تبلیغات بنری و طراحی بنر وب

تبلیغات بنری

تبلیغات بنری در صورت رعایت اصول و توجه به نکات بنیادی می ‌تواند نقش چشمگیری در افزایش نرخ کلیک و بالا رفتن ترافیک سایت داشته باشد. بنابراین به منظور طراحی بنر وب و موبایل باید شاخصه‌ های طراحی مناسب را بشناسید. در ادامه این مقاله نکاتی را که در طراحی بنر وب و موبایل کمک کننده‌ هستند عنوان می ‌نماییم‌ اما پیش از آن بهتر است با ماهیت کلی طراحی بنر در فضای وب و موبایل آشنا شویم.

آشنایی با تبلیغات بنری و طراحی بنر وب

در دنیای تجارت الکترونیک، بازاریابی به وسیله بنرها از جایگاه چشمگیری برخوردار است. بنرهای سطح وب و موبایل را می‌ توان تصاویر تبلیغاتی ویژه‌ ای دانست که در اپ‌ های تلفن همراه یا صفحات مختلف وب گنجانده می ‌شوند.
این بنرها وظیفه جلب توجه مشتری و معرفی برندی خاص را دارند و به واسطه برخورداری از جلوه بصری مناسب و پیام تبلیغاتی کارآمد مخاطبان را دعوت به اقدام و عمل در جهت ورود به سایت و بازدید از خدمات آن خواهند کرد.
این عملکرد تبلیغاتی به دلیل برخورداری از مزایای فراوانی مانند قابلیت اعتبار سنجی، هزینه ‌های مقرون به صرفه و جنبه‌ های اطلاع رسانی موثر مورد تایید و استقبال بسیاری از صاحبان مشاغل و کسب ‌و کارهای گوناگون قرار گرفته است. توجه به چگونگی ارائه تبلیغات بنری و رعایت نکات لازم ‌الاجرا باعث می ‌شود با نتایج مثبتی مانند افزایش نرخ کلیک و ترافیک سایت مواجه باشید.

طراحی بنر وب سایت

 

مهم‌ ترین نکات در طراحی بنر تبلیغاتی

لازمه ایجاد تبلیغات موثر و پربازدید، رعایت نکات و توجه به مراتب خاصی است که در روند بازاریابی دیجیتال از اهمیت قابل اعتنایی برخوردار هستند. در ادامه اساسی ‌ترین دستورالعمل‌ ها جهت ایجاد تبلیغات بنری مناسب برای وب و موبایل را ارائه می‌ نماییم.

المان ‌های اصلی تبلیغات بنری را در نظر بگیرید

اصلی ‌ترین هدف از طراحی بنر تبلیغاتی، معرفی برند و اخذ بازخوردهای مثبت از جامعه هدف است. لذا لازم است اساسی ‌ترین عناصر یک بنر تبلیغاتی کارآمد را مورد توجه قرار دهید:
لوگوی برند: در طراحی بنر باید هویت و شناسه برند خود را به مخاطبان بنمایانید تا ضمن کسب اعتماد بیشتر، تصویری حقیقی و متفاوت در ذهن مشتریان خود ایجاد کنید.
معرفی محصولات و خدمات: در گام بعد لازم است محصولات و خدمات برند خود را به مخاطبانتان معرفی کرده و آن‌ ها را از قیمت و پیشنهادات ویژه خود آگاه کنید. توجه داشته باشید که این المان باید با بیشترین جلوه برای مخاطبان به نمایش درآید و بیشترین فضا در بنر تبلیغاتی به این عنصر خاص اختصاص یابد.

 دعوت به اقدام و عمل

Call to Action (CTA) محتوای متنی کوتاه یا دکمه ‌ای ویژه برای دعوت به کلیک کردن است. این کلید خاص را باید در مرکز فضای تبلیغاتی و در جایی که توجه بیشتری را به خود معطوف کند، قرار دهید.

به سایز استاندارد بنر توجه کنید

Google Adsens سایزهای استاندارد زیر را برای ایجاد یک بنر تبلیغاتی موفق پیشنهاد می ‌کند:

  • ۳۰۰×۲۵۰ پیکسل (مستطیل بزرگ)
  • ۳۰۰×۶۰۰ پیکسل (نیم صفحه)
  • ۳۳۶×۲۸۰ پیکسل (مستطیل بزرگ)
  • ۷۲۸×۹۰ پیکسل (لیدر برد)

به اصل سادگی دقت کنید

از آنجایی که جامعه تماشاگر و مخاطبان بنر تبلیغاتی شما، تنها برای لحظاتی کوتاه تصویر و محتوای بنر را از نظر می ‌گذرانند بهتر است محتوای بنر و تصاویری که برای آن در نظر گرفته ‌اید، ساده باشند.

تبلیغات بنری و طراحی بنر وب را در جایگاهی مناسب قرار دهید

برای قرار دادن بنر تبلیغاتی خود، بخشی از صفحات وب و فضای اپلیکیشن موبایل را در نظر بگیرید که به محتوای اصلی نزدیک بوده و یا در بالاترین قسمت دید مخاطب نمایش داده شود.

