عوامل تاثیرگذار بر رتبه بندی سایت کدامند؟

عوامل تاثیرگذار در رتبه بندی سایت

فاکتورهای مهم برای کسب جایگاه مناسب در صفحات SERP مختلف هستند که بدون در نظر گرفتن آن ها، نمی توانید جایگاهی در صفحه نتایج گوگل داشته باشد. در نهایت کاربران شما را نمیابند و در نهایت سایت شما به وب سایتی سوت و کور تبدیل می شود. در این مطلب با ما همراه باشید تا با عوامل تاثیرگذار بر رتبه بندی سایت آشنا شوید.

عوامل تاثیرگذار بر رتبه بندی سایت

چه تفاوتی بین عوامل تاثیر گذار در سئو و عوامل تاثیر گذار در رتبه بندی سایت وجود دارد؟ کدام یک از این عوامل برای بهینه سازی یک سایت مهم تر است؟
وقتی نوبت به بهینه سازی های موتور جستجوی گوگل می رسد، عوامل مختلفی پدیدار می شوند که هر یک می توانند به رسیدن به این هدف کمک کنند. لازم است بدانید که تمامی کارهایی که برای سئو یک وب سایت انجام می دهیم، لزوما به رتبه بندی سایت در گوگل مربوط نیست. به یاد داشته باشید که سئو چیزی فراتر از رسیدن به رتبه اول گوگل است. سئو را همچنین می توانیم بهینه سازی سایت برای تجربه جستجوگر نیز بنامیم.
در این مطلب ما قصد داریم مهم ترین فاکتورهایی که به شما کمک می کند بهترین تجربه کاربری را خلق کرده و بر رتبه وب سایت خود اثر بگذارید، معرفی خواهید کرد.

چه عواملی بر رتبه بندی سایت تاثیر می گذارند؟

 

محتوا

محتوا در هر وب سایتی بسیار مهم است و یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر رتبه بندی سایت است. اما صرف محتوا برای کمک به رتبه بندی سایت شما برای دستیابی به جایگاه مورد نظر در خصوص کلمات کلیدی خاص کافی نیست.
بر اساس مطالعه Ahrefs  درصد از محتوای آنلاین هیچ ترافیکی از گوگل ایجاد نمی کند. پس چه کاری باید انجام دهیم؟ تولید محتوا محتوا با قصد کاربرد!

درک قصد کاربر چیزی است که می تواند ترافیک وب سایت شما را بهبود ببخشد. الگوریتم های گوگل به طور خستگی ناپذیری برای درک بهتر نحوه و قصد جستجوی کاربران کار می کنند. درواقع به زبان ساده تر، می توانیم محتوای هدف کاربر را مهم ترین عامل در رتبه بندی یک وب سایت دانست. زیرا اگر محتوای تولید شده همراستا با قصد و هدف کاربران نباشد، بی ارزش خواهد شد.
پس لازم است که کلمات کلیدی مبتنی بر هدف کاربر را لیست کرده و آن ها را تجزیه و تحلیل کنید. می توانید از پیشنهادات گوگل نیز استفاده کرده و ترافیک ارگانیک به وب سایت جذب کنید.

محتوای طولانی

محتواهای طولانی معمولا می توانند بهتر به سوالات کاربران پاسخ دهند؛ البته اگر به بررسی همان موضوع بپردازند. به نظر می رسد که موتوهای جست و جو هم این محتواها را بیشتر دوست دارند.
البته لازم به ذکر است که برای تولید محتوا، به هیچ عنوان نباید کیفیت را فدای کمیت کنید. درواقع برای رسیدن به طول مقدار محتوا، نباید حوصله کاربر را سر ببرید. محتوا باید مفید باشد.
تسلط بر موضوعات نه تنها می تواند رضایت کاربران را جلب کند، بلکه می تواند شما را به عنوان پیشرو در صنعت نیز معرفی کند و فرصت های تجاری بیشتری برایتان خلق نماید.

تعامل کاربر

اینگیجمنت و تعامل کاربر چیزی است که در نهایت سبب خرید کالا و خدمات می شود و از عوامل تاثیرگذار بر رتبه بندی سایت محسوب می شود. تعامل کاربران همواره یکی از عوامل تاثیرگذار، البته غیر مستقیم، برای بهبود رتبه بندی یک وب سایت از نظر گوگل است. صرف نظر از این موضوع، سیگنال هایی که از کاربران دریافت می کنید، می تواند شاخص خوبی برای پیشرفت های شما در وب سایت باشد.
معیارهایی مانند نرخ پرش و Pages per Session به شما کمک می کند تا بتوانید نحوه رفتار کاربر را در خصوص وب سایت خود یافته و آن ها را تجزیه تحلیل نمایید. به این ترتیب امکان یافتن مشکل عدم تعامل کاربر پیدا خواهد شد و می توانید آن را برطرف سازید.

مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر رتبه بندی سایت

 

ساختار فنی

در مرحله بعد، باید به ساختار فنی وب سایت توجه نمایید که به طور قعط می تواند بر تعامل کاربر و رتبه بندی در صفحه نتایج موتور جست و جوگر گوگل، تاثیر بگذارد.

سئو فنی را می توان پایه و اساس بهینه سازی موتور جست و جو دانست که همه چیز بر اساس آن بنا می شود. بدون ساختار و پایه فنی درست، محتوای شما هیچ قدرتی نخواهد داشت.
به این ترتیب باید وب سایت از نظر قابلیت خزندگی مورد بررسی قرار گیرد؛ اینکه آیا ربات های گوگل امکان دسترسی به صفحات وب سایت شما را دارند یا خیر!

امنیت وب سایت چگونه است؟ داشتن یک وب سایت امن با پروتکل HTTPS بسیار مهم است و یکی از فاکتوهای مهم در رتبه بندی سایت از نظر تجربه کاربری برای گوگل محسوب می شود.
یو آر ال ها نیز باید درست و مرتب باشند. این کار نه تنها بر سرعت سایت تاثیر می گذارد، بلکه می تواند بر نحوه خزیدن ربات ها نیز اثرگذار باشند.

لینک دهی

اگر وب سایت از نظر فنی به درستی ایجاد شده باشد، پیوندهای داخلی همانند درهایی عمل می کنند که می توانند کاربر و خزنده ها را از اتاقی به اتاق دیگر بفرستند. البته با گسترش وب سایت، حفظ ثبات و ساختار آن می تواند کمی مشکل باشد.

ایجاد ساختار متصل به موضوعات مشابه می تواند مقداری از اعتبار صفحات قدرتمند وب سایت شما را به صفحات ضعیف تر داده و به آن ها اعتبار ببخشد.
همچنین رعایت سلسله مراتب موضوعات نیز می توانند ارتباط خوبی میان مطالب ایجاد کند و کاربران و موتورهای جست و جو را بیشتر درگیر نماید.

بهینه سازی برای موبایل

همان طور که پیشتر گفتیم، واکنشگرایی و بهینه سازی آن برای موبایل بسیار مهم است. امروز تعداد زیادی از کاربران از تلفن های همراه خود برای جست و جو در اینترنت استفاده می کنند. به همین علت طراحی ریسپانسیو برای خلق تجربه کاربری خوب و رضایت بخش، بسیار مهم است.

سخن پایانی

البته تمامی عوامل مهم و تاثیر گذار در سئو و رتبه بندی وب سایت در این مطلب بیان نشده، اما این موارد اصولی ترین مباحث و عوامل تاثیرگذار بر رتبه بندی سایت است که باید رعایت شود. در واقع بدون در نظر گرفتن این موارد، وب سایت شما هیچ شانسی برای موفقیت و کسب جایگاه مناسب در صفحات نتایج گوگل نخواهد داشت.

 

مطالب مرتبط
لینک شکسته چیست

لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر سئو چگونه است؟ لینک‌ های شکسته لینک ‌هایی هستند که باز نمی‌ شوند یا به اصطلاح شکسته و خراب هستند. هنگام لینک…

0 نظر 1400-12-27
تکنیک های نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی‌ ها و تبلیغات مختلفی برخورد کرده‌…

0 نظر 1400-12-25
ترفندهای ساخت ایمیل فروش

نحوه نوشتن ایمیل فروش چگونه است؟ بازاریابی ایمیلی همچنان از جذابیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و سطح اثرگذاری آن را می‌توان بسیار بیشتر از…

0 نظر 1400-12-24
حذف سایت از گوگل وب مستر

حذف سایت از گوگل وب مستر چگونه انجام می شود؟ تغییراتی که در سایت خود ایجاد می ‌کنید، می‌ تواند شامل تغییر در محتوای موجود در صفحات و شیوه آدرس دهی آن…

0 نظر 1400-12-23
dwell time چیست

به طور کلی مولفه‌ های زیادی وجود دارند که بر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در فضای وب اثرگذار هستند. اما برای آگاهی از نوع کارکرد فاکتورهای یاد…

0 نظر 1400-12-22
ارسال دیدگاه
logo-samandehi