تبلیغات پولی چیست و انواع آن کدام است؟

تبلیغات پولی

تبلیغات پولی چیست و انواع آن کدام است؟ کارزارهای تبلیغات پولی یک راه عالی برای شرکت ‌ها جهت تبلیغ محصولات و خدمات خود به مخاطبان بیشتر است. راه‌ های بسیار متفاوتی برای تبلیغات از طریق کارزارهای پولی مانند تبلیغات در فیسبوک، یوتیوب، گوگل ادوردز  و غیره وجود دارند. معمولاً این کارزارها گران هستند اما در صورت مدیریت صحیح بسیار موثر خواهند بود. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با این نوع تبلیغات بیشتر آشنا شوید.

تبلیغات پولی

هنگامی که از تبلیغات پولی صحبت به میان می ‌آید، شرکت ‌ها چندین گزینه پیش روی خود دارند. در نظر داشتن این موضوع که هر گزینه ‌ای دارای مزایا و معایب مختص به خود است، اهمیت زیادی دارد. بنابراین، بهترین کار این است که قبل از انتخاب نوع مناسب تبلیغات نیازهای شرکت خود را در نظر بگیرید.

گوگل ادز

انواع تبلیغات پولی

تبلیغات پولی انواع مختلفی دارد که در ادامه با آن ها آشنا می شوید:

گوگل ادوردز

گوگل ادز تبلیغات پولی را در نتایج جستجوی گوگل نشان می‌دهد. همچنین، حاوی تبلیغاتی است که از طریق شبک نمایش و گوگل ادسنس روی وبسایت ‌ها به چشم می ‌خورند. کارزارهای تبلیغات در گوگل یکی از محبوب ‌ترین گزینه‌ های تبلیغاتی برای کسب و کارها محسوب می ‌شوند. شما با گوگل ادز می ‌توانید تبلیغات جستجو، نمایشی و یا هر دو را بسازید. همچنین، با تبلیغات نمایشی می‌ توانید تبلیغات‌تان را در وبسایت‌های خاص مربوط به مخاطبان هدف خود نمایش دهید.
گوگل ادز تنها زمانی موثر است که شما وبسایت خوبی با محتوای با کیفیت، یک صفحۀ هدف خوب و از همه مهمتر اطلاعات مرتبطی که مشتری شما به دنبال آن است را داشته باشید.
اگر وبسایت شما برای گوگل ادز بهینه‌ سازی نشود، از کارزار خود بهترین نتایج را به دست نمی ‌آورید. به علاوه، چنانچه صفحه هدف شما حاوی اطلاعات نا‌مربوط و یا پیوندهایی به وبسایت‌ های دیگر باشد، شما فقط پول خود را هدر می ‌دهید. با وجود اینکه عوامل بسیاری روی عملکرد گوگل ادز تاثیر می‌ گذارند، مهم ‌ترین عامل، کیفیت محتوای داخل صفحۀ هدف به شمار می ‌رود.

پرداخت به ازای کلیلک  

بازاریابی پرداخت به ازای کلیک یک مدل تبلیغات اینترنتی است که در آن تبلیغ‌‌ کننده برای بازاریابی تبلیغات خود در یک وبسایت به خصوص پول پرداخت می‌ کند. امروزه انواع مختلفی از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک مانند تبلیغات نمایشی، هدف‌‌گیری مجدد، بازاریابی جستجوی پولی و غیره وجود دارند.
بعضی از شرکت‌ ها مدیریت پرداخت به ازای کلیک را ترجیح می‌ دهند، زیرا شروع و توقف آن در هر زمانی ساده است. با این حال، جنبه منفی این روش گران بودن آن نسبت به انواع دیگر تبلیغات مانند گوگل ادوردز است.
معمولا از تبلیغات به ازای کلیک برای دستیابی یک کسب و کار به نتایج فوری استفاده می ‌شود، اما اگر به دنبال نتایج بلند‌مدت هستید، بهترین کار استفاده از روش‌های دیگری مانند تبلیغات در فیسبوک، توئیتر، لینکدین و اینستاگرام است.

تبلیغات پولی

 

