طول عنوان در سئو چقدر باید باشد؟

طول عنوان در سئو

طول عنوان در سئو چقدر است؟ عناوین را می‌توان به صورت لینک ‌هایی در نظر گرفت که می ‌توانند باعث ورود کاربران به سایت شوند. میزان رنکینگ وب سایت به نحوه صحیح استفاده از عناوینی که در سئو کاربرد دارند، وابسته است. همواره هدف از به کاربردن عناوین مختلف این است که بتوانند به صورت کلی موضوع و مفهوم یک متن را معرفی کنند. عنوانی که در title tag وجود دارد نیز باید هم به لحاظ محتوا و هم از نظر رنگ قابل توجه، مناسب و استاندارد باشد.

طول عنوان در سئو

پیش از آنکه به بررسی طول عنوان در سئو بپردازیم، لازم است بدانیم که بهتر است در عنوان، چه مواردی را قرار دهیم؟

 

طول عنوان در سئو

 

چه  مواردی می ‌توانند به شکل "عنوان" در صفحه یک سایت قرار بگیرند؟

  • عددهای مختلف
  • عبارات کلیدی اصلی
  • عبارات کلیدی فرعی
  • نام برند
  • عددها
  • جملات و عبارات جذاب و پر بیننده

کاربرد عنوان در سئو

اصلی ‌ترین کاربرد عنوان در سئو این است که می‌ توانند به جست‌ و جوگرهای مختلف و کاربرانی که موضوعات مختلف را در فضای اینترنت جست و جو می ‌کنند، محتوا و مطالبی را نشان دهد که در میان صفحات یک سایت وجود دارد. این محتوا و مطالب با کوتاه‌ترین و ساده ‌ترین راه به ماشین‌های جست‌وجو و کاربران مختلف ارائه می‌شود. در دیدگاه کلی متا تگ‌ها عنواینی ساده و معمولی تلقی می‌شوند اما با جزء نگری متوجه خواهید شد که تایتل‌های عنوان از پتانسیل و توان بسیار بالایی برای جلب توجه و نظر خوانندگان برخوردار هستند و می‌توانند میزان استقبال عمومی از محتوای یک سایت را به اندازه زیادی ارتقا دهند.

چرا استفاده از عناوین در خلال متن اهمیت دارد؟


1-    عناوین قابل‌ توجه‌ترین داده‌های موجود در یک متن به شمار می‌آیند چراکه به روشی کاربردی چکیده‌ای از کلیات موضوع را عنوان نموده و به شکل برجسته و با استفاده از رنگ‌های جذاب به مخاطبان نمایانده می‌شود؛ بنابراین بدیهی است که عنوان‌ها نخستین مولفه‌هایی هستند که جست‌‌وجوگران مختلف به هنگام سرچ کردن به آن‌ها توجه می‌کنند و به همین دلیل در صورت استفاده از عناوین درست و استاندارد با ویژگی‌های مناسب، ضریب ایجاد استقبال بالا و جلب توجه مشتریان و کاربران بیشتر خواهد شد.
2-    استفاده درست از برچسب‌های عنوان می‌تواند به بالا رفتن نرخ کلیک، ترافیک و رنکینگ یک سایت به نحو قابل توجهی کمک کند. لذا در صورتی که قصد ارتقای برندینگ و رونق بیشتر تجارت و کسب‌وکار خود را دارید می‌توانید نام برند و مختصر شعار تبلیغاتی خود را در خلال عناوین به مشتریان و کاربران نشان دهید.
3-    استفاده از عناوین مناسب می‌تواند سایت شما را به عنوان یک وب‌ سایت نمونه به گوگل نشان دهد و به همین طریق بخش کنترل کیفیت گوگل یا دیگر جست‌وجوگران، سایت شما را در لیست سایت‌هایی قرار می‌دهد که از رتبه و جایگاه خوبی برخوردارند و همین موضوع پروسه قرار گرفتن وب سایت شما در لیست سایت‌های ترند را سرعت می‌بخشد.

مقدار طول عنوان در سئو

مطابق مشاهدات و تحقیقات دقیق انجام شده می‌ توان اذعان داشت که در اکثر مواقع عنوان‌هایی که زیر 60 عدد کاراکتر دارند می‌توانند بهتر عمل کنند. جست‌جو‌گر گوگل غالبا حدود 50 تا 60 عدد کاراکتر عنوان را در صفحات نتایج جست‌وجو درج می‌کند تا کاربران بعد از سرچ کردن مطلب مورد نیاز خود نتیجتا به این عناوین با این تعداد کاراکتر دست یابد. به عبارت دیگر اگر سعی کنید تعداد کاراکترهای مربوط به عناوین مختلف محتواهای سایت خود را زیر 60 عدد نگه دارید می‌توانید اطمینان داشته باشید که گوگل در هنگام جست‌وجوی افراد، عنوان مربوط به سایت شما را به شکل کامل به آن‌ها نشان می‌دهد.
البته باید توجه کنید در صورتی که کاراکترهای عناوین شما بین 50 تا 60 عدد هم باشد ممکن است گوگل آن را کامل به مخاطبین نشان دهد و محدودیتی در انتخاب این تعداد کاراکتر ندارید اما مسلما استفاده از کاراکترهای زیر 60 عدد کار شما را راحت ‌تر می ‌کند. در ضمن گوگل تقریبا 600 عدد پیکسل برای عنوانی که قصد قرار دادن آن در صفحه سایت دارید را در اختیار شما قرار می ‌دهد که این موضوع استفاده از عناوین مختلف را ساده‌تر می‌ کند.

