چگونه از انتشار محتوای منفی درباره یک سایت در نتایج گوگل جلوگیری کنیم؟

چگونه از انتشار محتوای منفی درباره وب سایتانمان جلوگیری کنیم؟

هنگامی که محتوای منفی از وب سایت در نتایج موتورهای جست و جو لیست می شود، اولین واکنش تلاش برای حذف آن است. اما راهکار مناسب برای جلوگیری از انتشار محتوای منفی درباره یک سایت در نتایج گوگل چیست؟

جلوگیری از انتشار محتوای منفی درباره یک سایت در نتایج گوگل

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که مقاله ای با نکات منفی در خصوص کسب و کار شما، در صفحه نتایج از سایت پیشی گرفته باشد که حتی تلاش های زیادتان برای ایجاد بک لینک های مختلف برای بازیابی سایت به رتبه اول، ناکافی بوده است. چگونه می توان آن پیوندهای محتوای منفی را حذف نمود و در کل چگونه می توان از انتشار محتوای منفی درباره یک سایت در نتایج گوگل جلوگیری کرد؟
 
هنگامی که محتوای منفی درباره کسب و کار شما در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی دارد، وحشت تنها پاسخی است که اغلب به این رخداد داده می شود.
همه افراد از مدیر عامل گرفته تا کارمندان پایین سطح می خواهند این محتوای با بار منفی به سرعت ناپدید شود. برخورد با همین رخدادی مراحلی همراه با استرس و ناراحتی خواهد بود. اما هرچه سریع تر به دنبال راه کار مواجهه با انتشار محتوای منفی سایت در نتایج گوگل باشید، می توانید با سرعت بیشتری شهرت مثبت خود را بازیابید.

جلوگیری از انتشار محتوای منفی درباره وب سایت


به جای تلاش برای حذف محتوای منفی، سعی کنید شهرت بهتری خلق کنید

یعنی چه؟ یعنی اگر محتوایی منفی در خصوص وب سایت شما در حال رتبه گرفتن در صفحه نتایج جست و جو گوگل است، به جای تمرکز بر حذف آن، سعی کنید شهرت خود را بازیابید.
بسیاری از شرکت ها با ارائه پیشنهاداتی به کمک هک های غیرقانونی، ممکن است شما را ترغیب به استفاده از این روش های غیر قانونی کنند. اما بهتر است این کار را نکنید و به جای آن، به سراغ راهکارهای موثرتر و اصولی تری بروید.
به این منظور بهتر است برای خلق شهرت بهتر، بیشتر تلاش کنید. درباره نقاط مثبت و خدماتی که کسب و کارتان ارائه می دهد، صحبت کنید، از نظرات مشتریان راضی خود کمک بگیرید و محتواهایی تولید کنید که کاربران را بیشتر راضی نگه می دارد.
اگر یک آیتم منفی با آیتم های مثبت زیادی احاطه شود، آیتم منفی خود به خود تاثیر خود را از دست خواهد داد. همچنین می توانید در صورت لزوم، داستان کسب و کارتان در مورد بحران به وحود آمده بیان نمایید.
در برخی موارد، استفاده از خدمات گوگل ادز می تواند ماثر واقع شود. اما لازم است که بیش از اندازه توجه خود را به آیتم های منفی منتشر شده معطوف نکنید.

توجه داشته باشید که اینجا صحبت از صفحه نتایج موتور جست و جو است! به طور کلی 10 نتیجه در صفحه SERP نمایش داده می شود، اما این می تواند متغیر باشد. از آنجایی که پایین آوردن محتوای منفی تولید شده در خصوص وب سایت شما می تواند کار زمان بر و پرهزینه ای باشد، بهتر است روی سایت خود تمرکز کرده و سعی بر انتشار اخبار مثبت نمایید.
لازم است بدانید که هیچ استراتژی قطعی برای برطرف کردن این مشکل وجود ندارد. ایجاد بک لینک تنها بخشی کوچک از این استراتژی است که می توانید از آن بهره بگیرید.

اما به جرات می توانیم بگوییم بهترین راه برای مقابله و جلوگیری از انتشار محتوای منفی درباره یک سایت در نتایج گوگل این است که داستانی مثبت از کسب و کار خود روایت کنید و آن را به طور مداوم تکرار کنید.
حذف پیوند نمی تواند به طور اصولی کاری از پیش ببرد. همچنین امتحان کردن سئو کلاه سیاه نیز می تواند نتیجه معکوس در پی داشته باشد.
پس به جرات می توانیم بگوییم بهترین راهکار این است که سعی بر انتشار مطالب مثبت کنید. حتی می توانید از مشتریان راضی خود در این زمینه کمک بگیرید تا شهرت خود را بازیابید.

