برندینگ در کسب و کار ؛ راه های جذب مشتری با برندینگ

اهمیت برندینگ در جذب مشتری

چگونه می توان برند ارزشمندی خلق کرد؟ برند شما وظایف مهمی را برعهده دارد و می تواند به راحتی سبب جذب و یا از دست رفتن مشتریان شود. برای آنکه بتوانید در مسیر موفقیت باقی بمانید، تنها به یک وب سایت سئو شده با طراحی خوب نیاز ندارید. بلکه باید با تاثیرات مهم برندینگ در کسب و کار آشنا شوید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا از راز موفقیت برندینگ در کسب و کار آگاه شوید.

برندینگ در کسب و کار

تاثیرات برندینگ تنها با انتخاب یک نام خوب به جایی نخواهد رسید. بلکه لازم است که شما اقداماتی را برای جلب رضایت کاربران خود انجام دهید:

راه های جذب مشتری با برندینگ

با مشتریان به صورت آنلاین و آفلاین ارتباط برقرار کنید

در حالی که تماس ‌های تلفنی و ملاقات‌ های حضوری برای برقراری ارتباط با مشتریان مهم هستند، مطالعات نشان می ‌دهد که 55 درصد مشتریان ترجیح می ‌دهند از طریق کانال‌ های ارتباطی دیجیتالی با مراکز ارائه خدمات و محصولات ارتباط برقرار کنند.
کانال ارتباطی وب سایت شما مرکز اطلاعات نهایی و مکانی ایده آل برای ارائه انواع خدمات و پیشنهادات و البته پاسخ به سوالات کاربران است. از نمادهای شبکه های اجتماعی در فوتر سایت استفاده کنید و آیکون چت زنده قرار دهید. به این ترتیب می توانید راه های مختلفی را پیش روی کاربران برای برقراری ارتباط با کسب و کارتان قرار دهید.

برندینگ و کسب و کار

بر نوآوری تمرکز کنید

56 درصد از مشتریان به دنبال برندهای نوآوری هستند که به طور مرتب محصولات یا خدماتی را با آخرین فناوری یا روش های جدید انجام کار ارائه می دهند. و 75٪ انتظار دارند که برندها از فناوری های جدید برای ارائه تجربیات بهتر به مشتری استفاده کنند.
مشتریان انتظار نوآوری دارند، بنابراین مراقب باشید که تمام منابع خود را در یک محصول یا خدمات واحد سرمایه گذاری نکنید که با تغییر فناوری ها سازگار نیست.

عنوان کردن ارزش ها و ماموریت شرکت

مشتریان از برندها انتظار دارند که ارزش ها و ماموریت شرکت خود را به وضوح بیان کنند. در Tiller، ما همیشه برندها را تشویق می‌کنیم که این اطلاعات کلیدی را در وب‌سایت خود، معمولاً در یک صفحه درباره، قرار دهند. و در تجربه ما، زمانی که یک خریدار بالقوه بین دو شرکت با پیشنهادات مشابه بحث می کند، ارزش های شرکت و ماموریت کلی را مقایسه می کند.

تجربیات شخصی ارائه دهید

84 درصد از مشتریان برندهایی را ترجیح می دهند که با آن ها مانند مردم رفتار کنند، نه برای فروش بیشتر! شخصی سازی باعث می شود مشتریان احساس ارزشمندی کنند و می تواند به برند شما کمک کند تا انتظارات مشتری را برآورده کند.