تبلیغات شبکه‌ های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی نوعی تبلیغ است که به منظور هدف‌گیری مشتریان در کانال‌ های شبکه‌ های اجتماعی انجام می‌ شود. تبلیغ در شبکه‌ های اجتماعی مستقیم‌ ترین راه تعامل و ارتباط با مخاطبان شما محسوب می‌ شود. این روزها انواع مختلفی از پلتفرم‌های شبکه‌ های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین، توئیتر و پینترست برای تبلیغ کردن وجود دارند.  
تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام  به نوعی شکل پولی تبلیغ برای طیف گسترده‌ تری از مخاطبان است. همچنین، به دلیل خلق سریع‌تر مشتریان احتمالی، بازاریابی محصولات و خدمات در این پلتفرم کار خوبی به نظر می ر‌سد. با این حال، احتمالا تنها با تعیین اهداف مشخص و هدف‌گیری افراد درست، نتایج خوبی عاید شما می ‌شود.  
برای مثال، اگر هدف شما از تبلیغ افزایش آگاهی از برند باشد، ممکن است تعداد مناسبی از مشتریان احتمالی را در صفحه هدف خود خلق کنید، اما احتمالاً دیگر نمی ‌توانید آنها را به مشتریان واقعی تبدیل کنید. به عبارت دیگر، یک کسب و کار کوچک باید راهبرد مشخصی در شبکه ‌های اجتماعی داشته باشد و باید برای به دست آوردن نتایج مناسب از تبلیغات پولی، مخاطب خود را به درستی هدف‌گیری کند.

تبلیغات پولی چگونه به شما سود می ‌رساند؟

تبلیغات پولی یک راهبرد موثر و ارزان قیمت برای هدایت ترافیک به وبسایت شما است که می‌ت واند با افزایش آگاهی از برند و خلق مشتریان احتمالی، باعث رشد فهرست ایمیل شما شود و یا مشارکت در شبکه‌های اجتماعی را افزایش دهد.
این روش بهترین راه برای رسیدن به مشتریان بالقوه است. این نوع از بازاریابی با افزایش تعداد دنبال ‌کنندگان، ترافیک و مشتریان احتمالی شرکت شما را برجسته ‌تر می ‌کند. همچنین، به شما امکان هدفگیری موقعیت‌ های جغرافیایی خاص را می‌ دهد.
با این حال، تبلیغات پولی تنها به معنای انتشار پیام شرکت شما به جهان نیست، بلکه انجام صحیح آن دنبال ‌کنندگان و دسترسی بیشتری به شما می ‌دهد که به افزایش معنی‌داری در ترافیک و مشتریان واقعی منجر می‌ شود.

تبلیغات پولی در مقابل سئو

درست است که استفاده از تبلیغات پولی می تواند کارساز باشد، اما توجه داشته باشید که هیچ چیزی نمی تواند جای سئو را بگیرد. با سئو وب سایت شما مخاطبان واقعی و ارگانیک خود را به دست خواهید آورد و دقیقا جایگاه خود را پیدا می کنید. ضمن آنکه هزینه های سئو به مراتب کمتر از تبلیغات پولی است.
همچنین توجه داشته باشید که تاثیرات تبلیغات پولی موقت است و به محض قطع شدن آن ها، شاهد کاهش ترافیک وب سایت خواهید بود. اما با سئو اصولی، شما همواره جایگاه خود را خواهید داشت. البته که در کنار سئو، شما باید از ابزارهای دیگر بازاریابی دیجیتال استفاده نمایید تا بتوانید تاثیرات بیشتری را در سایت خود شاهد باشید. درواقع تمامی این تکنیک ها مکلمل یکدیگر هستند و به تنهایی برای رسیدن به موفقیت کفایت نمی کنند.

سخن پایانی

استفاده از تبلیغات پولی در کنار سایر تکنیک ها برای افزایش بازدید وب سایت خوب است، به شرط آنکه تنها به این تکنیک بسنده نکنید. بهترین راه بهره مندی از تبلیغات پولی، طراحی کمپین های بازاریابی دیجیتال است که به شما پیشنهاد می کنیم برای طراحی این کمپین ها، حتما از یک متخصص حرفه ای کمک بگیرید تا بهترین نتیجه را شاهد باشید.

 

 

مطالب مرتبط
لینک شکسته چیست

لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر سئو چگونه است؟ لینک‌ های شکسته لینک ‌هایی هستند که باز نمی‌ شوند یا به اصطلاح شکسته و خراب هستند. هنگام لینک…

0 نظر 1400-12-27
تکنیک های نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی‌ ها و تبلیغات مختلفی برخورد کرده‌…

0 نظر 1400-12-25
ترفندهای ساخت ایمیل فروش

نحوه نوشتن ایمیل فروش چگونه است؟ بازاریابی ایمیلی همچنان از جذابیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و سطح اثرگذاری آن را می‌توان بسیار بیشتر از…

0 نظر 1400-12-24
حذف سایت از گوگل وب مستر

حذف سایت از گوگل وب مستر چگونه انجام می شود؟ تغییراتی که در سایت خود ایجاد می ‌کنید، می‌ تواند شامل تغییر در محتوای موجود در صفحات و شیوه آدرس دهی آن…

0 نظر 1400-12-23
dwell time چیست

به طور کلی مولفه‌ های زیادی وجود دارند که بر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در فضای وب اثرگذار هستند. اما برای آگاهی از نوع کارکرد فاکتورهای یاد…

0 نظر 1400-12-22
ارسال دیدگاه
logo-samandehi