دلایل افت رتبه بعد از طراحی سایت چیست؟

دلایل افت رتبه بعد از طراحی مجدد سایت

چرا پس از طراحی مجدد سایت، رتبه افت می کند؟ طراحی جدید وب سایت که کاربر پسندتر باشد، می تواند به کسب رضایت بیشتر کاربران و همچنین افزایش جایگاه در صفحات نتایج جست و جو کمک کند. همان طور که پیشتر گفتیم، تاثیر طراحی سایت در کسب و کار اهمیت بالایی دارد. اما بعضا خلاف این روند اتفاق خواهد افتاد؛ علت چیست؟ در این مطلب ما قصد داریم به بررسی دلایل افت رتبه بعد از طراحی سایت بپردازیم. با ما همراه باشید.

دلایل افت رتبه بعد از طراحی سایت

آیا شما قصد دارید تا با طراحی وب سایت جدید با معماری فوق العاده، داده ها را روی طراحی دیگری به کاربر ارائه نمایید. این ایده بسیار جذابی است که می تواند تجربه کاربری فوق العاده ای را به همراه داشته باشد. اما همان طور که می دانید همواره ترسی همراه با متخصصان سئو وجود دارد و آن هم از دست داد ترافیک است. به همین دلیل باید از خود بپرسید که آیا طراحی وب سایت جدید بر اساس اصول سئو صورت گرفته است؟

موقعیتی را تصور کنید که سایت شما با طراحی جدیدی run شده و اکنون وارد Google Analytics می شوید تا ببیند اوضاع چگونه است. ناگهان با افت چشمگیر ترافیک از گوگل مواجه می شوید. متعجب خواهید شد و حتما از خود می پرسید که به چه علت طراحی مجدد وب سایت، سبب کاهش چشمگیر بازدید سایت شده است؟ آیا مگر طراحی جدید میزان ورودی ها به وب سایت را بهبود نمی بخشد؟ در ادامه با دلایل افت رتبه بعد از طراحی سایت آشنا خواهید شد.

متاسفانه، این یک نتیجه مشترک است که از سه سناریوی نگران کننده ناشی می شود:

  • سئو طراحی مجدد وب سایت انجام نشد
  • SEO واقعا در روند کامل طراحی وب یکپارچه نبود
  • استراتژیست سئو در برنامه ریزی و اجرای انتقال در تیم طراحی وجود نداشته است

نکته ای که تمامی صاحبان وب سایت باید بدانند این است که در هر زمان تغییرات عمده (یا جزئی) در یک وب سایت ایجاد می شود، کاهش بازدیدکننده وجود خواهد داشت زیرا Google مجبور است وب سایت را با طراحی و محتوای جدید دوباره ارزیابی کند.
اما سوال اینجاست که کاهش ترافیک پس از طراحی مجدد وب سایت، تا کی ادامه خواهد داشت؟ اگر وب سایت شما در محدوده ایمنی ذکر شده در بالا قرار دارد، ترافیک آن باید طی چند هفته بهبود یابد - اگر اینگونه نبود، باید تجزیه و تحلیل وب سایت را شروع کنید. درواقع وقت آن رسیده است تا از متخصص حرفه ای سئو کمک بگیرید.

چرا بعد از طراحی مجدد سایت، رتبه افت می کند؟

چرا با افت ترافیک پس از طراحی مجدد سایت رو به رو می شویم؟

دلایل افت رتبه بعد از طراحی سایت ؛ تغییر مسیرها انجام نشد

تغییر مسیرها یکی از مهمترین مواردی است که باید هنگام طراحی مجدد وب سایت مورد توجه قرار گیرد. آن ها کاربران را به صفحه بهبود یافته جدید می فرستند و به موتورهای جستجو می گویند که صفحه جدید را به جای صفحه قبلی قرار دهند.

برای جست و جو در خصوص دلایل افت رتبه بعد از طراحی سایت، چند مورد را باید مد نظر داشته باشید:

     صفحات جدید همیشه باید 301 تغییر مسیر دهند - زیرا این ها به موتورهای جستجو می گویند که رتبه بندی را از صفحه قدیمی به صفحه جدید منتقل کنند و همچنین کاربران را از صفحه قدیمی به صفحه جدید بفرستند.
     آن ها باید از صفحه قدیمی به صفحه مشابه جدید هدایت شوند، نه آنکه همه صفحات قدیمی به هوم پیج جدید ریدایرکت شوند.
هنگامی که ریدایرکت 301 مجدد برنامه ریزی و اجرا نشود،  Google مقدار صفحات جدید ایجاد شده را مجدد ارزیابی می کند. درواقع آن صفحات رتبه دار، به صفحه 404 منتقل یافته و از رتبه بندی خارج می شوند. به همین سادگی تمامی زحمات برای کسب رتبه در صفحه نتایج گوگل بر باد خواهد رفت.