به راحتی در دسترس باشید

ممکن است تیم فروش، بازاریابی، توسعه محصول و خدمات مشتری شما همزمان چند فعالیت را با هم انجام ‌دهند. با این همه کار و اتفاق که همزمان با هم انجام می‌ شوند در دسترس بودن و پاسخگویی به مشتریان دشوار است.
اما اگر می‌ خواهید انتظارات مشتری را برآورده کنید، باید همواره کنار مشتریان باشید. 71 درصد از مشتریان انتظار برقراری ارتباط در همان زمان را دارند و 78 درصد می‌ خواهند اگر مشکلی برای آن ‌ها پیش آمد (صرف نظر از اینکه چقدر پیچیده است) تنها با یک تماس حل شود. این کار ساده ای نیست، اما راهبردهایی وجود دارند که می ‌توانید برای بهبود زمان پاسخ دهی به مشتری از آن ‌ها استفاده کنید:
•    یک ابزار ارتباطی همزمان (مانند قابلیت چت زنده یا تماس ویدئویی) را در وب سایت خود قرار دهید و از جریان ‌های کاری برای ارتباط مشتریان خود به فرد مناسب و در زمان مناسب استفاده کنید.
•    استاندارد زمان پاسخگویی در سطح شرکت خود ایجاد کنید و این را با مشوق‌ هایی برای اعضای تیم که کار خود را درست انجام می‌ دهند، قرار دهید.
•    گردش کار فعلی خود را ارزیابی کنید و ناکارآمدی ارتباطی و یا بی اهمیت را شناسایی کنید.
•    نقش و مسئولیت‌های کارممندان خود را مشخص کنید تا همه بدانند چه کسی مسئول پاسخ همزمان به مشتری مطابق با انتظارات او است.

پیام ثابت برند داشته باشید

برای ارتباط بهتر باید این اطمینان را داشته باشید که پیام‌ های برند شما در همه کانال‌ ها، چه سنتی و چه دیجیتال، با هم سازگار باشد. اگر از لحن خاصی در وب سایت خود استفاده می‌ کنید، آن را برای نسخه چاپی بازاریابی نیز به کار ببرید.
مشتریان با ظاهر، احساس و صدای برند شما آشنا می ‌شوند. اگر از انتظارات آن‌ ها دور شوید، ممکن است سردرگم شوند یا اعتماد خود را نسبت به برند شما از دست بدهند.

مسیر و تجربه مشتری را درک کنید

قبل از اینکه بتوانید انتظارات مشتری را برآورده کنید، باید از نزدیک با مسیری که او طی می ‌کند آشنا باشید. از آگاهی و درک اولیه برند گرفته تا پشتیبانی و خدمات پس از فروش. درک هرگونه تماس بین خریدار و فروشنده، از جمله هرگونه اصطکاک یا ناامیدی، کلید توسعه یک راهبرد موثر برای تجربه مشتری در حیطه B2B است.
دو ایده که به شما کمک می ‌کند فرمان را در دست بگیرید:
•    تیم خود را دورهم جمع کنید و نقشه مسیر مشتری را به صورت فیزیکی ترسیم کنید. هر گونه تماس بین خریدار و فروشنده که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم است را در نظر بگیرید و درج کنید، سپس آن ها مرتب کنید.
•    از مشتریان در مورد تجربه آن ‌ها نسبت به برند خود بازخورد بگیرید و از آن‌ ها بخواهید موقعیت ‌هایی که در آن تجربه احساس رضایت یا ناامیدی کرده اند را توضیح دهند.

اهمیت حفاظت از داده ‌ها را درک کنید

همزمان با تعامل فزاینده با مشتریان به صورت آنلاین، نگرنی هایی مربوط به حریم خصوصی مشتری افزایش پیدا می‌کند. 84 درصد از مشتریان این نکته را خاطرنشان کرده اند که وقتی یک کسب وکار حفاظت و امنیت داده‌ها را در اولویت قرار می‌دهد، وفاداری آن‌ها به برند افزایش پیدا می‌کند. هنگامی که مشتری آدرس ایمیل، شماره تلفن، اطلاعات کارت اعتباری و غیره را به شما می‌دهد، از شما برای حفاظت از آن‌ها اطمینان حاصل کرده است و به شما اعتماد دارد. در مورد اطلاعاتی که جمع آوری می‌کنید و چرایی آن با مشتریان صریح و صادق باشید. زیرا ایجاد اعتماد هم برای جذب و هم برای حفظ مشتری بسیار مهم است.