طول عنوان در سئو

 

تاثیر استفاده از عناوین در سئو

نوع و طول عنوان در سئو از اهمیت ویژه و جایگاه خاصی برخوردار است  چراکه برای گوگل بهترین ابزار را جهت ترازبندی و تعیین سطح فراهم می‌ کند. بنابراین برای اینکه بتوانید جایگاه سایت خود را ارتفا داده و رتبه بهتری بگیرید لازم است نهایت توجه خود را به مقدار و نوع عناوین موجود در متن صفحات مختلف سایت معطوف کنید چراکه بهینه سازی و توجه به استانداردهای عناوین موجود در سایت موتور گوگل را برای قرار دادن سایت شما در مرتبه و جایگاهی بهتر ترغیب می ‌کند.
عناوین مناسب گوگل را در فهم بهتر محتوا و درون‌مایه مطالب سایت یاری می‌کند و به عملکرد آن سرعت و سهولت می‌ بخشد. اتصال و ارتباط کاربران مختلف با سایت شما بیش از هر چیز به فاکتور "عنوان" مربوط است و جذب کاربران و مخاطبان سایت را چندین برابر می ‌کند.

استفاده از عناوین در چه قسمت‌ هایی رایج است؟

  • جست ‌و جوگر نت
  • درگاه‌ های ارتباطی و کانال‌های جمعی مختلف
  • صفحات نتایج جست ‌وج وی موتورهایی مانند گوگل

تولید عنوان در سئو چه شرایطی دارد؟

افراط در استفاده از عبارات کلیدی ممنوع

یکی از مسائلی که برای گوگل بسیار قابل توجه قلمداد می‌شود محافظت از تجربه کاربری است. چنانچه به میزان زیاد و غیر استاندارد عبارات کلیدی را در خلال عناوین ‌مختلف به کار ببرید موجب ایجاد اختلال در تجارب کاربری خواهید شد و استمرار این نوع عملکرد ممکن است منجر به اعمال جرائم مختلف از جانب گوگل شود.

از عبارات کلیدی مهم در ابتدای عناوین استفاده کنید

مطابق تحقیقات انجام شده عبارات کلیدی و مهمی که در ابتدای متن عنوان قرار می‌گیرند می‌توانند به شیوه‌ ای موثر برای مخاطبان قابل توجه باشند و از همین طریق نرخ کلیک، ترافیک سایت و رنکینگ آن را افزایش دهند.

نام برند خود را در نگارش عنوان فراموش نکنید

به منظور ارتقای سطح کیفی تجارت خود و افزایش ترافیک و رنکینگ سایت می‌توانید نام برند خود را در عنوان متون صفحات سایت جای دهید تا مخاطبین مختلف با دیدن نام برند شما نسبت به خواندن مطالب مشتاق‌تر شوند. این میزان اشتیاق نیز به اعتبار و شهرت نام برند شما بستگی دارد.

به اندازه استاندارد و طول عنوان توجه کنید

سعی کنید کاراکترهای عنوان شما بیش‌ از 60 عدد نباشند تا گوگل بخشی از آن را حذف نکند‌. چراکه در صورت طولانی بودن عنوان موتورهای جست ‌و جو بخشی از آن را که ممکن است حائز نکات و موضوعات مهم باشد حذف کنند.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، طول عنوان در سئو بسیار مهم است و شما باید به این نکات برای انتخاب بهترین عنوان توجه نمایید. تا هم کاربران را به وب سایت جذب کرده و هم برای گوگل جذاب به نظر برسید.

 

مطالب مرتبط
لینک شکسته چیست

لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر سئو چگونه است؟ لینک‌ های شکسته لینک ‌هایی هستند که باز نمی‌ شوند یا به اصطلاح شکسته و خراب هستند. هنگام لینک…

0 نظر 1400-12-27
تکنیک های نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی‌ ها و تبلیغات مختلفی برخورد کرده‌…

0 نظر 1400-12-25
ترفندهای ساخت ایمیل فروش

نحوه نوشتن ایمیل فروش چگونه است؟ بازاریابی ایمیلی همچنان از جذابیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و سطح اثرگذاری آن را می‌توان بسیار بیشتر از…

0 نظر 1400-12-24
حذف سایت از گوگل وب مستر

حذف سایت از گوگل وب مستر چگونه انجام می شود؟ تغییراتی که در سایت خود ایجاد می ‌کنید، می‌ تواند شامل تغییر در محتوای موجود در صفحات و شیوه آدرس دهی آن…

0 نظر 1400-12-23
dwell time چیست

به طور کلی مولفه‌ های زیادی وجود دارند که بر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در فضای وب اثرگذار هستند. اما برای آگاهی از نوع کارکرد فاکتورهای یاد…

0 نظر 1400-12-22
ارسال دیدگاه
logo-samandehi