نحوه داستان گویی در بازاریابی آنلاین و ایمیل مارکتینگ

داستان گویی در بازاریابی ایمیلی

داستان گویی می تواند یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در بازاریابی آنلاین محسوب شود. اما اینکه چگونه می توان از این مزیت بهره برد، لازم است که با نحوه داستان گویی در بازاریابی ایمیلی را بدانید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا درباره نحوه داستان گویی در بازاریابی آنلاین آشنا شوید.

نحوه داستان گویی در بازاریابی آنلاین

یکی از روش هایی که این روزها برای تبلیغات و شناساندن خدمات و کالا به مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد، داستان گویی است. این روزها مخاطبان به دنبال روش های خلاقانه و ویژه ای هستند تا آن روش های سنتی و قدیمی که به طور مستقیم آن ها را به خرید تشویق می کردند. به همین دلیل داستان گویی را می توانیم از روش های جذابی بنامیم که می تواند برای جلب نظر مشتریان بسیار مفید و موثر باشد.

همان طور که می دانید، استفاده از هر روشی نیازمند اصولی است که باید رعایت کنید. در ادامه این مطلب، شما با نحوه داستان گویی در بازاریابی آنلاین آشنا خواهید شد.

تحلیل مخاطب هدف برای داستان‌ گویی

درست است که مخاطبان هدف بسیار مهم هستند اما بازاریابان و دیگر متخصصین مربوط به این مقوله مدام این مرحله را نادیده می‌ گیرند. اما باید این حقیقت را در نظر داشت که همه‌ فعالیت ‌های بازاریابی، از شروع یک کمپین تبلیغاتی گرفته تا پیاده‌ سازی محصولی جدید، از تحقیق درباره‌ مخاطب هدف آغاز می‌ شود.
قبل از آنکه داستان را به خوانندگان یا شنوندگان مخاطب ارائه دهید، باید تجربیات قبلی و مهارت ‌های شنیداری آن ها را ارزیابی کنید. پس از آن روی افرادی ریسک کنید که وفادارتر و شنواتر باشند.

داستان گویی در بازاریابی آنلاین

 

ایده‌ اصلی داستان ‌گویی

در بازاریابی، داستان تجاری توجه کاربر را به خود جلب می ‌کند و پیوندی عاطفی با برند برقرار می ‌سازد. نتیجه ‌اش به‌ دست آوردن اعتماد مشتری و هدایت او در جهت انجام یک عمل خاص است.
بازاریاب به هنگام شروع ساخت فرایند داستان ‌گویی در شرکت باید به خاطر داشته باشد که پشت هر واقعیت داستانی نهفته است. این داستان درست در همان لحظه‌ کشف واقعیت آغاز می ‌شود و اثرش بر سلسله ‌رویدادهای بعدی آشکار است. این واقعیت زمانی برای برخی مخاطبین خاص اهمیت پیدا می ‌کند که به ‌نوعی بر شرایط آن مخاطبین تأثیر داشته باشد.

انتخاب قهرمانی برای داستان‌ گویی

داستان ‌هایی که شرکت درباره‌ خدمات یا محصول خود می ‌گوید به شرایط مشتریان - زندگی، عادت ‌ها و علایق آن ها - بستگی دارد نه به خود شرکت. شخصیت اصلی می‌ تواند تصویر مشتری یا تصویر یکی از خویشاوندان او (مادر، همسر، فرزند) باشد. همچنین می‌ تواند حیوان خانگی، اشیا درون منزل یا اشیا آشنای دیگر باشد.
آن شخصیت معمولا از یک انسان زنده گرفته می ‌شود و مخاطب با خود فکر می‌کند: «اِ این همون کاریه که اگه مامانم بود هم انجام می‌ داد و این همون چیزیه که اگه دوستم بود می‌ گفت». شخصیت باید کاملا درک شود تا دقیقا بدانید فرد در یک موقعیت خاص چه عملکردی خواهد داشت - برای رسیدن به این مهم، باید شخصیت را کامل پرورش دهید.

انتخاب پی‌رنگ

آنقدری که مزیت ارائه ‌شده توسط داستان اهمیت دارد، موضوع خود داستان در داستان ‌گویی تجاری حائز اهمیت نیست. اینکه نشان دهیم برندمان چطور می ‌تواند مشکل مشتری را حل کند در بازاریابی نقشی حیاتی ایفا می نماید.
به همین دلیل است که داستان‌ گویان داستان ‌های خود را بر اساس سودمندی محصول برای مشتری تعریف می ‌کنند. اساس این نوع داستان معمولا به این شکل است: قهرمان داستان با مشکلی مواجه می‌شود و با کمک محصول شرکت آن را حل می ‌کند.