در مورد مسائل اجتماعی موضع گیری داشته باشید

در زمان‌های قدیم تجارت فقط تجارت و کسب وکار بود. مسائل شخصی، مواضع سیاسی و ابتکارات اجتماعی در خانه می‌ماندند. اما امروزه اینطور نیست. 73درصد از مشتریان این گزارش را می‌دهند که بیشتر از یک سال است که به امور اخلاقی یک شرکت برای آن‌ها اهمیت دارد. علاوه بر این 76 درصد از آن‌ها براین باورند که مشاغل و کسب وکارها نسبت به بازپرداخت به جامعه خود مسئول هستند.
در سال 2020 همه ما شاهد انفجار جهان بخاطر جنبش‌های سیاسی و اجتماعی بودیم. کسب وکارها در سراسر جهان، بدون توجه به ماهیت صنعتی خود جسورتر شدند و عموماً در مورد مسائل مهمی مانند برابری نژادی موضع گرفتند و در رسانه‌های اجتماعی، وب سایت‌ها و کمپین‌های بازاریابی نفوذ کردند. این اتفاق‌ها انتظارات مشتری امروزی را برآورده می‌کند و به آن‌ها انگیزه می‌دهد تا با شرکت مورد نظر خود تجارت را انجام دهند. ممکن است تعجب کنید که این امر چگونه باعث تاثیر مثبت، آگاهی و درک برند شما شده است. اما فقط در صورتی نتیجه بخش است که واقعی باشد. مشتریان می‌توانند به خوبی عدم صداقت را احساس کنند.

کسب و کار و برندینگ

حضور قوی در رسانه‌های اجتماعی داشته باشید

این موضوع که رسانه ‌های اجتماعی تقریباً برای هر کسب وکاری و هر صنعتی ضروری است، قابل پنهان شدن نیست. فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و لینکدین فرصت بزرگی را برای بهبود آگاهی و درک برند در اختیار شما قرار می‌دهند و مشتریان این انتظار را دارند که اطلاعات مداوم و به روز را درباره برند شما از این کانال‌های ارتباطی دنبال کنند. اما مشتریان از رسانه اجتماعی نه تنها برای پژوهش و مقایسه برند، بلکه برای تعامل در فرایند خرید نیز استفاده می‌کنند. ارتباطات و مکالمات در لینکدین می‌توانند به سرعت به فرصت‌های عالی تبدیل شوند. به خصوص اگر در زمان مناسب پاسخگویی عالی را ارائه دهید. وقتی صحبت از رسانه‌های اجتماعی بع میان می‌آید 42 درصد از مشتریان انتظار دارند فردی در تیم شما در حداکثر زمان یک ساعت به سوال آن‌ها پاسخ دهد.
اگر کسب و کار شما در رسانه‌های اجتماعی حساب کاربری ندارد، آن را بسازید، وارد شوید و فعال باشید و با کانال‌های اجتماعی مانند تولیدکنندگان بزرگ و اصلی تعامل کنید.

 

مطالب مرتبط
کدنویسی ابری

کدنویسی ابری چیست؟ امکان استفاده از فضای اینترنت در هر جایگاه و هر نقطه وجود دارد. قابلیت انعطاف پذیری ویژه‌ای که از جانب اینترنت برای ما مهیا شده،…

0 نظر 1400-10-30
ایمیل مارکتینگ برای استارت آپ ها

همان طور که پیش تر گفتیم، ایمیل مارکتینگ یکی از راه ها و روش های مهم در بازاریابی آنلاین است که می توان از ان بهره برد. اما استفاده از این روش می…

0 نظر 1400-10-30
مشکلات بازاریابی ایمیلی

همان طور که پیش تر گفتیم، بازاریابی ایمیلی یکی از بهترین روش های بازاریابی آنلاین است که می توان از آن استفاده نمود. اما این روش می تواند با مشکلاتی…

0 نظر 1400-10-30
داستان گویی در بازاریابی ایمیلی

داستان گویی می تواند یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در بازاریابی آنلاین محسوب شود. اما اینکه چگونه می توان از این مزیت بهره برد، لازم است که با نحوه…

0 نظر 1400-10-30
تکنیک های ایمیل مارکتینگ 2022

ایمیل مارکتینگ همواره یکی از روش های بازاریابی ایمیلی بوده است. برای آنکه بتوانید در سال جدید میلادی، از این روش بهترین بهره را ببرید، از این تکنیک…

0 نظر 1400-10-29
ارسال دیدگاه
logo-samandehi