلیغات مختلفی برخورد کرده‌…

0 نظر 1400-12-25
ترفندهای ساخت ایمیل فروش

نحوه نوشتن ایمیل فروش چگونه است؟ بازاریابی ایمیلی همچنان از جذابیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و سطح اثرگذاری آن را می‌توان بسیار بیشتر از…

0 نظر 1400-12-24
حذف سایت از گوگل وب مستر

حذف سایت از گوگل وب مستر چگونه انجام می شود؟ تغییراتی که در سایت خود ایجاد می ‌کنید، می‌ تواند شامل تغییر در محتوای موجود در صفحات و شیوه آدرس دهی آن…

0 نظر 1400-12-23
dwell time چیست

به طور کلی مولفه‌ های زیادی وجود دارند که بر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در فضای وب اثرگذار هستند. اما برای آگاهی از نوع کارکرد فاکتورهای یاد…

0 نظر 1400-12-22
ارسال دیدگاه
logo-samandehi