دلایل افت رتبه بعد از طراحی مجدد سایت

معماری جدید در ترافیک سایت تاثیرگذار است

معماری سایت به نحوه سازماندهی و پیوند صفحات برای ایجاد وب سایت اشاره دارد. Google از طریق پیوندهای داخلی مقدار را از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل می کند و براساس مکان قرارگیری صفحات وب سایت، به هر یک از صفحات ارزشی می دهد.
صفحاتی که به صفحه های مهمی مانند صفحه اصلی و دسته بندی ها لینک داده می شوند، ارزش بیشتری نسبت به صفحاتی که 2 یا 3 کلیک می خورند، خواهند داشت.

طراحی جدید می تواند به این صورت تاثیرگذار باشد که:

هر صفحه دارای یک موضوع مورد نظر است و گوگل برای آن ارزش قائل است و بنابراین به آن رتبه ای تعلق می گیرد. آن موضوع برای رقابت با سایر وب سایت ها در نتایج جستجو با همان موضوع، به مقدار مشخصی ارزش یا نمره خاصی نیاز دارد.

هنگامی که یک وب سایت نحوه سازماندهی خود را تغییر می دهد، می تواند باعث شود پیوندهای داخلی برخی از صفحات کمتر شده یا از صفحاتی که ارزش آن ها کمتر است، به آن ها پیوند داده شود. این طراحی جدید می تواند باعث شود که برخی از صفحات پیوندهای کمتری دریافت کرده، امتیازشان کاهش یافته و در نهایت در صفجه نتایج موتور جست و جو، رتبه خود را از دست دهند.

کپی تغییرات به درستی صورت نمی گیرد

هنگامی که از کپی تغییرات صحبت می کنیم، منظورمان کپی کردن تغییرات جزئی نیست، بلکه تمامی عنوان ها، هدینگ ها، برچسب ها و تمامی مواردی است که گوگل به آن ارزش می دهد. کپی تغییرات باعث می شود که Google پیوند صفحه برای موضوع مورد نظر را دوباره ارزیابی کند. اگر کلمات کلیدی اولویت دار از مناطق اصلی حذف شوند (برچسب عنوان، برچسب های صفحه، کپی متن، متن alt)، نمره مربوط بودن کاهش می یابد و بنابراین رتبه بندی و ترافیک صفحه کاهش خواهد یافت.

صفحات حذف می شوند

از عمده دلایل افت رتبه سایت بعد از طراحی و کاهش قابل توجه بازدید، به دلیل ایجاد خلا محتوایی است. این امر هنگامی اتفاق می افتد که بخواهید با حذف صفحات از جریان سایت، جست و جوی کاربر در وب سایت را بهینه سازید. وقتی یک وب سایت بدون درک تأثیر حذف صفحات بازسازی می شود، شکاف هایی در مجموعه مطالب و موضوعات به وجود می آورد. این شکاف باعث می شود رتبه بندی هایی که پیش تر برای برخی از موضوعات کسب کرده اید، از بین رفته و میزان بازدیدها کاهش یابد.

سخن پایانی

در حقیقت طراحی مجدد وب سایت می تواند به افزایش بازدید و رتبه منجر شود، اگر که اصول سئو و طراحی سایت به درستی صورت گرفته باشد. آیا برای انجام این کار از متخصصان حرفه ای کمک گرفته اید؟ کارشناسان حرفه ای ما در شرکت رایان بهمن پرداز با ارائه بهترین خدمات، تضمین کننده افزایش بازدید کننده های وب سایت شما هستند.

 

مطالب مرتبط
لینک شکسته چیست

لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر سئو چگونه است؟ لینک‌ های شکسته لینک ‌هایی هستند که باز نمی‌ شوند یا به اصطلاح شکسته و خراب هستند. هنگام لینک…

0 نظر 1400-12-27
تکنیک های نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی‌ ها و تبلیغات مختلفی برخورد کرده‌…

0 نظر 1400-12-25
ترفندهای ساخت ایمیل فروش

نحوه نوشتن ایمیل فروش چگونه است؟ بازاریابی ایمیلی همچنان از جذابیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و سطح اثرگذاری آن را می‌توان بسیار بیشتر از…

0 نظر 1400-12-24
حذف سایت از گوگل وب مستر

حذف سایت از گوگل وب مستر چگونه انجام می شود؟ تغییراتی که در سایت خود ایجاد می ‌کنید، می‌ تواند شامل تغییر در محتوای موجود در صفحات و شیوه آدرس دهی آن…

0 نظر 1400-12-23
dwell time چیست

به طور کلی مولفه‌ های زیادی وجود دارند که بر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در فضای وب اثرگذار هستند. اما برای آگاهی از نوع کارکرد فاکتورهای یاد…

0 نظر 1400-12-22
ارسال دیدگاه
logo-samandehi