خدمات بهتری ارائه دهید

برای آنکه بتوانید تاثیر انتشار آن محتوای منفی را از خاطرها ببرید، لازم است که روی ارائه خدماتی که می دهید، تجدید نظر کنید. شما می توانید برای جبران آنچه که رخ داده، خدمات بهتری ارائه دهید و نظر کاربران را به خود جلب کنید. ببینید که چه چیزی سبب ازرده خاطر شدن کاربرانتان شده است و سعی بر رفع آن نمایید. البته نباید تمام تمرکز خود را روی این اخبار منفی قرار دهید، بلکه با در نظر داشتن آن، می بایست در صدد رفع این مشکل برآیید.

ویدئوهایی از پشت صحنه کارهایتان در شبکه های اجتماعی قرار دهید

یکی دیگر از کارهایی که شما می توانید در این خصوص انجام دهید، انتظار ویدئوهایی از پشت صحنه فعالیت هایتان است. شما با این کار تلاش خود را برای جلب رضایت هرچه بیشتر کاربران نشان می دهید و ثابت می کنید که روز به روز به ارائه خدمات بهتر و ارزشمندتر می اندیشید. پس بهتر است یک ویدئو جذاب بسازید و از بستر شبکه های اجتماعی خود استفاده کرده و آن را با کاربرانتان به اشتراک بگذارید.

دربرابر نقدها و نظرات منفی صبوری کنید

یکی از بهترین واکنش ها در برابر انتشار اخبار منفی، صبوری در مواجهه با نظرات منفی است. البته این بدان معنی نیست که شما باید این نظرات را نادیده بگیرید و پاسخی ارائه ندهید، بلکه باید پاسخ های شما همراساتا را رضایت کاربران باشد. به عنوان مثال می توانید در شبکه های اجتماعی خود، گفت و گوهای زنده برگزار نمایید و به سوالاتی که در ذهن کاربران ایجاد شده، پاسخ دهید. به این ترتیب هم نشان می دهید که نارضایتی آن ها را شنیده اید و هم می خواهید صادقانه موضوع را مطرح کرده و نسبت به رفع ابهامات اقدام نمایید. در هر صورت برای مواجهه با این مشکل، حتما باید استراتژی صحیحی داشته باشید در غیر این صورت محکوم به شکست خواهید بود.

 تاثیر انتشار محتوای منفی درباره وب سایت

تاثیر انتشار محتوای منفی درباره وب سایت را نمی توانیم اندک بنامیم. همان طور که می دانید رسانه های اجتماعی این روزها قدرت عجیبی پیدا کرده اند و به سرعت یک خبر منفی می تواند در سراسر کشور و حتی آن سوتر نیز گسترده شود. به این ترتیب شما همواره باید توجه ویژه ای به انتشار محتواها و اخبار در خصوص کسب و کار و وب سایت خود داشته باشید.

 

مطالب مرتبط
لینک شکسته چیست

لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر سئو چگونه است؟ لینک‌ های شکسته لینک ‌هایی هستند که باز نمی‌ شوند یا به اصطلاح شکسته و خراب هستند. هنگام لینک…

0 نظر 1400-12-27
تکنیک های نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی‌ ها و تبلیغات مختلفی برخورد کرده‌…

0 نظر 1400-12-25
ترفندهای ساخت ایمیل فروش

نحوه نوشتن ایمیل فروش چگونه است؟ بازاریابی ایمیلی همچنان از جذابیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و سطح اثرگذاری آن را می‌توان بسیار بیشتر از…

0 نظر 1400-12-24
حذف سایت از گوگل وب مستر

حذف سایت از گوگل وب مستر چگونه انجام می شود؟ تغییراتی که در سایت خود ایجاد می ‌کنید، می‌ تواند شامل تغییر در محتوای موجود در صفحات و شیوه آدرس دهی آن…

0 نظر 1400-12-23
dwell time چیست

به طور کلی مولفه‌ های زیادی وجود دارند که بر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در فضای وب اثرگذار هستند. اما برای آگاهی از نوع کارکرد فاکتورهای یاد…

0 نظر 1400-12-22
ارسال دیدگاه
logo-samandehi