دلایل کاهش بازدید سایت چیست؟ چرا بازدید سایت ما کاهش میابد؟ گسترش ابعاد دنیای کسب و کار آنلاین و مشاغل اینترنتی باعث شده است که رقابت در میان سایت های مختلف برای رسیدن به اهداف مشترک یعنی جلب نظر و رضایت کاربران به شکل روز افزون افزایش یابد. استراتژیهای مختلف و اهرمهای زیادی وجود دارند که می توانند صاحبان مشاغل اینترنتی را در مسیر رسیدن به خواستههایشان پیش ببرند. بازدید سایت توسط مشترکان و کاربران وب سایت های مختلف از فاکتورهای حائزاهمیتی است که پیشبرد اهداف طراحان و موسسان سایت را آسانتر میکند. زمانی که کسب و کاری را در فضای اینترنت راهاندازی میکنید منتظر بازخوردها و بازدیدهایی از جانب کاربران سایت خواهید بود تا میزان علاقه و تمایل آنها نسبت به دریافت خدمات یا خرید محصولات خود را ارزیابی نمایید. به این ترتیب یکی از مهمترین فاکتورهایی که پس از راهاندازی و تاسیس سایت به شما برای پیشرفت و ترقی کمک می کند، افزایش بازدید سایت توسط کاربران و مشتری هایتان خواهد بود.
در ادامه این مقاله قصد داریم اهمیت بازدید سایت در سئو را عنوان نموده و دلایل کاهش بازدید سایت را بررسی کنیم. زمانی که به کمک مرورگرهای مختلف در فضای وب به جستوجوی عناوین و موضوعات خاص میپردازیم نتایج مختلفی به نمایش در میآیند و ما را به سایتهای مختلفی متصل میکنند. باید توجه داشت که تمام مطالب عنوان شده، اهمیت سئو و بهبود شرایط سایت را به خوبی نشان میدهد. سئو سایت ترفندهای زیادی را برای افزایش بازدید سایت ارائه میدهد و میتوان با تلاش و پیگیری از این راهکارها در جهت بهینه سازی سایت و افزایش بازدید استفاده نمود.
صاحبان و طراحان سایت برای جذب مخاطب و صعودی کردن شیب نمودار بازدیدهای سایت از ابزارهای مهمی بهره میگیرند. این ابزارها به آنها کمک میکند تا شرایط سایت خود را به خوبی بررسی نموده و نقاط مثبت و منفی را بسنجند. در خلال فعالیت سایت ممکن است بازدیدهای سایت شما کاهش یابند که این کاهش بازدید از دلایل مختلفی سرچشمه میگیرد. مطالعه مطالبی که در ادامه ارائه میکنیم میتواند ایرادات کار شما را به خوبی روشن کند و دلایل کاهش بازدید سایت را نشان دهد.
دلایل کاهش بازدید سایت
سرعت وب سایت پایین است
یکی از مهم ترین مولفه هایی که پس از ورود به سایت مورد توجه کاربران قرار میگیرد، سرعت سایت و بارگذاری مطالب و محتوای آن است. کم بودن سرعت سایت باعث میشود مخاطب احساس کند که باقی ماندن در فضای سایت شما باعث اتلاف وقت می شود و به همین سبب سریعا از سایت خارج میشود. باید توجه داشته باشید که پس از وارد شدن کاربر به فضای سایت تنها چند ثانیه مجال دارید تا رضایت مشتری را جلب کنید و این کار با افزایش سرعت سایت امکان پذیر خواهد بود. ابزارهای آنالیز سرعت با همین هدف در اختیار وب مستران قرار میگیرد تا از قابلیتهای این ابزارها در جهت ارتقای میزان سرعت وب سایت استفاده نمایند. در کنار استفاده از این ابزارها بهتر است از هاست و سروری پرسرعت نیز بهره بگیرید چراکه تاثیر زیادی در سرعت آپلود محتوای وب سایت خواهد داشت.