داستان گویی در بازاریابی ایمیلی

 

داستان‌ گویی در بازاریابی ایمیلی

شرکت ‌هایی که فهرست ایمیل منتشر می‌ کنند اغلب از اعداد و فهرست ساده‌ای از حقایق بهره می ‌برند و نمی ‌خواهند توجه مشترکین را پراکنده کنند. به نظر آن ها حالا که افراد ایمیل را باز کرده‌ اند، بیایید «حداکثر مزیت» را در اختیارشان قرار دهیم. اما اگر هنوز اعتمادشان به شرکت شکل نگرفته باشد، آن ها چه نیازی به این کار دارند؟ و اعتماد بدون عواطف شکل نمی ‌گیرد.
داستان ‌های تعریف ‌شده در نامه‌ ها فقط اعداد و حقایق نیستند، بلکه پی‌رنگ، شخصیت و وابستگی عاطفی نیز دارند، می ‌توانند بر خوانش مطلب تاثیر بگذارند، رابطه‌ای بین مشترک و برند برقرار کنند و استفاده از محصول را در آن بگنجانند.
بیشتر مشتریان از قبل کوری بنری دارند و متوجه تبلیغات استاندارد موجود در خبرنامه‌ها نمی‌شوند، اما هنوز به نامه‌ هایی که داستانی درون خود دارند عادت نکرده ‌اند. به همین دلیل است که این نوع ایمیل‌ها توجه افراد را به خود جلب می ‌کنند.

ویژگی‌ های داستان‌ گویی ایمیلی

ایمیل‌ های شامل داستان‌ های محتوایی معمولا طولانی هستند اما اگر داستان شما بتواند از همان ابتدا توجه خواننده‌ مطلب را به خودش نگه دارد، احتمال بیشتری وجود دارد که آن فرد ایمیل را تا آخر بخواند و حتی اقدام هدف را انجام دهد.
نکته‌ مهم: داستان‌گویی در نامه با موضوع و پیش‌هدر آغاز می ‌شود. فرقی نمی‌ کند که داستان درون نامه تا چه حد هیجان‌انگیز باشد، اگر سرفصل آن کسل‌ کننده باشد، اصلا کسی ایمیل را باز نمی‌ کند.

تکنیک‌ های داستان‌ گویی در ایمیل

می ‌توانید به روش‌ های زیر در ایمیل ها داستان بگویید:
•    اطلاعیه‌ مقالات وبلاگی به‌شکل داستان‌ های مستقل.
•    داستان کوتاهی که به اقدام هدف بیانجامد.
•    نامه از سوی ویراستار وبلاگ.
•    داستان ‌های  مقاله ای
•    نقل ‌قول و روایت از مشتریان برند
•    داستان‌ هایی درباره برند
•    داستان‌ های مصور
همچنین فیلم در ایمیل‌ ها بگنجانید، در ایمیل ها لطیفه تعریف کنید، یک مجموعه نامه آغاز کنید، هر نامه را با طرحی به پایان برسانید که خواننده‌ آن منتظر طرح بعدی بماند و از انواع فرمت ‌ها (متن + تصویر + فیلم) در ایمیل ‌های خود استفاده کنید. به این ترتیب می توانید طرحی جذاب از داستان گویی در بازاریابی آنلاین خلق کنید.

سخن پایانی

بدون تردید استفاده از داستان گویی در ایمیل می تواند تاثیرات زیادی در جلب نظر و رضایت کاربران داشته باشد. به شما پیشنهاد می کنیم از این نکات مهم در نحوه داستان گویی در بازاریابی آنلاین استفاده نمایید تا شاهد تاثیرات گسترده آن باشید.

 

مطالب مرتبط
لینک شکسته چیست

لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر سئو چگونه است؟ لینک‌ های شکسته لینک ‌هایی هستند که باز نمی‌ شوند یا به اصطلاح شکسته و خراب هستند. هنگام لینک…

0 نظر 1400-12-27
تکنیک های نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی‌ ها و تبلیغات مختلفی برخورد کرده‌…

0 نظر 1400-12-25
ترفندهای ساخت ایمیل فروش

نحوه نوشتن ایمیل فروش چگونه است؟ بازاریابی ایمیلی همچنان از جذابیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و سطح اثرگذاری آن را می‌توان بسیار بیشتر از…

0 نظر 1400-12-24
حذف سایت از گوگل وب مستر

حذف سایت از گوگل وب مستر چگونه انجام می شود؟ تغییراتی که در سایت خود ایجاد می ‌کنید، می‌ تواند شامل تغییر در محتوای موجود در صفحات و شیوه آدرس دهی آن…

0 نظر 1400-12-23
dwell time چیست

به طور کلی مولفه‌ های زیادی وجود دارند که بر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در فضای وب اثرگذار هستند. اما برای آگاهی از نوع کارکرد فاکتورهای یاد…

0 نظر 1400-12-22
ارسال دیدگاه
logo-samandehi