از محتوای متنی خوانا و قابل توجه استفاده کنید

ویژگی‌ های نوشتاری متن تبلیغاتی مورد نظر شما باید به گونه ‌ای تعیین شود که بیشترین اثر را در جلب توجه مخاطبان داشته باشد؛ برای رسیدن به این مقصود مطابق نکات زیر عمل کنید:

جز در مواقعی که قصد توضیح ضوابط و قوانین کپی رایت را دارید، از فونت نازک، فونت‌ هایی‌ هایی که از سایز 10pt کوچک ‌تر هستند و فونت ‌هایی با فرم خط شکسته استفاده نکنید.
برای نگارش سرتیتر و متن تبلیغاتی از سایزهای نوشتاری مختلف استفاده کنید.
حداکثر طول متن تبلیغاتی شما باید ۴ خط باشد.

طراحی بنر تبلیغاتی

 

از دکمه ‌ها درست و اصولی استفاده کنید

چنانچه قصد استفاده از دکمه ‌ها را دارید، بهتر است آن را با رنگ‌ های قابل توجه در پایان متن تبلیغاتی و قسمت چپ صفحه قرار دهید و توجه داشته باشید دکمه‌ ها باید در تناسب و هماهنگی با سایر اجزای بنر تبلیغاتی قرار داشته باشند.

هماهنگ با رسانه تبلیغاتی عمل کنید

بهتر است برای طراحی بنر خود به سازگاری و هماهنگی ساختار ظاهری آن با فضای سایت یا اپلیکیشن توجه کنید؛ این امر اعتماد مخاطبان را بیشتر جلب خواهد کرد. البته این هماهنگی به معنای آن نیست که بنر شما به بخشی از محتوای رسانه تبدیل شود زیرا این بنر باید جالب توجه و متفاوت باشد.

مخاطبان را به اقدام و عمل وادار کنید

از تلفیق رنگ ها و پرداخت‌ های بصری برای خلق فضایی استفاده کنید که مخاطبان را به اقدام و عمل مجاب کند. ساختار تبلیغات شما باید به گونه ‌ای باشد که مخاطب احساس کند در صورت بی ‌توجهی به این تبلیغ فرصتی طلایی را از دست داده است.

از قاب یا کادر مناسب برای بنر استفاده کنید

وقتی تبلیغات خود را در قاب یا کادر مناسب با طراحی جذاب قرار دهید، زمینه را برای جلب توجه حداکثری مخاطبان فراهم نموده‌ اید. از رنگ ‌ها و دیزاین مناسب برای آراستن حاشیه‌ ها استفاده کنید و بنر خود را مانند مرواریدی در صدف یک قاب با طراحی مینیمال و پیکسلی قرار دهید.

از تصاویر به بهترین شکل بهره بگیرید

عکس‌ هایی که برای تقویت جنبه بصری تبلیغات بنری و طراحی بنر وب مورد استفاده قرار می ‌گیرند باید با درون مایه و محتوای تبلیغات شما ارتباط همه جانبه داشته باشند و بتوانند با سرعت و سهولت بیشتری پیام شما را منتقل کنند. البته استفاده از تصاویر همیشه الزامی نیست و می ‌توانید مجموعه ‌ای قوی و تاثیر گذار از پیام ‌های تبلیغاتی، معرفی برندینگ و نوشتار جذاب را به عنوان جایگزینی مناسب برای عکس‌ ها قرار دهید.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، تبلیغات بنری و طراحی بنر وب دارای اصولی است که می تواند به شما برای رسیدن به اهداف مهم در کسب و کار کمک کند. به این نکات توجه داشته و از آن ها کمک بگیرید تا بتوانید بهترین بهره مندی را از تبلیغات بنری و طراحی بنر وب را داشته باشید.

 

 

مطالب مرتبط
لینک شکسته چیست

لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر سئو چگونه است؟ لینک‌ های شکسته لینک ‌هایی هستند که باز نمی‌ شوند یا به اصطلاح شکسته و خراب هستند. هنگام لینک…

0 نظر 1400-12-27
تکنیک های نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی‌ ها و تبلیغات مختلفی برخورد کرده‌…

0 نظر 1400-12-25
ترفندهای ساخت ایمیل فروش

نحوه نوشتن ایمیل فروش چگونه است؟ بازاریابی ایمیلی همچنان از جذابیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و سطح اثرگذاری آن را می‌توان بسیار بیشتر از…

0 نظر 1400-12-24
حذف سایت از گوگل وب مستر

حذف سایت از گوگل وب مستر چگونه انجام می شود؟ تغییراتی که در سایت خود ایجاد می ‌کنید، می‌ تواند شامل تغییر در محتوای موجود در صفحات و شیوه آدرس دهی آن…

0 نظر 1400-12-23
dwell time چیست

به طور کلی مولفه‌ های زیادی وجود دارند که بر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در فضای وب اثرگذار هستند. اما برای آگاهی از نوع کارکرد فاکتورهای یاد…

0 نظر 1400-12-22
ارسال دیدگاه
logo-samandehi