محتوای وب سایت ضعیف است
تولید محتوای مناسب برای سایت از اصلیترین ارکان یک وب سایت موفق به شمار میآید. محتواهایی که در سایت خود قرار می دهید باید قابلیت جلب نظر و اعتماد مشتریان را داشته باشند. این مطالب باید آپدیت شده، مستند و قابل فهم باشند. درواقع لازم است برای وب سایت خود از مطالب و محتواهایی استفاده کنید که ارزش نگارشی داشته، برگرفته از منابعی موثق و مورد اطمینان باشند. با بررسی و آنالیز دقیق مطالبی که در سایت وجود دارد میتوانید پاشنه آشیل محتواهای مذکور را بیابید و نقاط ضعف را مشاهده کنید. سپس لازم است به تقویت بار محتوایی پرداخته و با کمک نویسندگان مجرب یا طراحان متبحر، سایت را از نظر محتوایی بازسازی کنید. بررسی و ارزیابی محتواهایی که در سایت رقیبان موفق وجود دارند هم می تواند در این امر کمک کننده باشد.
طراحی سایت واکنش گرا نیست
طراحی سایت باید به گونهای باشد که حتی برای کاربرانی که با تلفن همراه و نمایشگرهای کوچک وارد سایت میشوند نیز جذابیت داشته باشد. در واقع زمانی که کاربر با گوشی موبایل وارد سایت شما میشود هم باید تمام اجزای سایت را در نهایت نظم و ترتیب مشاهده کند و بهم ریختگی و عدم نظم و تعادل در فضا وجود نداشته باشد و طراحی متناسب با ابعاد و اندازه دستگاه کاربران انجام شده باشد.
کلیدواژهها مورد توجه قرار نمی گیرند
برای اینکه سایت در مرورگرهای مختلف وب از رتبه بالایی برخوردار شود باید به نحوه استفاده از کلمات کلیدی در میان محتوا توجه نمود. عدم توجه به بهرهگیری درست از کلمات کلیدی در خلال مطالب سایت سبب خارج شدن مخاطبان از سایت و کاهش بازدید آن خواهد شد. استفاده از کلیدواژهها در جای مناسب ترفندی است که سئوکاران به آن مسلط هستند و به همین جهت بهرهمندی از مهارتهای یک متخصص سئو میتواند در بهبود وضعیت سایت و افزایش بازدید اثرگذار باشد.
سایت توسط الگوهای گوگل جریمه شده است
از دیگر دلایل کاهش بازدید سایت جریمه توسط الگوریتم های گوگل است. چنانچه قواعد و ضوابط تعیین شده از جانب گوگل را رعایت نکنید سرانجام توسط یکی از الگوریتم های آن مانند پنگوئن، پاندا یا کبوتر جریمه خواهید شد و این جرایم و پنالتیها سبب سقوط رتبه سایت در ردهبندی گوگل شده و بازدید سایت را کاهش می دهد.
آدرس RSS تغییر یافته است
بهتر است آدرس RSS را عوض نکنید چراکه با این کار مخاطبان ناگزیر هستند که مجددا وارد سایت شده و آن را ذخیره نمایند اما باید توجه داشت که بسیاری از کاربران این کار را انجام نمیدهند و همین موضوع سبب کاهش بازدید سایت خواهد شد.
لینکها از سایر سایتها حذف میشود
زمانی که از سایتهای دیگر لینک دریافت میکنید، کاربران به سایت شما ورود پیدا کرده و ردهبندی سایت شما در گوگل افزایش می یابد اما با حذف شدن لینکها و پیجهایی که به سایت شما لینک داده بودند، کاربرانی که در طول این مدت جذب کرده بودید را از دست میدهید و به این ترتیب با پیامد افت رتبه سایت در گوگل و کاهش بازدید مواجه خواهید شد.
سایت بروزرسانی نمی شود
یکی از مهم ترین دلایل کاهش بازدید سایت، عدم به روزسانی سایت است. مخاطبان به دنبال مطالعه مطالب آن دسته از سایتهایی هستند که محتوای خود را به صورت آپدیت شده در اختیار کاربران قرار میدهند و چنانچه موضوعات تکراری و قدیمی را در سایت مشاهده کنند نسبت به آن سایت بیاعتماد شده و محتوای سایت مذکور دیگر برایشان جذابیتی نخواهد داشت. بنابراین یکی از موثرترین متدهایی که در افزایش میزان بازدید سایت به شما کمک خواهد کرد، بروزرسانی محتوای سایت در بازههای زمانی مشخص است.